Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Check, was al de bedoeling om hieraan te gaan werken komend weekend. :yes: Heb alvast een sticky topic aangemaakt. 8) Meer volgt dus komend weekend. Gebruik ik Junkie's Swiftje wel als voorbeeld. Is zijn Mini Swift gelijk gebouwd, heeft-ie meer tijd voor zijn gezinnetje. :rolling:

dank u :p

Grrrrr, mijn FPV TX/RX/CCD zit nu dus vast. Ga je dan met je "binnen 24 uur verzending". Kansloos dus, staat nog steeds op "processing". En mijn OrangeRX ontvangertjes zullen dus ook nog wel een paar weken langer onderweg zijn. :evil:

Ik was nog langs HoogTuig gereden om 13:45u. Niemand te zien natuurlijk. Op de terugweg om 14:30u over de dijk bij Nauw Er Na gereden, geen junks gezien. :mrgreen: Las voor vertrek al dat junkie alleen zou staan dus maar doorgereden. :?

neehoor , junk en burp hebben gewoon op de nieuwe toplocatie gevlogen ;) ,maar als me ff had gebeld ...
mooi zeer groot veld , heerlijke rustige ligging , auto kan gewoon op het veld staan , mooi gras , alleen is de ondergrond wat hobbelig , dus voor brandstof kisten wat lastig , maar voor piep en heli's prima place to be , dus dit noemen we HT 4 :D

hier wat pic's straks wat movies

nauernafly027.jpg

nauernafly024.jpg

nauernafly023.jpg

nauernafly022.jpg

nauernafly021.jpg

nauernafly016.jpg

nauernafly009-1.jpg

slootje springen :p
nauernafly007-1.jpg

parkeerplaats genoeg
nauernafly005-1.jpg

das field :alien:
nauernafly003.jpg

nauernafly010.jpg

nauernafly011.jpg

Laatst bewerkt:
Ben der om 17.20 nog langs gereden, was je zeker net weg :(

(moest daar toch in de buurt zijn...) ;)

yep , toen waren we al weg ;) , was daar bloedheet , omdat er verderop een dijk ligt sta je daar windstil .
maar mooi veldje , alleen zal ik op de madness dan grotere wielen moeten plaatsen , ondergrond is niet perfect .

binnenkort maar is met het bestuur praten ,dat we gewoon vrijdag ook met brandstof kunnen vliegen, of op zijn minst met 4strokers , die produceren amper lawaai ;) desnoods ruilen we donderdag om met vrijdag , vrijdag daar heb je wat aan .

Laatst bewerkt:
* gaat maar weer eens een brandstof pomp van de startkist vervangen....* :twisted:

(deze deed het exact een half tankje....... (15 sec.)) :sniper:

anders morgen gee vunflaai... :nooo:

--edit-- nog een pomp gevonden in startkist 2. :yes:

Zullen we de volgende vergadering anders maar eens gaan stemmen?

7 dagen per week tot 9 uur (s'avonds) brandstof vliegen?

Wel zo democratisch lijkt me :yes:

lijkt me een goed plan , ik begin me aardig te ergeren aan die suffe brandstof tijden .
de enige dag die goed geregeld is ,is de zaterdag , zondag wil ik lekker vroeg uitrukken , maar neehoor ,mag je pas om 12;00 vliegen :?

het zal allemaal wel , maar ik vind er zo geen reet meer an , ik ben niet voor niets a/h zoeken naar andere locaties , en dat terwijl we een vliegclub hebben :nosmile:

Laatst bewerkt:

Goed plan, wordt afgeschoten op eerdere argumenten m.b.t. geluidsoverlast voor de omgeving (voor de zoveelste keer, zal er niet beter op worden als er straks recreanten rondfietsen). :? Maar wat junkie zei van donderdag voor vrijdag ruilen lijkt me wel een goed plan. Op papier zetten en opsturen naar het bestuur en niet hier miepen. :teacher:

lijkt me een goed plan , ik begin me aardig te ergeren aan die suffe brandstof tijden .
de enige dag die goed geregeld is ,is de zaterdag , zondag wil ik lekker vroeg uitrukken , maar neehoor ,mag je pas om 12;00 vliegen :?

