Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Morgen ook maar eens serieus beginnen te laden , en ook eens serieus kijken naar storing van de baja , zoals eerder gezegd , springt hij geregeld in en uit de failsave :mad: , dus morgen eens opnieuw binden en kijken of dat helpt , zoniet heb ik evt. nog tijd om iets te regelen ;)

En uiteraard even proefrijden in de straat , met de sav. en de baja :cool: vinden de buren ook zo leuk :2gunfire:

Yep, hij belde nog dat ik dat tegen je moest zeggen. :p :nooo: ;) :lol:

En verder de rotostart, bijbehorende accu en gloeiplugding opgegraven. :banana: Na een paar maanden (laatste keer gebruikt was met het onroaden bij de Makro in Beverwijk) gewoon oude LRP leut in de tank, gloeiplug even gloeien, rotostart in de kont van de Ravage en binnen 2 seconden gewoon lopen ondanks de stilstand en de kou (in de garage is het niet veel warmer dan buiten). 8) Goeie spullen heb ik toch. ;)

net als mijn savie dus :cool:

nog ff een nieuwe accu lrp 3000mah pack voor de rotostart gekocht , de oude packjes waren gaar .

nu grijp ik nog 1 onderdeel mis ...ZO"N PLASTIC ANTENNE RIETJE :mad: ,gewoon op :turn-l:

tja de clik ... is wat zwaarder,maar met 3cel lipo prima te vliegen ,en het blijft gewoon een leuk oefen/ragbakje :p
aangezien ik niet snel ga bouwen ,zorg ik wel dat wat ik heb, in goede conditie blijft :wink:

snoekhead; heb je de onderdelen al binnen van ed :confused: dat zou snel zijn :D

iedereen ; word waarschijnlijk weer gezellig druk woensdag :cool:

net als mijn savie dus :cool:

nog ff een nieuwe accu lrp 3000mah pack voor de rotostart gekocht , de oude packjes waren gaar .

Had maar even wat geroepen,ik heb hier nog twee splinternieuwe sanyo pakketten liggen 1x 3300 en 1x 3600 mah. :D

Gaat nu ook even een tukkie doen,hoop er Woensdagmiddag toch wel bij te kunnen wezen, dus morgen maar even de "baas" lief aankijken :puppydogeyes: ;)

Oei, fire in the hole.... 8O :evil: :hammer: Denk ik even mijn humppack in de Ravage te laden met 2,5A pulserend. FOUT!!!! :cry: Ineens begon het wat naar plastic te ruiken in huize Sleur. Vier van de 5 cellen volledig opgerookt. De cellen zijn veel lichter in gewicht geworden en het plastic aan de buitenkant is niet echt meer. Door de ventielen in de cellen (2500mAh GP Batteries) is al het gas wel netjes eruit gegaan en is erger voorkomen. De lader stond overigens op het punt te melden dat er iets niet goed was (spanning zakte in, laadstroom begon op het moment dat ik keek hard op te lopen).

Wijze les dus. Huis-tuin-en-keuken-oplaadbatterijen kun je niet zo behandelen als race NiMH's. :nooo:

*stopt 5 nieuwe GP Batteries 2700mAh's in de Ravage*

nu grijp ik nog 1 onderdeel mis ...ZO"N PLASTIC ANTENNE RIETJE :mad: ,gewoon op :turn-l:

Goed dat je het even meld , bij mij ook , de laatste paar keer brak er iedere keer wel één :mad:

Sodejuter Sleur , mazzeltje dat het zo afkomt , bij mij staat het boven op zolder , dus loop ik regelmatig even heen om te kijken plus dat ik niet zo snel laad als jij :shock:

Laatst bewerkt:
Zo, ik is klaar voor [IS HET NOG VER?] twee daagjes Valkenburg.

Ik heb [PIC'S OR IT DIDN'T HAPPEN] ook mijn camera ingepakt.

Ik ga kijken of ik [PORTRETRECHT ALERT] die het waterparadijs in kan smokkelen en er daar wat plaatjes of filmpjes mee kan schieten.
Buiten [YSBYMB33R] zal daar weinig van terecht komen .....

