Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
hmmm, ik zie dat er best een windje staat ,ten nadele van depron vliegen :o

dus misschien later op de dag ff de blizzard testen op ht .
dus nu even de dikke lipo's laden just in case :p , ben erg benieuwd ,gaat volgens mij ook sneller dan de funjet ,en is iets meer controleerbaar ;)

dus siggy ,mijn beste camera man moet dan wel mee ,ga ik rakelings langs je hoofd ,maar ditmaal met de blizzard :cool::cool::cool:;)

ik bel wel ff als ik ga

Zo,goede morgen allemaal :schrik:

Er zit iets in mijn hoofd dat schreeuwt om koffie ;)

katzonderkoffie.jpg

Gaat zich opmaken om weer een dolle dag vol ijspret te mogen beleven :D

Voor de schaatsers onder ons,hier even een weather update :cool:

empty.gif
Weerbericht van het KNMI geldig tot morgen middernacht.

Opgesteld op zondag 11 januari 2009 om 07.57 uur.

In het NO eerst nog wolkenvelden, verder vrij zonnig, koud en schraal

De dag begint nevelig en in het noordoosten komt eerst nog mist en lage bewolking voor. Het vriest op de meeste plaatsen licht tot matig. De zuid tot zuidwestenwind is matig, kracht 3 of 4, aan zee en op het IJsselmeer (vrij)krachtig, 5 tot 6 Bft.

De rest van de dag is er veel zon, al is er soms ook (dikke) sluierbewolking. De temperatuur loopt vanmiddag uiteen van 4 graden op de Wadden tot min 2 in Limburg. De wind maakt het voor het gevoel erg schraal.

De nacht van zondag op maandag verloopt meest helder. Het is minder koud; 't vriest in het algemeen licht, in het zuidoosten nog matig.

Maandag overdag is het eerst tamelijk zonnig. De middagtemperatuur ligt met zo'n 4 graden ruim boven het vriespunt, in het oosten en zuidoosten en oosten blijft de temperatuur achter. De wind is zuid tot zuidwest en matig, kracht 4, aan zee en op het IJsselmeer krachtig tot hard, 6 of 7 Bft.

Later op de dag neemt van het noordwesten uit de bewolking toe, in de loop van de avond gevolgd door wat regen (de kans op gladheid beperkt zich waarschijnlijk tot het oosten van het land).

ijspret.jpg

Zo goedenmorgen even een bakkie pleur.
Net even met Snowman samen even de buurman gewekt om 10 uur(had ie om gevraagd gisteren bij ome joman op de verjaardag)
Gaat nu weer even verder met koffie drinken en zich klaarmaken om te schaatsen.Word waarschijnlijk geen HT

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaat even het ijs op zo. Als er mensen vandaag naar HT gaan, laat even weten, dan gaat het "gele monster" zijn maiden krijgen. Ik ben niet zo angstig en het is zeker niet te hoog gegrepen hoor ;)

Beetje met beleid vliegen, hoef niet meteen het uiterste eruit te halen, dat kan ook na 5 minuten pas hoor :rolling:

sleur, veel plezier daar :twisted:

gaat vandaag ook zen schaatsen maar weer eens aantrekken en ff het ijs op.

HAHA de buurtjes stonden buiten de decibellen volgen ook om de oren :p

Even wat anders, als er toch gevlogen gaat worden, zijn er meer mensen in voor een schuimbrevetje? Kunnen we Ronald vragen of hij de examens af wil/kan nemen... :)

Junkie, kan je meteen vragen of die blizzard even voorgevlogen kan worden. (zelf durf je toch niet denk ik :rolling:)

Even wat anders, als er toch gevlogen gaat worden, zijn er meer mensen in voor een schuimbrevetje? Kunnen we Ronald vragen of hij de examens af wil/kan nemen... :)

Junkie, kan je meteen vragen of die blizzard even voorgevlogen kan worden. (zelf durf je toch niet denk ik :rolling:)

1 - ronald staat vandaag gewoon op ijs mag ik aannemen ;-)

het brevet wil ik graag met de funliner halen ,niet met de maiden van de blizzard :rolleyes:
2- ik zei daarstraks dat ik de blizzard ga opgooien ,daar ben ik niet echt bang voor ,al brengt het altijd wat spanningen met zich mee :cool:

