Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Sleur

Je bling/bling light-set is binnen hoor,dus het prutsen kan beginnen ;)
Joehoe, samen knutselen met de LED strips, die mega-hip zijn :yes:, gaat de MiniMag een waar disco-festijn worden. :rolling:

iedereen net zo gaar als ik ofzo :confused:
Nope, deze jongen zit gewoon op kantoor te werken (nu even een pauze) om alles weer op orde te krijgen na een radicale reorganisatie van het computergebeuren.

goedenavond inmiddels

iedereen net zo gaar als ik ofzo :confused:

ben zo verrot , dat ik zelfs geen puf heb om de 4 servo's in de blizzard te bouwen :? ik vind dit bericht al vermoeiend om te plaatsen :)

v/h weekend maar lekker bouwen en vooral langs rct ,want mijn hele vloot is inmiddels vlieggaar :(

vntm

Ook aan de minimag junkie :D

Wel een saaie vlieger hoor ;)

Siggy is niet gaar maar heeft morgen wel een vrije dag.

Even wat connectoren solderen aan de nieuwe lipo's
en de plastic quicklinks van de Calmato even vervangen voor stalen exemplaren.

De onderdelen voor de Eurostar liggen klaar,deze kan dus ook in elkaar gezet worden :D

Zojuist de minimag even voorzien van een mooie witte spinner.

DSC_0002.jpg

Nope ik heeft de disk weer vlieg klaar en de ibis is ook weer vlieggereed.
Aleen de naft nog ff vullen en dan kan ik zo van kiet.
Ik heeft dus heerlijk gefreubeld vanavond.
Ga nu slapen dus bis morgen.

Nope ik heeft de disk weer vlieg klaar en de ibis is ook weer vlieggereed.
Aleen de naft nog ff vullen en dan kan ik zo van kiet.
Ik heeft dus heerlijk gefreubeld vanavond.
Ga nu slapen dus bis morgen.

wanneer ga jij een cursus Nederlands volgen ? :mrgreen:

junkie is toch weer redelijk ontwaakt ,en heeft toch de servo's voor de v-tail geplaatst en ontvanger en bedrading weer netjes in de romp weggewerkt , en de romp weer dichtgeplakt .

nu rest mij nog de vleugel te voorzien van de nieuwe servo's ,en daarna klaar voor de maiden , zal eens tijd worden :p

* gaat weer gaar zijn ,en langzaam richting zijn nest *

IMG_0992.jpg

IMG_0993-1.jpg

IMG_0994.jpg

IMG_0995-1.jpg

IMG_0996.jpg

Pas je op dat hij perfect recht zit. Bij mij zat de spinner iets uit het midden. Kon geen kwaad, dacht ik nog. Uiteindelijk is wel de as van de motor gebroken (gelukkig na de landing terwijl ik taxiënd over het veld ging en niet mid-air - was op zich ook geen probleem :nooo:).

junkie is toch weer redelijk ontwaakt ,en heeft toch de servo's voor de v-tail geplaatst en ontvanger en bedrading weer netjes in de romp weggewerkt , en de romp weer dichtgeplakt .

nu rest mij nog de vleugel te voorzien van de nieuwe servo's ,en daarna klaar voor de maiden , zal eens tijd worden :p
Ziet er goed uit. :thumbsup: Op naar de herontmaagding. 8)

Dat is grappig :lol:
dat heb ik gisteravond ook gedaan,maar dan in de klap-prop uitvoering ;) Graupner Cam Folding Prop met voorlopig 7,5/4" bladen erop.
Binnenkort maar eens kijken wat dat voor vermogen heeft.

CAMFoldingPropfor3.17mmshafts605.jpg

Wat minder grappig is,is dat ik door het overlijden van een familielid van mijn collega nu op zaterdag moet werken en dus niet naar Harsewinkel kan... :( :? (althans,niet het hele weekend)

start08.JPG

Siggy is niet gaar maar heeft morgen wel een vrije dag.
Hoe laat en waar MiniMagMaatje? ;) :oops: Vannacht tot 03:15 uur doorgehaald en gisteravond was het ook 04:30 uur dus ik heb wat uurtjes te compenseren (in ieder geval morgenmiddag ook vrij :p).

dat heb ik gisteravond ook gedaan,maar dan in de klap-prop uitvoering ;) Graupner Cam Folding Prop met voorlopig 7,5/4" bladen erop.

Oei, als je het mij vraagt ga je een heel gestroomlijnde neus krijgen tenzij je een 50+mm spinner gebruikt. :? ;)

*is nu redelijk gaar en heeft toch wel wat behoefte aan slapen* :sleepy:

@Junkie

Ik heb je de verkeerde motor meegegeven.
Die 2700 wil ik graag retour hebben.
Eventueel kan je er een 3600KV voor meekrijgen....
Of zoals we eerst hadden afgesproken het buitenlopertje.

Hoe laat en waar MiniMagMaatje? ;)

Ik ga zometeen even langs RCT om een geschikte prop voor de eurostar te halen.
Gooi de minimag en jouw feestverlichting achter in de Corsa.

Wat zullen we doen? 13.00 uur op het ACH veld ?

