Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
vanavond zal het wel regenen, maar als het weer wel goed is ga ik de 450 even uitlaten. :) Sleur lipo's zijn er over 2 weken wel denk ik voor de 600, dan bestel ik meteen 2 10S pakketten. Hyperion 250 watt lader komt er ook aan. Nu alleen nog een voeding regelen. Mischien voorlopig maar even op een pc voeding als dat gaat.

Wat voor geschakelde voeding wil je hebben?

Volt:?
Amp:?

GrTz Jasper

12 volt in ieder geval. De lader is 250 watt en ik ga er 5s mee laden. Dat is 5x4.2 v. = 21v.

dus:
p=uxi 250=21x?
i=p/u ?=250/21

i=12A.

Maar straks met 2 laders zal ik wel meer nodig hebben?????
En als ik 2C wil laden ook neem ik aan?????

Edit: nee, niet meer denk ik.

1C. laden is 3.3 A.
2C. laden is dan 6.6A.

en met 10S laden blijft het 3300MAH. alleen meer voltage.

Dus:

i=250/42

I is dan 6A.

Volgens mij zit ik ernaast en reken ik alleen de max ampere stroom uit hier :D 2C laden met een 250 watt lader en een 10S lipo is een no go dus want dan heb je 6.6A. nodig.

Maar met 2 250 watt laders red je het wel want dan kan je tot 12 ampere laden op 10S :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Moet ik dan wel een 12volt voeding hebben?

EOS 0720i NET3 DC INPUT 11V~28V
7S 250W 20A! max Charge, 80W/10A max Discharge
SYNC Charge up to 2x7S for max 14S Flightpacks at 500W max

Two EOS 0720i NET3 Networked can supply max rates of 20A with 500W limit total, and can charge up to 2x 7S for 14-cell series flight-packs! It's the most powerful big-pack charger solution on the market today!

Laatst bewerkt door een moderator:
EOS 0720i NET3 DC INPUT 11V~28V
7S 250W 20A! max Charge, 80W/10A max Discharge
SYNC Charge up to 2x7S for max 14S Flightpacks at 500W max

Two EOS 0720i NET3 Networked can supply max rates of 20A with 500W limit total, and can charge up to 2x 7S for 14-cell series flight-packs! It's the most powerful big-pack charger solution on the market today!

hoeveel volt en amper voeding heb ik nodig voor 1 250 watt lader en naar de toekomst gekeken hoeveel volt en ampere als ik er 1 bij koop?

Als je kiest voor een dikke lader die 24V aan kan, dan ook een 24V voeding nemen.

Ik neem aan dat je 12S 3000mAh accu's bedoeld en dan met 2C laden. :? Dus je voeding moet 12x4,2V=50,4V bij 6A is ruim 300W kunnen leveren, met verliezen erbij zo'n 320W. Dus 13,5A minimaal. Voor het behoud van je voeding dus kiezen voor 24V / 15A. Ga maar vast sparen. :yes:

Ik maak er een zooitje van :D

Als je 2 5S. lipo's in serie zet tellen de Mah's dan ook op?

Pakt ook even een disc en gaat landingen bij de onderbuurvrouw oefenen ;-)

Ga jij maar lekker landen bij de buurvrouw :shock: :mrgreen:

Oh god,was die brokkenpiloot weer eens bezig :-)

Je kunt wel 100 keer iets tegen hem zeggen maar hij luistert toch niet ;-)

Heb hem twee weken geleden ook al eens gezegd dat hij dat speelgoedzendertje eens moet vervangen voor een wat beter exemplaar.

Maargoed,zijn vliegtuig is ter ziele,dus wellicht stopt hij nu met de hobby ;-)

Nee toestel is nog heel, dus...............

Toestel is vrijwel heel op de motor na. Kwam echt 40cm voor het hek in de grond en stuiterde net op tij dstil. Schade vliegtuig lijkt 0,0. Motor wel aan diggelen. Zowel Ronald, Niels als ik stonden precies achter het hek, kwam op een meter van ons stil te liggen, gelukkig met hek er tussen :banana:

Overigens, dat zegt niets..

Je kan iemand ook de toegang tot het modelvliegveld / club ontzeggen (indien dit is opgenomen in de statuten van de club). Heb ze even niet voor de hand, dus kan het niet opzoeken..

Op welke grond? Het lijkt storing wat hij heeft. Die zender lijkt niet echt geschikt voor dit werk maar de batterijen zijn prima natuurlijk. Zolang ze niet leeg zijn natuurlijk.

Mooi dat die Calmato niet meer is. Herhaaldelijk er op gewezen niet achter de hekken te vliegen, recht op de hekken af (en te laat optrekken) en zijn LiPo's niet compleet leeg te vliegen. Het enige dat dan nog resteert is hopen dat er op korte termijn een goede crash volgt. So be it. :yes:

En wat is er mis met gewone batterijen i.p.v. oplaadbare? In mijn DX6i had ik ook altijd gewone penlites en nog nooit problemen gehad. :nooo: Okay, bij een lage spanning wisselen moet bij alle batterijen, oplaadbaar of niet (danwel opladen indien mogelijk).

Klopt, alleen dat hij nog heel is.

Ikke stond ook achter het bewuste hek, en kan beaamen dat het een beste klap was... :yes:
Hij had de mazzel dat de kist een 40cm voor het hek met zijn moter de grond raakte, en de snelheid er meteen behoorlijk uit was, (getuige zijn motor welke aan gruzzels is...)

Nadat hij op de grond lag, bleken de stuursignalen ong. na 1 sec. bij de kist te worden omgezet in stuurbewegingen 8O

1 sec is wat overdreven maar bewegingen bleven echt achter bij de stck.

@Knaller, wanneer kunnen we weer LiPo oversteken doen? Gisteren was je niet op het veld helaas.

Verder werd het gisteren nog best druk. Na 4 accu's leeg gemaakt te hebben met de 450 heb ik er ook nog drie leeg gemaakt met de 500. Ging lekker. alles weer heel mee naar huis genomen. Om 21:15 nog even bij de chinees naar binnen gegaan en wat lekkere dingen meegenomen. Met een lekker tapbiertje erbij op de bank op zitten smikkelen terwijl mijn ogen een beetje keken naar BattleStar Galactica :)

In serie neemt de spanning toe, parallel de stroom. In beide gevallen het vermogen. Snappie nog? :teacher:

De Duo 50 werkt op slechts 12V en daarmee is het laadvermogen beperkt tot 180W per kant (dat wel 2x). Ik gebruik een Graupner 12V 20A voeding. Super stabiel en levert ook echt 20A.

ja ik begrijp het nu helemaal. :) Nu nog een voeding vinden. Die van hobbymaniac lijkt me geen siper ding voor die prijs?

die graupner voding heb je al voor 61 euro zie ik :) Ik heb er wel wat meer voor over ook........

Lees het gebeuren van Hyperion. Voor 10S of meer is de minimale voedingsspanning 24V. De up-converter levert anders niet genoeg vermogen en je laadstroom wordt radikaal beperkt.

@Burp: Een vliegverbod kan op grond van:
1. Ondeugdelijke apparatuur
2. Herhaaldelijk negeren van de regels t.a.v. waar te vliegen en waar niet (zeg maar gerust moedwillig elke keer weer)
3. Gevaarlijk vlieggedrag (richting hek van de pits vliegen en dan laat optrekken)
Met het respecteren van deze drie dingen, had zo'n situatie niet ontstaan (ik was er niet bij dus kan daar verder niet over oordelen maar bovenstaande punten zijn structureel, zelfs in het bijzijn als iemand al Ronald).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back