Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de liefhebbers.... ik heb deze in mijn bezit :wink:

brevettereted.jpg

@ Phil: Uitreiken in het weekend ok, anders na mijn vakantie.....
* Brevet uitgereikt krijgen betekend ..... * :mrgreen:

@ Phil: Uitreiken in het weekend ok, anders na mijn vakantie.....
* Brevet uitgereikt krijgen betekend ..... * :mrgreen:
Ja :bye: die heb je al gehad. :p ;) Maar uh, bij mijn piep moest ik helemaal een papier ondertekeken, nu niet meer? 8O :?

*voelt zich verrot na een halve nacht op het toilet met maagkramp doorgebracht te hebben* :puppydogeyes:

-edit-
Pffff, kom je deze advertentie tegen, gaat het wel weer borrelen. :? :hammer: :(

Laatst bewerkt:
Ja :bye: die heb je al gehad. :p ;) Maar uh, bij mijn piep moest ik helemaal een papier ondertekeken, nu niet meer? 8O :?

*voelt zich verrot na een halve nacht op het toilet met maagkramp doorgebracht te hebben* :puppydogeyes:

-edit-
Pffff, kom je deze advertentie tegen, gaat het wel weer borrelen. :? :hammer: :(

Ga toch lekker rijden , dat vliegen gaat straks ook weer vervelen ;-)

Posted via Mobile Device

Starters 11 en 39 jaar/ krommenie

Hallo, Ik(wij) zijn Gerben 39(pappa) en Menno 11 wonen in krommenie.
Mijn zoontje wil graag een rc vliegtuig van zijn verjaardags geld en gaan vliegen, hij is er serieus genoeg voor maar wil hem wel goed voorbereiden., dit forum heeft mij al geleerd dat bv een easystar een leuke starter is.
Ik heb een paar vragen:
Winkels in de zaanstreek eo waar ik terrecht kan(via mail al contact gehad met minicars in zaandam.westzijde, hij heeft de wingdragon als advies.

Dus, zijn er meer winkels?,
Clubs/verenigingen waar je evt instructie kunt krijgen? Is dit heel belangrijk of valt het goed zelf te leren met de electra vliegtuigjes?
Waar kun je allemaal vliegen? ik weet eigenlijk alleen Spaarnwoude.
Zijn er meer dingen die ik moet weten die ik zelf niet kan verzinnen nu?
Besteding is rond de 100 120 euro, dit vind ik mooi genoeg als beginner?
Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Mijn zoontje wil graag een rc vliegtuig van zijn verjaardags geld en gaan vliegen, hij is er serieus genoeg voor maar wil hem wel goed voorbereiden., dit forum heeft mij al geleerd dat bv een easystar een leuke starter is.
Ik heb een paar vragen:
Winkels in de zaanstreek eo waar ik terrecht kan(via mail al contact gehad met minicars in zaandam.westzijde, hij heeft de wingdragon als advies.

Clubs/verenigingen waar je evt instructie kunt krijgen? Is dit heel belangrijk of valt het goed zelf te leren met de electra vliegtuigjes?

Hoi Zoute droom,

Leuk dat je even op ons draadje mee leest ;)

De minimale leeftijd voor modelbouwvliegen is bij de meeste clubs vastgesteld op 12 jaar,bij sommige clubs zelfs op 14 jaar.

Hier even een verwijzing naar meer info over de hobby en over onze club.

http://www.employees.org/~freijn/aero/images/stories/aeroclub/ach_infoblad2008.pdf

Aero Club Heemskerk - Home

Ga toch lekker rijden , dat vliegen gaat straks ook weer vervelen ;-)
Hoe was het ook alweer, autotje's zooooo 20000??? :sleepy:
Autootjes zijn best leuk: Om te raggen of om heel hard te rijden op een circuit. Dat eerste hadden we een mooie zandbak voor maar dat is niet meer. Dat andere wilde ik gaan doen maar te tijden van de de investering liet de rest het afweten. Maar het kriebelt nog steeds om mee te doen aan een leuke competitie. M-Auto Wintercup met de Swift (Stock) is gezellig of de Pro10 op buitenbanen dat gaat snoeihard. En wat kan mij het nou jeuken of het retro is? ;) :p :lol:

Ik heb een paar vragen:

Hoi Gerben, welkom op het forum en in het minst serieuze draadje van het Modelbouwforum (waar je overigens wel serieus behandeld wordt ;)).

