Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
tja het gaat lekker ruimt goed op hier
maar ja stom foutje antenne niet uit geschoven
er zijn 2 theorieen

de eerst ;had ik maar 2,4 moeten vliegen heb je geen gekloot met de antenne

de tweede als er geen 2,4 was geweest dan had: ik mn antenne uit geschoven;)

maar goed dome fout die ik had kunnen voorkomen

ik denk niet dat ik dat nog een keer vergeet:teacher:

Zonde man .... :(

Hey Sleur,

Heb je die Swift al in elkaar?
Dan kan hij niet meer overgetekend worden. Ik zat al klaar om
er één te snijden. Laat effe weten of dat nog mogelijk is.

Gr. Jasper

Nee, ik heb al een hele tijd geen nieuwe kist meer gekocht....
(Sterker nog, ik heb er zelfs een aantal te koop staan :yes:)

Sommige mensen vinden het leuk met spijkers of byms naam te schermen, maar dit enkelt en alleen om ondertussen zelf allemaal vliegtuigen aan te schaffen :sleeping:
SSSTTTTTTTTTTTT dat zou je niet zeggen.

ik zie het probleem niet gewoon een landingsgestel eronder plakken :)(
Ja, da's dus zeker een probleem. Vind jij maar intrekbare palen waar minimaal 45mm wieltjes op kunnen, waar een bak schium van 1kg op kan en die bestand zijn tegen lang gras. En dan niet gelijk 310 gram voor een setje, die had ik ook gevonden. :? ;)

Hey Sleur,

Heb je die Swift al in elkaar?
Dan kan hij niet meer overgetekend worden. Ik zat al klaar om
er één te snijden. Laat effe weten of dat nog mogelijk is.
Oh ja, crap. Ik zou hem overtekenen. :oops: :evil: Tuurlijk heb ik even de profieltjes en omtrekken op een karton gezet. :yes: Ik zal morgen een stel houten met pennen maken, zodanig dat je ook de rolroeren in één keer mee kunt snijden (wel zo mooi, zeker als je EPP gebruikt). 8)

Daar komt bij.. Ik heb inmiddels mijn geebee afgemaakt. Staat klaar voor
volgend indoor seizoen.. haha
Lekker op tijd. :mrgreen: ;) Laat je er in de tussentijd niets op kletteren? :?

Die Swift bouwt echt makkelijk. Even de vleugelhelften op elkaar en epoxoplast ertussen. Het prefab steuntje met CA in elkaar gezet (de gel van de Hema steent echt enorm :thumbsup:). Nu alle tape stringers aan het plakken. Brommer erop, besturing erin en morgen vliegen. Zo'n ding is in een uurtje te bouwen. :worship:

Ja, da's dus zeker een probleem. Vind jij maar intrekbare palen waar minimaal 45mm wieltjes op kunnen, waar een bak schium van 1kg op kan en die bestand zijn tegen lang gras. En dan niet gelijk 310 gram voor een setje, die had ik ook gevonden. :? ;)

Oh ja, crap. Ik zou hem overtekenen. :oops: :evil: Tuurlijk heb ik even de profieltjes en omtrekken op een karton gezet. :yes: Ik zal morgen een stel houten met pennen maken, zodanig dat je ook de rolroeren in één keer mee kunt snijden (wel zo mooi, zeker als je EPP gebruikt). 8)

Lekker op tijd. :mrgreen: ;) Laat je er in de tussentijd niets op kletteren? :?

Die Swift bouwt echt makkelijk. Even de vleugelhelften op elkaar en epoxoplast ertussen. Het prefab steuntje met CA in elkaar gezet (de gel van de Hema steent echt enorm :thumbsup:). Nu alle tape stringers aan het plakken. Brommer erop, besturing erin en morgen vliegen. Zo'n ding is in een uurtje te bouwen. :worship:

@Sleur

Lees je de gebruiksaanwijzing van Monsun zometeen ook nog even voor :mrgreen: ;)

Jij hebt mazzel, bij mij komt die klojo op de meest onmogelijke tijden langs :bad-words::snipersmile:

Kan je de dag later weer naar dat kl*te postkantoor (onder kantooruren):sad:

*stuurt vrouwtje morgen er wel ff langs * :yes:

Ja,het is zeker een toppertje ;-)
Ben erg blij met mijn TnT'er ;-)

Jij hebt mazzel, bij mij komt die klojo op de meest onmogelijke tijden langs :bad-words::snipersmile:

Kan je de dag later weer naar dat kl*te postkantoor (onder kantooruren):sad:

*stuurt vrouwtje morgen er wel ff langs * :yes:
Uh, morgen is zaterdag. Dan zijn er geen kantooruren bij normale werkende mensen. :nooo: :hammer: ;)

