Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nice paintjob.hier wat picca's
![]()
Een knappe lader is ook een optie. Kun je in 35 minuten (2C) je accu weer laden.Ziezo, mijn bestelling voor deze maand weer gedaan.. 5 servo's a 15kg per stuk (trekkracht) en een 6S 4000Mah accu pack erbij gekocht voor de Sukhoi. Kan ik tenminste 2 vluchten maken op 1 daghaha
*gordijnen dicht doet, deuren sluit en zich achter de bank verstopt*is goed sleur, kom hem zo wel ophalen![]()
Een knappe lader is ook een optie. Kun je in 35 minuten (2C) je accu weer laden.![]()
Ja, 1C is de capaciteit die op de accu aangegeven is. Dus laden met 1C van een 4000mAh accu doe je met 4,0A. En met 2C laden is dat dus 8A.Ik heb hier een Ultramat 16 staan. Nadeel vind ik met die lader is wel dat op manual in het begin er 4amp de accu in stampt, maar daarna terugloopt tot bijvoorbeeld 0,5 amp en daar heel lang op blijft staan.
Even voor mijn begrip: Accu laden op 2C houdt toch in dat je instelt wat de max amp is dat de accu aan kan / mag = 4000mah
en vervolgens 2C = laden met 8000mah?
Dat denk jij. Ik lig met vrouwlief achter de bank. 8Oals wendy thuis is heeft dat geen enkele zin weet je nog![]()
Ziet er goed uit JunkieBen erg benieuwd morgen.
P.S. hoe groot is die weegschaal van je? Wil je hem evt. meenemen, ik wil namelijk de Nexus wegen. Die hier in de keuken staat is overleden :cry:
---EDIT---
hahahaha, mooie wielen![]()
De grootste tijdswinst haal je bij de eerste 70%. Het scheelt of je dat in 40 of 15 minuten doet (verdubbeling is niet gelijk aan 2x zo snel maar nog sneller). Bij 5C laden (Hyperions) duurt het dan nog maar 16 minuten (theoretisch 12 minuten maar dat klopt dus niet). Verder hangt het erg van je lader af met hoeveel stroom gebalanceerd wordt. De Graupner Ultra Duo 50 doet dat met 300mA terwijl de Turnigy Accucel dat maar met 100mA doet. Dus daar haal je ook weer tijdswinst.@Sleur: Hele duidelijke en heldere uitleg. Echter.. Hoe kan ik het proces dan versnellen met 2C laden en binnen 35 min. een 4amp lipo accu vol hebben? (of het slecht is voor de accu zal mij een zorg zijn)
Dat is dan zeker acculader afhankelijk. Wat voor lader zou ik moeten hebben om dit doel te bereiken?
Dus een 6S bij 25,2V laadt daarbij maximaal 50W/25,2V=1,98A. 8O Dat wordt dus een dikke 2 uur wachten tot de accu weer vol is. Voordeel is dat je hem nooit 100% leeg vliegt.![]()
Als ik nu een lader zou moeten kiezen? Ik denk de Hyperion EOS 0615I DUO3. Kan 2x 6S laden (eventueel in gekoppelde mode als één pakket van maximaal 12S!) en een maximaal vermogen van 360W!!! 8O Dat is 180W per laadmodule van maximaal 6S dus 180W/25,2V=7,14A laadstroom. Dan ben je in zo'n 40 minuten van helemaal leeg naar helemaal vol (da's bijna 2C ladenJa klopt, ik moet inderdaad 2 uur wachten eer mijn accu vol is..
Oke.. De Ultramat 16 moet dus de deur uit en een Graupner Ultra Duo 50 moet ervoor in de plaats komen..
Zie alleen wel dat de Graupner Ultra Duo 50 een vrij hoog prijskaartje heeft. Maar daar staat dan wel weer tegenover dat de accu snel vol is.....
-- edit --
Begrijp ik het goed dat je er ook 2x een accu tegelijk mee kan laden?
Voor de 2200mAh's? Ja, ik denk nog wel minder.Dus als ik het begrijp laadt mijn lader met 150W/25,2V=5,95A Dus 40 minuten?
Burp op hoeveel gayen zit je nu dan??
Voor de 2200mAh's? Ja, ik denk nog wel minder.![]()
Als ik nu een lader zou moeten kiezen? Ik denk de Hyperion EOS 0615I DUO3. Kan 2x 6S laden (eventueel in gekoppelde mode als één pakket van maximaal 12S!) en een maximaal vermogen van 360W!!! 8O Dat is 180W per laadmodule van maximaal 6S dus 180W/25,2V=7,14A laadstroom. Dan ben je in zo'n 40 minuten van helemaal leeg naar helemaal vol (da's bijna 2C laden).