Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

isch goed.

morgen maar een dagje werken , waarom weet ik zelf ook niet , maar mijn collega gaat ook ,dus gooi ik het maar op een colegiaaltje :)

voelt het morgen als een vrijdag ,met daarna een lekker lang weekend :mrgreen:

als ik zo door ga ,is de yak morgen al af , maar kom een motor en regelaar te kort ......* kijkt naar de clik , die ik ga plunderen :D*

@ Snoeksel , wil jij woensdag die temp. meter van jou nog een keer meenemen ? dan ga ik weer proberen (als ik het niet weer vergeet) :rolleyes: om te kijken , hoe warm de sav. nou word :D

@Burp: Nog even een close-up van de staart en waar het carbon zit.
silentmite_v2_building3.jpg

En het stille mietje v2.0 is bijna klaar. Alleen nog even de motor monteren en de stuurstangetjes vastlijmen. Dan nog de bodem een likje verf en knallen maar. Ging alleen iets niet helemaal goed met het roze spuiten, het Depron wat vettig waardoor er een extra gratis bubbelprint/marmereffect optrad. :evil: Maar wat geeft dat, het is toch maar een ragbakje. :yes: ;)

silentmite_v2_building4.jpg

Oh ja, ik heb de staart ook wat rechter gemaakt (die van junkie is nog rond bovenop) en de onderkant schuin omhoog gesneden zodat de punt niet telkens over de grond schraapt en de staart eraf rukt bij een landing. En de bovenkant is binnenin voorzien van LED-verlichting. 8O

als ik zo door ga ,is de yak morgen al af , maar kom een motor en regelaar te kort ......* kijkt naar de clik , die ik ga plunderen :D*

Heb ik hier nog voor je liggen....... hoef je niet te plunderen.

@Sleur, thx.

De ailerons staan niet op de uitgeprinte tekeningen maar moet je gewoon even snijden? Ik maak de vleugel ook iets groter, tegen het schot is mooi, kan je dat mooi verstevigen.

Vanavond nog even op de valreep nog een EZ-tje gekocht bij Peter :thumbsup: de oude was een beetje op :( :p
Nu snel in elkaar zetten voor woensdag...... o nee, ik ben morgen ook vrij. Dat wordt morgen dus nog ff de laatste dingetjes doen want vliegen zal hij woensdag :p :D en hard ook :yes:

ezv20.jpg

@Sleur, thx.

De ailerons staan niet op de uitgeprinte tekeningen maar moet je gewoon even snijden? Ik maak de vleugel ook iets groter, tegen het schot is mooi, kan je dat mooi verstevigen.
Ergens in de tekst wordt wel iets gezegd over dat de roeren ca. 8,5cm (3,3 inch) moeten zijn en dat die vanwege hun rechte planken-ontwerp niet in de printouts zijn opgenomen.

-edit-
Eerste pagina van het bouwplan: 2x Ailerons - 85mm Strip cut to length

Vanavond nog even op de valreep nog een EZ-tje gekocht bij Peter :thumbsup: de oude was een beetje op :( :p
Nu snel in elkaar zetten voor woensdag...... o nee, ik ben morgen ook vrij. Dat wordt morgen dus nog ff de laatste dingetjes doen want vliegen zal hij woensdag :p :D en hard ook :yes:

http://i73.photobucket.com/albums/i210/philliams_photos/ezv20.jpg
Toch stiekem weer met de 4004Kv? :rolling: ;)

Laatst bewerkt:
Allemaal lekker aan de bouw zo te zien. Ik heb alle delen lekker uit zitten knippen en aan elkaar zitten plakken. Even een fotootje :D

Heb ik hier nog voor je liggen....... hoef je niet te plunderen.

@Sleur, thx.

nee, die part's zijn voor de nexus ;)
zou je het willen meenemen woensdag? :p

sleur ;jij bent ook weer lekker op dreef ,begint weer te vormen ;)

phil; weer a/d ez ? altijd leuk voor erbij :p

Yep, hij is weer helemaal op stoom. Morgen even de restanten van de vorige EZ mee naar kantoor en alles overzetten in een nieuwe romp. Wordt gewoon een ultrastandaard versie met Permax 400, APC 6x4 en 2S1P 3200mAh LiPo (of stiekem toch 3S 2000mAh of 3S 1500mAh :?).

