Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo heren mannen ik heeft heerlijk gefladderd onder bezielende leiding van Ronald.
Was wel even wennen maar dat gaat wel lukken op den duur moet wat dingen afleren en dat is moeilijker dan aanleren.
Bym ik leef met je mee gecondoleerd.

Zonde BYM van je Phrummel :( Nu maar op zoek naar een alternatief?
Echt balen van je motor :evil: Dan zie je dat de klei toch wel erg hard is.

Jij zegt het goed maar in de praktijk is het gewoon een wildvlieger die sinds vorige week bekeerd is maar tot die tijd zo veel mogelijk extreem spul in zijn verwrongen stuk piepschuim met geel/groen isolatietape stopte. :D :rolling: ;)

tuttut , hmwa 224 kmu , dat is bij mijn volgende funjet poging een lachertje :cool:
dit "stille " vliegertje is zoals hij is , daar ik straks met 3600kv( voorheen 2700kv) ga vliegen met 4s lipo met 6x4 prop en indien nodig 7x4 prop , dan gaan we lachend met piepschuim over de 224 kmu heen :p

deze willie wortel maakt wel even een leuk setupje :mrgreen:
altijd klaar voor een uitdaging .

maar voorlopig eerst even lekker met mijn vibrator gym vliegen ,ff geen tijd voor piepschuim gedoe , word toch volwassen ;)

maar voorlopig eerst even lekker met mijn vibrator gym vliegen ,ff geen tijd voor piepschuim gedoe , word toch volwassen ;)
:hammer: Je hebt echt een klap van de molen gehad hè? :hammer: Philliams en ik zijn als druk zoekend naar de posts waarin je herhaaldelijk aangaf dat brandstofkisten niets voor jou waren. :p :rolling: ;) Een junk is nog veranderlijker dan het weer.

(verder ben je wel lief en aardig
Kiss.gif
)

-edit-
Oh ja, de grote Nemesis kreeg ook een flinke tik op de neus en werd gehalveerd. Maar dat is net met een beetje POR opgelost en staat natuurlijk in schril contrast met de shit die BYM overkwam.

*gaat de ontvanger van/voor BYM testen* :tumbsup:

Laatst bewerkt:
Is er trouwens niemand benieuwd of Burp vandaag weer gewonnen heeft met TANNES :confused:

Of zou hij toch weer aan het bootje zijn wezen knutselen ;)

BURRUPPPPPPPPPP,VERTELLLLLLLLLLLLLLL :mrgreen:

kolere ,is junkie alweer over op nitro :lol:

IMG_1350.jpg

het kan ook te gek :cool:
IMG_1353.jpg

een gestripte ez :puppydogeyes:

dus weer lekker a/d knutsel , ach ,het is in dit land al weer herfst :rolleyes:

Kan alleen maar dit vinden...... Volgens mij heeft junkie dat nooit gezegd dat hij geen nitro wou vliegen :( ;)

Ojee,gaan we nu alles wat er in dit draadje genoemd wordt op waarheid controleren ?

u zijt gewaarschuwd :-)

Posted via Mobile Device

ze zijn compleet maf geworden :mrgreen:

er is niets veranderlijker dan modelbouw , eenmaal met iets besmet ....

mijn nitro verlangen stond op een waakvlammetje , maar hij is aangeslagen geloof ik ;)

en misschien ben er over een paar weken weer klaar mee hoor ( zie vlieger bym):(

Het waren twee hele leuke vluchten vandaag.
Helaas eindigde er maar een net zo leuk als dat ze begon,....leuk

Wie een kuil graaft voor een ander ligt er zometeen zelf in, waren Hummels laatste gedachtes.

Mijn eerste vlucht vandaag heb ik een rol geoefend, en volgens mij ook een looping.
Dat ging erg goed, rede om het daarna nog een keer te proberen. (Dit is hoe ik het me herrinner ;) )

De tweede vlucht, Ronald moest zijn vrouw op tijd ophalen (sorry Conny ;) ) dacht ik, nou dan nog maar een keer, net ging het ook goed.

Ik vrees dat het voor dit kistje toch allemaal teveel werd, want een vleugel ging er na omgekeerd te hebben ineens vandoor ..
Op eigen "houtje" mag ik wel zeggen.....
Nou dat op een houtje bijten kan je in een heel ander perspektief gaan zien, na vandaag.

Enfin, na thuis alle stukken thuis bekeken te hebben, kom ik tot de conclusie dat de kist op de ontvangeraccu en wellicht de ontvanger na dan, volledig is afgeschreven.

