Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik neem alleen de ez mee , geen zin in gesleep met de brandstof afdeling , of was de ez nou ook brandstof :confused:

ik moet er nodig een klein gespanfolie electro vlieger bij hebben met een span van rond de 1 meter , liefst een F3Atje , na de vakantie maar is op zoek gaan ;)

Wat een drama he dat brandstof vliegen :sleepy:

Al die meuk die je mee moet slepen om een rondje te kunnen vliegen.
Je hebt op voorhand al geen eens zin om van huis te gaan :rolling::rolling:

Zometeen vrouwtje even droppen in Zaandam en dan door naar het veld.
Verwacht er rond 12.00 a 12.15 uur te zijn tot zo :bye:

Wat een drama he dat brandstof vliegen :sleepy:

Al die meuk die je mee moet slepen om een rondje te kunnen vliegen.
Je hebt op voorhand al geen eens zin om van huis te gaan :rolling::rolling:

Zometeen vrouwtje even droppen in Zaandam en dan door naar het veld.
Verwacht er rond 12.00 a 12.15 uur te zijn tot zo :bye:

nee, meer omdat ik floor bij me heb , ik kan dan niet lekker mijn gang gaan en ontspannen brandstof vliegen ;)

de ez is een speledingetje , dus die kan wel mee , hopen dat hij nu wat langer kan vliegen , want dat weet je maar nooit met brandstof :mrgreen:

ben er ook 12;15

laterrrrrrr

En straks ook iedereen aan de Geo-Bashen 8O :nooo:
Voor mij geen Monsun, ik vindt het een prachtkist hoor maar er zijn genoeg andere mooie vliegerts :yes:
Ja, genieg andere mooie kisten. De bigscale Monsun is toch wel enigszins boven het budget (voorlopig). Dus het zal wel uitdraaien op de Graupner Piaggio 2,2 meter of misschien een andere mooie schaalkist van rond de 2,2 tot 2,6 meter. Enorm kicken natuurlijk. Maar zoals vaker gezegd: Eerst leren vliegen. :teacher: Twee weken terug onder toezicht geoefend met stalls en afgelopen donderdag bleek dat al zijn vruchten af te werpen. Zo zijn er nog veel meer dingen om eerst te leren: vlakke roll, strakke loopings (vooral rond bij hardere wind en recht blijven bji zijwind), meskant (met zo'n groot richtingsroer moet het lukken), rugvlucht etc. En dat allemaal zonder er veel bij na hoeven te denken, dus toch redelijk "vanzelf".

Daar heb je gelijk in,maar toch erg handig om vuistregels te hebben :D

Hoe vaak worden er vragen over gesteld,zou best een "sticky" in het electronica gedeelte kunnen worden ;)
En hoe vaak worden de sticky's gelezen door beginners? Zelden want dan moeten ze lezen en het zijn luie varkens die ondanks de sticky's gewoon hun vragen gaan stellen (bij voorkeur via PB's :evil:). Mooi voorbeeld is het East Star topic, ondanks alle adviezen op de eerste 10 pagina's wordt elke 15 posts hetzelfde gevraagd. :? :hammer:

Vandaag mooi weer om te geocrashen. Geen vliegen, beetje vliegmoe (lees: gewoon geen zin, het is immers vakantie). Even een bos afstruinen, Haarlem onveilig maken (o.a. webcam cache 8O) en wat we onderweg daartussen nog tegenkomen. Neefje gaat ook mee, gezellig hoor om drie van die ettertjes te laten speurtochten. ;)

Zo, ondanks de alarmerende berichten in de lieg-o-graaf dat het in de Alpen een grote ellende is, is het hier een graadje of 30 in de zon. heerlijk dus. Alleen gisternacht wat regen gehad (best wel veel) maar daar merk je overdag niks van :mrgreen:

Net wat vlees ingeslagen om op het vuur te gooien straks met een biertje erbij. Dit samen met drie andere gezinnen dus een grote dolle boel. Ik pannenkoeken voor de kids maken en iemand anders ondertussen voor de ouderen lekker eten maken. Dan alle tafels aan elkaar en gezamelijk eten en met wat bier (!) tot in de late uurtjes door.

Verder zag ik net tussen de bergen hier twee grote bigscales vliegen, mooi geluid, ging meteen kriebelen....

Nog een weekje en dan barst de verslaving weer los.

ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

ondanks de lage opkomst was het toch een zeer geslaagde vlieg dag :p

we waren met 3 man en floortje ,later kwam phil er nog bij als toeschouwer en als trouwe hulp ,om als geo casher ,de ez te vinden ,die zo'n 700 meter verder op lag bij die verroeste loods, 2 meter van een slootje af :mrgreen:
siggy was lekker a/h vliegen met de ez toen plots de motor uitviel , met een dikke wk 5 werd de ez toch wel een beetje meegenomen door de wind :mrgreen:

dus siggy ik en floor hebben een leuke geocash wandeling door de graan velden meegemaakt ,gelukkig een lift terug in de kar van phil :thumbsup:

daarna nog zo'n 5 a 6 tankjes met de ez leeg gevlogen , waarvan siggy ook zeker 2 tankjes heeft gevlogen .

tja ,dat heb je als je spectrum zender het begeeft , dan help je je maten gewoon even met je futaba zender ,zodat die ook kunnen vliegen ;)

Dus de ez is goedgekeurd en nu ga ik mijn nette ez voorzien van het osmax blok ,en het allemaal nog even netter op bouwen .
ook zal ik de rolroeren uit multiplex maken en sterkere servo's plaatsen .

binnenkort ook even een osmax 1,76 cc (10) blokje erbij kopen ,deze komt op de mite of de grandmite :yes:

Phil; goed besluit om de zwever te verkopen , toch een tikkie saai he ;)

burp ; geniet nog maar ff van de verkansie , straks sta je weer verslaafd te vliegen :cool:

today was a good day !!

greetz junk

Laatst bewerkt:
Da's een stap terug zeg, van een Monsun naar een Urinoir. :? ;)

Vandaag twee gays gecrasht. Rondje door Beeckestein en even doorgelopen om een ijsje te halen in Driehuis. Net nog even wat puzzeltjes over Monty Python opgelost (als fan alles opgelost zonder na te hoeven denken of op te zoeken) en de eerste van drie opgezocht en gevonden. Het meeste vliegspul even geparkeerd tot na de verkansie, alleen de Monsun en DepDart nog beschikbaar. Dinsdag even de nachtdisc repareren na het avontuur bij de FMS en twee extra discs plakken.

iemand hier nog op zoek naar een leuk outboard blok ?
ik heb hem hier maar even gepost , ben benieuwd waar daar uit rolt ;)
aangeboden-k-b-3-5-cc-outboard-nieuw

of kan ik hem beter bij scheepsbouw algemeen zetten ?

*heeft alweer zin om met de ez te vliegen :p *

Laatst bewerkt door een moderator:
*heeft alweer zin om met de ez te vliegen :p *

Ik ook,ik ook :-D

Het probleem met de ontvangers van de Voyager en Depdart zijn opgelost hoor Junkie.

Allebei de ontvangers moesten even opnieuw gebonden worden,alles werkt nu weer naar behoren.

Hoe dit nu gebeurt is begrijp ik nog steeds niet,het blijft Spektrum he :(

Wij als Futaba vliegers kennen dit soort problemen niet ;)

wtfbbq.JPG

Was weer gezellig vanmiddag :yes: maar wat een wind.... af en toe windvlagen naar 5 btf 8O
Jammer dat de EZ afsloeg en 683 mtr. verderop de grond weer aanraakte :wink: maar zo weer teruggevonden d.m.v. de GPS :mrgreen:
Even een pijling uitzetten en vervolgens even omrijden naar de geschatte crash-site. Jammer dat hij in het zicht lag, maar de EZ-Nitro lag precies op de aangegeven peiling.
Kortom, de GPS hou ik met het vliegen in mijn broekzak.... mocht een kist van mij neerstorten in het mais dan is hij in no-time weer terug te vinden :thumbsup:

@ Sleur: voor mij geen Monsun hoor :nooo:

mooie landing
SNC00657.jpg

struikrovers???
SNC00659.jpg

Na hercalculatie in Garmin Mapsource blijkt dat de EZ toch niet zover lag ;) 418 meter om precies te zijn :yes: (001 is de crash-site)

crash.jpg

Heel kickuh, hoop nooit van de Phil's geocash diensten gebruik te maken ...

Snap alleen niet waar je de coordinaten van de eventueel gecrashde kist vandaan tovert :confused:

Snap alleen niet waar je de coordinaten van de eventueel gecrashde kist vandaan tovert :confused:

Die heb je ook niet, maar wel het punt waar je staat en een referentiepunt op de horizon.... op die lijn moet je kistje dan ergens liggen. Wel even de afstand inschatten want anders blijf je lopen tot de horizon :mrgreen: :mrgreen:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back