Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@junkie: Je 3 BEC's zijn besteld. Kijken of die chinezen een beetje vlotter zijn deze keer. :? ;)

thanx , ik ga ze wel gebruiken ,al was mijn 5cel nimh pack gewoon in orde , de oorzaak was mijn gas servo ,deze gaat bij aanzetten v/d madness flipperen ,en dan blijft hij volgas geven , de rest van de besturing werkt gewoon goed , even een andere servo ingeplugd , die werkt gewoon .

misschien toch omdat 5celnimh 6V levert en dat net teveel was voor de servo ?

dus toen de madness uit zich zelf gas ging geven ,heb ik de trottle cut ingezet ,uiteindelijk ging de motor toch uit , maar ik was al wat verder weg , ik denk dat de madness over zijn vleugel weggevallen was door te weinig vaart en met de wind in de rug ,fataal geworden .

foutje bedankt

@ Junkie

Op uw verzoek ;)

DSC_0184.jpg

thanx , je ziet me lachen met kiespijn :rolleyes: ;)

zo op de foto valt het nog mee , je ziet dat de staart duidelijk anders staat tov de neus 8O, gewoon doormidden dus , maar je ziet niet dat hij half versplinterd is , dat heb ik vanmiddag opgelost , ik denk dat er nog 2 uur werk in zit en dan vliegt hij weer ;)

Hahaha, redelijke dwarslaesie. 8O :(

Wat betreft die servo kan het wel komen door een rotte accu. Wat als de servo wat zwaar loopt (om wat voor reden dan ook) en veel stroom trekt en je spanning inkakt van je accupack? Misschien zijn de andere servo's daar minder gevoelig voor. :yes:

Hahaha, redelijke dwarslaesie. 8O :(

Wat betreft die servo kan het wel komen door een rotte accu. Wat als de servo wat zwaar loopt (om wat voor reden dan ook) en veel stroom trekt en je spanning inkakt van je accupack? Misschien zijn de andere servo's daar minder gevoelig voor. :yes:

kweet niet , ik heb natuurlijk ook mijn andere pack's even aangesloten , servo bleef raar doen , even een andere servo geplaatst en het probleem is weg .

de accupack's die ik gebruik zijn allemaal vrij vers ,altijd goed opgeladen voor het vliegen ,en geen ouwe zooi .

maar ik ga voortaan wel met bec en lipo vliegen ,just in case .

heeft iemand nog wat lipo's liggen die ik als ontvanger accu kan gebruiken ? wil ik graag overnemen !

ik heb wel een paar 3s 1250 mah liggen , maar deze zijn 10c :(

Gelukkig is hij weer te repareren Junkie :-)

Het is een gave kist.

Ik heb hier ook geen ontvangerlipo's liggen.

FF bij rc technics kijken ;-)

Gaat lekker 2D,tot volgend weekend mannen ;-)

Gaap er de gaap hier ook ja, slaap lekker en werk ze allemaal morgen :(
Blegh, ben aan vakantie toe ....

Gorb. Je heli meegeven aan iemand heeft weinig zin. Samen de heli nakijken heeft veel meer zin. Je leert nu helemaal niets. Een deel van het leerproces is ook leren fouten te vinden in de heli.

Sleur wat moest je op msn ? Als je er nog bent kom dan even op msn alshet u belieft

Sleur wat moest je op msn ? Als je er nog bent kom dan even op msn alshet u belieft
Ging over of je die tailhub nog nodig had omdat ik nog wat lagers ging bestellen. Maar je was druk met elektrokateren. Mijn bestelling is de deur uit.

*wakker werd op de bank in de tuin en activiteit in bed voort zet* :sleepy:

Nee thanks, tailhub is weer top van de 600. En ja katten zijn daadwerkelijk 2 keer de vijver in geflikkert :)

Gorb. Je heli meegeven aan iemand heeft weinig zin. Samen de heli nakijken heeft veel meer zin. Je leert nu helemaal niets. Een deel van het leerproces is ook leren fouten te vinden in de heli.
Ben ik met je eens maar was het ff goed zat dat #@#$%%((&*%ding,en jasper gaat mij wel vertellen wat er mis was kan ik ook van leren zal wel iets over het hoofd hebben gezien.

BTW Gooooooeeeeeeeeeeeede morgen.

goedesmorgens

ai , ik voel me alsof de hele werkweek er al opzit ,terwijl hij nu pas gaat beginnen 8O :)
net als bym; ik ben aan vakantie toe ;)

ik neem de zonnebrand maar mee , want sta de hele dag buiten , en hoef de oude verflagen niet af te branden ,dat doet de zon wel ;)

wie nu in holland vakantie heeft doet het goed , volgend weekend word wederom tropisch :zon:

Goedemorgen allemaal.