Het is niet zo dat hij in twee brokken is gebroken, nee hij is volledig versplinterd.
Ieder deel wat in twee-en ging, ging daarna ook nog eens doormidden, en daarna ook dat deel weer.het raampje, wat van hetzelfde materiaal is als een PET fles, lag zelfs in 75 delen verspreid over de grond. De servo plaat was nog heel, maar van twee servo's waren de snoertjes afgebroken, en van de derde waren er heel wat tandjes afgebroken.
De rolroerservo's waren de montage oortjes van ingescheurd, en van eentje ook enkele tandjes niet goed meer. Het touwtje wat tussen de satteliet ontvanger en de hoofdontvanger zit bij een AR6200 was zelfs volledig verdwenen, echt niet meer teruggevonden ....

De motorkap was net zo verbrijzeld als het blauwe raampje wat ik eerder al noemde.
Daardoor was de motor in de prut geraakt, en door het verbrijzelen van de motorkap is de carburateur naar achteren geschoten.

Leuke analyse allemaal, maar ondertussen ...

Ik geef het heel eventjes op, ik heb wel de something extra liggen van Jasper, maar vrees dat dat geen trainerskist voldoende is ....
Misschien dat ik die grote Calmato ga bestellen, met een nieuwe 10cc van OS.

Ik ga overleg plegen dinsdag op de club, en zal dan ook het restant van het staartstuk van de Hummel meenemen om plechtig bij te zetten op de Drossel ....

Als je je vibrator kraakt met een heftige snap-roll (rudder en gas vol linksboven, ailerons en elevator tegelijkertijd vol rechtsonder) dan is dat eervol. Als je draadspanner en schroefogen het begeven bij windkracht 4 dan is dat een technisch falen waar de piloot ook weinig aan kon doen (op de club waren elastieken en ty-wraps geopperd als minder overbemeten 8O). Als je heb door een stuurfout de vloer in werkt... Da's menselijk falen. Zonde van een mooie kist dus niet doen en veel oefenen (onder begeleiding).

Ik denk dat Burp met man en muis vergaan is op de woelige baren bij storm en bij wind. :mrgreen:
*haakt in en wiegt mee* :rolling: :celebrate:

Posted via Mobile Device

@philliams: Ik kijk net even in mijn agenda maar hoe kom je erbij dat vandaag voorlopig de laatste keer indoor was? In het laatste lijstje van 3 juni staat namelijk dat er ook op 5 juli nog een keer is. :? ;)

Posted via Mobile Device

:hammer: Je hebt echt een klap van de molen gehad hè? :hammer: Philliams en ik zijn als druk zoekend naar de posts waarin je herhaaldelijk aangaf dat brandstofkisten niets voor jou waren. :p :rolling: ;) Een junk is nog veranderlijker dan het weer.

begrijp me niet verkeerd ,maar ik ben ook gewoon nog een elektro junk hoor ;)

ik heb hier nu een bak vol zware regelaars ,dus ga die inzetten ook !!
wel ga ik het piepschuim verdrijven door "echte" vliegers , dus ipv een berg piepschuim ,gewoon een paar echte mooie kisten ,dus na de huidige vibro ,komt er waarschijnlijk wel een balsa gespanfoliede brushless kist geladen met lipo's .

laat ik eerst maar eens uitvinden /ervaren , of de vibro me bevalt , ik heb er tenslotte nog nooit mee gevlogen ;) ,maar ik geniet er al wel van ,al is het maar het starten en lekker laten lopen in de tuin ,en genieten van dat heerlijke geluid :p ( zelfs mariska vind dat aangenaam :mrgreen: )

hopelijk kan ik dinsdag van wat begelijding gebruik maken ,en zelf even sturen ,ik ben er rond 19;00 u

@bym ; tja wat een verhaal en wat een verlies ,als mijn vibrootje de grond in gaat ,zou ik voorlopig ook ff klaar zijn en flink balen ,al heb ik hem voor een prikkie

@philliams: Ik kijk net even in mijn agenda maar hoe kom je erbij dat vandaag voorlopig de laatste keer indoor was? In het laatste lijstje van 3 juni staat namelijk dat er ook op 5 juli nog een keer is. :? ;)

Posted via Mobile Device

Dat heb ik niet gezegd :nooo:, ik bedoelde ermee dat het de laatste indoorvlucht was van vandaag ;) Indoorvliegen gaat de hele zomer gewoon door :yes:

Dinsdag maar ff overleggen BYM wat een verstandige keuze is. Mijn Calmato begin ik nu ook al aardig lomp te vinden en wil eigenlijk iets kleiners/wendbaarders. Misschien de Calmato 40 met een 10cc :thumbsup: ;)

---begrijp me niet verkeerd hoor maar ik heb nog steeds plezier van de Calmato, al zou mijn keuze nu anders geweest zijn---

Dinsdag maar ff overleggen BYM wat een verstandige keuze is. Mijn Calmato begin ik nu ook al aardig lomp te vinden en wil eigenlijk iets kleiners/wendbaarders. Misschien de Calmato 40 met een 10cc :thumbsup: ;)

---begrijp me niet verkeerd hoor maar ik heb nog steeds plezier van de Calmato, al zou mijn keuze nu anders geweest zijn---

tja ,jouw bod op mijn vibrogym lag iets te laag ;)

@iedereen ; welterusten :sleepy:

@bym ; tja wat een verhaal en wat een verlies ,als mijn vibrootje de grond in gaat ,zou ik voorlopig ook ff klaar zijn en flink balen ,al heb ik hem voor een prikkie

Hmja ik ben er al met al toch een kleine 400 euro op achteruitgegaan .....
Da's toch een hele forse afschrijving, voor 5 vluchtjes ....