3- ik wil jouw pols wel ff meten als jij de funjet opgooit :rolleyes: , gaat geheid omhoog ;-)

ik weet nog niet hoe laat ik naar ht ga , eerst ff schaatsen ,dus zal rond 15;00u zijn ofzo

we houden ons op de hoogte ;)

Check. Voor het brevet neem ik ook gewoon de TwinStar hoor. En wie weet kan Ronald rond die tijd ook wel. Dan gaan we dus niet naar HT maar naar het veld van de ACH neem ik aan. Daar zullen de examens moeten worden afgenomen denk ik of kan dat ook op HT???

Uiteraard alleen als Ronald ook kan he. Geen haast of verplichtingen natuurlijk. Wel bakkie koffie erbij :)

En die polsslag, zal wel meevallen. Met de F117 viel dat ook best mee. Zaak om meteen goed hoogte te zoeken en dan even aanvoelen.

Ik zie dat Ronald ook meeleest :)

1 - ronald staat vandaag gewoon op ijs mag ik aannemen ;-)

het brevet wil ik graag met de funliner halen ,niet met de maiden van de blizzard :rolleyes:

Ronald en schaatsen staat geloof ik niet in de wikipedia....:rolleyes: Lees is niet mijn ding.... :Fade-color

Wil vanmiddag uiteraard naar het veld komen, neem de spullen maar mee.
alleen, kan het iets eerder? 13.00? 14.00? (ik moet tegen 15.45 nl weg)

Check. Voor het brevet neem ik ook gewoon de TwinStar hoor. En wie weet kan Ronald rond die tijd ook wel. Dan gaan we dus niet naar HT maar naar het veld van de ACH neem ik aan. Daar zullen de examens moeten worden afgenomen denk ik of kan dat ook op HT???

het examen vliegen we op het ach veld, dit ivm het theorie gedeelte :D

Ronald en schaatsen staat geloof ik niet in de wikipedia....:rolleyes: Lees is niet mijn ding.... :Fade-color

Wil vanmiddag uiteraard naar het veld komen, neem de spullen maar mee.
alleen, kan het iets eerder? 13.00? 14.00? (ik moet tegen 15.45 nl weg)

ik ga eerst het ijs op met gezin , kan het niet maken om te zeggen dat ik lekker ga vliegen :(

ten 2e heb ik even geen kist die ik ken , alleen allemaal nieuw spul ,die ik nog moet leren kennen :(

dus laten we het anders volgend weekend doen :p

en vanmiddag nog even naar ht om de blizzard en de funjet te testen :p

Hahahaha, je mag ook mijn twinStar lenen voor je brevetje hoor, scheelt weinig met jouw TwinStar achtige. ;)

Maar volgende week is ook goed wat mij betreft, alleen ben je wel een beetje afhankelijk van het weer en van de bereidheid van Ronald om te examineren ...

En de bliz en Funjet kunnen ook op het veld mooi getest worden, minder zand in je model.

ten 2e heb ik even geen kist die ik ken , alleen allemaal nieuw spul ,die ik nog moet leren kennen :(

ik lees toch geen examenvrees? :mrgreen:
Maar volgende week is ook goed wat mij betreft, alleen ben je wel een beetje afhankelijk van het weer en van de bereidheid van Ronald om te examineren ...

En de bliz en Funjet kunnen ook op het veld mooi getest worden, minder zand in je model.

Yep, volgende week ben ik er uiteraard ook, Het weer ...mmmmm, dat is helaas in dit land altijd afwachten..

invliegen van de kisten rond 15.00 is uiteraard geen probleem, veld licht er goed bij.

Hahahaha, je mag ook mijn twinStar lenen voor je brevetje hoor, scheelt weinig met jouw TwinStar achtige. ;)

dat is ook waar , al vliegt jouw funlinerachtige natuurlijk wat minder strak dan de originele funliner :turn-l:;)

ik kan niet te lang weg vanmiddag ,dus ht is wel dichterbij , en mogen wij niet vliegen op het veld zonder brevet :rolleyes:

dus zal de blizzard in mijn handen moeten landen :cool:

maar we zien wel ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back