Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oeps, van wie??

Iemand een tip voor welke brandstof te gebruiken voor de pipercup? 5% maar welk merk is een goede voor de 10cc? Tornado of zijn er betere alternatieven?

Ik zou voor Tornado gaan. Heb er toch betere resultaten mee dan ModelTechnics. Anders MA10 5% bij Hobby-In Waalwijk.
Ook heel goed alleen een beetje ver.

GrTz Jasper

Oke dan, ik gebruikte ook altijd tornado voor de Savage dus die wordt het dan. Is nl makkelijk te verkrijgen over het algemeen.

Inmiddels al de kit aangeboden gekregen van de Top Flight Spitfire Gold edition, iemand op het forum heeft hem gekocht maar wil er toch niet mee beginnen. Voor 125,- kan ik een nieuwe kit dan niet laten staan :nooo: :banana:

Iemand nog een nieuwe motor en nieuwe retracts en nieuwe servo's die ze niet gebruiken? :rolling: Voor 200,- een mooie schaalkist bouwen lijkt me wel wat :yes:

Even zitten rekenen wat zo'n kistje gaat kosten, loopt snel richting een rooitje :shock: Is voor een goed doel moet je maar denken.

Ronald heeft dezelfde Spit, is nu ruwbouwklaar. Hij heeft ook alle mogelijke zooi (motor, landingsgestel) om de boel vliegend te krijgen. Gewoon even overkopen dus.

m.v.g. Erik

@Gorby: De Rare Beer is wel een mooie Reno Racer (speciaal ontworpen voor air races) maar niet het soort vormgeving waar ik van hou. Da's lastig uit te leggen want wat is nou de overeenkomst tussen de Monsun, Dimona en een Spitfire wat bijv. een P40/P51 of de rare beer niet heeft? Of wat heeft een Katana wel dat een Edge of Extra niet heeft?

Verder ben ik nu even voorzien van de wenselijke modellen: pretvliegertje van een meter (mini Monsun), pretvlieger om gek mee te doen (Climato 1400), leuke schaalkist (grotere Monsun), leuke motorzwever (Super Dimona, ook schaalkist) en een kunstvluchtding (Saphira). Enige wens is nog wat (dure echte) LiPo's. En verder alleen maar vlieguren maken en leren vliegen. ;)

Oeps, van wie??

Iemand een tip voor welke brandstof te gebruiken voor de pipercup? 5% maar welk merk is een goede voor de 10cc? Tornado of zijn er betere alternatieven?

Was vanmiddag weer erg gezellig samen met Gorby en Jasper.
Stond wel een aardig windje maar ACH,een goed kapitein vaart ook met hoge golven he BURP ;)

WAAR WAS JE NOU PIK :evil: EXCUSES EXCUSES EXCUSES :rolling:

Stop nu maar met kopen want je vliegt toch nooit.

(sleur,je hebt gelijk hoor,burp heeft vliegangst )

Het gras staat echt torenhoog,ik kon met de Minimag echt geen grond starts maken dus dan maar op "the old easystar way " gooien dus :D

Lekker rondknallen met een dikke windkracht 4,helemaal goed :p

De dag wederom afgesloten met een heerlijke BBQ en een halve krat pils dus zometeen lekker :sleepy: :sleepy:

AONT MOARN...............................................................

Nou voorruit omdat je graag wilt dat ik excuses (verzin) ;)

Tsja, als je de caravan weg brengt en de boot mee naar huis wilt nemen moet je niet de sleutels vergeten van de boot. Moest weer terug dus. Om 16:15 weer thuis en toen weinig zin meer om de spullen in te pakken en naar het veld te gaan. Kwam ook nog visite. #$%^&##

Deze week wordt het mooi weer dus ook op zeker weer vliegen. Dinsdag zei ik net maar wordt donderdag pas de reparatie omdat ik dinsdag naar Den Bosch moet. Tijdig terug betekent gewoon naar de club om de Pipercup klaar te maken.

Ik moet wel weer even oefenen, morgen de mite maar weer even de lucht in sturen om weer te wennen :mrgreen:

Ronald heeft dezelfde Spit, is nu ruwbouwklaar. Hij heeft ook alle mogelijke zooi (motor, landingsgestel) om de boel vliegend te krijgen. Gewoon even overkopen dus.

m.v.g. Erik

Is ook een optie maar is deze een beetje goed gebouwd naar mijn maatstaven? ;)

Gaat Ronald hier niet mee vliegen dan, na het af maken natuurlijk?

