Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn dingen die goedkoper zijn dan 80 euro per ritje ;)

Maar goed, jouw BeeGee is er ook nog niet, ook zo lekker, dat wachten.
Zal denk ik niet gauw een kist bestellen bij HC ...
Sommige ritjes zijn ook duurder, zeg maar gerust een eindelozere investering dan de modelbouwhobby. Ooit twee keer een ritje op de vrouw gemaakt... :oops: :rolling: ;)

Habibi Halal van TNT kwam langs. Sleur racet naar de schuifdeuren maar komt al snel bedrogen uit omdat Habibi geen grote doos mee had. :evil: Zegt die grapjas van "Er staat wel iets op kantoor maar je moet eerst wat papieren invullen". 8O Voor het eerst sinds 20+ bestellingen dus een aangifteformulier waarop je netjes in mag vullen wat het is en hoeveel het gekost heeft om zo de juiste waarde te bepalen. Nou heeft Sleur daar vrede mee want een doos van 110x40x25cm die ruim 3kg weegt valt natuurlijk wat meer op dan een lullig doosje van 1kg. Dus het papiertje netjes ingevuld, kopietje van de mail van HC en een uitdraaitje PayPal bijgevoegd en straks op de bus. Eens vragen in dat mekkertopic hoe lang het dan gaat duren (ik verwacht vrijdag dus een grote blije doos 8).

Goeiemogeel heren, Burpie leeft nog hoor. Gisteren in de finale gestaan en na een dikke 2 uur 45 minuten helaas verloren. Twee ti-breaks.

Tennis is nu even afgelopen tot half augustus voor mij. Morgen even vliegen op de ACH klinkt dan ook als muziek in mijn oren :yes:

Phil, kan jij jouw brandstofding meenemen (eventueel wat benodigdheden om te kunnen vliegen? Wellicht kan Ronald of een ander ook mij bijstaan om het volgende brevet binnen te slepen ;)

BYM, wat maak je me nou? Zoveel werk als je in die pummel hebt gestoken, jammer hoor. Het is dus uithuilen en opnieuw beginnen, het is niet anders.

Bootje heb ik verder niets aan gedaan mannen, vanavond was wel even het plan, de hogedrukspuit gaat er even op. Verder niets bijzonders.

Sommige ritjes zijn ook duurder, zeg maar gerust een eindelozere investering dan de modelbouwhobby. Ooit twee keer een ritje op de vrouw gemaakt... :oops: :rolling: ;)

Habibi Halal van TNT kwam langs. Sleur racet naar de schuifdeuren maar komt al snel bedrogen uit omdat Habibi geen grote doos mee had. :evil: Zegt die grapjas van "Er staat wel iets op kantoor maar je moet eerst wat papieren invullen". 8O Voor het eerst sinds 20+ bestellingen dus een aangifteformulier waarop je netjes in mag vullen wat het is en hoeveel het gekost heeft om zo de juiste waarde te bepalen. Nou heeft Sleur daar vrede mee want een doos van 110x40x25cm die ruim 3kg weegt valt natuurlijk wat meer op dan een lullig doosje van 1kg. Dus het papiertje netjes ingevuld, kopietje van de mail van HC en een uitdraaitje PayPal bijgevoegd en straks op de bus. Eens vragen in dat mekkertopic hoe lang het dan gaat duren (ik verwacht vrijdag dus een grote blije doos 8).

huh..., meestal krijg je bij een blije doos gezinsuitbreiding..:shock::rolling:

Een van de twee struts was in de volledige lengte gescheurd.
De andere zat nog aan de vleugel vast, het gedeelte wat ik zelf had vastgelijmd laatst was nog intact gebleven :mrgreen:

Betere struts, of zoals je had aangegeven, ijzergaren oid had dit dus eventueel kunnen voorkomen .... ?

Betreft toerental, vond ik idd erg vreemd klinken, throttlecut was geactiveerd, en toch bleef de motor vol toeren draaien :confused:
Snap wel hoe dat komt uiteraard, maar was wel vreemd om te ervaren :)
Dikke alu pijpen etc. Achteraf natuurlijk makkelijk lullen. Dat ding heeft de vorige eeuw ook prima gevlogen. hij was gewoon niet HoogTij Proof. :nooo: :?

Het geluidseffect was net als de bommenwerpers die neer gingen. Optoeren, overtoeren, windgesuis, enorme klap, teleurstelling. :cry: Ik denk dat door het verlies van de vleugel je ontvanger los gerukt is en elke verdere actie volledig kansloos was. Zonder vleugel lag het zwaartepunt ver voorin dus als een bom ging-ie naar beneden.

Goeiemogeel heren, Burpie leeft nog hoor. Gisteren in de finale gestaan en na een dikke 2 uur 45 minuten helaas verloren. Twee ti-breaks.

