Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel even de zijkanten oefenen he sleur, :) en niet te laag en niet valspelen zoals gister;)
Ja, eerste batterij wat hoveren in de wind bij dikke windkracht 5 met windstoten en met "een beetje" zijwind. :? ;) Tweede batterij inderdaad tot ruim anderhalve minuut tegen de zijkant aan gekeken (dus niet diagonaal). Was even wennen maar wordt wel wat. :yes: :teacher:

*vraagt zich af hoe laat die verrekte club open gaat want heeft trek in een pintje* :celebrate:

Kijk hier Junkie... ook je kissie :mrgreen:

grappig , alleen die trut crashed wel met mijn kist :mad: ;)

leuk , ik zag hullie ook nog staan ;)

mijn nieuwe kissie , gewoon een nr 1 :cool:

*gaat zeker een halletje regelen voor volgend weekend , lekker ff van 10 tot 12;00 , heb er zin an :p*

*zoekt nog 3 of 4 gasten die ook ff willen , gedeeltelijk samen ,gedeeltelijk alleen , max 2 vliegers in da air *

Ja, eerste batterij wat hoveren in de wind bij dikke windkracht 5 met windstoten en met "een beetje" zijwind. :? ;) Tweede batterij inderdaad tot ruim anderhalve minuut tegen de zijkant aan gekeken (dus niet diagonaal). Was even wennen maar wordt wel wat. :yes: :teacher:

*vraagt zich af hoe laat die verrekte club open gaat want heeft trek in een pintje* :celebrate:

Goed zo man :) ben trots op je ;) wel beide zijkanten he:) ?

ik wil wat dikke lipo's voor wat langer wegleggen , ze zijn nu opgeladen , hoeveel volt per cel zal ik dat doen ? iets meer dan 3 volt p/cel ?

Laatst bewerkt:
ik wil wat dikke lipo's voor wat langer wegleggen , ze zijn nu opgeladen , hoeveel volt per cel zal ik dat doen ? iets meer dan 3 volt p/cel ?

Ik heb een ontlaadfunctie op mijn Turnigy accucel 8. Onder de STORAGE-MODE ontlaad hij per cel tot 3,8 volt.
Geen idee of dit goed is... mijn accu's leg ik altijd vol weg :yes:

Welke lader heb jij Junkie? Die functie zal er toch ook wel opzitten?

---ziet het nut niet in van een bewaarfunctie op de lader :hammer:---
\

Ik heb een ontlaadfunctie op mijn Turnigy accucel 8. Onder de STORAGE-MODE ontlaad hij per cel tot 3,8 volt.
Geen idee of dit goed is... mijn accu's leg ik altijd vol weg :yes:

Welke lader heb jij Junkie? Die functie zal er toch ook wel opzitten?

---ziet het nut niet in van een bewaarfunctie op de lader :hammer:---
\

de robbe infinity 3

heeft natuurlijk wel een ontlaad functie
hij geeft zelf aan 3,3 volt p/cell

ik heb hem iets hoger gezet , zal wel goed zijn ;)

Ziezo, terug van een maiden van de brio10.

Viel mij alles behalve tegen. Vliegeigeschappen zijn erg goed. Motor is behoorlijk pittig. Stijgen en landen op een stukkie asvalt, hoewel het landen best nog wel wat lastig ging :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziezo, terug van een maiden van de brio10.

Viel mij alles behalve tegen. Vliegeigeschappen zijn erg goed. Motor is behoorlijk pittig. Stijgen en landen op een stukkie asvalt, hoewel het landen best nog wel wat lastig ging :(

geinig , ging toch goed de maiden .

je landing zette je een beetje heftig in , ik verwachte helemaal niet dat je ging landen :mrgreen: opeens was je geland ;)

volgende keer naar het veld met dat ding ;)

net ff patatje opgehaald , floor trok 40 E uit de gokkast aldaar , dus dat was weer goedkope friet ,de rest plak ik bij de donuts :mrgreen:

*gaat zeker een halletje regelen voor volgend weekend , lekker ff van 10 tot 12;00 , heb er zin an :p*

*zoekt nog 3 of 4 gasten die ook ff willen , gedeeltelijk samen ,gedeeltelijk alleen , max 2 vliegers in da air *
Als er één vlieger per keer of gegarandeerd een halve zaal per vlieger is, dan doe ik mee. In ieder geval de Elipsia en misschien de Zicral. :yes:

