Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu maar hopen dat mensen zich niet gaan vergissen, even de feiten op een rij:

Elvis Presley "The King of Rock and Roll" ligt in Graceland

Michael Jackson "The King of Pop" ligt straks in Neverland
En wie wordt "The King of Foam"? :rolling:

*nomineert zichzelf voor komende woensdag i.v.m. PPL brevetvliegen van de collega* :?

De collega heeft nu zijn RPL brevet en mag dus niemand meenemen. Woensdag mag hij dus afvliegen voor zijn PPL en moest wat balast/vrijwilligers mee. Fijne is dat de examinator bekend staat om zijn extreme dingen dus ik ben alvast gewaarschuwd op het kunstje met een (near) (tip)stall, doorstart en (geplande) noodlandingsprocedure. :? ;) Gaan we natuurlijk wel een cameraatje meenemen. :yes:

Niet leuk Mike :-(
Beetje respect aub.

Posted via Mobile Device

Siggy, begrijp me niet verkeerd, ik was enigsinds ontdaan toen ik het nieuws vernam vannacht ... hij was DE grote naam uit mijn cq onze jeugd .....maar humor hoort bij leven en dood ;)

Laatst bewerkt:
goed smogels

ik ben slecht met namen , en met nog veel meer :mrgreen:

maar die marco kan goed vliegen hoor :p

vanavond maar ff de 4 stroker onderzoeken ,en inwendig maar eens bekijken /schoonmaken , blijft hij afslaan ,dan komt er gewoon een nieuw 10 cc 2-takt blok in , dan maar wat meer herrie :mrgreen:

zaterdag schijnt wat minder weer te zijn ,en zal het erg rustig op het veld zijn .
dus misschien zondag weer brandstof knallen

werkse voor de werkende ;)

ps ; M.jackson is niet meer ..

Als je die 5 liter weer kwijt moet hoor ik het wel, ik heb zelf ook een 4takt staan alleen weet ik wel zeker dat ik daar dit jaar nog niet mee ga vliegen :p
Neem het zo weer terug van je over hoor :)
Zou alleen zonde zijn als je blokje rot zou zijn.
Kleptiming misschien niet goed?
Waren de kleppen al gesteld?

Misschien ff op internet neuzen naar een beschrijving van je motor omtrend bovenstaande werkzaamheden .... aangezien je met enkelt de sproeier te verdraaien de motor niet prettig krijgt, wat ook raar is, is dat hij warm minder tot geen compressie heeft ...

Phil hardstikke bedankt voor de wheels, ben ik je nog wat verschuldigd want ik zie dat ze best prijzig waren.....
Zowieso heb ik drie hxt500's voor je liggen :)

Posted via Mobile Device

@Junkie,

Zit net nog even te denken. Die brandstof die je hebt gehaald, is die echt voor 4 takt of is het gewoon 10% nitro. Je moet namelijk wel de juiste brandstof gebruiken. 4 takt heeft meer olie. Die bus met Tornado die je gisteren kreeg van BYM leek veel op 2 takt.
Zou geen kleppen gaan stellen. Denk dat het schoonmaken van de sproeiernaald al voldoende is.

Dus niet te veel aan gaan prutsen. Motor loopt prima.

GrTz Jasper

Zo, Sleur weer op kantoor. Iemand had de knop voor de wind omgezet. Ik heb hem weer geactiveerd en en is nu weer een nette kracht 3. Er zit wel nog iets mis want met het aanzetten van de wind kwam ook de bewolking. :?

*weet zeker dat er vanmiddag geen tijd is om te vliegen* :nooo:

Siggy (en anderen), vanmiddag ben ik niet op het veld. Helaas geen tijd, teveel te regelen en te doen. Ik ga me niet haasten voor amper 30 minuten vliegen tussendoor. :nooo: :(

@Junkie,

Zit net nog even te denken. Die brandstof die je hebt gehaald, is die echt voor 4 takt of is het gewoon 10% nitro. Je moet namelijk wel de juiste brandstof gebruiken. 4 takt heeft meer olie. Die bus met Tornado die je gisteren kreeg van BYM leek veel op 2 takt.
Zou geen kleppen gaan stellen. Denk dat het schoonmaken van de sproeiernaald al voldoende is.

Dus niet te veel aan gaan prutsen. Motor loopt prima.

