Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga ik niet redden, heb teveel :celebrate: achter mijn kiezen ;)
--- heeft bij bovenstaande regel 6x backspace ingedrukt :confused:---

geeft niets phil ;-)

Junkie heeft zijn huiswerk goed gedaan ,foxy vliegt geweldig !!

Leuk dingetje voor erbij .

Straks filmpie ;-)

En weer netjes thuis .

the fox even getest ,en alles ging naar behoren , hij mag een tikkie gewicht naar voren hebben ,maar vliegt erg leuk ,rolt goed , looping voorover/achterover ,inverted ,alles goedgekeurd
hij vliegt een beetje zoals de ez ,maar dan wat meer speedkist gericht , je kan er evengoed mee zweven met wat wind ,maar niet te lang ,dan wil hij weer power .

de setup komt uit een disk , dus jullie wel bekend ,alleen een iets kleinere prop gemonteerd .
ik heb een goede servo op de rolroeren ,maar ik denk dat hk servo's ook prima voldoen (die zit op het hoogte roer ) , maar die kwaliteit kennen we inmiddels ;)
de lipo klemt gewoon tussen het elapor .
voor het cockpitje zal ik nog een scharniertje plaatsen ,met a/d andere kant zo'n klein magneetje (idee van dimitri die ook met de fox bezig is )

filmpje maiden FOX : ik was in mijn uppie ,hij lag dus op de auto en ik kon niet inzoomen :)LSTV-imc12A[/media] - multiplex fox

IMG_1207-1.jpg

IMG_1209-1.jpg

IMG_1211.jpg

IMG_1213-1.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Kickûh!!! :worship: Hulde!!! :thumbsup:

Na de verkansie ook maar een Fox knutselen. Wat andere ideetjes:

Met twee motoren en propellors. :?

Of gewoon met een EDF erop. 8O

Dubbeldekkertje. :lol:

In ieder geval wel dus met twee volledig sturende vleugels. Carbon pijp door en door voor de stevigheid met drie kogellagertjes in elke vleugel. Sterk en draait soepel. Ingesteld als elevons dus geen hoogteroer nodig. Dat met die V-Tail zoals bij die EDF versie is ook wel gaaf.

-edit-
En als je vindt dat je kutn vliegen, doe het dan ook eens zo...

Kickûh!!! :worship: Hulde!!! :thumbsup:

Na de verkansie ook maar een Fox knutselen. Wat andere ideetjes:

tja ,er zijn opties zat ;)

ik heb de foxy lady vrij snel gebouwd met de spullen die ik in huis had .

nu ligt de graupner discus me aan te staren ,van ,wanneer word ik rc ? :p

laatste filmpje zal ik zeker ook proberen :mrgreen:

indien we morgen naar het veld gaan ,neem ik foxy mee , kunnen we een mooi filmpje maken ,incl tussen de beentjes door fladderen ;)

Helemaal geweldig Junkie,wat een kickuh actie weer man :rolling:

Lag hier weer helemaal in een deuk van het filmpje ;)

Heb er sinds vanmiddag zelf ook weer leuk speeltje bij:

DSC_0046.jpg

DSC_0047-1.jpg

Zit een klein beetje werk aan,vriend Nardo heeft een andere manier van bouwen als Siggy :p

Wat montage foutjes en wat lijmresten moeten verwijderen.
Ook de manier van electronica aansluiten werkt in Almere iets anders als bij Siggy.

Ik heb het niet zo op losse contacten.

(Ik zal het zelf maar zeggen:in de modelbouw dan wel te verstaan ;) )

Voor de rest een leuk kistje,ben benieuwd hoe hij vliegt :D

@ Junkie: mooi vliegertje man

@ Siggy: mooie vlieger man :yes: P.S. ook even een sollicitatie naar je toe gestuurd :wink:

@ Junkie nogmaals: net weer een bericht gehad op het nitro ez filmpje van vorig jaar:

808wiz has made a comment on 808wiz has made a comment on [URL="mhtml:{9B7F786C-9089-4486-ACF9-DC874C6B72A3}mid://00000024/!x-usc:
Easystar Nitro[/URL]: HAAA!!! i posted that before the crash:) what a joke!!!

