Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Er ontwikkelt zich verderop even een wolkje pleurisweer zeg. 8O Het randje van die bui noodweer zit vlak boven de camping, in de verte gedonder en een donkere wolk.

*zit nog lekker buiten in de zon te niksen* 8)

net even bij siggy de ouwe handelaar een nieuwe tor opgehaald ......
na montage lijkt de minimag nu wel op een pilatus porter, of iig iets met een turbbo prop

strax even de boel controleren en waar nodig lijmen dan is bym morgen weer vliegerende :p

Er ontwikkelt zich verderop even een wolkje pleurisweer zeg. 8O Het randje van die bui noodweer zit vlak boven de camping, in de verte gedonder en een donkere wolk.

*zit nog lekker buiten in de zon te niksen* 8)

Volgens de uienradar is het maar een kleine, niks om je zorgen over te maken. Wel ellendig als je alles nat mee naar huis moet nemen, Philliams heeft het wat dat betreft beter ingeschat ;)

BYM, mooi dat je weer vliegende bent, kan je mooi combineren met je andere hobby, minimag de cabrio in en hop, naar het veld :)

@BYM: Pas je op voor propellor tip overspeed. De 8x6 CAM Slim draaide al bijna te dnel met de 1200Kv dus nog sneller draaien betekent alleen maar vermogen omzetten in wrijving (en dus veel onnodige warmte-ontwikkeling en kortere vliegtijd).

@Burp: We hebben de bui in de verte zien ontstaan en weer verdwijnen. Er zijn maar een paar druppels gevallen die helemaal de weg kwijt waren (regen kon je het niet noemen, echt een paar druppels). Nu is het weer heerlijk vertoeven. Maar philliams heeft lekker op zijn gemak alles ingepakt en rijdt net weg. :bye:

Da's mooi junkie. Altijd een meevaller als een verloren beschouwd vliegtuig gewoon weer terecht komt. Die LiPo kom jij wel over heen. ;)

Spulletjes al aan de lader gezet om morgen te kunnen vliegen?

morgen heb ik zeker zin om te fladderen , moet vanavond nog alles even in orde maken .
de 4stroker staat gewoon klaar ,alsmede de nitro ez .
de something extra heeft nog een veer nodig die de vleugels bijelkaar houd .
zo heeft jasper het ook gedaan ,en heeft er voor mij nog wel 1 liggen :-D

hoe laat morgen naar het veld ?

ps; een buitje terwijl je in de tent zit lijkt mij juist leuk , dit heb ik in italie helaas niet kunnen ervaren :mad:

Een buitje als je in een tent zit is ook best gezellig. Kenmerkend is dat 95% van de caravangasten de ramen, deuren en gordijnen dicht doen terwijl echte kampeerders gewoon in hun voortent zitten en het gezellig hebben. :D

*steekt maar weer het campingcrematorium in de brand en legt wat kadaver klaar* 8)

morgen heb ik zeker zin om te fladderen , moet vanavond nog alles even in orde maken .
de 4stroker staat gewoon klaar ,alsmede de nitro ez .
de something extra heeft nog een veer nodig die de vleugels bijelkaar houd .
zo heeft jasper het ook gedaan ,en heeft er voor mij nog wel 1 liggen :-D

hoe laat morgen naar het veld ?

ps; een buitje terwijl je in de tent zit lijkt mij juist leuk , dit heb ik in italie helaas niet kunnen ervaren :mad:

Ik ga zondag vliegen.........
Wil wel kijken of ik zo'n veer even langs kan bengen.

GrTz Jasper

@BYM: Pas je op voor propellor tip overspeed. De 8x6 CAM Slim draaide al bijna te dnel met de 1200Kv dus nog sneller draaien betekent alleen maar vermogen omzetten in wrijving (en dus veel onnodige warmte-ontwikkeling en kortere vliegtijd).

Zit wel snor Sleur,bym heeft nu deze brommer erop staan.

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 28-26 1650Kv Brushless Outrunner $14.95

En wat Siggy verkoopt en bouwt vliegt altijd prima :rolleyes: ;)

@ Junkie

Ben blij dat je weer thuis bent,lekkere enthousiasteling :p

Hier hangt ook alles weer aan de tiet,de Clemantino a'la calmato zometeen weer even laden en kan morgen ook onder begeleiding weer even de lucht in ;)

Geniet nog even lekker van je vakantie Sleur,ik reed vanmiddag langs je pandje en alles stond er nog hoor vriend :p

Zo, ik was om 18.02 uur thuis... toch wel ideaal zo dicht bij huis en nog mooi weer ook ;)

@ Sleur: Ik kwam tot de conclusie dat de Calmato niet in de kliko lag maar op mijn bed waar ik vanavond heerlijk in zal ...... en slapen :mrgreen: Maar dan ligt de Calmato in de schuur hoor :yes: Ik had er v/d week geen zin in om helemaal naar de schuur te lopen om de Calmato op te bergen :rolleyes:

FF de boel opruimen en lekker zitten :yes: Ik weet niet of ik morgen al kan vliegen maar anders wordt het zeker zondag :thumbsup:

