Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
In mijn geval is de oorzaak nog niet bekend. Ik kan je wel
vertellen wat me overkwam.

---<KNIP>---

zal ik een keertje uit moeten testen als de kist weer op zijn pootjes staat.
Hmmmm, klinkt alsof je regelaar in beveiliging is gesprongen door overbelasting, oververhitting of een te lage accuspanning na de vorige "punch". :?

Welke regelaar had je er op zitten?
 
Goed.. de nieuwe vlieger op 12S vliegen wordt wat overkill zie ik al.
Zal dus een 10S setup moeten gaan zoeken..

Zaterdag eens zien of Hobbyin wat op voorraad heeft (eerst vrouwlief even lief aan kijken, of ik op pad kan of niet)
 
Zou toch voldoende moeten zijn, zo ook de 4A BEC. :? Enige dat ik zo direct kan vinden in deze instelling:
Cutoff type (Default Hard/Soft)

Hard Cutoff wil je niet, dan stopt de motor spontaan. Bij Soft Cutoff wordt je maximum stroom beperkt maar kun je nog wel wat vliegen (komt overeen met 1/3 tot 1/2 gas). Bij een Cutoff blijft de besturing wel actief.
 
Ofwel een programeer stick kopen (of box, is nu alleen op) en inregelen op soft.

Of heb jij zo'n programmeer ding toevallig al liggen? :mrgreen:
 
Toch maar even aan de freubel geslagen (noodzaak).
miflnt.jpg

Moet toch schoon voordat het stuk gaat door roest oid.
2ihqwwn.jpg

Zo lekker gesloopt ,nu ff boenen en alles checken.
 
Ofwel een programeer stick kopen (of box, is nu alleen op) en inregelen op soft.

Of heb jij zo'n programmeer ding toevallig al liggen? :mrgreen:
Men zegt: **Programable with Turnigy Programming card. Die heb ik dus standaard in de koffer. :yes:

Dit soort dingen blijft altijd mosterd na de maaltijd. :evil: :(
 
deze regelaar kan je toch uitlezen (datalogging)?

kan je misschien terughalen wat er gebeurd is.....
Scherp. :thumbsup: Dat wordt de USB Linker bestellen en een paar weken de regelaar niet aanraken. Weet niet of de laatste log semi-permanent is opgeslagen (Flash) of dat de spanning er op moet blijven in verband met data loss (SDRAM).
 
Dan zal ik eerst een uitlees mogelijkheid moeten hebben ;). Kan dat altijd nog? Of kan dat alleen van de laatste keer dat er spanning op gestaan heeft?

Qua herstellen van de kist:

Schade valt heel erg mee, wat betreft het landingsgestel.
Het is een soort van breekplaat dat Sebart heeft ingebouwd. Dus netjes met 2 comp. lijm weer terug plaatsen, stukje folie eroverheen en niemand die het
ziet.

Wel moet ik zeggen en Junk was het geloof ik die me dat ook al vertelde op het veld, is dat die ARF kisten wel met belachelijk weinig lijm in elkaar zitten.

Volgende Sebart kist ga ik dus eerst nalopen en verstevigen her en der, voordat hij de lucht in gaat.
 
Even de handleiding (PDF Alert) doorgelezen. De log is alleen aanwezig als voor de laatste uitschakeling het gas helemaal dicht is gezet. Als je de regelaar daarna niet meer hebt aangesloten, zal alles er nog wel in staan. Toch maar zo'n USB Linker bestellen. Je kunt de hele zooi van de regelaar met je muis programmeren. 8)

Overigens lijkt toch de Cutoff de oorzaak:
Option 1 :Hard cutoff (default)
When battery voltage reaches cut-off voltage the motor will shutdown
immediately. Motor can be restarted by closing the throttle to the lowest position
and then move the throttle as normal.

Option 2: Soft cutoff
When battery voltage reaches cut-off voltage, the ESC will slowly reduce motor
power to zero, you will notice a decrease in power and it is time to land, the
throttle maintains its full linear response.

Ervaring heeft geleerd dat het inderdaad een kwestie van gas helemaal dicht en dan weer half gas is.
 