Als eerste wil ik zeggen dat het zeer aan te bevelen is om contact op te nemen met een club. Zelf vliegen wij bij Aeroclub Heemskerk en daar is het altijd erg gezellig en iedereen is zeer behulpzaam, zowel als het gaat om verstrekken van informatie als hulp bij bouwen en leren vliegen. Als je op dinsdag- of donderdagavond een keer langs komt in het clubhuis of langs het vliegveld komt (vliegtijden en afhankelijk van het weer) en even meldt dat je via het forum wat info komt inwinnen, dan komt het helemaal goed. :thumbsup:

Een vliegtuig voor 100 euro wordt redelijk krap. De Wing Dragon is dan een goede keuze, enkele van het clubje in dit topic hebben er ook mee leren vliegen. ;) Een Easy Star is wat makkelijker om te leren maar dan moet je voor een complete versie al snel rekenen op zo'n 200 tot 250 euro. Een andere winkel in de buurt naast Mini Cars is RC Speedworld in Heemskerk (die twee kennen elkaar overigens goed, in positieve zin :yes:).

Oh ja? Niet slim hè. :? Jeugdleden onder exact 12 jaar zijn ook de toekomst van een club en zijn zeker ook welkom bij de ACH. :thumbsup:

Hoezo niet slim :confused:

Ik zeg niet dat hij niet welkom is,citeer alleen wat opgezochte regels maatje ;)

Lees de internets maar na,zul je zien dat deze posting wel slim is maar de desbetreffende clubs iets minder :D

Laatst bewerkt:
inderdaad , wat sleur zegt, voor een easystar gaan , deze is bovendien ook sterker dan de winddragon
De easystar is een perfecte trainer , en wil ook nog wel eens gebruikt aangeboden worden onder de clubleden of marktplaats , scheelt ook centjes ;)

zo'n zender die bij de eazystar zit ,heb ik wel voor je te leen , als je een paar maandjes verder bent ,wil je toch een degelijke zender hebben .

verder is het aan te bevelen om onder begeleiding met de eazystar te leren vliegen ,blijft het ook heel en leer je sneller ;)

dus kom is langs de club .

ps; gewoon zeggen dat je bijna 12 bent , sommige van ons gedragen zich in ieder geval nog zo !!

groetjes marcel

Laatst bewerkt:
Hoi Zoute Droom,

Ook een krommenieër en lid van de ACH :thumbsup: Ikzelf heb ook leren vliegen met de WingDragon, deze had ik gekocht bij Romafira Ik was toen een beginnend vlieger en vond de WD prima vliegen, dus mijn persoonlijke mening is dat dit een prima beginnerskist is. Wel heeft hij zijn upgrade-puntjes maar dat is prima te doen met huis-tuin-en keukenspul. Reserve-onderdelen zijn makkelijk via internet te bestellen.
Daarna vloog ik met de easystar, dit vond ik ook een erg lekker kistje. Het voordeel is dat de deze makkelijker kunt aanpassen voor bijvoorbeeld: rolroeren, luchtfotografie etc.
Kost wel gelijk wat meer (RTF) maar dan heb je ook wat.

Kom eens langs bij mij, dan kan ik je wel één en ander adviseren en laten vergelijken :yes:

P.s. één waarschuwing: als je met deze hobby begint dan ben je gelijk verslaafd :rolling: :D

Groet,
Phil

Laatst bewerkt:
Lees de internets maar na,zul je zien dat deze posting wel slim is maar de desbetreffende clubs iets minder :D
Tsja, de interweb... :? 90% pr0n, 8% ads en 2% info die verzuipt in het onvindbare. ;) :lol:

Zonder gekheid. Een goede club hanteert niet zulke strakke regels. Helaas bestaan er wel clubs die dat doen maar dat zijn dan ook de club waar je niet wilt zijn voor info. :p :( In Heemskerk ben zijn jeugleden ook zeker welkom (ook al staat in het infoblad anders *gaat dit aankaarten bij het bestuur* :teacher:).

zo'n zender die bij de eazystar zit ,heb ik wel voor je te leen , als je een paar maandjes verder bent ,wil je toch een degelijke zender hebben .

verder is het aan te bevelen om onder begeleiding met de eazystar te leren vliegen ,blijft het ook heel en leer je sneller ;)

dus kom is langs de club .
Kijk, zo werkt dat op een gezellige behulpzame club. :thumbsup: Doel is elkaar de lucht in te helpen (hoe je landt zoek je zelf maar uit :rolling:). Na een paar uurtjes lessen kun je redelijk zelfstandig vliegen.

Verder is oefenen met een simulator een goede training. Er zijn gratis simulators als FMS. Op de meeste zenders kan een adapter kabel aangesloten worden. Als je kunt vliegen met de simulator dan heb je al 50%-70% van "het trucje" onder de knie. :yes:

Tsja, de interweb... :? 90% pr0n, 8% ads en 2% info die verzuipt in het onvindbare. ;) :lol:

Zonder gekheid. Een goede club hanteert niet zulke strakke regels. Helaas bestaan er wel clubs die dat doen maar dat zijn dan ook de club waar je niet wilt zijn voor info. :p :( In Heemskerk ben zijn jeugleden ook zeker welkom (ook al staat in het infoblad anders *gaat dit aankaarten bij het bestuur* :teacher:).

Ik ben dan wel een handelaar maar verkoop zeker geen onzin :rolling: ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back