Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
phil ; dan kan ik ook weer naar het veld met de volvo :worship:

alleen die fiesters met hun pielekes rustend op hun zadel is wat minder :mad:

vraagje ;

welke prop zal ik monteren op de funjet ?

motor; 2700kv /regelaar 40 amp

ik heb liggen 4,7x 4,7

4,75x 4,75

5,5x 4,3

ook kan je het blok stellen , maar gewoon in het midden zetten ?

verder staat hij er al gespoten en erg opvallend bij :p

ff inregelen /afstellen ,afknutselen .

maar morgen geen maiden voor junk , vrouwtje heeft de plannen al klaar liggen :)
dat word fietsen op de koga naar middenbeemster :rolleyes:

dus morgen avond maar ff testen op ht2 in mijn uppie :mrgreen:

Helaas,ik heb het motortje nog niet binnen gekregen :(
De gele mannen zijn dit keer erg traag met de verzending.

Het wordt nog wel een aardig geknutsel om zowel de regelaar als de AR7000 ergens in de romp kwijt te kunnen.
Wel erg weinig ruimte om de boel in te kunnen bouwen hoor :confused:
Pardon? Weinig ruimte? :? Ik heb er ok een AR7000 in, die zit onder de vleugel met aansluitingen omhoog. Zo kan ik de vleugel, als het nodig zou zijn, loshalen. De ruimte onder de ontvanger loopt dus van voor tot helemaal waar de ventilatiegaten zitten. Zo'n lange accu heb ik niet. ;) De tweede ontvanger heb ik in de holte in de staart geplakt. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een langer kabeltje had (60cm) tussen de ontvanger en de extra antenne. :D De holte achter de vleugel is nu nog leeg maar daar heb ik voor in de toekomst de elektronica voor de verlichting gepland (elektronische schakelaar en eventueel een LiPootje van 600-1000mAh). Mijn regelaar zit in de zijkant gesneden onder de cockpit (die met magneetjes vast zit i.p.v. die plastic flutdingetjes). Ik kan de accu van de motor tot ver achterin plaatsen dus geen probleem met het zwaartepunt verleggen als dat nodig zou zijn.

Pardon? Weinig ruimte? :? Ik heb er ok een AR7000 in, die zit onder de vleugel met aansluitingen omhoog. Zo kan ik de vleugel, als het nodig zou zijn, loshalen. De ruimte onder de ontvanger loopt dus van voor tot helemaal waar de ventilatiegaten zitten. Zo'n lange accu heb ik niet. ;) De tweede ontvanger heb ik in de holte in de staart geplakt. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een langer kabeltje had (60cm) tussen de ontvanger en de extra antenne. :D De holte achter de vleugel is nu nog leeg maar daar heb ik voor in de toekomst de elektronica voor de verlichting gepland (elektronische schakelaar en eventueel een LiPootje van 600-1000mAh). Mijn regelaar zit in de zijkant gesneden onder de cockpit (die met magneetjes vast zit i.p.v. die plastic flutdingetjes). Ik kan de accu van de motor tot ver achterin plaatsen dus geen probleem met het zwaartepunt verleggen als dat nodig zou zijn.

Siggy gaat even bij jou onder "the hood "snuffelen want ik kom niet weg met mijn 40 amp.regelaar :confused:

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 40amp Speed Controller $34.95

Samen met deze motor zou het CG punt toch ongeveer goed moeten zijn Sleur ?

Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner $19.95

Denk dat ik de AR 7000 maar in de Voyager zet,heb er in dit vliegtuig ruimte zat voor.

De R617FS gebruiken in de Minimag,makkelijker te plaatsen omdat deze geen sattelite eraan vast heeft hangen :D

vraagje ;

welke prop zal ik monteren op de funjet ?

motor; 2700kv /regelaar 40 amp

ik heb liggen 4,7x 4,7

4,75x 4,75

5,5x 4,3

ook kan je het blok stellen , maar gewoon in het midden zetten ?

verder staat hij er al gespoten en erg opvallend bij :p

ff inregelen /afstellen ,afknutselen .

maar morgen geen maiden voor junk , vrouwtje heeft de plannen al klaar liggen :)
dat word fietsen op de koga naar middenbeemster :rolleyes:

dus morgen avond maar ff testen op ht2 in mijn uppie :mrgreen:

nogmaals , kickje;)

Siggy gaat even bij jou onder "the hood "snuffelen want ik kom niet weg met mijn 40 amp.regelaar :confused:

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 40amp Speed Controller $34.95

Samen met deze motor zou het CG punt toch ongeveer goed moeten zijn Sleur ?

Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner $19.95

Denk dat ik de AR 7000 maar in de Voyager zet,heb er in dit vliegtuig ruimte zat voor.

De R617FS gebruiken in de Minimag,makkelijker te plaatsen omdat deze geen sattelite eraan vast heeft hangen :D
Just a peek under da hood.... :worship:

Zo heb ik mijn ESC erin geknutseld. De accu kan dus helemaal naar voor als het nodig zou zijn (als gevolg van toekomstige uitbreidingen ;)). Gewoon een stuk uit het schuim gesneden. Het blijft piep hè. ;)
minimag-esc_position.jpg

Hier zit mijn onvanger. Gewoon met dubbelzijdig tape gekleeft (spiegeltape, te halen bij o.a. Halfords). De extra ontvanger zit in de staart, haaks/vertikaal t.o.v. de AR7000. Je kunt de extra ontvanger ook in het eerste gat achter de vleugel plaatsen. :yes:
minimag-receiver_ar7000.jpg

En mijn CG-punt ligt voor de glasvezel buis. Ruim anderhalve centimeter voor het oorspronkelijke door Multiplex met twee puntjes gemarkeerde CG-punt. als je het originele CG-punt aanhoudt, wordt de MiniMag staartlastig (zakt dus met de staart naar beneden).
minimag-cg_position.jpg

Ik hoop dat de plaatjes je wat helpen. :thumbsup:

Motor in het midden zetten( zie manual ) en de 5,5x4,3 prop monteren Junkie ;)
Wow, een FunJet met middemmotor. 8O Ik zou een 5,25x4,75 nemen. gaf bij de metingen tussen de bankschroef de meeste wind bij een relatief laag stroomverbruik (21A). Een 6x4 kan wel maar de extra spoed heb je nodig voor snelheid op een 3S, Als je voor 4S gaat dan red je het met een 4,75x4,75 om de stromen wat gezellig te houden. ;)

Siggy, 2200kV is wel veel voor een MiniMag. Wat voor prop ga je erop zetten? APC-E 7x3?

Ik heb 8x6" op 1200kV, wel een buitenloper. Maar dat gaat al zo snel dat er moment is dat je door wrijving niet sneller gaat (en de motor wel wil dus vervolgens het hele motorschot eruit te trekken).

Siggy, 2200kV is wel veel voor een MiniMag. Wat voor prop ga je erop zetten? APC-E 7x3?

Ik heb 8x6" op 1200kV, wel een buitenloper. Maar dat gaat al zo snel dat er moment is dat je door wrijving niet sneller gaat (en de motor wel wil dus vervolgens het hele motorschot eruit te trekken).

Prop 6X4 APC.

Anders heb ik ook nog de beschikking over een 1650KV outrunner met div. props.
Dus gaarne advies omtrent de juiste set-up.

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 28-26 1650Kv Brushless Outrunner $14.95

Waar in Haarlem? Net achter het stadion. Net weer terug en weer poepie bruin natuurlijk :)

Morgen even vliegen lijkt me mooi man, ik heb er zin an. Morgen komt ook mijn Velox maar de overdracht zal wel ergens volgende week zijn. Ik denk dat Winfried niet voor de avond thuis is.

BYM, zoals telfonistisch beloofd. Het geMSPainte schemaatje van de 3x2S/2x3S adapter. De connectoren zijn JST-XH. 3x 3-pens Male (de chinezen noemen dit echte Female 8O maar met pennetjes dus) en 2x 4-pens Male. Door de hoofdvoeding (de twee banaanstekers) ook op de adapter te solderen aan de uiterste plus en min, kun je kleine accu's laden zonder gebruik te maken van de BEC-connector. Voor stromen boven de 1,5A is het af te raden het zonder de hoofdaanslutiing te doen.

