Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
allemaal bedankt voor het meedenken

Allemaal bedankt voor de TIPS,ik hoop dat de gouden er ook bij zit.

Ik heb zojuist eerst even het brommertje van mijn meissie rijklaar gemaakt
want die moet morgen natuurlijk wel gewoon te werk kunnen gaan :D
En het gaat hier gelukkig niet om het opeltje maar om een fiat cinquecento
1.1 sporting abarth ;)
Als het zometeen even iets droger is ga ik even onder de hood om te kijken of er iets in de olie te zien is en zal dan ook het luchtfilterhuis even openschroeven :)

This story will be continued ;)
 
Laatst bewerkt:
DSCN0598.jpg

tot hoe laat duurt het in heemskerk​
 
ha net elcon koppeling besteld bij peter :D het was druk met rijders voor onroad :p maar ben weer naar huis om te kijken of ik mijn mobiele werk/koffie tafel kan verbetere

hoop volgende week dat het droog is voor iederen en dat de :zon: schijnt

ik ben er dan niet ben even op vakantie

als iemand de koffie/werk bank wil gebruiken zeg het even dan kom ik hem voor vrijdag bij je langs brengen :yes::yes:
 
Wat bedoel je hier met de oliekeerring?


Viertakt heeft, in tegenstelling tot tweetakt, kleppen die de aan en afvoer van gassen regelt. Dat zijn stangetjes met soort van schoteltjes eraan.
Die stangetjes bewegen op en neer, door keerringen heen, met daarboven ook oliekanaaltjes voor smering.

Wat bij oudere Escortjes nog wel eens gebeurde is dat die keerringen broos of hard werden of versleten of wat ever waardoor ze verschrikkelijk gingen roken.


Wat helpt is te kijken welke kleur rook er uit de uitlaat vandaan komt, en hoe dat ruikt. Ik neem aan dat het een benzine auto is? (Cinquecento diesel ken ik niet :rolling: )


Witte rook, ruikt zoet, duidt op koelvloeistof, dan op zeker een lekke koppakking.
Blauwe rook, verbrande olie, dan hoeft het niet perse een lekke koppakking te zijn, maar kan het ook aan de keerring liggen van de klepstelen.

Succes :)

(Ik kan merken dat theorie al héél lang geleden is :rolling: )




Junkie

Idd, aan de baja vandaag dan maar, ik probeer me binnenshuis maar te vermaken ....
 
bym

Ja,lekker romanties aan de baja werken bij de kachel :D ,terwijl je vrouw de was ophangt :rolleyes:

Ben alweer bezig met de 2e modificatie betreft gas as v/d carb .
dit gaat inhouden dat je nooit meer de as hoeft te vervangen,later in de week hier meer over ( is nogal ingrijpend ) maar zeker de moeite waard om te proberen :cool:
 
Net ook even in Heemskerk geweest, Philliams kwam ook even langs. Wij waren met de TamTechs toch duidelijk beter. Wij gebruikten tenminste een springschans en bij een aanrijding kon je gewoon verder rijden (en anders binnen 5 minuten weer). ;)

Nog even een humppack voor de RS4 en 3,5 liter 25% nitro gescoord. Straks het blokje van de RS4 even goed vastzetten door een gaatje extra te maken in de bodemplaat en even een testritje maken. De body voor de TamTech even spuiten en te koop zetten. Over de T1M's twijfel ik nog om die te verkopen.

En nog wat knutselen aan de tweede Baja. Kijken wat ik zo opgebruikt heb het laatste half jaar en alles compleet maken. Als er mensen zijn die spullen uit de US van A willen, niet zo'n haast hebben en geen gedoe met invoer etc. wil hebben, moet even een lijstje doorgeven aan Gladoor. ;)@sime: Ik had even gekeken in Velsen-Noord maar veel meer dan een rechte weg is het niet. Voor bigscale onroad zeker te klein. ;)
 
Laatst bewerkt:
Zal ff lijstje maken voor gladoor, mits het niet te veel scheelt met eigen invoer ;)

Phil ; ratje ,foto's gaan moeilijk nu :?;) ,maar carb moet eerst nog naar de freezer .....:black:
 
Zal ff lijstje maken voor gladoor, mits het niet te veel scheelt met eigen invoer ;)

Phil ; ratje ,foto's gaan moeilijk nu :?;) ,maar carb moet eerst nog naar de freezer .....:black:
Ja, het gaat verschillen met eigen invoer. Dat weet je op voorhand al. Maar als je geen trek hebt in rompslomp... :? ;)

Ga je ook kogellagers in je carb zetten dan? Ik zat er aan te denken om aan de buitenkant meer ruimte te maken en dan kogellagertjes erin te zetten. Dan loopt de as soepeler en is prima af te sluiten (als je goede lagers gebruikt).
Probleem is dat zelfs op een nieuwe carb met een nieuwe as al teveel ruimte zit. Ik had er kit op gedaan en dacht een extra siliconen hoesje erop te zetten. Maar de blauwe prut verscheen spontaan aan de binnenkant in de carb. 8O :?
 
