Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik houd mij wederom aanbevolen voor de mite,geef ik hem aan dimitri ;-)
Drinkt weer verder ...
Posted via Mobile Device
Nope, deze wordt dan voor BYM. Maar hij wordt wel helemaal leeg gehaald omdat ik een nieuwe ga bouwen. Weer met van die achterlijk grote rolroeren en dan met zo'n $25 2,4GHz zendertje uit Hongkong. Gewoon voor de vakantie/in de auto. 8)

Nee, het is en blijft een kl0te zon. Niet dat het vervelend is maar in de zon is het zo lekker warm. Voordeel van de zonnebank: Bruin worden in je eigen bed zonder te zweten (althans wij hebben zo'n HPA-lampen uitvoeren). ;) Maar de echte zon is wel prettig hoor, alleen dan in de namiddag met een pilsje etc. :celebrate: ;)

*stopt de klok* :hammer:

Zo, de Extra zit in elkaar. Twee joepie-de-poepie servootjes van Spektrumk op richting-/hoogteroer, een HXT500 op de rolroeren. Motortje is een 22mm 1450kV Hi-Model buitenlopertje, APC-E 6x4 propje, regelaartje Turnigy 10A, accuutje zo'n HeliPro 850mAh 2S (doet dan 4,6A vol gas) en eventueel de Rhino 610mAh 3S (doet dan 8,3A). Weegt 395 gram vliegklaar.

extra-ready_to_fly.jpg

*zet de klok op 0 en start hem weer*

*gaat de 64cm Nemesis afplakken om te verven* :thumbsup:

Nope, deze wordt dan voor BYM. Maar hij wordt wel helemaal leeg gehaald omdat ik een nieuwe ga bouwen. Weer met van die achterlijk grote rolroeren en dan met zo'n $25 2,4GHz zendertje uit Hongkong. Gewoon voor de vakantie/in de auto. 8)

ook prima , maar een mite is altijd leuk voor erbij .

was een heerlijk dagje , al snel de kwast neergelegd ,en lekker de stad in met mariska , beetje winkelen en eindigen op het terras ,met een paar koele biertjes :p
vanavond lekker dvd'tje huren ,en wat bestellen .
floor is het hele weekend bij oma ,dus we nemen het ervan :mrgreen:
wat een rust zonder kind zeg :p

vanavond nog wat knutselen a/d funliner achtige en wellicht een start maken met de blizzard (dankzij snoek ) moet ik maar weer ff bewijzen dat ik de snelste ben :mrgreen:

heeft een kater en vntm

;) Maar de echte zon is wel prettig hoor, alleen dan in de namiddag met een pilsje etc. :celebrate: ;)
Had een kinderverjaardag dus om 11:45 snel de klok op namiddag tijd gezet,het moet toch gevierd worden ja toch.Zit nu nog lekker in de tuin met de zon en een pils.Alleen nog de kap op de Baja en rijden maar weer.

ook nog bij dixons een handige in allerlei modellen te vormen statiefje gekocht .
zeer licht , en ik maak a/d onderkant v/d pootjes van die haakjes ,zodat ik hem met elastiek kan borgen .

of de 3 pootjes weghalen en het bovenstuk op een cockpitje vastzetten .

voordeel is nu dat ik hem makkelijk in vele posities kan richten .

IMG_0859.jpg

IMG_0860.jpg

IMG_0861.jpg

groetjes junk

Laatst bewerkt:
Vandaag geprobeerd de OS61FX te monteren op de Hummel .....
Wel alle jeetje nog eens aan toe zeg, past die uitlaat weer niet.
En voor dit motortje lijkt ook niet het potje te bestaan wat ik nodig heb om onder de Hummel te gebruiken, zucht .....

Het enige type uitlaat wat zo op het zicht te bestellen is, bij Graupner, is dit type uitlaat :
OSM17750.jpg

Het type uitlaat wat ik nodig heb ziet er, globaal dan, zo uit :

bisg4061_LRG.jpg

Dat komt omdat mijn motorblok niet rechtop staat, maar met de cilinder naar de zijkant toe staat, waardoor die eerste uitlaat dwars door mijn motorschot zou moeten ....

Aarrggghhh, ik heb geen ruw aluminium tot mijn beschikking, en geen werkplaats om het te bewerken, snif ....
Anders had ik wel een soort van adapter gemaakt.

Weer even in de denktank gaan zitten dan maar.

Vandaag geprobeerd de OS61FX te monteren op de Hummel .....
Wel alle jeetje nog eens aan toe zeg, past die uitlaat weer niet.
En voor dit motortje lijkt ook niet het potje te bestaan wat ik nodig heb om onder de Hummel te gebruiken, zucht .....

Het enige type uitlaat wat zo op het zicht te bestellen is, bij Graupner, is dit type uitlaat :
http://www.atomichgstore.com/images/OSM/OSM17750.jpg

Het type uitlaat wat ik nodig heb ziet er, globaal dan, zo uit :

http://bigboystoysnm.com/images/large/bisg4061_LRG.jpg

Dat komt omdat mijn motorblok niet rechtop staat, maar met de cilinder naar de zijkant toe staat, waardoor die eerste uitlaat dwars door mijn motorschot zou moeten ....