Mocht RCT niet de connectortjes hebben, dan hebben ze bij RCTechnics de 3-polige en 4-polige printconnectors. En natuurlijk de FlightPower accuutjes ontdoen van hun FP/PQ connector (en extra loze draad 8O) en een 3-polige steker eraan zetten. En natuurlijk om aan te sluiten op de lader een 6-polige steker...

Bij het laden de lader instellen op 6S. Voor de Accucel-6 en Accucel-8 moet je dan kiezen voor LiPo Balance en niet LiPo Charge of LiPo FastCharge. anders gaat het balanceren niet goed indien accupakketten niet gelijk zijn ontladen.

adapter_2s_3s_laden.jpg

Laatst bewerkt:
Je motor moet toch minimaal zo'n 250W doen om lekker vertikaal te kunnen. Kijk eens naar deze motor. Mijn motor komt ook bij deze chinees vandaan.

Ik hoef niet perse vertikaal met de MM ;)
Gezien de gewichtsverhoudingen denk ik toch dat ik met de 2200kv inrunner vrij redelijk uitkom.
Trim de throtle iets terug en dan kom ik toch aardig in buurt van jouw set-up ?

Ik heb deze set-up in zowel de fusion als de easystar,deze doet met een 6x4 apc prop rond de 210 watt met een stroom van rond de 20 ampere.

Laatst bewerkt:
BYM, zoals telfonistisch beloofd. Het geMSPainte schemaatje van de 3x2S/2x3S adapter. De connectoren zijn JST-XH. 3x 3-pens Male (de chinezen noemen dit echte Female 8O maar met pennetjes dus) en 2x 4-pens Male. Door de hoofdvoeding (de twee banaanstekers) ook op de adapter te solderen aan de uiterste plus en min, kun je kleine accu's laden zonder gebruik te maken van de BEC-connector. Voor stromen boven de 1,5A is het af te raden het zonder de hoofdaanslutiing te doen.

Mocht RCT niet de connectortjes hebben, dan hebben ze bij RCTechnics de 3-polige en 4-polige printconnectors. En natuurlijk de FlightPower accuutjes ontdoen van hun FP/PQ connector (en extra loze draad 8O) en een 3-polige steker eraan zetten. En natuurlijk om aan te sluiten op de lader een 6-polige steker...

Bij het laden de lader instellen op 6S. Voor de Accucel-6 en Accucel-8 moet je dan kiezen voor LiPo Balance en niet LiPo Charge of LiPo FastCharge. anders gaat het balanceren niet goed indien accupakketten niet gelijk zijn ontladen.

adapter_2s_3s_laden.jpg

Mijnheer Sleurhut, u heeft de Pint van de Avond bij deze weer ruimschoots verdiend :worship:

Mag ik u zeer erkentelijk wezen, en aanstaande dinsdag tracteren op een versmakelijkse goudgele rakker, vergezeld van wat bitterebijballen :mrgreen:

Ik zit te kijken, en kom tot ontdekking dat het principe eigenlijk heel erg makkelijk is, je telt gewoon verder bij de volgende cel, wat een uitvinding :p

Laatst bewerkt:
@Sleurhutje :

Welke power supply gebruik jij voor de Turnigy accucel-6 ?

alvast bedankt

niels
2x 12V 7,4Ah Hi-Load Gel Accu (komen uit een UPS/Noodstroomvoorziening), parallel geschakeld dus 14,8Ah beschikbaar voor onderweg. Alles zit namelijk in een koffertje, inclusief de kleinere accuutjes voor indoor en andere schuimpjes. De twee accu's laad ik thuis met een Graupner Ultra Duo Plus 50. En anders heb ik een 13,8V 20A Graupner voeding staan.

Bedankt,

Zou een 12V 3,25A voeding volstaan of koop ik beter iets anders ? Zoja, heb je dan mss een linkje, moet niet bij UH.

alvast bedankt

niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back