Goed zo man :) ben trots op je ;) wel beide zijkanten he:) ?
Het was zo verrekte koud, kouder dan gisteren. :yes: Dus na twee accu's wel genoeg. Maar dit is zeker een goede oefening die ik dekomende dagen/weken wat ga doen in de pauzes. :yes:

Zoal Phils zegt, 3,7V per cel is het minimum. Als het mijn Graupner ook betreft dan die graag terug voor de Monsun. ;) Ik leg mijn LiPo's gewoon vol de hele winter weg. Nooit problemen mee gehad. En als ze wel moeilijk doen na verloop van tijd, gewoon weggooien want dan zijn ze gaar.

-edit-
Voor wie nog goedkoop een nieuwe Mini E-Revo zoekt (nieuw af winkel in Oostenrijk): clicky hiery. :hammer:
Hier hoor Nijssie, lui varkentje... Zo lastig om 4 pagina's terug te bladeren... ;)

Als er één vlieger per keer of gegarandeerd een halve zaal per vlieger is, dan doe ik mee. In ieder geval de Elipsia en misschien de Zicral. :yes:

Het was zo verrekte koud, kouder dan gisteren. :yes: Dus na twee accu's wel genoeg. Maar dit is zeker een goede oefening die ik dekomende dagen/weken wat ga doen in de pauzes. :yes:

Zoal Phils zegt, 3,7V per cel is het minimum. Als het mijn Graupner ook betreft dan die graag terug voor de Monsun. ;) Ik leg mijn LiPo's gewoon vol de hele winter weg. Nooit problemen mee gehad. En als ze wel moeilijk doen na verloop van tijd, gewoon weggooien want dan zijn ze gaar.

Hier hoor Nijssie, lui varkentje... Zo lastig om 4 pagina's terug te bladeren... ;)

heb em over het hoofd gezien denk ik

Sleur 3.7 per cel is het minimum?? Ik dacht altijd dat jij zei dat 3.2 zelfs nog wel kon?

A drawback of the lipo battery is that its life span is dependent upon aging from time of manufacture (shelf life) regardless of whether it was charged, and not just on the number of charge/discharge cycles. However, this is far better for the modeler than the latest Nimh cells that degenerate almost in front of our eyes. At a 100% charge level, a typical lipo battery that is full most of the time, kept at 25 degrees C or 77 degrees F will lose roughly 20% capacity per year. The capacity loss begins from the time the battery was manufactured, and occurs even when the battery is unused. Different storage temperatures produce different loss results with a fully charged cell:

6% loss at 0 °C (32 °F)
20% at 25 °C (77 °F)
35% at 40 °C (104 °F)

When stored at 40% - 60% charge level, these figures are reduced to 2%, 4%, and 15% at 0, 25 and 40 degrees Celsius respectively. This can be reduced by storing your cells in a cold room or fridge. Cells must be stored around 40% charged in a cold area 0c to 10c. This reduces loss in capacity to around only 2% a year. So a 5000mah pack will only lose 100mah in capacity. As batteries age, their internal resistance rises. This causes the voltage at the terminals to drop under load, reducing the maximum current that can be drawn from them. Eventually they reach a point at which the battery can no longer operate the equipment it is installed in for an adequate period. This varies from maker to maker. Some will only give 50 or 60 charges. Where as some will give over 700 charges.

edit :

What you must not do!

Problems usually come from the following reasons:
  • Charging cells that have fallen below 2.8v
  • Charging cells too fast
  • Charging cells that are hot
  • Discharging cells when the outside temp is too low (cells need to be warm if used around freezing point).
  • Discharging cells over their recommended discharge rates.
  • Using cells of the same capacity together from different manufacturers
  • Using damaged cells
  • Not balancing cells
  • Not using a lipo charger
  • Discharging your cells on a balancer and leaving them connected for long periods. Some balancers use power from the cells. This can take them in to low voltage. So check your balancers instructions. I always do a discharge and charge when checking capacity on Lipos.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik lach me rot om punt 2 en 4 :rolling:

Met vrieskou vliegen mag niet meer :mrgreen: en snel laden ook niet :sleeping: :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back