Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sleur je hebt een PB,tje
Komt goed schatje. ;)

Dat is BIJNA het mooiste wat de fg kan leveren. De evo's blijven natuurlijk het mooist.:D Maar qua centen is het wel te doen hoor. Ook op marktplaats staan fg F1 compentitions te koop.
Ga maar eens kijken. 2e hands, veel geld maar toch relatief een stuk goedkoper.;)
Zoiets koop ik niet tweedehands. Dan wil ik hem helemaal zelf bouwen. :D :teacher:

Vanavond eens flink onderhoud:
- 4x Trekstarter voorzien van nieuwe koordjes en helemaal schoongemaakt;
- 2x WT813 en 3x WT603 Carburateurtjes schoongemaakt (ook membramen);
- 2x 23cc Blok draaiend gemaakt en op de plank gezet (1x compleet met carb en Elcon);
- 1x 30cc Blok voorzien van nieuwe oliekeerringen, lagers en pakkingen.

Morgen nog even de luchtfilters schoonmaken, fan covers bij Gladoor opppikken en dan 's avond knallen.

Zoekplaatje (al het bovenstaande staat er in ieder geval op)
baja5b_engine_overhaul6_0508.jpg

voor diegen die de onstekingspoel hebben gelijmd ivm zandstraling.
Wat voor lijm hebben jullie gebruikt?
Kan het ook met epoxie hars?

Das best leuk rijden daar op noorderveld , lekker driften op harde gras
bodem ,weinig zand je blok in :rolleyes: :D

de foto toont de aard v/d sfeer 8-O

IMG_0802.jpg

Laatst bewerkt:
Jaja, mooie foto :yes:

Was zeker weer ff leuk dat driften ;) Voor herhaling vatbaar :rolleyes:

p.s. waar zijn de andere foto's en filmpjes :wink:

Breaking news:

Het blijven hangen van de carburateurtjes wordt niet alleen veroorzaakt door zand tussen de as en het huis. Als er een kleine verschuiving plaatsvindt van de as, loopt de gasklep aan tegen het huis. De gasklep is namelijk niet helemaal rond maar iets ovaal. Wanneer deze verschuift door teveel ruimte (vooral aan de onderkant want daar zit geen c-clip) blijft de gasklep hangen en uit zich in verhoogd stationair of zelfs sneller blijven lopen. Na een paar keer gasgeven komt de klep meestal weer op de goede plek terug.

Een oplossing dan? Tsja, aan de onderkant bij de stationairhevel waar het veertje zit, moet dus iets geknutseld worden dat de as meer terugtrekt zodat deze op de c-clip aan de kant van de servostang loopt. Misschien een stukje siliconenslang ertussen. :? De standaard veer heeft te weinig kracht om de as goed op zijn plaats te houden. :evil:

Breaking news:

Het blijven hangen van de carburateurtjes wordt niet alleen veroorzaakt door zand tussen de as en het huis. Als er een kleine verschuiving plaatsvindt van de as, loopt de gasklep aan tegen het huis. De gasklep is namelijk niet helemaal rond maar iets ovaal. Wanneer deze verschuift door teveel ruimte (vooral aan de onderkant want daar zit geen c-clip) blijft de gasklep hangen en uit zich in verhoogd stationair of zelfs sneller blijven lopen. Na een paar keer gasgeven komt de klep meestal weer op de goede plek terug.

Een oplossing dan? Tsja, aan de onderkant bij de stationairhevel waar het veertje zit, moet dus iets geknutseld worden dat de as meer terugtrekt zodat deze op de c-clip aan de kant van de servostang loopt. Misschien een stukje siliconenslang ertussen. :? De standaard veer heeft te weinig kracht om de as goed op zijn plaats te houden. :evil:

This thread ehhh post is worthless without pics.
(Wat BYM bedoelt is dat hij moeite heeft bovenstaande verhaal te visualiseren en een plaatje beter zou begrijpen :rolling: )

This thread ehhh post is worthless without pics.
(Wat BYM bedoelt is dat hij moeite heeft bovenstaande verhaal te visualiseren en een plaatje beter zou begrijpen :rolling: )
No pics available... :p

Aan de kant waar de stang op komt zit een c-clip. Hierdoor kan de as niet verder naar binnen geduwd worden. Aan de andere kant op de as zit dat dunne veertje, aan die kant kun je de as naar binnen/andere kant duwen met als gevolg dat de gasklep in de carburateur aanloopt.