@Sleur

Lees je de gebruiksaanwijzing van Monsun zometeen ook nog even voor :mrgreen: ;)
Ja, maar geen retracts. Dat geeft dus enorm veel drag onder zo'n vleugel. Daar ga je niet vrolijk van worden. :nooo: Hoe platter, des te beter. :yes: Daarnaast is de Xeno wel gaaf om te vliegen, maar te lomp om echt gek te doen. 900 gram is gewoon te zwaar voor een vleugel van een meter. Toegegeven, mijn Xeno is aan de zware kant (aangepast aan de vormgeving van de piloot :mrgreen:) maar vliegt wel 10 minuten non-stop vol gas en dan zit je nog safe met het verbruik. 8)

Toegegeven, mijn Xeno is aan de zware kant (aangepast aan de vormgeving van de piloot :mrgreen:)

Mooie frontspoiler toch :mrgreen:

Ik zit in een brushless motor dilemma ...

Ik heb een Multiplex Twister liggen die ik graag in elkaar wil gaan zetten, om er eindelijk eens mee te gaan vliegen.

Ik heb er inmiddels een HET RC 6904 EDF fan unit voor liggen.
Als regelaar had ik de Graupner Genius 70 voor aangeschaft.
Ik heb er ook een 4S 2650 lipo accu voor liggen.

Nou wordt hier een 2W25 aangeboden, maar die is een erg laag KV vindt ik zelf.

Als ik nou echter hier kijk zie ik een 1W30 en die is een veel hoger KV, maar doet 1400Watt op 4cellen lipo ....
Echter, kan die maximaal 120A trekken ...

Keuzes keuzes, ik wordt er ff niet wijs uit.

Kan ik met propcalc hier ook een berekening op loslaten?
Dat zou misschien enig houvast bieden :confused:

Ik zit in een brushless motor dilemma ...

Ik heb een Multiplex Twister liggen die ik graag in elkaar wil gaan zetten, om er eindelijk eens mee te gaan vliegen.

Ik heb er inmiddels een HET RC 6904 EDF fan unit voor liggen.
Als regelaar had ik de Graupner Genius 70 voor aangeschaft.
Ik heb er ook een 4S 2650 lipo accu voor liggen.

Nou wordt hier een 2W25 aangeboden, maar die is een erg laag KV vindt ik zelf.

Als ik nou echter hier kijk zie ik een 1W30 en die is een veel hoger KV, maar doet 1400Watt op 4cellen lipo ....
Echter, kan die maximaal 120A trekken ...

Keuzes keuzes, ik wordt er ff niet wijs uit.

Kan ik met propcalc hier ook een berekening op loslaten?
Dat zou misschien enig houvast bieden :confused:
Ik zou de vraag stellen in het EDF forum. Daar zitten de mensen met verstand van zaken. Drive Calc rekent niet met EDF's, alleen met klassieke propellors. Onder de EDF-ers zijn er vast ook met een Dyson Twister.

Ik zou de vraag stellen in het EDF forum. Daar zitten de mensen met verstand van zaken. Drive Calc rekent niet met EDF's, alleen met klassieke propellors. Onder de EDF-ers zijn er vast ook met een Dyson Twister.

Goed plan idd, loop al een tijdje te tobben hiermee, en wordt tijd dat dat ding eens airborn gaat :yes:

@Burp
Je hebt een SMS ;-)

Zo, ben je even drie dagen op cursus lees je opeens al de ellende. Voor allemaal veel sterkte.

Sigg, inmiddels SMS SMS terug, ik weer een ontvangen, jij weer een terug en ik weer naar jou :)

Kortom, plugjes heb ik voor je liggen. Als je ze morgen wilt hebben dan even bij me langs komen, geen probleem (wel even bellen)

@Phil en/of Burp: Komen jullie zondag ook vliegen en zo ja.. Zweven?

Ik probeer mijn Cularis van Multiplex te maidenen a.s. zondag. 2,60mtr zwever..

Zo, ben je even drie dagen op cursus lees je opeens al de ellende. Voor allemaal veel sterkte.

Sigg, inmiddels SMS SMS terug, ik weer een ontvangen, jij weer een terug en ik weer naar jou :)

Kortom, plugjes heb ik voor je liggen. Als je ze morgen wilt hebben dan even bij me langs komen, geen probleem (wel even bellen)

Thnx Burp ;-)

@Phil en/of Burp: Komen jullie zondag ook vliegen en zo ja.. Zweven?

Ik probeer mijn Cularis van Multiplex te maidenen a.s. zondag. 2,60mtr zwever..
Mag een 2,4 meter loodzware brommerzwever ook? 8O :? :yes:

Ik heb drie vliegers van 86cm,mag dat ook ?
Ik nu ook zo één. Zal mij benieuwen. :D Overigens heb ik de servostangetjes aan de bovenzijde van de vleugel gemaakt. Steekt er niets aan de onderkant uit. 8) En de accu ga ik er mogelijk ook schuin door steken. Inpluggen vanaf de bovenkant. Anders moet de accu dwars in de neus en ze zijn vrij lang. :? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back