Aarrggghhh, ik heb geen ruw aluminium tot mijn beschikking, en geen werkplaats om het te bewerken, snif ....
Anders had ik wel een soort van adapter gemaakt.

Weer even in de denktank gaan zitten dan maar.
Tsja... Ik zeg: deze, deze, een paar van deze, wat klein materiaal en klaar. Geloof ons elektrovliegers nou, dat nitro zorgt alleen maar voor problemen. :yes: :p :lol:

Junkie, kan je gewoon aan elkaar lijmen als je wilt.

En nee, ik hoef hem niet terug. Het blijft een beetje een nichtenvliegtuig natuurlijk :rolling:

Ik vlieg hem wel een keer van je met de camera

zozo veel geplak weer.

heel gaaf die extra 300. :cool:

voor mij zit vliegen er dit weekend niet in.:( het brommertje + toebehoren ligt nog steeds in hk.

wel ga ik maandag kijken voor een paar zwevertjes :mrgreen: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd > (lekker rustig met pa op een mooie zomeravond)

en ga ik morgen even hier kijken <Oude "Te Koop" Link Verwijderd > ;)

als ik weer wat vliegend heb kom ik weer snel naar de ht/ht2 want ik neem ook zeker dit schatje mee!
DSC00212.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedenavond vliegvrienden.

Ook weer thuis van een heerlijke dag beulen samen met bart en dennis.

De gehele dag heerlijk in de zandbak gespeeld met harkje,steentjes en schepje.

Weer een lekkere kleur op de kop en hele mooie dingen gemaakt.

Trekt nog een pilsje open en gaat daarna even lekker in de ontspanmodus ;-)

Zo,net even een verfrissende douche na een dag in de :zon:
Een mooie terrasje gemaakt samen met Siggy en Dennis.
Gistermiddag werden de stenen en het zand met verticaal transport
ingehesen,want door het huis lopen met kruiwagentjes is zoooo 1954.;)

foto01.jpg

Klant zeer tevreden en na afloop een lekker biertje en de nodige eypo's in de knip. :thumbsup:

Had ik maar een tijdmachine,want dan was ik ook nog lekker gaan vliegen. :lol:
Maar deze dag was ook weer zeer geslaagd!
Siggy: thanks voor de assistentie! :cool:

Zo,net even een verfrissende douche na een dag in de :zon:
Een mooie terrasje gemaakt samen met Siggy en Dennis.
Gistermiddag werden de stenen en het zand met verticaal transport
ingehesen,want door het huis lopen met kruiwagentjes is zoooo 1954.;)

foto01.jpg

Klant zeer tevreden en na afloop een lekker biertje en de nodige eypo's in de knip. :thumbsup:

Had ik maar een tijdmachine,want dan was ik ook nog lekker gaan vliegen. :lol:
Maar deze dag was ook weer zeer geslaagd!
Siggy: thanks voor de assistentie! :cool:

Was mij weer een genoegen bart,echt heerlijk gewerkt;-)

Zit na de verfrissende douche samen met freddie heerlijk na te genieten.
Zojuist hoorde ik een geweldig harde klap,zwaar ongeval met beknelling bij mij voor op de brug :-(

De hele boel is afgesloten,dus zal wel aardig aangekomen zijn.

Posted via Mobile Device

ook nog bij dixons een handige in allerlei modellen te vormen statiefje gekocht .
zeer licht , en ik maak a/d onderkant v/d pootjes van die haakjes ,zodat ik hem met elastiek kan borgen .

of de 3 pootjes weghalen en het bovenstuk op een cockpitje vastzetten .

voordeel is nu dat ik hem makkelijk in vele posities kan richten .

IMG_0859.jpg

groetjes junk
Dat statiefje wordt ook veel in de karpervisserij gebruikt,handig hebbedingetje :D

ja, ik heb ook zo'n zin om te werken ,maar wacht nog ff tot dinsdag :mrgreen:

snoek ; erg handig , ook voor de vliegerij ;)

hier de update v/d camera houder :p , klik klak systeem ,1 cockpit om te filmen ,en 1 om doelloos rond te vliegen .

ook de iets wat nichterige twinstar weer aardig hersteld .(wou het voorheen niet zeggen :mrgreen: )
maar een extra koolstof staaf door de bestaande heen ,en nog een flink stuk in het afgebroken vleugel deel geschoven .

picca's

IMG_0870.jpg

IMG_0864.jpg

IMG_0863.jpg

IMG_0853.jpg

IMG_0856.jpg

IMG_0862.jpg

vntm

Gaat er morgen nog iemand vliegen?
Of gaat iedereen paaseitjes zoeken?

beetje combineren hoop ik , maar....moet jij niet gewoon werken ? :mrgreen:

ik wil graag even cam vliegen ,zal de lipo's vast volgooien .

maar het zal ergens in de middag worden , morgen rond 11;00 paas ontbijtje bij moeders en floor weer meenemen .

hopend dat mariska daarna geen plannen heeft gemaakt :rolleyes:

rond 14;00u hoop ik ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back