Tennis is nu even afgelopen tot half augustus voor mij. Morgen even vliegen op de ACH klinkt dan ook als muziek in mijn oren :yes:
Kolere hé, win je (naar eigen zeggen) altijd en op het moment suprême wordt je ingemaakt. 8O :rolling: :p Waardeloze sport zeg dat tannus. :?

huh..., meestal krijg je bij een blije doos gezinsuitbreiding..:shock::rolling:
Ja, dat hebben we ver achter ons. Verschuiving van hobby is ook verschuiving van soort blije doos. :mrgreen: En dit is toch ook gezinsuitbreiding? Weer een zorgenkindje erbij. :lol: ;)

goedemorgen,
Vraag even aan andre, die heeft dit ook geprobeert :mrgreen:, resultaat was ongeveer bym waardig..... :shock: :hammer:

Iets met flutter? :rolleyes: :mrgreen:

@ Burp: Is goed, ik neem hem mee inclusief toebehoren (want zelf ga ik ook ff vliegen met de Clamito). Alleen ff zelf een ontvanger erin zetten, want die heb ik niet op 2,4 ghz :-D

@ iedereen die Calmato Sport 40 wil gaan vliegen,

De combi met een 10cc is niet zo best. Dit kan het toestel niet aan.
André heeft dit inderdaad ook meegemaakt. Zelf heb ik mijn Calmato
met een Magnun 8,5cc + 11X6 APC prop gevlogen en dit bleek de ideale combi te zijn.
Geen problemen met vliegen en toch alle kracht die nodig is voor eindeloos vertikaal.
Magnum 8,5cc is al voor € 85,- verkrijgbaar.

De standaard motor die bij de Calmato in de kit zit is eigenlijk te klein.

vindt het zelf nog steeds jammer dat die van mij niet meer leeft.
Echt een supper vlieger....
Wel belangrijk om de kist af te lakken met 2K lak anders komt de folie er een keer af.

GrTz Jasper

Goed idee Sleur :yes: (zie mijn commentaar :wink:)

Ik heb je commentaar even gemodereerd en in een apart topic geparkeerd om de nominaties vrij te houden van eindeloos gewouweneel. :teacher:

Vieze vuile gore ramptoeristen bah bah en nog eens bah.

Bym jij heb een 10 te pakken TOPSCORE
Plemp je foto's erbij. Laten we er triest verzameltopic van maken waar je het leed met anderen kunt delen... :worship:

Restauratie van de clitmato gaat nu beginnen.
Ik ben een vies goor restauratie beest.
Ik houd hullie op den hoogte.
Gaan we morgen avond nog van fladderestijn?
Moet heel heel heel heel heel veel trainen met mijn trainert.

Laatst bewerkt:
@ Sleur: Toppie, nu alle modellen zijn geoorloofd zie ik wel wat kansen liggen :yes: :thumbsup:

@ Gorb: tuurlijk morgen vliegen :yes: we moeten natuurlijk meer nominaties creeren :cool:

@ Sleur: Toppie, nu alle modellen zijn geoorloofd zie ik wel wat kansen liggen :yes: :thumbsup:

@ Gorb: tuurlijk morgen vliegen :yes: we moeten natuurlijk meer nominaties creeren :cool:
Ik wil de website wel een landelijk tintje geven om de meest prachtige crashes te registreren. ;) Ja, ik ben een modelramptoerist. :p Idee erachter is dat je een landelijk iets krijgt met 1e, 2e, 3e prijs (zoeken we sponsors voor) en dat je als club daarnaast ook een "eigen clubcompetitie" kunt opzetten. Van de clubcompetitie dingt dan alles automagisch mee naar de landelijke prijzen. Dat maakt de competitie wel heftiger want als je kijkt hoe die grote Yak (die ook op de FMS vloog) in twee vuilniszakken eindigde dan wordt het voor BYM toch zwaarder om te winnen. :mrgreen:

Ik ga je morgen vergezellen hoor Gorby. :yes: Wordt weer een druk lesavondje voor meneer Ronald. :worship:

Jajajajaja, dat weten we nu wel weer. Kijk laat ik dit er nog over zeggen, ik doe ook nog wat aan lichamelijke sport, zouden jullie ook eens over kunnen gaan denken, krijg je wellicht ook een wat "beter" figuur :rolling: (uitzonderingen daar gelaten)

Sporten is gezond en ook ontspannend, houdt je zowel lichamelijk als geestelijk in goede conditie. <- punt

Zo, nu weer over rijden en/of vliegen ;)

Morgen ben ik ook van de partij om wat rondjes te maken. Velox mee (mag zelfstandig) en ook de brandstofvliegert van Phil (hopenlijk een beetje les van Ronald indien mogelijk :worship:). Moet alleen even een full range ontvanger zien te vinden....

En bedankt he.

Ik heeft ff de lijmnaden van de clitmato bekeken en het lijkt godfriedvanbohemen wel of ze dat ding met rijstlijm hebben geplakt.
Het hecht bijna niet aan het hout, als ze echte lijm hadden gebruikt had ik lang zoveel schade niet gehad.
Rare jongens die rijstvreters.

Jajajajaja, dat weten we nu wel weer. Kijk laat ik dit er nog over zeggen, ik doe ook nog wat aan lichamelijke sport, zouden jullie ook eens over kunnen gaan denken, krijg je wellicht ook een wat "beter" figuur :rolling: (uitzonderingen daar gelaten)

Sporten is gezond en ook ontspannend, houdt je zowel lichamelijk als geestelijk in goede conditie. <- punt

Ik zal het nog 1 keer zeggen we doen allemaal aan sport ik zelfs dubbel.
Modelvliegsport/transport<-PUNT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back