het zal allemaal wel , maar ik vind er zo geen reet meer an , ik ben niet voor niets a/h zoeken naar andere locaties , en dat terwijl we een vliegclub hebben :nosmile:
Tssssk, tsssssk, tsssssk, Ik kan nog wel uitspraken van je vinden dat brandstof het niet was en elektro makkelijker was. :yes: Zondag om 12:00 is toch prima, heb je de hele ochtend voor het gezinnetje, de hele middag voor jezelf. :thumbsup:

Wat jullie allemaal tegenstaat is dat je niet wil vliegen als het drukker is. :yes: Dan moet er rekening met anderen gehouden worden (voorzover anderen dat met jou doen :?). Blijft raar dat elektrovliegers ook op diezelfde brandstoftijden aanwezig zijn en niet huilen dat ze gaar zijn, geen tijd hebben of dergelijke. :hammer: De enige keren dat buiten de brandstoftijden wordt gevlogen is op vrijdagmiddag. Maar daar heb ik me in het stukje hiervoor al over uitgesproken. 8)

*in de tuin gaat zitten, pintje uittapt en lekker niets gaat doen in afwachting tot morgen*

/elektrodude
JQIXRAtM20151905.gif

Goed plan, wordt afgeschoten op eerdere argumenten m.b.t. geluidsoverlast voor de omgeving (voor de zoveelste keer, zal er niet beter op worden als er straks recreanten rondfietsen). :? Maar wat junkie zei van donderdag voor vrijdag ruilen lijkt me wel een goed plan. Op papier zetten en opsturen naar het bestuur en niet hier miepen. :teacher:

dat zijn mooie uitspraken ;) , idd zoals gezegd donderdag ruilen tegen vrijdag , dan ben ik aardig tevreden .
dinsdag en donderdag zijn dagen dat mensen in de regel werken , en snel nog even in de avond een uurtje vliegen ,lukt mij toch niet ivm gaarheid ;)

ik ben gewoon wat geïrriteerd ,omdat ik al een tijd niet gevlogen heb ,en nu er alle tijd voor had , en je goedverdoemeke niet bij je eigen club terecht kunt :(

en ja ,natuurlijk vond ik electrovliegen ook leuk , maar vind brandstof gewoon leuker /echter/enz , maar voel mij nu bestraft met vlieg beperkingen ,that's all .

ik heb daarstraks nog even gevlogen met de ez , maar echt geweldig vind ik dat niet meer , leuk voor 10 minuten ,maar dan wil ik weer aan het echte werk ;)

hier burpje met zijn 500 heli [URL="
- helifly[/URL]

ronald ; als ik die pakking wil vervangen van het nokkenas huis ,dan zitten de stoterstangen in de weg , klopt het dat ik de cilinder moet demonteren ?

Laatst bewerkt door een moderator:
En de 450 vliegt met de nieuwe gyro (Spartan DS760) super stabiel. Beter dan met de 401. Op een gegeven moment zelfs 15 seconden de handen van de sticks en de heli vloog nog steeds mooi vlak voor ons. De 500 moet ik nog even aanpassen zodat de gyro niet direct stopt uit een pyro maar een klein beetje vertraging heeft. Dan loopt hij niet te hunten maar stopt hij netjes. Straks even aan de pc hangen en zo gefixed.

@junkie: Dan moet je maar bij deze saaiheden gaan vliegen. :yes: Daar mag je elke dag van 09:00 tot 21:00 vliegen. En niet meer dan 4 kisten overdag en 2 kisten na 19:00 uur. :teacher: Echt jouw ding. :nooo:

ronald ; als ik die pakking wil vervangen van het nokkenas huis ,dan zitten de stoterstangen in de weg , klopt het dat ik de cilinder moet demonteren ?
:yes: maar pas op, je moet alles weghalen en opnieuw afstellen 8O

- kleppen
- stoterstangen NIET verwisselen of omdraaien
- nokkenas op tijd monteren
- klepspeling opnieuw afstellen
- en er voor zorgen dat je de carter - cylinderkop pakking niet sloopt.

anders ff meenemen....

