Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach Kobus dat had ik echt wel gezien hoor,;) je auto stond er gisteren ook al,:rolleyes: alleen toen was jij niet te zien.:cool:
Groeten Edwin.:D

Heren,

omdat ik nu eindelijk eens mijn schuur en de tuin moet afronden,ben ik helaas niet aanwezig aanstaande zondag.(moet van de "directrice" :???:)

De vers gemaakte broodjes kroket op locatie Hoogtij verschuift dus een weekje! ;)

lekkerbroodjekroket.jpg

zo jammer dit he :-| ;)

Als zij er zondag zo is , ga ik toch eens serieus proberen of ik er niet onderuit kan ;) :lol:
Daar ga jij niet onderuit willen komen! Of had je het over de thuissituatie? 8O ;)

Ik heb op de sim al zo'n 100 EasyStars tot SS-kit weten te krijgen. Maar 5 seconden later vliegt-ie alweer. Zelfs zonder duct tape. :lol: Valt best tegen en het probleem van het hyper-actieve duimpje is aardig onder de knie/duim. :D Op en enkel paniekgevalletje na kan ik toch mooi achtjes vliegen en laag over de grond scheren. Alleen op de juiste plek landen valt nog wat tegen.

@ Bart

Jammer dat de snackcar er Zondag niet bij is,moet mijn vriendin toch maar boodschappen gaan doen Zaterdag :) ;)

Ben vanmiddag in het :zon: nog even aan het knutselen geweest op het meest begeerde sleutelbalkon van Nederland :D

De speling in de bovenste alu voordraagarmen even uitgeshimmed met kunststof ringetjes.
De standaard vulringetjes zijn ongeveer 1mm te smal waardoor er vrij veel speling op je voorwielen komt :( dit is nu teruggebracht naar minimaal :)

(sorry voor de slechte kwaliteit foto,vervelende autofocus op die dingen )

shim.jpg

Kwam op een :usa forum een handige aanpassing tegen om de rollcage zeer snel te kunnen verwijderen.
Altijd handig tijdens het schoonmaken en met het sleutelen :D

Het verwijderen van rollcage is door dit aangebrachte systeem echt een fluitje van een cent geworden.
Geen geklooi meer met de spoilermount en het losdraaien van de shockmount
om de volledige cage te kunnen verwijderen ;)

above.jpg

* Benodigdheden voor deze aanpassing:

2 x Alu pijpje met een binnendiameter van 10 mm. ( buitendiameter 13mm )

1 x rolletje ducktape.

1 x Zaag om de rollcage op de helft door te kunnen zagen :eek: :yes:

* Uitvoering:

Zaag twee pijpjes alu van ongeveer 11.5 cm.

Zaag de rollcage op ongeveer 5 centimeter vanaf het dakje gemeten door.

Tape de rollcage aan de langst overgebleven zijde ( dus aan de achterzijde van de auto )
in met ongeveer 2 slagen ducktape om te zorgen dat het alu pijpje lekker strak over de pootjes heen klemt.

Wring nu met wat kracht de pijpjes over de pootjes van de rollcage.

Monteer de achterzijde van de rollcage op het chassis.

Steek de voorkant van de rollcage ( afgezaagde pootjes aan de kant van het dakje ) in de de pijpjes en klem de rollcage op het dakje vast.

En klaar is je snelwisselsysteem :thumbsup:

backabove.jpg

back.jpg

De vraag is verkeerd Sleur, het moet zijn:

Loopt-ie nog? :rolling: ;)

nee, na een paar rondjes op het plein geheel gesloopt, en mijn blok vol zand :mad:

nu serieus ; loopt als een zonnetje :zon:

siggy ; weer lekker wezen klussen :yes:

als morgen de schilders klus snel verloopt ,daarna nog ff op jacht naar een leuk vliegtuigje en/of bootje :yes:

Mooie actie Marcel, als dit werkt is het reuze handig, dan kan je een stuk sneller overal bij :yes:
Uh... 8O De vier clips los, haakje onder het dakje naar voor duwen en je haalt zo de hele rolkooi weg. :? Het enige voordeel is dat de rolkooi wat minder flext en je uitlaat (Dominator in ieder geval) niet in je rolkooi smelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back