GrTz Jasper

Ik denk dat je gelijk hebt , blokje loopt verder prima , zeker stationair , wellicht toch nog iets te maken met de benzine tank en de benzine aanvoer daarvan .

verder ,de sproeiernaald schoonmaken ,en wat afterrun olie erin .

bym ; blokje is nog vrij nieuw ,kleppen stellen hoeft niet .

zal ook even aan rob vragen van lynx welke brandstof aan te bevelen is , al is duidelijk dat 10 % veel gebruikt word voor 4-stroke

ik hoop dat ik hem zondag weer klaar heb om te vliegen ,ben benieuwd !

@Junkie,

Rob (Lynx) heeft speciale 4takt brandstof. Als je deze dus nog niet gebruikt hebt, dan ligt het probleem daar.

Snel halen dus........

GrTz Jasper

@Junkie,

Rob (Lynx) heeft speciale 4takt brandstof. Als je deze dus nog niet gebruikt hebt, dan ligt het probleem daar.

Snel halen dus........

GrTz Jasper

Ga ik doen ;-)

Pieter ; ik denk dat het rustig word straks , dus ruimte genoeg om te heli spelen

Posted via Mobile Device

@ Pieter,

Flips zagen er goed uit. Hoop dat het een beetje rustig weer gaat worden, want ik wil mijn T-Rex 450 ook weer even de lucht in hijsen.

Ik ga vanmiddag niet vliegen. Als het weer een beetje goed blijft dan gaan we rond 16:00 naar Wijk aan Zee. Hebben ze vanavond zeepkistenrace en een braderie.

Zaterdag twee verjaardagen, dus zondag kan ik weer vliegen. De rest zit in frankrijk.
Voor de mensen die willen lessen wordt het dus ook zondag.

GrTz Jasper

hey wat leuk heb je ook een t-rex 450 :)

we moeten is samen gaan vliegen van het weekend dan !

tito heeft binnenkort ook een t-rex 450 ( binnen enkele dagen)

wordt een gezellig clubje dan . ;)

Voor mij ook geen vliegen vandaag. Vanmiddag een schoolfestival van Ruben (afsluiting schooljaar). Morgen een bedrijfsuitje :( (op zaterdag, zeker recessie :confused:) en zondag is nog onzeker. Waarschijnlijk dinsdag pas weer vliegen.

@ BYM: 3 hxt-500's is prima voor de wielen :wink:

satstok als je de hele bedoeld in jouw fotoalbum , dat is geen t-rex 450 maar een belt cp v1( en als ik het goed heb , heb je die van bym ,dat is een heli die voor bym van mij geweest is . :p

satstok als je de hele bedoeld in jouw fotoalbum , dat is geen t-rex 450 maar een belt cp v1( en als ik het goed heb , heb je die van bym ,dat is een heli die voor bym van mij geweest is . :p

Nee die Belt CP is door een storing op het veld de grond in gegaan. Had op dat zelfde moment 3 andere heli's overgenomen en w.o een ALIGN T-REX 450. Die heb ik nu helemaal klaar en getrimt. Vliegt wel strakker dan de Belt-CP.
Hoveren gaat prima net als vooruit achteruit, links en recht, maar een rondje vliegen heb ik nog niet gedaan. Gewoon de angst dat hij omvalt. Zit gewoon in het koppie en moet er toch een keer uit.

Oefenen, oefenen, oefenen.............simmen, simmen,simmen...........

Moeten zeker een keer afspreken. Zal hem zondag wel meenemen.

GrTz Jasper

rondje kan ja maar dat is wel heel psygisch inderdaad.

kan je al alle kanten op hooveren ?

tail in
left side in
right side in
nose in

als je dat kan ga je heen en weer voor je langs vliegen en laat je de heli van je af omdraaien.

kan je dat doe je naar je toe omdraaien.

dan 8tjes vliegen beide kanten op .

Dan ben je al een heel end , en dan begint het pas echt leuk te worden . :D

rondje kan ja maar dat is wel heel psygisch inderdaad.

kan je al alle kanten op hooveren ?

tail in
left side in
right side in
nose in

als je dat kan ga je heen en weer voor je langs vliegen en laat je de heli van je af omdraaien.

kan je dat doe je naar je toe omdraaien.

dan 8tjes vliegen beide kanten op .

Dan ben je al een heel end , en dan begint het pas echt leuk te worden . :D

Nee ik kan nog niet alle kanten op hooveren. Is dat iets wat ik eerst moet doen?

GrTz Jasper

zeker weten ja.

als je beide zijden in kan hooveren scheelt al een hoop .

je moet werken aan je orientatie, zodat je de heli in alle posities kan bedienen .

in een 8tje vliegen of een cirkel komt de heli ook in alle richtingen namelijk.

als je ineens een cirkel wil doen kom je in de problemen .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back