Bloed zweet en tranen van het knippen en plakken. Even kijken of ik alle delen heb, ik heb alleen niet genoeg strip denk ik.
Foto-EOQDR38C.jpg

Ik weet niet of ik er woensdag bij ben Junkie, moet wel werken :rolleyes:

Bloed zweet en tranen van het knippen en plakken. Even kijken of ik alle delen heb, ik heb alleen niet genoeg strip denk ik.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EOQDR38C.jpg
Mocht je nog strip nodig hebben dan moet je morgenavond even langs de ACH komen, neem ik het wel mee voor je (3 eypo per strip).

En denk er bij het snijden van de gaten om dat je 6mm i.p.v. 5mm gebruikt. En snij bij het knikje aan de voorkant van de cockpit wat ruimer. Ik heb nu twee keer gehad dat alles in het hoekje tussen de cockpit en de neus even te krap was waardoor er een gaatje ontstond omdat het Depron niet goed op elkaar aansloot. :evil:

Toch stiekem weer met de 4004Kv? :rolling: ;)

Nee, nu een Robbe Roxxy 2845 met 3500 Umin/V ;),
dat moet ook wel lekker gaan..... de 4004 was overleden :( maar dit gilt net zo hard volgens mij :thumbsup:

Er worden weer een hoop vliegertjes geboren vandaag, en HT heeft ook zijn wedergeboorte denk ik :rolleyes: :cool:

Mijn EZ bestaat ook uit een nieuwe romp, stabilo, staart en cockpitje.... de rest had ik al (donor van de oude EZ)

Nee, nu een Robbe Roxxy 2845 met 3500 Umin/V ;),
dat moet ook wel lekker gaan..... de 4004 was overleden :( maar dit gilt net zo hard volgens mij :thumbsup:

Er worden weer een hoop vliegertjes geboren vandaag, en HT heeft ook zijn wedergeboorte denk ik :rolleyes: :cool:
Dan was-ie vast te heet geworden. Ik ben blij dat ik mijn 4004Kv altijd heb begrensd op 28A/29000rpm. Samen met het koelvinnetje van een 540-size motor bleef alles best aardig op temperatuur. Het enige wat je soms merkte is dat de regelaar even hikte als het teveel werd (wel bestuurbaar maar vermogen even terug).

Vliegen heerscht... :yes: (omdat je voor amper 3 tientjes weer de lucht in bent)

*bedenkt net dat hij geen ontvangers meer op de plank heeft liggen*

Dan maar uit de F-117 plukken maar mezelf kennende is deze Silent toch nog niet klaar deze week en kan ik wel tijdig een paar ontvangers bestellen.

*bedenkt net dat hij geen ontvangers meer op de plank heeft liggen*

Dan maar uit de F-117 plukken maar mezelf kennende is deze Silent toch nog niet klaar deze week en kan ik wel tijdig een paar ontvangers bestellen.
Even zoeken op de internets en eBay in de UK. Voor circa 38 pond heb je een ontvanger. Met de huidige koers is dat een lachertje, twee dagen later in huis, geen invoerheffingen etc. 8O ;)

Je zou er bijna een Spektrum DX6i voor GBP 99,00 bij bestellen. :?

Laatst bewerkt:
Even zoeken op de internets en eBay in de UK. Voor circa 38 pond heb je een ontvanger. Met de huidige koers is dat een lachertje, twee dagen later in huis, geen invoerheffingen etc. 8O ;)

Je zou er bijna een Spektrum DX6i voor GBP 99,00 bij bestellen. :?

ik heb zojuist een 3.0 gekocht in de uk.
met servo's en 3 ontvangers. voor 125 euro. is de gok waard!

Wat zijn we toch een gezellig knutsel clubje eigenlijk he ;)
Ook even met de EZ bezig geweest vanavond,alleen de ontvangert nog
even in de romp plakken :cool:

Set up:

turnigy 2200kv brushless inrunner

apc 6x4 prop

turnigy 35 amp regelaar met balancer

301220081398.jpg

301220081400.jpg

301220081399.jpg

291220081395.jpg

Laatst bewerkt:
:Dvind het erg gaaf allemaal. gaat mij allemaal nog iets te ver. eerst maar even een tijdje mee lezen etc. voordat ik zelf een intrede tot fladderen zal maken..

verder hoorde ik net dat ik nieuwjaars dag vrij heb hiep hiep hoera!!! dus liefhebbers?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back