Zojuist even onder de hood van de cinq. gekropen en kwam tot de ontdekking dat het koelvloeistof reservoir geheel leeg was :(
Dit in combinatie met witte zoetruikende rookpluimen uit de uitlaat is dit volgens mij een gevalletje lekke koppakking :confused:

Zal morgen even bij autoparts langsrijden om een pilletje te halen,even kijken of dit werkt,zoniet wordt het toch sleutelen :)

Vanmorgen de achterschokbrekers van de 5b even van nieuwe olie voorzien,hij stond wel erg slap op z'n beentjes :banana:
Voor wat betreft het carb. probleem,ik las het volgende op een ander forum:

Linkage Mod - HPIBajaForum

Is wel een idee :)
 
dit principe heeft bajadude ook op zijn baja, maar het houd je gasheveltje niet schoon van zand.
Phil ik waren er al mee bezig geweest, maar kwamen wat matriaal te kort.
:mad:
 
Ja, het gaat verschillen met eigen invoer. Dat weet je op voorhand al. Maar als je geen trek hebt in rompslomp... :? ;)

Ga je ook kogellagers in je carb zetten dan? Ik zat er aan te denken om aan de buitenkant meer ruimte te maken en dan kogellagertjes erin te zetten. Dan loopt de as soepeler en is prima af te sluiten (als je goede lagers gebruikt).
Probleem is dat zelfs op een nieuwe carb met een nieuwe as al teveel ruimte zit. Ik had er kit op gedaan en dacht een extra siliconen hoesje erop te zetten. Maar de blauwe prut verscheen spontaan aan de binnenkant in de carb. 8O :?


Juist ,we hebben de zelfde gedachte erover ,ik ga morgen naar nomag ,en neem het asje en de carb mee ,ff een passend lagertje vinden ,en met het lager naar iemand die aan beide zijde de buiten maat v/d lager in de carb kan frezen ,wellicht kan ik het ook zelf met mijn kolomboor.
Als dit alles lukt zal het langer duren voordat hij stroef gaat lopen,en vervang je dan alleen 2 lagertjes :D,en zal de as en de carb niet slijten .:teacher:
 
@Burp;
Heb jij toevallig nog 4x 14 mm velgmeenemers en wielmoeren voor de Savage in het "magazijn" liggen? Tevens ben ik op zoek naar een dito (nee, geen datzo) setje van van 4, maar dan 17 mm ;)
 
Zojuist even onder de hood van de cinq. gekropen en kwam tot de ontdekking dat het koelvloeistof reservoir geheel leeg was :(
Dit in combinatie met witte zoetruikende rookpluimen uit de uitlaat is dit volgens mij een gevalletje lekke koppakking :confused:

Zal morgen even bij autoparts langsrijden om een pilletje te halen,even kijken of dit werkt,zoniet wordt het toch sleutelen :)

Vanmorgen de achterschokbrekers van de 5b even van nieuwe olie voorzien,hij stond wel erg slap op z'n beentjes :banana:
Voor wat betreft het carb. probleem,ik las het volgende op een ander forum:

Linkage Mod - HPIBajaForum

Is wel een idee :)


Ja super he , :thumbsup:

Ze hebben zelfs een bescherm kap over de koppeling heen,lijkt het

Ik denk dat aan het eind van dit jaar mijn baja zo'n 3000 E kost :rolleyes:;)
Wat heb je toch veel mooie spulletjes voor dat ding :D
 
Een lager heb ik ook aan gedacht. Is het meeste werk maar blijft het langste goed denk ik. Lagertjes moeten goed afdichten maar krijgen verder niet veel te verduren. Het lastigste is om het lager goed in je carb te krijgen. Met de kolomboor gaat het volgens mij niet echt werken. Ik denk dat je het nooit mooi recht tegenover elkaar krijgt.
 
@Bart, de 14mm heb ik niet meer, de 17mm wel. Wielmoeren volgens mij ook wel. Waarom heb je de 14mm nodig dan?
 
Voor wat betreft het carb. probleem,ik las het volgende op een ander forum:

Linkage Mod - HPIBajaForum

Is wel een idee :)
Nee, is geen goed idee. Er zijn twee dingen met die lui.

1. Meerendeel rijdt alleen op het straatje door het caravanpark en de gemiddelde Baja van een Yan Kees ziet nauwlijk prutzooi zoals bij ons op HoogTij.

2. Die gasten geloven heilig dat alles wat glimt ook echt beter is.


Er staat toevallig in het Baja 5b topic een stukje over het gebruik van een Carbon bovenplaat die volledig vernield is met als gevolg dat ook de hele gearbox en wat daar in zat naar de eeuwige jachtvelden is. Als ik een 15kg servo en een hele dikke stang op mijn gas zet, druk ik heus het gas wel door, ook al blokkeert de as in eerste instantie. Enige remedie: Nieuw as en alles schoonmaken (moest je toch al want ook de pomp onder de primer bul zit gegarandeerd vol met zand, had ik vorig jaar al wat over geschreven). ;)
 
@Bart, de 14mm heb ik niet meer, de 17mm wel. Wielmoeren volgens mij ook wel. Waarom heb je de 14mm nodig dan?

(correctie: ik heb ook de 17 mm velgmeenemers nodig)
Omdat er 2 velgmeenemers op een andere manier in de velg zitten dan,op de oorspronkelijke plaats... :nosmile:(achterwielen links/rechts) Ze hebben zich door de 6- kantige positie in het kunststof van de velg gedraaid.
 
Laatst bewerkt:
De enige remedie om het schoon te houden is, zoals ik het momenteel nog doe, niet te rijden.:rolling:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top