Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Uit het werk vandaan naar huis gesneld, naar zolder toe en de Leipovlieger gepakt.
De EZ* in de auto gemikt, en zelf er gauw achteraan op weg naar de ACH.

Daar aangekomen geconstateerd dat ze begonnen zijn met bestraten van het "fietspad" (goeie Phil :p ), dus midden op het pad parkeren is de enige oplossing, niet echt handig dus, maar goed ik was de enige.

Heerlijk de eerste accu leeggevlogen, stijf van de zenuwen weer, hoe dat toch komt iedere eerste keer, geen flauw idee :confused:

Anyway, paar keer landen geoefend op het veld, ging allemaal wel lekker, en steeds prettiger, dus de vlieger geland toen de accu leeg bleek, en gauw voorzien van een verse accu.

Ook hier weer spelen met stijgen, dalen, inverted, rollen, etc etc, en tot slot verwisselen van de accu.

Accu 3 weer verder met spelen, en ineens werd ik overmoedig :rolleyes::mrgreen:

Al gauw maakte ik stomme foutjes, en uiteindelijk heb ik een landing ingezet.

Voor de raddraaiers en galbakken onder ons, nee, ik heb geen depron gesloopt :mrgreen:, de gemakkelijke vlieger is heelhuids weer mee teruggegaan de zolder op.

:bye:

Heerlijk de eerste accu leeggevlogen, stijf van de zenuwen weer, hoe dat toch komt iedere eerste keer, geen flauw idee :confused:
Had ik vroeger ook, maar dan niet met vliegen. 8O :rolling: ;) (verwijst naar een paar posts terug over de brommer en de chickies :mrgreen:)

Voor de raddraaiers en galbakken onder ons, nee, ik heb geen depron gesloopt :mrgreen:, de gemakkelijke vlieger is heelhuids weer mee teruggegaan de zolder op.
Wij vliegen toch niets meer stuk. :nooo: Zondag is ook alles weer heel mee naar huis gegaan. Het motorschotje van de MiniMag was toch al inferieure kwaliteit dus beter zondag dan overpowered en overmoedig in midair je motor er compleet uit trekken. 8O 8) :lol:

Ga er maar zoiets van maken denk ik
Gadverdemme wat is dat ding lelijk.
puke3.gif

En dubbel achterbanden is zooooo mei 2007....

LOL @ Sleur :p
Ben je morgen op de club trouwens?

@Phil
Ik hoop dat ik het niet vergeet, morgen heb ik grote MX Rotary Select Prgogrammeer handboek bij me.

Ikke wel, jij ook? ;) Samen met Bart even de/een Nexus bouwen zodat hij ook kan indoorvliegen. :thumbsup: Is een beetje een tegenprestatie/blijk van waardering voor het plunderen van zijn voorraad (lees: de MiniMag-jeuk). De voorraad wordt straks wel weer aangevuld maar ik had stiekem mijn MiniMag al. :yes: En natuurlijk heb ik een grote vlieger om even mee te pochen. *kuch*

Aanschouw mijn nieuwste Shelf Queen: De BMI Super Dimona 2400. Spanwijdte 240cm, lengte 109cm, vleugeloppervlak 40,3dm², aanbevolen vliegklaargewicht 1950 gram.

WAUW

Leuke bak Sleur, mag ik ook een keer een rondje? :mrgreen:

lekkere lompe bak , maar toch grappig ding ;)

Tuurlijk mag je ook een rondje. :yes: ;) En voor het snelle werk oefen ik me rot met de Holiday 480 en straks natuurlijk de FuckJet en 64cm Nemesis. Voor het wat vlottere kunstjeswerk de Monsun, die kan zich makkelijk meten aan overpowered Climato. 8) En de Dimona lekker met een camera erin want dat FPV vind ik wel fris om te hebben...