@ Junkie: top dat die Yak weer terug is gekomen

Geeft niets hoor, de Chillmato was toch al rijkelijk voorzien van stof. ;) Fijn dat je hem eerst in de schuur legt anders
moet ik misschien ook nog allerlei klodders/vlekken van de folie halen. 8O :? :lol: Hier in Gardena nog steeds lekker weer, net bij IJstijd nog even een ijsje gescoord. :yes:

Zo, ik was om 18.02 uur thuis... toch wel ideaal zo dicht bij huis en nog mooi weer ook ;)

@ Junkie: top dat die Yak weer terug is gekomen

het heeft idd zijn voor en nadelen , autorijden plaag je me niet mee ,en je bent toch even uit dit aso landje ,het is waar ik zat toch even allemaal wat gemoedelijker en mooier ,en je bent er echt even uit ;)

maar ik ga daar 1 keer in de 3 jaar heen ,volgend jaar wat dichterbij ,frankrijk waarschijnlijk .

en de yak , ik had al het gevoel dat hij terug zou komen , maar dat het allemaal nog zou werken had ik niet gedacht :p

Al die vakantie verhalen doen mij inmiddels ook wel hunkeren naar een reisje naar de zon.

Siggy moet nog 3 weekjes wachten maar is inmiddels wel druk bezig met het zoeken naar een juiste bestemming :D

Het maakt mij nooit zo veel uit waar ik zit,als de zon maar schijnt,het bier rijkelijk vloeit,het niet verder vliegen is als 5 uurtjes en het dicht bij zee is :cool:

Gaat weer even verder speuren naar een goede last-minute ;)

als de meesten zondag gaan vliegen ,hou ik het daar ook op .
heb nog niet echt de tijd gehad om me in de vliegers te verdiepen .
moet ook nog ff naar lynx voor wat klein spul en brandstof .
kan ik alles nog ff rustig nalopen
ik zie wel ;)

als de meesten zondag gaan vliegen ,hou ik het daar ook op .
heb nog niet echt de tijd gehad om me in de vliegers te verdiepen .
moet ook nog ff naar lynx voor wat klein spul en brandstof .
kan ik alles nog ff rustig nalopen
ik zie wel ;)

Je hebt de mazzel dat RCT morgen ook weer open is Junkie,Rob was afgelopen 2 weken ook op :showass: - kanzie :D

Hoe laat ga jij morgen naar RCT ?

Ik heb ook nog wat kleine dingetjes nodig,kunnen we gelijk even bijbeppen.

Al die vakantie verhalen doen mij inmiddels ook wel hunkeren naar een reisje naar de zon.

Siggy moet nog 3 weekjes wachten maar is inmiddels wel druk bezig met het zoeken naar een juiste bestemming :D

Het maakt mij nooit zo veel uit waar ik zit,als de zon maar schijnt,het bier rijkelijk vloeit,het niet verder vliegen is als 5 uurtjes en het dicht bij zee is :cool:

Gaat weer even verder speuren naar een goede last-minute ;)

ik wil je nog wel ff lekker maken , hier wat flapkansie pic's :cool:

ik wens je vast veel succes met het vinden v/d juiste bestemming , maar dat gaat jouw wel lukken ;)

junkie tent

vakantie2009002.jpg

junkie in de ruwe zee :p

vakantie2009124.jpg

floor gevangen door een golf :mrgreen:

vakantie2009183.jpg

geen zin in de zee ? dan lekker duiken van de rotsen in deze heerlijke kom ;)
vakantie2009213.jpg

ik wil je nog wel ff lekker maken , hier wat flapkansie pic's :cool:

ik wens je vast veel succes met het vinden v/d juiste bestemming , maar dat gaat jouw wel lukken ;)

junkie tent

vakantie2009002.jpg

junkie in de ruwe zee :p

vakantie2009124.jpg

floor gevangen door een golf :mrgreen:

vakantie2009183.jpg

geen zin in de zee ? dan lekker duiken van de rotsen in deze heerlijke kom ;)
vakantie2009213.jpg

Ziet er goed uit Junkie ;)

Daar worden we vrolijk van :-D

Dit jaar zal het naar alle waarschijnlijkheid toch weer een grieks eiland gaan worden,Rhodos voor de derde keer ,of nu het westen van Kreta.

@BYM: Toch blijf ik de brommer wat krapjes vinden. Aanbevolen vlieggewicht zo'n 500 gram met een GWS 8x4,3" SF. Dus met een Slow Flyer prop op een 2S LiPo. Als je de reviews bekijkt dan zie je dat het stroomverbruik bij 3S al snel naar de 25A gaat. Dat is dus 10A meer. Op zich kun je er prima mee vliegen maar verwacht geen wonderen als eindeloos vertikaal of vliegen bij een lekkere 4 Beaufort. Dan is 150W te weinig, minimaal 220-250W nominaal. Een te zware prop zal dus wel gaan maar je vliegtijd wordt aanmerkelijk korter en de motor kan flink warm worden. Hou dat dus in de gaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back