Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
zo,siggy is ook weer thuis:-)
Ohmaai,wat een plesante middag weer ;-)

Vanmiddag en begin avond 10 lipoladingen leeggevlogen :-)

Mike kwam ook nog even langs in zijn halve BMW.
Het was een auto zonder dak,is dit nu wat ze verstaan onder de sloopregeling :-)

(geintjuh Mike ;-) )

Had net alles ingeladen toen Bart D belde,was rond half acht.

Maar Siggy moet ook eten he ;-)
Morgen weer een dag,en geloof het of niet:IK BEN ER KLAAR VOOR ;-)

Uh, dat gaat nog spannend worden. Het enige wat ik hem heb zien doen is stall turns met als gevolg dat zijn hoogteroer erap klapte. :? Dus een Blizzard zal wel in de bomen verderop of vertikaal tussen de schapen eindigen. :rolling:

don't worry my friend , de aankomende maiden zal slagen , ik zorg dat alles goed afgesteld is , er zitten nu overpowerde servo's in , en heb genoeg info gesnoven en gepb't hier op het forum afd blizzard .

als het weer niet lukt ,stop ik per direct met de vlieghobby en ga dan weer de baja van sjoerd terugkopen :mrgreen:

maar dat stuk wrakhout met hier en daar wat folie zal wel een leuk ragbakje worden ,nadat het door jouw gouden handjes behandeld is ;)

don't worry my friend , de aankomende maiden zal slagen , ik zorg dat alles goed afgesteld is , er zitten nu overpowerde servo's in , en heb genoeg info gesnoven en gepb't hier op het forum afd blizzard .

als het weer niet lukt ,stop ik per direct met de vlieghobby en ga dan weer de baja van sjoerd terugkopen :mrgreen:

maar dat stuk wrakhout met hier en daar wat folie zal wel een leuk ragbakje worden ,nadat het door jouw gouden handjes behandeld is ;)

Volgens mij sloeg de posting van sleur omtrent de blizzard op rob van rct hoor junkie :-)

Posted via Mobile Device

Bij deze is die opmerking/post bij de favorieten toegevoegd. Pas dus op hè, ik pak je hiermee als het echt niet lukt. :p :rolling: :bye:

Nee, gouden handjes heb ik niet. Wel een handige piemel. 8O :D De kist is een keer gecrasht (wist ik al) maar heel netjes weer gerepareerd. Nog een kleine meevaller: Er zitten een echt dubbeltje en 1 cent muntje uit 1978 in één van de vleugels geplakt (compensatie aan gewicht voor de gerepareerde kant). :lol: Qua specificaties zal-ie niet onder doen voor en Climato. Alleen deze wordt met 4S LiPo op een 1450Kv buitenloper, dus lekker klein 9x5" propje erop en janken met dat ding (beetje oefenen met snel vliegen :oops:).

Alle vlakken zijn nu redelijk folievrij. Alleen op sommige plaatsen is wat "waterschade". Kennelijk heeft de vlieger wat vochtig gestaan. De romp was dinsdach al gedeeltelijk ontdaan van de oude folie en de meeste vochtige plekken zijn de laatste twee dagen mooi opgedroogd. Morgen even folie inkopen (roze/geel/lichtblauw 8O) en dan dit weekend in ieder geval de vleugel foliën.

Volgens mij sloeg de posting van sleur omtrent de blizzard op rob van rct hoor junkie :-)

zou idd kunnen , mijn hoogte roer is er nog nooit vanaf geklapt .

maar ik heb er ook nog nooit fatsoenlijk mee gevlogen ,dus het zou ook om mij kunnen gaan ;)

ik ga in ieder geval mijn best doen.

zo ,de servo's zitten nu allemaal ingeplakt ,en het afstellen kan beginnen .
ik heb zin an de maiden :p

hoe laat en waar word er morgen gevlogen ? laat het het veld maar wezen ,ik wil toch eerst een deskundig oog over de blizzard laten gaan ,en bijvoorkeur eerst even laten voorvliegennnnnnnnnnnnnnnnnnn ;)

zijn er morgen behalve de ht prutsers ook degelijk ach volk aanwezig ? ;)

Yep, zo ging die grote slow flyer van Rob naar beneden:

DSC_9060.JPG

DSC_9061.JPG

HoogTij landing 8O :mrgreen:

DSC_9067.JPG

Laatst bewerkt:
zou idd kunnen , mijn hoogte roer is er nog nooit vanaf geklapt .

maar ik heb er ook nog nooit fatsoenlijk mee gevlogen ,dus het zou ook om mij kunnen gaan ;)

ik ga in ieder geval mijn best doen.

zo ,de servo's zitten nu allemaal ingeplakt ,en het afstellen kan beginnen .
ik heb zin an de maiden :p

hoe laat en waar word er morgen gevlogen ? laat het het veld maar wezen ,ik wil toch eerst een deskundig oog over de blizzard laten gaan ,en bijvoorkeur eerst even laten voorvliegennnnnnnnnnnnnnnnnnn ;)

zijn er morgen behalve de ht prutsers ook degelijk ach volk aanwezig ? ;)

Ik denk dat er morgen vrij weinig ACH'ers op het veld aanwezig zullen zijn Junkie.
De meesten zitten in Duitsland op een meeting :-D

@ Gorby

Gave vlieeeguhr man die CalmaTOP helemaal superrrrrrrrrrrrrr :yes:

Btw. Ik hoorde dat ze binnenkort bij de Rolling Stones nog iemand nodig hadden :banana::rolling::rolling:

Keith Richards stopt er denk ik mee...........