Als dat dunne veertje dus niet genoeg de c-clip aan de andere kant tegen het huis trekt, loopt je gasklep vast. Dat doet-ie dan als er zo'n millimeter ruimte nog is, wat ongeveer overeenkomt met een klein beetje gasgeven/verhoogd stationair. Als de gasklep blijft hangen, helpt remmen ook niet meer omdat de as niet verder terug wil. Even een paar keer gasgeven wil in het begin nog wel helpen maar uiteindelijk ook niet meer.

Ik heb verder niets gemodificeerd. Ik maak de carburateurtjes helemaal schoon (ook membraampomp en op de WT813 de acceleratiepomp) en dan doet alles het weer prima. Klusje van niets en scheelt een hoop geklooi met siliconenprut en rubbertjes (die weinig uithalen gezien de klei die overal in hing - behalve in de motor ;)).

Zo, weer internet en meteen weer een zooitje pagina's lezen :D

Lekker onroad wezen knallen zag ik, bij mij moet dat binnenkort ook weer even gebeuren. Morgen op Hoogtij moet me wel lukken gezien mijn vorderingen met mijn vloer. Dan nog maar een paar foto's van mijn bezigheden van afgelopen twee dagen.

Foto-7E3CJOHH.jpg

Foto-BKAJV6ZD.jpg

Foto-CQ6M448U.jpg

Het laatste stukje was van vandaag, 14 zakken egaline was net twee zakken te weinig :D
Foto-GIZANO3Z.jpg

Het resultaat mag er zijn. Nu maar hopen dat het voldoende vlak is om de ondervloer te verlijmen.
Foto-IO6VVM4Z.jpg

Morgen maar even kijken of ik de Baja uit de garage kan krijgen, er staat een hoop zooi voor... Anders toch naar Hoogtij, al is het alleen maar om weer eens slap te ouwevrouwenvanlichtezeden.

@Burp:

Dat ziet er alweer een stuk prettiger uit.;)
Opbouwende fase is alweer aangebroken....tijdens het drogen van de egaline moet je toch even ontspannen...dus straks even lekker rijden op Hoogtij. :D

@Offroaders:

Gaan we overdag rijden of wordt het een avondsessie?

Zo, junkie is weer ff bezig geweest :p

ditmaal zonder de lagers,maar aan beide kanten rubberen keeringen gemaakt .
dus de veer vervalt , hiervoor komt een stukje sileconen slang voor in de plaats die tevens een afstandhouder is en ook nog eens voor een extra afdichting zorgt op de al aanwezige keering ( zie foto's ).
De terugslag veer word nu extern geplaatst 2x , dit nog niet op de foto.

deze optie lijkt me prima en niet zo omslachtig als met lagers.
uit ervaring is gebleken dat de rubber afdichting ( de niet veer kant ) prima werkte ,dus die zit nu aan beide kanten :D

we zullen het wel weer zien na een aantal liter op ht......

IMG_0765.jpg

IMG_0767.jpg

IMG_0769.jpg
. .Sleur ; ik heb het nu zo gemaakt ,de veer is komen te vervallen ,en het rubber is nu de afstand houder,en natuurlijk zand dicht ;)

@Offroaders:

Gaan we overdag rijden of wordt het een avondsessie?
Mijn voorkeur heeft 's avonds. Overdag nog een hoop sleutelen en een sociaal leven. 8O ;) Als het windstil blijft ga ik misschien 's middags vliegen. :cool:

. .Sleur ; ik heb het nu zo gemaakt ,de veer is komen te vervallen ,en het rubber is nu de afstand houder,en natuurlijk zand dicht ;)
Hoe trek jij je gas weer dicht als je gaat remmen/gas loslaat? Alleen op de veer op de servostang? Daar heb ik slechte ervaringen mee. Het plasticje schoot een keer los van het hefboompje op de carburateur en toen bleef de motor half gas doorlopen (lang leve de killswitch!!!).

Het resultaat mag er zijn. Nu maar hopen dat het voldoende vlak is om de ondervloer te verlijmen.
Foto-IO6VVM4Z.jpg
Morgen bij minder weer hebben we een indoor Scalpel-competitie bij Burp thuis. :banana: ;)

Heb je de vloerverwarming al aan gehad om te controleren of er geen lekkage is? Altijd vervelend als het lekt en je komt er pas achter als de nieuwe tegels erin liggen. :?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back