@Burp: Hatsekidee, voor dinsdagavond ook alweer een excuses. Tssk, tssk, tssk... :? :nooo: :(

@Siggy: Als je met 4 Bft kan MiniMaggen dan is de hoogdekker Calmato een eitje. Kom op, vliegen met dat ding en haal je papiertje deze week. :yes:

ziezo.. mijn vlieger voor de funfly staat er klaar voor.. Dinsdag avond zijn maiden (zal een re: re: re: re: re: maiden worden denk ik, gezien de staat van het toestel..)

Ben benieuwd.. Back to the old days.. vliegen met een trainer :D

Is ook een optie maar is deze een beetje goed gebouwd naar mijn maatstaven? ;)

Gaat Ronald hier niet mee vliegen dan, na het af maken natuurlijk?

Ach, Ronald kan wel bouwen, dus er is vast wel iets van te maken.
Ronald gaat hem wel afbouwen en vliegen denk ik. Alstie zo doorgaat zal dat 2022 worden. En dan zit de houtworm er al in.

m.v.g. Erik

@Burp: Hatsekidee, voor dinsdagavond ook alweer een excuses. Tssk, tssk, tssk... :? :nooo: :(

@Siggy: Als je met 4 Bft kan MiniMaggen dan is de hoogdekker Calmato een eitje. Kom op, vliegen met dat ding en haal je papiertje deze week. :yes:

Tsja,die Burp is echt een manager in hart en nieren,heel veel lopen bleren en schreeuwen, maar/en vooral zichzelf indekken voor de door zichzelf gemaakte uitspraken:rolling:

Heeft feitelijk, gezien de vele nevenactiviteiten, helemaal geen tijd voor de vlieghobby maar wil er toch ook weer geen afscheid van nemen.

Burp,ik vond je een aardige gozer en mischien dat we je ooit nog eens zien op het veld :rolleyes:

En als je dan komt,neem dan ook die virtuele marder eens mee :mrgreen:

Dan nu weer even als vliegers onder elkaar:

De Calmato staat vliegklaar,maar zoals reeds eerder gezegd staat deze te wachten op zijn/haar maidenflight :-D

Ik heb gisteren met Erik 3D gesproken,dus dit komt wel op zijn spreekwoordelijke pootjes terecht ;)

Sta echt te popelen om eens een keer met een "echte" kist te gaan vliegen hoor Sleur :cool:

Dan nu weer even als vliegers onder elkaar:

De Calmato staat vliegklaar,maar zoals reeds eerder gezegd staat deze te wachten op zijn/haar maidenflight :-D

Ik heb gisteren met Erik 3D gesproken,dus dit komt wel op zijn spreekwoordelijke pootjes terecht ;)

Sta echt te popelen om eens een keer met een "echte" kist te gaan vliegen hoor Sleur :cool:

Hieruit begrijp ik dat dinsdagavond de maiden gaat zijn voor jouw colmata? Leuk.. ben benieuwd!!! ;) ;)

@Erik3D:

Zou jij mij, tegen de tijd dat de tijd rijp is, willen begleiden bij het invliegen van mijn Sukhoi? Niet dat ik mijn pa niet vertrouw haha, maar heb liever iemand met veel vlieg ervaring naast me al dan niet aan de knuppels voor de maiden van de sukhoi..

Duurt nog wel even hoor ;) Hoewel, ik wel de servo's in huis heb. Wachten is nu op de verlengsnoeren. Zodra die er zijn kan ik weer even een stapje verder met de bouw.

No problemico. Als de Sukhoi een grote kist is en een lange landingsbaan nodig heeft, kan ie pas ingevlogen worden als het mais weg is. Het staat nu al ruim een meter hoog.

m.v.g. Erik

Hieruit begrijp ik dat dinsdagavond de maiden gaat zijn voor jouw colmata? Leuk.. ben benieuwd!!! ;) ;)

Geloof me als ik zeg dat ik echt sta te popelen ;)

Ik vind het gewoon een fijn idee dat er eerst even een ervaren vliegenier naar mijn kisten kijkt en deze even invliegt alvorens ik de knuppels in handen neem.

Zou toch zonde zijn om een splinternieuwe kist zo de grond in te jagen omdat ik iets over het hoofd gezien zou hebben ;)

No problemico. Als de Sukhoi een grote kist is en een lange landingsbaan nodig heeft, kan ie pas ingevlogen worden als het mais weg is. Het staat nu al ruim een meter hoog.

m.v.g. Erik

Het mais staat inmiddels al zo'n 1.80 meter hoog hoor Erik ;)

Afgelopen middag liepen Gorby en Jasper door het mais naar een P51 te zoeken en ik kon ze echt niet meer zien vanaf het veld :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back