Misschien dat ik niks bestel, en gewoon de Something Extra ga pakken.
Niemand zegt dat de uitslagen op 100% moeten staan, ze kunnen ook op 70% staan bijvoorbeeld ....

DinsdACH idd even bakken aan de bar ....

Wat jij zegt is idd ook leuk Phil, 10cc in een 140cm wingspan prakken :p

Hmja ik ben er al met al toch een kleine 400 euro op achteruitgegaan .....
Da's toch een hele forse afschrijving, voor 5 vluchtjes ....

Misschien dat ik niks bestel, en gewoon de Something Extra ga pakken.
Niemand zegt dat de uitslagen op 100% moeten staan, ze kunnen ook op 70% staan bijvoorbeeld ....

DinsdACH idd even bakken aan de bar ....

Wat jij zegt is idd ook leuk Phil, 10cc in een 140cm wingspan prakken :p
80 Euro per vlucht valt mee. Meevliegen in een full size Cessna kost me elke keer 110 euro. En die mag ik niet eens besturen en de piloot wil geen loopings en rolls maken (schijnt redelijk tricky te zijn met een lompe Cessna). ;)

*gaat weer kansloos op de meneer van TNT zitten wachten* :evil:

Er zijn dingen die goedkoper zijn dan 80 euro per ritje ;)

Maar goed, jouw BeeGee is er ook nog niet, ook zo lekker, dat wachten.
Zal denk ik niet gauw een kist bestellen bij HC ...

goedemorgen,
Vraag even aan andre, die heeft dit ook geprobeert :mrgreen:, resultaat was ongeveer bym waardig..... :shock: :hammer:

80 Euro per vlucht valt mee. Meevliegen in een full size Cessna kost me elke keer 110 euro. En die mag ik niet eens besturen en de piloot wil geen loopings en rolls maken (schijnt redelijk tricky te zijn met een lompe Cessna). ;)

Ook dat hebben we erger meegemaakt, kisten van 10 ruggen in 2 vluchten :confused:.....

korte analyze crash....
1 vleugel strut heeft het begeven........
door het omhoogkomen van deze vleugel zijn de haken in de vleugel en spanner opengebogen... waardoor de vleugel de kist verlaten heeft..

hij ging zo hard naar beneden dat de motor met trim dicht en throttle cut geactiveerd, zo hard werd aangeblazen dat de motor bijna voluit bleef lopen..
ik schat in dat de kist op 400 /450 meter hoog vloog, dit mede gezien de tijd die we hadden om de motor te killen....
Helaas met het resultaat zoals op de foto´s te zien...

kl*te dat de motor en apparatuur dit niet overleven.....

Wat marcel aangaf, je moet er niet aan denken dat dit in de buurt van auto's of personen gebeurt....., vandaar dat er verschil in brevetten is....

goedemorgen,
Vraag even aan andre, die heeft dit ook geprobeert :mrgreen:, resultaat was ongeveer bym waardig..... :shock: :hammer:

Ook dat hebben we erger meegemaakt, kisten van 10 ruggen in 2 vluchten :confused:.....

korte analyze crash....
1 vleugel strut heeft het begeven........
door het omhoogkomen van deze vleugel zijn de haken in de vleugel en spanner opengebogen... waardoor de vleugel de kist verlaten heeft..

hij ging zo hard naar beneden dat de motor met trim dicht en throttle cut geactiveerd, zo hard werd aangeblazen dat de motor bijna voluit bleef lopen..
ik schat in dat de kist op 400 /450 meter hoog vloog, dit mede gezien de tijd die we hadden om de motor te killen....
Helaas met het resultaat zoals op de foto´s te zien...

kl*te dat de motor en apparatuur dit niet overleven.....

Wat marcel aangaf, je moet er niet aan denken dat dit in de buurt van auto's of personen gebeurt....., vandaar dat er verschil in brevetten is....

Een van de twee struts was in de volledige lengte gescheurd.
De andere zat nog aan de vleugel vast, het gedeelte wat ik zelf had vastgelijmd laatst was nog intact gebleven :mrgreen:

Betere struts, of zoals je had aangegeven, ijzergaren oid had dit dus eventueel kunnen voorkomen .... ?

Betreft toerental, vond ik idd erg vreemd klinken, throttlecut was geactiveerd, en toch bleef de motor vol toeren draaien :confused:
Snap wel hoe dat komt uiteraard, maar was wel vreemd om te ervaren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back