Lekker een geniet dagje, en even later naar mijn werk vandaag (na het voetbal)
Gaan we de volgende ronde halen :???:

Lekker een geniet dagje, en even later naar mijn werk vandaag (na het voetbal)
Gaan we de volgende ronde halen :???:
Even over jouw planning. Zorg je dat je zaterdagavond vrij bent. Dan gaan we weer gezellig doen met nachtvliegen bij de FMS. :yes: Anders moet je straks weer balen bij het zien de foto's en filmpjes. :rolling:

En kom op met de foto's en filmpjes van La Fart Olé. :mrgreen:

Zo he, weer een paar pagina's doorgeworsteld. Jammer van de crashes Junk, komt wel goed schatje.

Na de halve finale van zaterdag (erg goed gespeeld en dus ook gewonnen) was het zondag tijd voor de finale. Om 10:30 aantreden en 10:50 de baan op. Was een beetje warm en twee uur later de baan af. Resultaat? http://www.toernooi.nl/sport/draw.aspx?id=846C1251-3837-4F72-950A-B24F224442B7&draw=19 :banana:

Nu even geen toernooien meer dus komt het vliegen weer in de picture. Kijken of ik deze week wat tijd vrij kan maken. Ik begrijp dat het veld lekker leeg is aan het einde van de dag? :)

Zo Martin, jij weet wel hoe je een balletje moet slaan :thumbsup: Gefeliciteerd :yes:

En nu lekker vliegen!

Ik ben bang dat ik geen modelbouwbudget meer heb voor dit jaar. Ze zijn bezig bij de buren om het dak te vernieuwen... nu blijkt mijn dak ook verrot te zijn :( :mad: Maar even kijken wat dat geintje gaat kosten :confused:

Ben ik met je eens maar was het ff goed zat dat #@#$%%((&*%ding,en jasper gaat mij wel vertellen wat er mis was kan ik ook van leren zal wel iets over het hoofd hebben gezien.

BTW Gooooooeeeeeeeeeeeede morgen.

Heli zit weer in elkaar. De hoofdas vervangen en de tail as vervangen. Nu de bladen nog controleren en balaceren. De trilling is er uit. Zit nog te twijfelen over een lager in de tail.
Zal hem vanavond even proef draaien en anders wordt die ook vervangen.

Verder ziet het er goed uit. Raar dat die assen krom waren. Je had toch geen crash gehad?
Nou ja, we gaan hem goed testen. Ik zal er eerst een paar vluchten mee maken. Moet zeggen dat het 2,4Ghz systeem goed werkt. Ik heb van mijn instellingen een copy gemaakt van de CopterX en omgezet naar Gorby's zijn instellingen. Moest alleen na het opstarten van mijn zender in 2,4Ghz schakelen van 10 kanalen naar 7 kanalen anders zag de ontvanger mijn zender niet. Best grappig om even mee te prutsen.

@Phil,

Das best balen zo'n kosten post die je effe niet ziet aankomen.
hopelijk valt het mee.

GrTz Jasper

Laatst bewerkt:
Even over jouw planning. Zorg je dat je zaterdagavond vrij bent. Dan gaan we weer gezellig doen met nachtvliegen bij de FMS. :yes: Anders moet je straks weer balen bij het zien de foto's en filmpjes. :rolling:

En kom op met de foto's en filmpjes van La Fart Olé. :mrgreen:

Ik weet t, zit nog ff in dubio, zondag om 04:45 gaat de wekker...maar denk wel dat ik erbij ben....

Ik had niets bij me, RonaldR had zijn foto-toestel mee, ik denk dat hij hier wel wat foto's gaat plaatsen.

Gaat net de telefoon, de dealer aan de lijn :mad: :(

Of ik de auto wat eerder op wil halen i.v.m. de voetbalwedstrijd van vanmiddag :banana: Altijd lekker dat ze bellen dat het eerder wordt i.p.v. later ;)
Nog 2 uurtjes dus :yes: :thumbsup:

Dan v.w.b. het dak van mijn huis, er zijn wat foto's gemaakt en geconcludeerd is dat het niet meteen vervangen hoeft te worden (maar wel binnenkort) Wel balen dat de buurman een nieuw dak tegen een rot dak moet leggen... snel vervangen dus :yes: Kostenplaatje valt volgens de dakhazen best mee, dat zullen we nog wel eens zien :rolleyes: Aan de hand van de foto's kunnen we wat offertes opvragen.
Kortom stress is wat minder geworden nu... de 600 komt er dan toch nog misschien :mrgreen:

*gaat nog even genieten van de Ford Focus*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back