Ik denk dat er morgen vrij weinig ACH'ers op het veld aanwezig zullen zijn Junkie.
De meesten zitten in Duitsland op een meeting :-D

@ Gorby

Gave vlieeeguhr man die CalmaTOP helemaal superrrrrrrrrrrrrr :yes:

Btw. Ik hoorde dat ze binnenkort bij de Rolling Stones nog iemand nodig hadden :banana::rolling::rolling:

Keith Richards stopt er denk ik mee...........

oei ,das waar ook .. wie zijn hier nu de junken :confused:

maar dat is slecht nieuws , ik wil niet weer de blizzard als grondboor gebruiken ,en wil er toch even een ervaren piloot mee laten pielen .
ik moet er niet aan denken dat hij recht naar beneden in het dak van sleur z'n karretje land :mrgreen: ,ik denk zelfs dat hij zich daar vrij makkelijk doorheen boort,en op de rijdersstoel tot stilstand komt :cool:

maar ik heb alles weer vliegend ,dus keuze zat ;)

oei ,das waar ook .. wie zijn hier nu de junken :confused:

maar dat is slecht nieuws , ik wil niet weer de blizzard als grondboor gebruiken ,en wil er toch even een ervaren piloot mee laten pielen .
ik moet er niet aan denken dat hij recht naar beneden in het dak van sleur z'n karretje land :mrgreen: ,ik denk zelfs dat hij zich daar vrij makkelijk doorheen boort,en op de rijdersstoel tot stilstand komt :cool:

maar ik heb alles weer vliegend ,dus keuze zat ;)

Zo is dat Junkie,gewoon even opzij liggen.
Haastige spoed is zelden goed he ;)

Zou inderdaad erg zonde zijn om hem kneiterhard de grond in te boren.

Wat in en op mijn auto landt dat is van mij. :p Daar wil je zeker niet aan denken. :mrgreen: Maar schrale troost, deze jongen zal alleen 's avonds even komen vliegen omdat hij het overdag te druk heeft in en om het huis. :cool:

Wat in en op mijn auto landt dat is van mij. :p Daar wil je zeker niet aan denken. :mrgreen: Maar schrale troost, deze jongen zal alleen 's avonds even komen vliegen omdat hij het overdag te druk heeft in en om het huis. :cool:

plannen kunnen natuurlijk veranderen , phil is daar een erg goed voorbeeld van :rolling:

ergens denk ik dat het me wel gaat lukken met de blizzard, aangezien ik hem voorheen als een ez vloog , en dat is heel wat anders :hammer:
gewoon lekker de vaart erin houden ,zelfs met motor aan de landing inzetten ,en op het laatste moment het gas eraf .
bovendien heb je een lange landing baan nodig ,het veld zou moeten kunnen .

*denkt er een nachtje over na :cool: *

Zit de nieuwe brommer al in MM Sleur :D

Vanmiddag leek de MM wel een Baja met rotte lagers :rolling::rolling::hammer:

Zojuist even via het andere draadje contact gehad met Ragger,
hij helpt even een handje met de bouw van de EV 97 Eurostar.

EV97_3_680px.jpg

plannen kunnen natuurlijk veranderen , phil is daar een erg goed voorbeeld van :rolling:

ergens denk ik dat het me wel gaat lukken met de blizzard, aangezien ik hem voorheen als een ez vloog , en dat is heel wat anders :hammer:
gewoon lekker de vaart erin houden ,zelfs met motor aan de landing inzetten ,en op het laatste moment het gas eraf .
bovendien heb je een lange landing baan nodig ,het veld zou moeten kunnen .