Ik durf het bijna niet te vragen maar uuuuh, mag ik ook een rondje :worship:... wat een gave kist man. I LOVE IT :yes:

Daar aangekomen geconstateerd dat ze begonnen zijn met bestraten van het "fietspad" (goeie Phil :p ), dus midden op het pad parkeren is de enige oplossing, niet echt handig dus, maar goed ik was de enige.

Nou lekker dan :(

@Phil
Ik hoop dat ik het niet vergeet, morgen heb ik grote MX Rotary Select Prgogrammeer handboek bij me.

Ik ben er ook morgen, ik hoop met een brandstofpomp voor de startkist. Ik moet even een morsvrij systeem maken want op mijn handjes begint het nitro-syndroom (exceem in de volksmond) al weer aardig op te zetten :mad:
Maarja, even een pompje inbouwen en klaar is phillie :yes: Die lekke(re) brandstof handpompen zijn waardeloos :sleepy:

WAUW

Ik durf het bijna niet te vragen maar uuuuh, mag ik ook een rondje :worship:... wat een gave kist man. I LOVE IT :yes:

Nou lekker dan :(

Ik ben er ook morgen, ik hoop met een brandstofpomp voor de startkist. Ik moet even een morsvrij systeem maken want op mijn handjes begint het nitro-syndroom (exceem in de volksmond) al weer aardig op te zetten :mad:
Maarja, even een pompje inbouwen en klaar is phillie :yes: Die lekke(re) brandstof handpompen zijn waardeloos :sleepy:

Ik zal ff kijken, ik heb nog wel wat koppelstukjes voor in je deksel, dat ik dat ook meeneem dan fixen we dat gelijk ook ff :yes:

heeft iemand nog een tamtech of onderdelen daarvan over ?

ik ben er helemaal uit ,en heb nog een gaar en niet compleet exemplaar staan , maar kan de helft niet meer vinden :mad: ben de wielen kwijt ,kap ,dif is stuk, en heb geen accu pack's meer .

hoeveel volt waren die ook alweer ?

wil best 1 tje compleet maken voor een gozer van 6 jaar .

wie heeft nog wat ?

sleur , 80 E is een beetje te gek om in een uurtje te laten slopen , wat vraag je voor de t1m zonder motor/regelaar/servo ? ,dit heb ik ook wel liggen ;)

25 E ? oke is goed :thumbsup: dankjewel ;)

@Sleur,

Echt een mooie kist. Ben zeer benieuwd naar de eerste vlucht.
Hopelijk morgen een beetje lekker weer, dan kunnen we op het
ACH veld vliegen en daarna richting club.

GrTz Jasper

sleur , 80 E is een beetje te gek om in een uurtje te laten slopen , wat vraag je voor de t1m zonder motor/regelaar/servo ? ,dit heb ik ook wel liggen ;)

Middelvinger voor je. :p Lelijke handelaar. ;) Het is dat je zo'n trut bent anders had ik je opgezocht. :D Nee dus, want wat moet ik nou met die regelaar en motor? Die zijn geen 55 eypo waard. En het karretje is ook wel wat meer waard dan 25 eypo. :yes: Ik denk dat-ie ook wel blijft om lekker op straat te raggen. Al eerder ermee gedaan op een autoshow in Heemskerk. :mrgreen:

@Sleur,

Echt een mooie kist. Ben zeer benieuwd naar de eerste vlucht.
Hopelijk morgen een beetje lekker weer, dan kunnen we op het
ACH veld vliegen en daarna richting club.

GrTz Jasper
Uh, dat wordt lastig tenzij je een groot bungee-elastiek hebt. De kist is wel klaar maar verder helemaal leeg. Dus alle elktronica moet er nog in. Ik moet dus eerst 4 digitale servo's en een dikke brushless bestellen. ;)

Middelvinger voor je. :p Lelijke handelaar. ;) Het is dat je zo'n trut bent anders had ik je opgezocht. :D Nee dus, want wat moet ik nou met die regelaar en motor? Die zijn geen 55 eypo waard. En het karretje is ook wel wat meer waard dan 25 eypo. :yes: Ik denk dat-ie ook wel blijft om lekker op straat te raggen. Al eerder ermee gedaan op een autoshow in Heemskerk. :mrgreen:

Uh, dat wordt lastig tenzij je een groot bungee-elastiek hebt. De kist is wel klaar maar verder helemaal leeg. Dus alle elktronica moet er nog in. Ik moet dus eerst 4 digitale servo's en een dikke brushless bestellen. ;)

BYMagaziijn present, ik heb 10 meter bungee elastiek liggen.
Speciaal voor deze gelegenheid wil ik dat wel uit de verpakking halen hoor :mrgreen:

Ik ga eerst happie eten bij mijn moeder, en aansluitend langs het veld 3 accu's legen, als ik zo ver kom tenminste :P
Daarna naar de club toe, goed plan :yes:

Accu's mee naar mijn werk om te laden op het werk :)

Uh, het ligt eraan wat Bart en het weer gaan doen. De verwachtingen voor dinsdagavond zijn met een flinke wind (4 à 5 Bft). Als Bart, onder begeleiding, even doorplakt dan heeft-ie een Nexus. We lappen eerst die oude van mij wel op, als die verkreukeld is het minder erg (je weet wel, schuldgevoel etc. :lol: ;)).

Als het weer goed is dan inderdaad even een paar LiPo's met de MiniMag/Holiday legen op het veld.

*zoekt rustig verder naar een mooie setup voor de Super Dimona*

Uh, het ligt eraan wat Bart en het weer gaan doen. De verwachtingen voor dinsdagavond zijn met een flinke wind (4 à 5 Bft). Als Bart, onder begeleiding, even doorplakt dan heeft-ie een Nexus. We lappen eerst die oude van mij wel op, als die verkreukeld is het minder erg (je weet wel, schuldgevoel etc. :lol: ;)).

Als het weer goed is dan inderdaad even een paar LiPo's met de MiniMag/Holiday legen op het veld.

*zoekt rustig verder naar een mooie setup voor de Super Dimona*

Ik zie wel, en anders zie ik joe op de club:)

Betreft die setup, had je voor mij nog gekeken Sleur?
Zoniet, zou je dat dan alsnog alsjeblieft willen doen?

Zie mijn vraag : [53638] vliegers-rijders-omgeving-zaandam-deel-6-a-1399

Laatst bewerkt door een moderator:
Betreft die setup, had je voor mij nog gekeken Sleur?

Zie mijn vraag : [53638] vliegers-rijders-omgeving-zaandam-deel-6-a-1399
Nee, niet naar gekeken. Maar ga dan voor de tweede setup. Een 20mm binnenlopertje van 4000-5300kV, 18A-25A regelaartje, 3S LiPo die 20A piek kan leveren en een propje 7x4 tot 5x3. Of een 22mm 1400-2000kV buitenlopertje met 7x4 SF prop.

Codering van de motortjes is simpel:
Eerste twee cijfers is de diameter
Tweede twee cijfers de lengte van de motor
Achter het streeptje het aantal kV of windindingen per pool
Posted via Mobile Device

Laatst bewerkt door een moderator:
heeft iemand nog een tamtech of onderdelen daarvan over ?

ik ben er helemaal uit ,en heb nog een gaar en niet compleet exemplaar staan , maar kan de helft niet meer vinden :mad: ben de wielen kwijt ,kap ,dif is stuk, en heb geen accu pack's meer .

hoeveel volt waren die ook alweer ?

wil best 1 tje compleet maken voor een gozer van 6 jaar .

wie heeft nog wat ?

Ik heb nog een TT liggen die wel weg mag (niet voor niets maar hoeft niet de hoofdprijs hoor). Incl regelaar?? (is eigenlijk wat te zwaar want kan makkelijk de snelle motor aan (naam even kwijt na een paar Palmpjes ;))?

Heb ook ruim voldoende 3/4 cellen liggen nog hier om lekker te kunne spelen met de TT. Ook nog een mooie nieuwe kap geloof ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back