Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja jij kent alle kroegen van velserbroek, beverwijk, heemskerk en omstreken natuurlijk wel;) Maar er zit wel meer dan 1 cafe op de Alkmaarseweg hoor.

En ja hoor.. Net wanneer je denkt lekker naar huis te mogen gaan (zouden morgen ochtend vertrekken met Transavia) krijg je te horen dat je nog maar een dagje langer moet blijven op de vakantiebestemming. Morgen wordt er gestaakt door het personeel van het vliegveld, dus geen toe en afvluchten vanaf Griekenland morgen....

Affijn, hopelijk ben ik donderdag wel thuis, want wil vlieeeeeeeeeeeeegen...

@Sleur: ik stuur je even een pmmetje..

@Knaller: Ga jij donderdag(avond) vliegeren? Of anders misschien vrijdag ATV vliegeren? (ik heb de heli in orde en wil die wel eens een maiden geven ;)).

Donderdagavond weet ik niet. Vrijdag ook niet :)

Nu jij weer thuis komt neem ik maar weer een veld brake:)

@Gorby,

Je heli is weer klaar. Heb er net even mee rond gevlogen en hij is weer snaar strak. Ik denk dat je toch onbalance in je bladen hebt gehad. Deze heb ik best wel moeten balanceren. Moet zeggen dat de kwaliteit niet echt super is van die bladen. Zag wat kleine scheurtjes in de lak zitten, maar ze vliegen nu prima. Je moet alleen even kijken naar een lagere pinion. Je hebt er nu 13T op zitten, maar voor die Turnigy 3700 motor is dat erg veel. Beter om toch een 12T er op te zetten. Jehebt helemaal geen HS nodig van 3400 toeren. Mag best een tandje lager.
Verder hoofdas en tailas vervangen en het aluminium beugeltje van je heckservo bevestiging.
Alles weer 100%

Ik neem hem morgen voor je mee.

GrTz Jasper

de laatste verstevigingen gemaakt voor de madness , hij staat weer strak op zijn pootjes , morgen even de schuurmachine over het gerepareerde balsa ,en dan folie erover,en klaar .
mijn 13x4W prop is gelukkig nog heel .

zaterdag maar ff een rondje vliegen , ook weer met de vibrogym ,die kist is erg leuk met magnum 8,5cc :p

maar ik zal jullie niet verder storen ,en laat hullie weer over heli's lullen ;)

maar ik zal jullie niet verder storen ,en laat hullie weer over heli's lullen ;)

Niks daarvan Junkie, over vliegtuigen moet het gaan :yes:
Gaaf dat de Madness weer in elkaar zit :thumbsup: Zou je ook mijn 3D vlieger inelkaar willen plakken? Ik heb er echt totaal geen zin in :nooo: Hoeft alleen maar wat hout voorzien te worden van epoxy en het hoogteroer moet geplakt en opnieuw gefolied worden :cry:

Laatst bewerkt:
Niks daarvan Junkie, over vliegtuigen moet het gaan :yes:
Gaaf dat de Madness weer in elkaar zit :thumbsup: Zou je ook mijn 3D vlieger inelkaar willen plakken? Ik heb er echt totaal geen zin in :nooo: Hoeft alleen maar wat hout voorzien te worden van epoxy en het hoogteroer moet geplakt en opnieuw gefolied worden :cry:

pffffft , hou je ff op :o , ik heb nu zo'n 5 uur in de madness zitten , komt nog 2 uurtjes bij , dus de crash kostte een kleine werkdag aan werk ,materiaal kosten 10 E :p
dit werd mede mogelijk gemaakt omdat de vleugel vrijwel onbeschadigd was , anders was hij de kliko in gegaan .

ik heb hem nog op een snelle manier gefixed , komt toch folie overheen , maar als ik voor de schoonheid prijs was gegaan ,tel er nog maar 4 uur bij op ;)

maar ik wil jouw vlieger wel even nalopen , maar liever in de koudere tijden ;) , ben het bouwen nu ff zat ,en moet ook nog de diablotin ombouwen naar het "echte" brandstof vliegen :cool:

Ja jij kent alle kroegen van velserbroek, beverwijk, heemskerk en omstreken natuurlijk wel;) Maar er zit wel meer dan 1 cafe op de Alkmaarseweg hoor.
Vanaf Sleur gezien is cafe sport het dichtsbijzijnde cafe(:yes:volgens mij)stapte daar altijd op de bus toen ik nog een beetje verkering had in befjerijk ;)

@Gorby,

Je heli is weer klaar. Heb er net even mee rond gevlogen en hij is weer snaar strak. Ik denk dat je toch onbalance in je bladen hebt gehad. Deze heb ik best wel moeten balanceren. Moet zeggen dat de kwaliteit niet echt super is van die bladen. Zag wat kleine scheurtjes in de lak zitten, maar ze vliegen nu prima. Je moet alleen even kijken naar een lagere pinion. Je hebt er nu 13T op zitten, maar voor die Turnigy 3700 motor is dat erg veel. Beter om toch een 12T er op te zetten. Jehebt helemaal geen HS nodig van 3400 toeren. Mag best een tandje lager.
Verder hoofdas en tailas vervangen en het aluminium beugeltje van je heckservo bevestiging.
Alles weer 100%

Ik neem hem morgen voor je mee.

GrTz Jasper

Helemaal top, de laaste keer dat ik de bladen eraf had heb ik ze nog gewogen ,cg gecheckt ,en daar zat geen verschil tussen,voordat jij hem meenam had ik al de hoofdas vernieuwd en de tailas daarna 1 keer gehoverd zonder problemen tweede keer rammelde ie zowat uit mekaar.

Gorby, voortaan gewoon Align assen gebruiken, ik neem morgenavond je carbon blades mee naar het veld.:)

Vanaf Sleur gezien is cafe sport het dichtsbijzijnde cafe(:yes:volgens mij)stapte daar altijd op de bus toen ik nog een beetje verkering had in befjerijk ;)
Nope, halverwege zit er nog een café. :p ;) En tegenover Sport en dan nog 200 meter verder één. De andere kant op zijn alle kroegen via een metamorfose naar coffeeshop van de aardbodem verdwenen. :thumbsup:

Morgenavond nog mensen knallen op het veld?

Het bewijs:

Hij staat voor de deur
DSC00835.jpg

Vanmiddag nog een ererondje met de Focus langs Sleur gereden... tuut tuut, sms terug :mrgreen:

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

ikke:)

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

ikke:)

Duidelijk :rolling:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back