sleur , ga jij de originele stabilo v/d nemo gebruiken ,of zelf uit depron maken zoals die andere gasten ?
nemo bijna klaar , alleen nog de linkjes plaatsen .,grappig kistje ,nu maar hopen dat hij ook mooi vliegt
ik zal ook nog ff een carbon strip over de lengte v/d vleugel ,in plakken , hij kan nu nog aardig flexen
Er is nog wel e.e.a. aan te passen aan de Nemo. De rolroeren tapen i.p.v. die flut scharniertjes, de rolroeren elk voorzien van een eigen servo (HXT500), de neus uithollen voor accu en elektronica, luik onder dichten met Depron (als je die wel gebruikt let er dan op dat deze makkelijk open schijnt te gaan in de lucht). Misschien dat ik toch een prop achterop de vluegel zet à la EZ. De accuutjes besteld voor de E-Revo schijnen volgens BYM te dik te zijn dus dan heb ik 4 3S 1500mAh's over voor wat anders.

Samen met een HiModel 2200kV en APC 5,5x4,75 moet dat best wel jengelen (heb ik ook nog ergens liggen).
De staart weet ik nog niet. Nog niet uitgepakt verder dus dat zie ik van de week wel. Als deze niet stevig is/lijkt dan komt er een 6mm Depron staart op (of misschien een bestaande EPP staart van dat Robbe zwevertje dat in raggers hakselaar is verdwenen

).
Even gespeeld met de Sony Bloggie camera. Een eerste conclusie is dat de oh zo volprezen Full HD in zijn geheel geen Full HD is maar geïnterpoleerd. Waarom? Als je een plaatje uitvergroot, zie je een rasterpatroon dat voldoet aan het algoritme voor interpolatie van plaatjes.

Ook jammer is dat iemand als Sony een CMOS sensor gebruikt in plaats van een CCD. Gevolg is dat bij snel bewegen het beeld kan gaan golven (jello-effect). Dat zal in de praktijk in de lucht moeten blijken.
Mooiste en leukste, en de reden om hem te kopen, is de 360° mogelijkheid. Even een plaatje in de huiskamer geschoten. Matig licht etc. dus niet de meest ideale omgeving om te testen (korrelig beeld, te groot contrast tussen licht en donker). Maar een voorbeeldje dan. 8)
Het plaatje zoals de camera schiet met de visooglens erop:
En het plaatje na bewerking met de software (
hier de echte):
In een vierkante kamer krijg je natuurlijk rare vervormingen als je deze plat maakt. Buiten op het veld zal het er beter uit zien (denk ik

).