Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
djeez phils , wil je niet meer zoveel lelijke mannen op het forum zetten ,ik schrok me een hoedje :( :)

sleur , ga jij de originele stabilo v/d nemo gebruiken ,of zelf uit depron maken zoals die andere gasten ?

nemo bijna klaar , alleen nog de linkjes plaatsen .,grappig kistje ,nu maar hopen dat hij ook mooi vliegt ;)

ik zal ook nog ff een carbon strip over de lengte v/d vleugel ,in plakken , hij kan nu nog aardig flexen

vntm ,en is gaar en gaat mand in ,dat is :sleepy:

Ben ook wezen sporten vanavond ....

Al een paar maanden, en probeer ik in ieder geval de woensdag te pakken, en maandag en vrijdag ff te kijken hoe dat loopt kwa werkzaamheden en omstandigheden ....
Merk ik al wat, nee niet echt ....
Maar als ik naar buiten loop terug naar huis voel ik me wel kiplekker, dus dat is het me al waard :)

Ben ook wezen sporten vanavond ....

Al een paar maanden, en probeer ik in ieder geval de woensdag te pakken, en maandag en vrijdag ff te kijken hoe dat loopt kwa werkzaamheden en omstandigheden ....
Merk ik al wat, nee niet echt ....
Maar als ik naar buiten loop terug naar huis voel ik me wel kiplekker, dus dat is het me al waard :)

Je ziet er goed uit hoor Bym.
Schoonheid komt van binnen vriend,buitenkant zegt niet zo veel ;-)

sleur , ga jij de originele stabilo v/d nemo gebruiken ,of zelf uit depron maken zoals die andere gasten ?

nemo bijna klaar , alleen nog de linkjes plaatsen .,grappig kistje ,nu maar hopen dat hij ook mooi vliegt ;)

ik zal ook nog ff een carbon strip over de lengte v/d vleugel ,in plakken , hij kan nu nog aardig flexen
Er is nog wel e.e.a. aan te passen aan de Nemo. De rolroeren tapen i.p.v. die flut scharniertjes, de rolroeren elk voorzien van een eigen servo (HXT500), de neus uithollen voor accu en elektronica, luik onder dichten met Depron (als je die wel gebruikt let er dan op dat deze makkelijk open schijnt te gaan in de lucht). Misschien dat ik toch een prop achterop de vluegel zet à la EZ. De accuutjes besteld voor de E-Revo schijnen volgens BYM te dik te zijn dus dan heb ik 4 3S 1500mAh's over voor wat anders. :oops: Samen met een HiModel 2200kV en APC 5,5x4,75 moet dat best wel jengelen (heb ik ook nog ergens liggen).

De staart weet ik nog niet. Nog niet uitgepakt verder dus dat zie ik van de week wel. Als deze niet stevig is/lijkt dan komt er een 6mm Depron staart op (of misschien een bestaande EPP staart van dat Robbe zwevertje dat in raggers hakselaar is verdwenen ;)).

Even gespeeld met de Sony Bloggie camera. Een eerste conclusie is dat de oh zo volprezen Full HD in zijn geheel geen Full HD is maar geïnterpoleerd. Waarom? Als je een plaatje uitvergroot, zie je een rasterpatroon dat voldoet aan het algoritme voor interpolatie van plaatjes. :yes: Ook jammer is dat iemand als Sony een CMOS sensor gebruikt in plaats van een CCD. Gevolg is dat bij snel bewegen het beeld kan gaan golven (jello-effect). Dat zal in de praktijk in de lucht moeten blijken.

Mooiste en leukste, en de reden om hem te kopen, is de 360° mogelijkheid. Even een plaatje in de huiskamer geschoten. Matig licht etc. dus niet de meest ideale omgeving om te testen (korrelig beeld, te groot contrast tussen licht en donker). Maar een voorbeeldje dan. 8)

Het plaatje zoals de camera schiet met de visooglens erop:
bloggie_source.jpg

En het plaatje na bewerking met de software (hier de echte):
bloggie_result360.jpg

In een vierkante kamer krijg je natuurlijk rare vervormingen als je deze plat maakt. Buiten op het veld zal het er beter uit zien (denk ik ;)).