*denkt er een nachtje over na :cool: *

Nickos zal zaterdag (of zondag) wel aanwezig zijn. Die snuiter kan heel goed knuppelen en kan die kist wel even invliegen.
m.v.g. Erik

Zit de nieuwe brommer al in MM Sleur :D

Vanmiddag leek de MM wel een Baja met rotte lagers :rolling::rolling::hammer:
Probleem was dat de as los zat in het huisje omdat de imbus doorgedraaid was. Daar is weinig meer aan te doen (anders dan een drupje rode loctite tussen de as en het huis/imbus). De nieuwe brommer zit er in maar is ook een lawaaibakje vanwege de lagers die toch redelijk snel gaar zijn denk ik. :? :(

Nickos zal zaterdag (of zondag) wel aanwezig zijn. Die snuiter kan heel goed knuppelen en kan die kist wel even invliegen.
m.v.g. Erik
Oeoeoeoeoe, spannend. Nickos die met een race Blizzard gaat vliegen. Junkie, als ik jou was dan zou ik maar vast extra stringers/carbon/andere verstevigingen in de vleugels monteren. Die gaat tot het maximum getest worden. 8) :yes:

En anders wil ik hem wel even voor je invlieeeeeghun hoor Junkie :p
Bel/SMS dan even, kom ik zeker kijken... :D

Oh ja, helemaal nog niet vermeld dat we Pietertje zijn MiniMag de lucht in hebben geholpen. Met de standaard EZ-prop niet te vliegen maar met een APC 6x4 was het nog enigszins te doen met een Permax 400 op een 2S LiPo. Na een paar rondjes stopte ineens de motor, kennelijk vond de regelaar dat de accu genoeg geleegd was en de X16 zegt dan radicaal dat de motor niets meer krijgt. Sturen kon gelukkig nog wel en na wat zweefwerk de MM langs de weg gezet.

*knutselt verder aan de feestverlichting op de MM* 8)
^^^ Niet met het hippe setje maar met die plakstrips

vraagje ;

klopt het dat de 54A multiplex regelaar vrij warm word als je 10 minuten bezig bent met afstellen van de roeren ,en verder niet de motor hebt laten draaien ?

Nickos mag hem zeker testen ,no problemo ,dat is immers de speedkistenfreak :p

Probleem was dat de as los zat in het huisje omdat de imbus doorgedraaid was. Daar is weinig meer aan te doen (anders dan een drupje rode loctite tussen de as en het huis/imbus). De nieuwe brommer zit er in maar is ook een lawaaibakje vanwege de lagers die toch redelijk snel gaar zijn denk ik. :? :(

Oeoeoeoeoe, spannend. Nickos die met een race Blizzard gaat vliegen. Junkie, als ik jou was dan zou ik maar vast extra stringers/carbon/andere verstevigingen in de vleugels monteren. Die gaat tot het maximum getest worden. 8) :yes:

Bel/SMS dan even, kom ik zeker kijken... :D

Oh ja, helemaal nog niet vermeld dat we Pietertje zijn MiniMag de lucht in hebben geholpen. Met de standaard EZ-prop niet te vliegen maar met een APC 6x4 was het nog enigszins te doen met een Permax 400 op een 2S LiPo. Na een paar rondjes stopte ineens de motor, kennelijk vond de regelaar dat de accu genoeg geleegd was en de X16 zegt dan radicaal dat de motor niets meer krijgt. Sturen kon gelukkig nog wel en na wat zweefwerk de MM langs de weg gezet.

*knutselt verder aan de feestverlichting op de MM* 8)
^^^ Niet met het hippe setje maar met die plakstrips

Nu je het over sms hebt,door de crash van mijn gsm ben ik bijna alle nummers kwijtgeraakt omdat deze in mijn tel. geheugen stonden :(

PB :confused:

Over de MM van pietertje gesproken.

Heb hem vanmiddag even wat tips en trucs over de MM verteld,hij gaat ermee aan de slag.

Ik heb vanmiddag zijn MM in de standaard set-up ook even in de lucht gehad maar dit was met deze harde wind bijna niet te doen.

Wist niet dat hij ook nog een andere prop bij zich had.

Ging na montage nog wel moeizaam,maar hij heeft even gevlogen :-)

Toch ging hij vanmiddag met een goed gevoel naar huis Sleur,we hebben hem toch weer zetje in de goede richting gegeven............

HT HEERSCHT NOG STEEDS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst bewerkt:

die kan jij helemaal niet meer betalen! :rolling:

morgen denk ik ook maar even fladderen. mischien zelfs even naar het veld??? ligt eraan. of phill komt. (mx12 en omdat het een schatje is)
en ofdat iemand de *ez en/of de holiday even wil voorvliegen:D.

ook even kijken ofdat me meisje nog plannen heeft.:rolleyes:

maar ik heb er wel weer super zin an.:cool:

vraagje ;

klopt het dat de 54A multiplex regelaar vrij warm word als je 10 minuten bezig bent met afstellen van de roeren ,en verder niet de motor hebt laten draaien ?
Hangt van het soort BEC af. Bij een lineaire BEC wordt het spanningsverschil tussen de accu en ontvanger omgezet in warmte. Meestal zijn deze regelaars alleen geschikt voor 2S en 3S. Als de regelaar een UBEC heeft dan is dat een geschakelde voeding en kan meestal tot 4S of meer aan (er zijn er tot 8S of meer).

Posted via Mobile Device

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back