Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
[
streven is net zoals eric 3D ,die gewoon af en toe een vlieger loslaat en klaar , dat zou het mooiste zijn , maar dat komt vanzelf , kijk maar naar de oudere garde ;)

Dat gaat niet vanzelf Junkie, daar moet je keihard voor werken. Elke dinsdag en donderdagavond naar de pub en pintjes drinken. En zaterdag en zondagmiddag ook. Veel pintjes. En dat jarenlang.[/QUOTE]

Whahaha,dit antwoord was te verwACHten ;-)

Zojuist alles even letterlijk dubbel gecontrolleerd. Heb nu trotle cutt ingesteld staan op de zender. Accu nr 2 wordt nu geladen. Hopen op mooi weer donderdag avond...

@Erik3D: wil jij misschien a.s. donderdagavond (als je op het veld bent) met een echte Sebart Sukhoi vlieeeeeeeeeegen? :mrgreen:

Zojuist alles even letterlijk dubbel gecontrolleerd. Heb nu trotle cutt ingesteld staan op de zender. Accu nr 2 wordt nu geladen. Hopen op mooi weer donderdag avond...

@Erik3D: wil jij misschien a.s. donderdagavond (als je op het veld bent) met een echte Sebart Sukhoi vlieeeeeeeeeegen? :mrgreen:

Ik wel hoor, dan zorg ik er wel voor dat ik clean ben.
m.v.g. Erik

In de pub staat trouwens nog ACHterlijk veel bier (dat van de F.M.S. moet nog even verdeeld worden)
m.v.g. Erik

Jeeeeh, Pintjes!!!!!!!!

morgen pintjes van de FMS op zuipen!!!

ACH, wat vervelend nou, morgen eerst ff knallen met de fuckjet op het ACH veld, tijd geleden na 4 dagen ACHter elkaar te hebben gevlogen bij de FMS.

Groetjes Nijsie

[
streven is net zoals eric 3D ,die gewoon af en toe een vlieger loslaat en klaar , dat zou het mooiste zijn , maar dat komt vanzelf , kijk maar naar de oudere garde ;)

Dat gaat niet vanzelf Junkie, daar moet je keihard voor werken. Elke dinsdag en donderdagavond naar de pub en pintjes drinken. En zaterdag en zondagmiddag ook. Veel pintjes. En dat jarenlang.[/QUOTE]

he,he , ik doelde ook meer op de matige vliegbehoefde op het veld , even komen ,rondje vliegen en weer pleite ;)

spijker ; hoe laat ga jij naar het veld donderdag ?

Zo, tijd om de boel af te sluiten. Morgen weer vroeg op... 8.10 uur bij de tandarts morgenochtend.. brrr..

De Sukhoi staat op tieraps na, helemaal klaar ;). Morgen even wat tieraps scoren op het werk en dan de electronica en snoeren netjes vast zetten woensdagavond.

2e accu is bijna vol. Even een paar rustige vluchten maken met deze kist en niet gek doen, op zo'n 5 mtr boven het veld.. *gniffel*.

Dan sparen voor de volgende Sebart kist (wordt of een Miss Wind (2dekker)) of de Angel. Ik gok op de Angel.. damn! wat was dat een mooie kist zeg!)

Yep,bij RC Technics wel ja ;-)

Maar je weet het wel he :-)
Ik moet toch op mijn 40A regelaartje wachten... ;) :D

In de pub staat trouwens nog ACHterlijk veel bier (dat van de F.M.S. moet nog even verdeeld worden)
m.v.g. Erik
Jajajaja, bewaar je er eentje voor mij morgen? En zorg je er wel voor dat ze koud staan en niet zo pislauw? :? ;)

Throttle cut? Op elektro? Is dat iets nieuws? 8O :hammer: Of bedoel je throttle hold zodat je niet per ongeluk kunt starten? Niet handig om te hebben bij elektro vliegers (anders dan heli's). Een keer in een vlucht per ongeluk het schakelaartje en *pats* daar ligt-ie weer in de klei. Of een minimaal toerental zodat je niet naar 0 terug kunt vallen? Is een optie maar op het moment dat je gat open trekt, zal je motor enorm veel stroom vragen. Da's een kwestie van een knappe regelaar en goede accu's.

En zo'n AXI of Hacker is echt beter. Kijk maar naar deze grafiek ter vergelijking. 12A minder verbruik en 16% efficiënter. Kost een paar euri extra maar dan heb je ook wat. :yes:
turnigy_power_loss.jpg

Weer een Sukhoi kort vliegen. :cry: :cry: :evil: :onweer:

@Sleur: Dat laatste. Dat de motor iets meer heeft en dus niet direct op nul staat. Trotle hold is het niet in iedergeval. Die mogelijkheid heb ik ook niet om te kiezen in het vliegtuig menu.

De motor is een Hacker en de regelaar is eveneens van Hacker. Dus dat zal vast wel goed gaan samen.

Alleen de accu's zijn van Turnigy. Maar goed, ik ga ze voorlopig niet leegvliegen en zal de komende tijd eerst even rustig aan doen. (Ik weet dat Erik3D rustig aan doet met ander mans kisten ;) ) en toch heel leuk alles uit de kast haalt om het toestel tot zijn recht te laten komen..

@Sleur

Een 40amp. regelaar in een Swift ?
Wat ben jij van plan voor set up te gaan gebruiken dan :-)

Met een 18 tot max 25 ampere regelaar heb je meer dan genoeg ampies aan boord hoor ;-)

Knutselt vrolijk nog even verder aan de speedwing:-)

Nu alleen de regelaar en ontvanger nog even vastzetten en de ruimte waar de lipo komt iets ruimen ;-)

@Sleur

Een 40amp. regelaar in een Swift ?
Wat ben jij van plan voor set up te gaan gebruiken dan :-)

Met een 18 tot max 25 ampere regelaar heb je meer dan genoeg ampies aan boord hoor ;-)
Ja, weet ik. Ik heb een 2826-1900kV liggen en die mag maximaal 16A doen, dus met een 25A ben ik er wel met een 6x6" erop. Ik heb een 30A maar die zit nu in de Xeno. De Xeno krijgt een snellere brommer en heeft meer nodig, daar komt de 40A dus in. Maar als ik nu ga wisselen, kan ik niet vliegen met de Xeno. :(

Overigens met Hyperion CX 3S 850mAh LiPo en HS-65MG servootjes. Dat ding moet speren als een gek. :yes:

Net ook even drivecalc gedownload en bekeken. Juiste MiniMach setup erin en het komt toch akelig overeen :yes:

Dit ga ik vaker gebruiken :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Net ook even drivecalc gedownload en bekeken. Juiste MiniMach setup erin en het komt toch akelig overeen :yes:

Dit ga ik vaker gebruiken :thumbsup:
115km/u bij 19,3A en 774 gram static. De snelheid gum ik altijd zo'n 10% vanaf, dat is het verlies van je motor want die haalt het opgegeven toerental niet helemaal. Blijft er ruim 100km/u over plus lekkere windkracht 4 in de rug en je zit op 123km/u met de MiniMag. 8)

Goed gereedschap is het halve werk. :teacher:

*filmpje van de snoep dropping upload*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back