----------------------------

en beantwoord met:

Now it fly's

© 2009 YouTube

@Siggy: Ga nou toch eerst een vliegen. Dit is voorlopig nog geen kist voor jou (tenzij je direct wilt gaan 3D-en zonder na te denken over wat je doet :lol:). Wel een leuk kistje maar de setup beviel met niet dus niets mee gedaan. Voorlopig laat ik het 3D-en helemaal aan me voorbij gaan. ;)

@Siggy: Ga nou toch eerst een vliegen. Dit is voorlopig nog geen kist voor jou (tenzij je direct wilt gaan 3D-en zonder na te denken over wat je doet :lol:). Wel een leuk kistje maar de setup beviel met niet dus niets mee gedaan. Voorlopig laat ik het 3D-en helemaal aan me voorbij gaan. ;)

Ik vlieg genoeg hoor,zou nog wel meer willen maar heb alleen tijd tekort :D

( schijnt bij meerdere vliegers voor te komen)

Gewoon lekkere kleine uitslagen erop,en dan valt er volgens mij best een leuk rondje mee te vliegen :cool: of niet ?

Misschien onderschat je mij een beetje Sleur ?

En zoniet:staat hij wel erg mooi op de plank :oops:

De prop is inderdaad wel heel erg groot,denk dat ik er een apc 10x7 of een 9x6 op ga zetten.

Prophangen is aan mij nog niet besteed ;)

Laatst bewerkt:
Ik vlieg genoeg hoor,zou nog wel meer willen maar heb alleen tijd tekort :D

( schijnt bij meerdere vliegers voor te komen)

Gewoon lekkere kleine uitslagen erop,en dan valt er volgens mij best een leuk rondje mee te vliegen :cool: of niet ?

Misschien onderschat je mij een beetje Sleur ?

En zoniet:staat hij wel erg mooi op de plank :oops:

De prop is inderdaad wel heel erg groot,denk dat ik er een apc 10x7 of een 9x6 op ga zetten.

Prophangen is aan mij nog niet besteed ;)
Ga dan een keer met die Calmato vliegen, dan merk je vanzelf wel het verschil tussen pieppor en krakbaar. ;) De rest zoals uitgelegd in PB.

Voor deze kistjes is een grote prop met minder spoed beter dan een kleine prop met veel spoed. Je hebt kracht een wind over de vleugels nodig. Deze kistjes zijn niet echt gemaakt voor snelheid (worden ze helemaal hieperdepieper).

Na-apers hè. :D Maar van zo'n kistje mag je het verwachten, van een MiniMag niet. :lol:

Vanavond de kleine Monsun even ophalen, kan ik er toch nog even mee knuffelen. ;) En verder de aanhanger inladen, laatste dingetjes kopen en als het weer mee zit vanavond nog even wat grote Monsunnen. 8)

Zo groot is hij nou ook weer niet :mrgreen: ;)
Groter dan de 43cm en 92cm. :p :mrgreen: Die van Graupner is nog klein met 2,8 meter, f5siNnKo9Jg[/media] is 3 meter. :lol:

Ik vind alleen de prijs die Graupner ervoor vraagt teveel. Dat komt natuurlijk omdat het ding super gedetailleerd is (popnagels op de vleugeltjes, lichtjes, reliëf in al het glasvezel, oliegevulde dempers op wielen en motorophanging etc.). Dus de volgende kist zal wel de 2,2 meter Piaggio worden.

vanavond ff fladderen lijkt mij een goed plan :D

hopend dat het weer meezit , dan lekker foxen, ezje spelen ,funjetteren .
brandstof vliegers weer voor na de vaarkansie

lekker weertje trouwens , ben blij dat ik over een paar dagen richting de tropen ga :p

siggy , gewoon lekker met je 3D kist vliegen hoor ,uitslagen een beetje beperken en wat expo .
je kan er ook gewoon lekker rondjes mee vliegen en oefenen met opstijgen en landen ,lijkt me ;)

zo , straks even de thule box van sleur op mijn kar bouwen ,kappertje pakken , huis schoon maken /auto poetsen enz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back