Jong en lui, ik spreek jullie [DENK HET DUS MOOI NIET] misschien een van de volgende dagen, zoniet dan ben ik onderwater [WARM HE] aan het genieten [PROOST] van de thermae bronnen.

:bye:

Sodejuter Sleur , mazzeltje dat het zo afkomt , bij mij staat het boven op zolder , dus loop ik regelmatig even heen om te kijken plus dat ik niet zo snel laad als jij :shock:
Toch jammer van zo'n dure lader dat ie niet wat sneller reageerd.;)
De lader treft geen enkele blaam, puur de gebruiker. :yes: Ten eerste wist ik eigenlijk al dat je huis-tuin-en-keuken-cellen niet meet dan 0,5C moest laden. Desondanks toh laden met 1C op Impuls (dus elke 5 sec. gewoon 1 sec. met 2C). Als je dat wel doet dan moet je een temperatuursensor gebruiken. Ook dat natuurlijk verzuimd want die accu zit helemaal ingebouwd.

Dat ik sneller was dan de lader is niet de eerste keer. Gevoelskwestie? Neus voor afwijkende elektrische luchtjes? Misschien, maar ik weet haast wel zeker dat als ik 10 sec. had gewacht, de lader zelf had besloten te stoppen. Alleen was de chemische reactie in de accu's dan nog even lekker doorgegaan en was e.e.a. van de batterijbox gaan smelten. :?

*nog 2 dagjes werken tot de grote kerstbash* :banana:

*gooit nog wat extra kolen op het vuur mode on*

Conclusie: met een huis-tuin-en-keukenlader was dit niet gebeurd :rolling:

*gooit nog wat extra kolen op het vuur mode off*

@ BYM: prettige dagen daar :D

kijk, junkie is wel schilder, maar wel slim :arrow: ,ik haal dat rubbertje los in de radiobox ,daar stop ik de warmte sensor in (komt dan tegen de accu ) ;)
mijn laadstekkertje heb ik op een ander plekkie .

bym; veel plezier , maar ik ga nu maar werken :( , morgen ook , maar woensdag lekker zum hochzeit :cool:

siggery; als ik dat had geweten ,had ik uiteraard bij jouw een pack afgenomen :eek:

@philliams & junkie: Huis-tuin-en-keuken-cellen moet je inderdaad met een huis-tuin-en-keuken-lader laden (max. 0,5C). Maar sommige mensen hebben geen geduld en zijn stronteigenwijs. :yes: :oops: ;) Volgende keer maar weer gewoon op 1,5A laden met het standaard laadprogramma en geen high-end laadprocedures.

Bewaar de kolen voor woensdag. ;)

Heeft iemand van jullie toevallig een 4s lipo liggen die ik is kan testen op mijn heli ?

Ik vlieg nu met 3s maar las gister dat 4s heel populair is op mijn motortje.
De regelaar kan het zowieso aan .

Ik denk dat ik enorm veel power ga krijgen vooral omdat ik ook een kleinere pinion op mijn motor kan zetten dan .

Hoop dat iemand iets voor me heeft zodat ik het is een keer kan testen .:D

Zo , is dat lekker , wakker worden zonder wekker op Maandag :D
Eerst maar eens een bakkie of 2/3 naar binnen werken , en dan eens rustig alles nakijken voor woensdag :razz:

*Nog twee dagen vrij tot de grote kerstbash* :banana:

En om alvast een beetje in de :xmas:sfeer te komen ; :lol:

[URL="
- Achmed The Dead Terrorist Carols[/URL]

@ Kobus.

kan je die spulletje aan snoek geven woensdag ik ben er woensdag niet
ga volgende zondag weer als er nog meer mensen zondag gaan rijden
dan zal ik je zondag geld geven als je er bent:D

Laatst bewerkt door een moderator:
He mark,nu je het over peut hebt :nosmile:
Ik heb nog een litertje of 10 MT staan voor ome JOHMANN,die rijdt toch op 16% :?:

Een beetje sponsoring kan geen kwaad als je net een kleintje gekregen hebt denk ik ;)

hehe ze lullen over me als ik er niet bij ben hahaha :cool:
sponsering is altijd goed;)
wat wil je er voor hebben :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back