Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
*plak* *plak* *plak*

Ik vraag me toch echt af hoe die loempiavellenvouwers het voor elkaar zouden krijgen dit ding in 1 à 2 uur te bouwen. :? Ik ben twee uur aan het klooien om alles ook maar enigszins passend te krijgen en heb nu dan de vleugel helemaal klaar (op de servo en aansturing na). Het monteren van de motor wordt helemaal een feest, maar goed dat zien we van de week wel weer. :yes: Dinsdag even meenemen naar de club. :thumbsup:

Rolroeren vastgezet met de CA-scharnieren, moest bij één rolroer de folie weghalen anders liep het roer aan. :evil: Twee vleugelhelften met de ligger aan elkaar gelijmd met oud-hollandsche witte houtlijm, ook een exta borging aan de achterzijde gemaakt (er zaten al twee sleuven maar geen houtje om er in te doen :nooo:). De twee helften zelf met epoxoplast aan elkaar gezet dus nu vreselijk stevig (zeg maar gerust een eenmalige montage).

geebee_build01-wings_bottom.jpg

Op de bovenkant ook al de stickertjes geplakt. Stom genoeg is de romp gemaakt voor een vlakke vleugel maar de ligger is wel geknikt en dus heeft de vleugel een V-stelling. Klopt op zich wel want de binnenkanten van de vleugels zijn precies goed voor de V-stelling. :hammer:

geebee_build02-wings_top.jpg

Niet te zien: Een geklooi om het gat voor de servo eruit te snijden. Beter anders kunnen doen maar door de epoxoplast was er geen weg terug meer. :cry: Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en zit het servo-frame netjes met epoxoplast op zijn plaats.

Morgen even drie HS-85MG'tjes en bowden-kabeltjes scoren in Velserbronx. Kunnen we weer verder knutselen. :banana:

Leuk ding sleur :yes:
Voor jou dan :rolling:

*heeft vanavond nog op het veld gestaan om een Protech Fusion en een Silent Mite de lucht in te kwakken*

Was wel leuk om te zien hoe er door de wind gesolt werd met deze gebakkies :p

Lelijk ding sleur, wel grappig om te zien maar oer lelijk. Past wel een beetje bij jou :mrgreen:

Brandstof is toch altijd het mooiste maar electro het makkelijkst. Eigenlijk op termijn ook goedkoper maar je hoeft met brandstof niet alles in een keer uit te geven.

De 2mtr span vlieger is een feit en een startkist is ook gescoord. Als ik terug kom van vakantie dan gaan we weer een nieuw tijdperk in. :yes:

Goedemorgen mannen en dame ;-)

Vertel Burp,je laat ons toch niet 3 weken in spanning zitten hoop ik ?

Gaan er vandaag nog mensen vliegen ?

Of zit iedereen bij het evenement " zingen op de zaan "

Welke is het?

Als ik een tip geef dan wordt het snel geraden ben ik bang.....

Goedemorgen mannen en dame ;-)

Vertel Burp,je laat ons toch niet 3 weken in spanning zitten hoop ik ?

Gaan er vandaag nog mensen vliegen ?

Of zit iedereen bij het evenement " zingen op de zaan "

3 weken in spanning laten zitten is ook een idee :twisted:

En uiteraard zitten we bij zingen op de zaan Marcel. Ik gooi de boot straks in het water en vaar naar het startpunt (West Knollendam) en vaar dan met de stoet (enige 10 tallen zo niet honderden) bootjes terug naar Zaandam. Prachtig weer voor zou ik zeggen :yes:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nou voorruit dan, overgenomen van een clublid, moet voldoende zijn om het te laten raden door die gieren/junken zoals jullie :mrgreen:

Zo kunnen we nog wel even doorgaan natuurlijk ;-)

Maar gaan er vandaag nog mensen vliegen,anders gooi ik de planning om.

Dan wordt het een gezinsdag ;-)

gelukkig heeft burp nog wel tijd om te kopen ,maar aan vliegen komt hij niet meer toe :mrgreen:

ik vandaag ook niet ,maris is jarig ,en ga wat voorbereidingen treffen ,en vanavond lekker bbqén

misschien morgen ,daar moet ik nog toestemming voor krijgen :(;)

zal wel weer dinsdag en donderdag worden :p , helaas word het aankomende week wat minder weer met regen , we zullen wel zien .

prettig weekend namens junkende junkerige ultra super junk ;)

Van harte gefeliciteerd met je meissie Junkie :-)
Maak er een mooie dag van,scoor je ook weer punten mee ;-)

Het kan haast geen 3d kist zijn,spanwijdte 2meter gaat toch eerder richting een schaalkist :-)

BURRRUP !!!!!!!!!

Gefeliciteerd Junkie met je vrouwtje :thumbsup:

@Vliegen,

Ik was voornemens strakjes naar het veld te gaan voor een paar lessen nitrohandling.
Heb alleen nog geen contact gehad met mijn instructeur :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back