Geef mij anders even een belletje zodra je klaar bent ;-)

Posted via Mobile Device

Wat minder grappig is,is dat ik door het overlijden van een familielid van mijn collega nu op zaterdag moet werken en dus niet naar Harsewinkel kan... :( :? (althans,niet het hele weekend)

start08.JPG

Posted via Mobile Device

Zeker een gaaf idee zo'n klapprop op de MM,gaat hij misschien iets harder vliegen;-)

We gaan het meemaken Bart :-)

Ik ga zometeen even langs RCT om een geschikte prop voor de eurostar te halen.
Gooi de minimag en jouw feestverlichting achter in de Corsa.

Wat zullen we doen? 13.00 uur op het ACH veld ?

Geef mij anders even een belletje zodra je klaar bent ;-)
Affirmative, 13:00 Sharp @ ACH Flying Field. :thumbsup: :pim:

@Junkie

Ik voel hier wat aankomen :rolleyes: :wink:

SJ62XtX6YCZQ12HL3twytQ==.jpg

@ Sleur: Nog bedankt voor de lipo :worship:

@ Bart: Ik ben ook bang dat het een spits neusje gaat worden, maar er was toch ook iemand op de FMS die ermee vloog?

Ik voel hier wat aankomen :rolleyes: :wink:

SJ62XtX6YCZQ12HL3twytQ==.jpg

@ Sleur: Nog bedankt voor de lipo :worship:

@ Bart: Ik ben ook bang dat het een spits neusje gaat worden, maar er was toch ook iemand op de FMS die ermee vloog?

Wat is er mis met een spits neusje?
Welke invloed heeft dit eigenlijk op het vlieggedrag?

@sleur

Roger,over and out ;-)

Posted via Mobile Device

Wat is er mis met een spits neusje?
Welke invloed heeft dit eigenlijk op het vlieggedrag?
Op zich niets maar welk nut heeft het om een klapprop te nemen? De MM is niet bepaald een zwever, alleen bij harde wind kun je redelijk blijven hangen maar dan daalt de MM toch wel redelijk snel. Om goed te blijven vliegen moet je dus minimaal 1/3 gas erop houden, je klapprop is dus altijd uitgevouwen. Nutteloze investering dus. :?

Als het is omdat je de propellor beschadigt bij de landing, dan wordt het tijd om eerst eens te leren landen. ;) :p

Laatst bewerkt:
@Junkie

No problemo ;-)

Meer power vind junkie niet erg ,dus die ruilen we gewoon om.

Straks ook ff vliegen met dealm op ht2 ,maar niet zo vroeg als jullie ;-)

Posted via Mobile Device

Op zich niets maar welk nut heeft het om een klapprop te nemen? De MM is niet bepaald een zwever, alleen bij harde wind kun je redelijk blijven hangen maar dan daalt de MM toch wel redelijk snel. Om goed te blijven vliegen moet je dus minimaal 1/3 gas erop houden, je klapprop is dus altijd uitgevouwen. Nutteloze investering dus. :?

Als het is omdat je de propellor beschadigt bij de landing, dan wordt het tijd om eerst eens te leren landen. ;) :p

Zost natturlijk ok nog es ;)

Ik neem 3 lipootjes mee,moet toch genoeg zijn ?

Gelijk even kijken hoe de nieuwe flightmax zich gaat houden :-D

Ik heb de spinner er zojuist afgehaald omdat deze na wat testen toch wel voor wat resonantie lijkt te zorgen :(

Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat ik geen 6x4 prop kan monteren zonder dat de hele minimag uit elkaar rammelt.

Onbalans in de props lijkt mij zeer onwaarschijnlijk omdat ook de prop welke op de EZ* zit voor hetzelfde effect zorgt :confused:

5,5 x 4,5 apc icm met een 2200KV binnenloper lijkt voor de MM de grens van het toelaatbare te wezen :mrgreen:

No problemo ;-)

Meer power vind junkie niet erg ,dus die ruilen we gewoon om.

Straks ook ff vliegen met dealm op ht2 ,maar niet zo vroeg als jullie ;-)

Posted via Mobile Device

Vermoeden had ik al :p

Die 2700 is voor mijn speedbootje :)
En die 3600 is volgens mij vette overkill, 2700 ook al trouwens :mrgreen:

Het windje trekt hier overigens aardig aan.

Neemt voor de zekerheid ook de EZ mee naar het veld :-)

Ga met 10 minuten onderweg naar LYNX models ;-)

Zost natturlijk ok nog es ;)

Ik neem 3 lipootjes mee,moet toch genoeg zijn ?

Gelijk even kijken hoe de nieuwe flightmax zich gaat houden :-D

Ik heb de spinner er zojuist afgehaald omdat deze na wat testen toch wel voor wat resonantie lijkt te zorgen :(

Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat ik geen 6x4 prop kan monteren zonder dat de hele minimag uit elkaar rammelt.

Onbalans in de props lijkt mij zeer onwaarschijnlijk omdat ook de prop welke op de EZ* zit voor hetzelfde effect zorgt :confused:

5,5 x 4,5 apc icm met een 2200KV binnenloper lijkt voor de MM de grens van het toelaatbare te wezen :mrgreen:
Klinkt alsof je prop adapter niet recht zit. Of dat er ruimte zit tussen het gat in de prop en de as van de adapter waardoor de prop niet recht/in het midden zit. Of je as van de motor is krom. :?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back