Je ziet er goed uit hoor Bym.
Schoonheid komt van binnen vriend,buitenkant zegt niet zo veel ;-)

zit ook wat in ;)

ik heb het toen ook een paar maanden volgehouden , en toegegeven ,je voelt je wel beter ,en kan het lichamelijke werk beter aan , maar het is ook weer vermoeiend om na je werk of het eten ,weer naar de sportclub af te reizen en daar te gaan lope lege pompen ;)

ik zit er ook weer aan te denken ,maar het lijkt bij denken te blijven :mrgreen:
ik vind knutselen aan een vlieger al vermoeiend :)

gaat nu weer verder slapen :sleepy: ;)

Ik moet gedeeltelijk ook van de fysio therapeut ivm mijnn rug aansterken, dus tsjah ....
Therapeutisch verantwoord dan maar :rolling:

En idd, na het eten kan je niet meteen gaan sporten want dan komt je eten je weer in omgekeerde volgorde voorbijzetten met de snelheid van het licht dus tsjah ....

Ik heb hetzelfde Junkie ....., maar de aanhouder wint :)
Voordeel is dat ik een jaar vooruit betaald heb, dus ik moet wel :mrgreen:

Toch wel een geil cameraatje Sleur :yes: Ben benieuwd naar de onboard prestaties :mrgreen:
Uit angst dat vrouw hem zou confisceren heb ik toch maar een blauwe in plaats van roze genomen. :D Vrijdag in de Zeekoe wat 360 foto's en filmpjes maken. 8) Van het weekend buiten weet ik nog niet. Morgenavond ook even geen club voor mij. :nooo: Mocht ik me wat vervelen dan maak ik 1 Nemo geschikt voor deze cam. Een ander hip idee is twee spycams hetzelfde laten opnemen vanaf de vleugeltips (zoals op de Xeno) en dan converteren naar rood/groen 3D beeld. Ook voor real-sight FPV interessant om 3D te zien. 8O

Vanavond ook weer lekker gesport. Even dat lichaam in beweging zetten is goed voor je. Al die dikke buiken moeten even weg mannen, anders zien jullie er niet uit op de foto's tijdens het vliegen (een paar man uitgezonderd) :)

moggels

straks mijn karretje weer ophalen van de garage , en of ik 600E wil meenemen :mad:
was iets met de airco (lek) daarom ging mijn fan constant draaien , soort beveiliging

godver , daar had ik leuke modelbouw dingetjes voor kunnen kopen :) , maar fff een slotje op het modelbouwkopen ;)
gelukkig heb ik deze week ordinair veel verdient , maar het blijft zonde .

*is ook half ziek ,net zoals de rest van het gezin , maar gaat maar weer werken *

goeiemoggel,

Da's balen Junkie... weer een klap geld weg :( maar je zit er wel weer lekker koel bij v/d zomer ;)

Ik heb ook nog geen idee of ik vanavond naar de Drossel ga, voel me gaar :sleepy:

Vanavond ook weer lekker gesport. Even dat lichaam in beweging zetten is goed voor je. Al die dikke buiken moeten even weg mannen, anders zien jullie er niet uit op de foto's tijdens het vliegen (een paar man uitgezonderd) :)
In 95% van van de gevallen schitter jij door afwezigheid op de foto's. Dan maar een dikke buik (een paar man uitgezonderd) en vliegen. 8O :rolling: ;)

en we zouden een disc gaan bouwen sleur:(
Als jij zorgt voor wat expoxoplast en 0,6 of 0,8mm staaldraad dan heb ik vanmiddag een vliegbare disc voor je. Ze liggen al klaar namelijk. :D

goeiemoggel,

Da's balen Junkie... weer een klap geld weg :( maar je zit er wel weer lekker koel bij v/d zomer ;)

ja , ik kon er ook voor kiezen om de airco zo te laten , maar met de zomer voor de deur , en vooral in dit land kan het behoorlijk benauwend warm worden , toch maar laten fixen ;)

deze week op water en brood :( :mrgreen:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back