dat zijn mooie uitspraken ;) , idd zoals gezegd donderdag ruilen tegen vrijdag , dan ben ik aardig tevreden .
dinsdag en donderdag zijn dagen dat mensen in de regel werken , en snel nog even in de avond een uurtje vliegen ,lukt mij toch niet ivm gaarheid ;)

ik ben gewoon wat geïrriteerd ,omdat ik al een tijd niet gevlogen heb ,en nu er alle tijd voor had , en je goedverdoemeke niet bij je eigen club terecht kunt :(

en ja ,natuurlijk vond ik electrovliegen ook leuk , maar vind brandstof gewoon leuker /echter/enz , maar voel mij nu bestraft met vlieg beperkingen ,that's all .

ik heb daarstraks nog even gevlogen met de ez , maar echt geweldig vind ik dat niet meer , leuk voor 10 minuten ,maar dan wil ik weer aan het echte werk ;)

hier burpje met zijn 500 heli [URL="
- helifly[/URL]

je hebt een pm

Leuk geprobeerd Junk.. Maar als ik je een tip mag geven, geen vol up
geven bij het wegrijden. Had je dat niet gedaan,
was de kist zo los gekomen en had je er prima mee kunnen vliegen.

On the other hand. Nu is hij nog heel, dus petje af, dat je voor safety gegaan bent.

@Rest: Ik heb zin in morgen.. knallen!!!!

@junkie: Dan moet je maar bij deze saaiheden gaan vliegen. :yes: Daar mag je elke dag van 09:00 tot 21:00 vliegen. En niet meer dan 4 kisten overdag en 2 kisten na 19:00 uur. :teacher: Echt jouw ding. :nooo:

nee ,das ook niks ;)

:yes: maar pas op, je moet alles weghalen en opnieuw afstellen 8O

- kleppen
- stoterstangen NIET verwisselen of omdraaien
- nokkenas op tijd monteren
- klepspeling opnieuw afstellen
- en er voor zorgen dat je de carter - cylinderkop pakking niet sloopt.

anders ff meenemen....

laten we het maar saampjes doen ;)

je hebt een pm

en beantwoord ;)

Leuk geprobeerd Junk.. Maar als ik je een tip mag geven, geen vol up
geven bij het wegrijden. Had je dat niet gedaan,
was de kist zo los gekomen en had je er prima mee kunnen vliegen.

On the other hand. Nu is hij nog heel, dus petje af, dat je voor safety gegaan bent.

ik denk niet dat hij los was gekomen ,hij kon niet lekker op snelheid komen .
en ja , maar gestopt ,want stuk kan het ook ;)

volgende week vrijdag monteer ik grotere wielen , dan gaat hij wel los komen ;)

deze kwam wel los op het nieuwe veld :D W4_UQr5BuM0[/media] - easystar

+1 Wat nemen we allemaal mee?

Ik in ieder geval: MiniNacht, FlutJet, Regenboog, Swift II, Mini Swift, Mini E-Revo, boombox met 6x7Ah, laders, bak met propjes en meuk, gassoldeerboutje en toebehoren, zonnebril, zonnebrand, veel te zuipen, foto en filmspul etc. Misschien ook de Sleurphira en de Geelikopter mee. Danoontje blijft thuis, toch te druk voor. Monsun heel misschien maar niet voor vliegen na een baldadige bui. :? ;)

+1 Wat nemen we allemaal mee?

Ik neem mee de nACHt*, de Cessna en de Sukhoi. De Swift II weet ik nog niet zeker. Hangt ervanaf of ik vanavond nog zin heb om de servo's erin te monteren :) Verder het nodige aan eten en drinken en goodwill om te winnen natuurlijk.. Oh, dinnetje komt ook mee.

Helicopter laat ik thuis. Anders gaat ie misschien stuk..

Nog even fuckjetten in Phoenix? Sessie in Europe, HoogTij Lolliepop, wachtwoord lol.

Zodra mijn 4amp accu vol is, kom ik eraan :)

-- edit: geen Swift II morgen.. Wel de GeeBee maidenen. Als ie stuk gaat, heb ik weer servo's voor de Swift II liggen :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back