Ik ben geen vlieg liefhebber,maar het is en blijft zonde :(.Van de rest nog even met de autotjes gespeeld vanavond.
htvanavond014.jpg


htvanavond017.jpg


htvanavond004.jpg


htvanavond010.jpg


htvanavond020.jpg


Zo weer genoeg vervuiling :mrgreen:
 
Ik ben geen vlieg liefhebber,maar het is en blijft zonde :(.Van de rest nog even met de autotjes gespeeld vanavond.
htvanavond014.jpg


htvanavond017.jpg


htvanavond004.jpg


htvanavond010.jpg


htvanavond020.jpg


Zo weer genoeg vervuiling :mrgreen:

Nee hoor , we quoten het gewoon een keer :mrgreen:

Was een stuk tammer dan zaterdag ;)

Ik vond nog een mooi tasje in mijn bus bij thuiskomst :D ;)

Vrijdag ben ik overdag thuis (nachtdienst) dan ga ik eerst maar eens een lijst maken van de parts die ik moet bestellen :cool:
 
kobus/snoeksel; nou , jullie beginnen al heel aardig te vliegen :p


phils/of andere clubleden :

hoe zit dat met de aanhanger v/d club , ik zou deze zondag avond willen lenen , en dinsdagavond weer terug brengen .
dit om mijn steiger te vervoeren .
is dit mogelijk ?

als ik er 1 huur voor maandag , dan moet hij 16;30u weer terug , dus moet je gaan haasten ,en hopen dat de file meevalt .
 
hoe zit dat met de aanhanger v/d club , ik zou deze zondag avond willen lenen , en dinsdagavond weer terug brengen .
dit om mijn steiger te vervoeren .
is dit mogelijk ?

als ik er 1 huur voor maandag , dan moet hij 16;30u weer terug , dus moet je gaan haasten ,en hopen dat de file meevalt .
Even het maairooster op de website controleren. Als Burp maaidienst heeft is het geen enkel probleem. Als-ie de week erop maar weer terug is. :mrgreen:
 
ziezo, alles wat met secondenlijm te lijmen viel, zit weer op zijn plek.
Morgenavond even met 2 comp. lijm het landingsgestel weer vast zetten.

Folie heb ik netjes weg gesneden, kan ik grotendeels weer terugvouwen. Gaat weer helemaal goed komen met de Sukhoi :)

Wat betreft die logger. Dat duurt me te lang ;) Wil er eerder wat mee ondervinden gaan. Wel ga ik hem bestellen voor een volgende keer allicht.

@Sleur: kan ik de ESC met motor een keer meenemen zodat jij hem inregelt op Soft?

Trouwens, die Katana is inderdaad wel een mooi model he? :lol:

*gaat nu bedje opzoeken*
 
Nee hoor , we quoten het gewoon een keer :mrgreen:

Was een stuk tammer dan zaterdag ;)

Ik vond nog een mooi tasje in mijn bus bij thuiskomst :D ;)

Vrijdag ben ik overdag thuis (nachtdienst) dan ga ik eerst maar eens een lijst maken van de parts die ik moet bestellen :cool:
Koffietasje zeker.Die komt wel weer op zijn plek terecht,hoop alleen dat dat gebeurd voor ik weer de vis kriebels krijg.Waar ge je bestellen,zal ook weer eens inventariseren;).Was idd een stuk tammer,maar er reed 1 dwaas minder :mrgreen:.:sleepy:
 
Laatst bewerkt:
Koffietasje zeker.Die komt wel weer op zijn plek terecht,hoop alleen dat dat gebeurd voor ik weer de vis kriebels krijg.Waar ge je bestellen,zal ook weer eens inventariseren;).Was idd een stuk tammer,maar er reed 1 dwaas minder :mrgreen:.:sleepy:


Wel een mooi koffietasje , alleen een beetje jammer dat ik de thermosfles mis :mrgreen:

Voor de sav. zal het denk ik , plc man worden en voor de baja word het waarschijnlijk bij , die rovan specialist , ik ga eens op mijn gemak rondstruinen , want ik moet ook eens kijken waar ik de veertjes ed. voor de tsais uitlaten kan kopen en ook wil ik eens kijken waar ik one way lagers voor de mega zx .28 :cool: :D kan kopen

Ga nu naar bed , de wekker staat op 04:15 uur :???:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top