Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch vraag ik mij elke keer weer af wat "Duct Tape" nu is. :D

Ik heb wel de originele Duck Tape (Eende Tape dus) :teacher:

Als iemand trouwens z'n toerental wil weten van een propellor, ik heb nog een toerenteller liggen :)

Toch vraag ik mij elke keer weer af wat "Duct Tape" nu is. :D

Ik heb wel de originele Duck Tape (Eende Tape dus) :teacher:
Ken uw klassiekers... :teacher: :p :cool: :nooo:

Adhesive tape (specifically masking tape) was invented in the 1920's by Richard Drew of Minnesota Mining and Manufacturing, Co. (3M). Duct tape (the WWII military version) was first created and manufactured in 1942 (approximate date) by the Johnson and Johnson Permacel Division. Its closest predecessor was medical tape.
The original use was to keep moisture out of the ammunition cases. Because it was waterproof, people referred to the tape as "Duck Tape." Also, the tape was made using cotton duck - similar to what was used in their cloth medical tapes. Military personnel quickly discovered that the tape was very versatile and used it to fix their guns, jeeps, aircraft, etc. After the war, the tape was used in the booming housing industry to connect heating and air conditioning duct work together.
Soon, the color was changed from Army green to silver to match the ductwork and people started to refer to duck tape as "Duct Tape." Things changed during the 1970s, when the partners at Manco, Inc. placed rolls of duct tape in shrink wrap, making it easier for retailers to stack the sticky rolls. Different grades and colors of duct tape weren´t far behind. Soon, duct tape became the most versatile tool in the household.

-edit-
Zelfs op de site van Duck praten ze over Duct Tape... :banana:

-edit 2-
Maar er zijn ook Ty Rap's als oorspronkelijke gedeponeerde handelsnaam en dan hebben we het nog maar niet over woorden als sowieso die op een forum in duizenden varianten te lezen is. :?

*film is in de maak*

Laatst bewerkt:
Als eerste de foto's van vanavond... ;)

Gladoor met zijn dubbele brushless ducted fan easy-to-fly HPI 486
080510-air_gladoors_hpi_maiden.jpg

ze noemen dit type na een avondje vliegen ook wel s easy to cry maar weet hoe t is had t zelf van de week ook ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Sleur,
Jouw camera heeft wel aardig op zijn donder gehad, want als er zulke foto's uitrollen, dan kan het niet anders of er zit iets fout, je hebt hem zeker op monster modus gezet, en ja dan gaat zelfs de knapste van het stel er zo uitzien.
verder was het weer een geslaagde avond.
Groeten Edwin.
P.S. wat vliegt dat ding van jou toch goed, zelfs met de camera erop geplakt met een rol duct tape.

Hee Sleur,
Jouw camera heeft wel aardig op zijn donder gehad, want als er zulke foto's uitrollen, dan kan het niet anders of er zit iets fout, je hebt hem zeker op monster modus gezet, en ja dan gaat zelfs de knapste van het stel er zo uitzien.
verder was het weer een geslaagde avond.
Groeten Edwin.
P.S. wat vliegt dat ding van jou toch goed, zelfs met de camera erop geplakt met een rol duct tape.
De foto is onbewerkt (alleen verkleind en een logo). Met PhotoShop is er misschien nog iest van te maken. ;)

En bedankt voor het bakkie pleur. :thumbsup: Was wel lekker na zo'n dag bakken op het strand en om even tot rust te komen tijdens de nagenoeg geruisloze vluchten (jammer van die lnl die zijn Baja startte ;)).

Mijn ding? 8O De Easy Star waarschijnlijk. ;) :oops: Tsja, kwestie van urenlange ervaring en veel oefenen (of dom geluk en gewoon doen). :lol:

Filmpje... :banana: (waarschuwing, is heel saai en misselijkmakend)

De maidens en rebirths komen morgen wel. Ik ben gaar, welterusten. :bye: :sleepy:

ben druk met uploaden ,duurt ff ,morgen komt de rest :cool:

de ez nog ff onder de stomer gezet ,en het lijkt er allemaal weer op, ze kunnen toch wel tegen een stootje :cool:
was mijn eerste crash v/d 4 keer vliegeren ,moet een keer gebeuren ;)

ikie slapen

welterusten

De foto is onbewerkt (alleen verkleind en een logo). Met PhotoShop is er misschien nog iest van te maken. ;)

En bedankt voor het bakkie pleur. :thumbsup: Was wel lekker na zo'n dag bakken op het strand en om even tot rust te komen tijdens de nagenoeg geruisloze vluchten (jammer van die lnl die zijn Baja startte ;)).

Mijn ding? 8O De Easy Star waarschijnlijk. ;) :oops: Tsja, kwestie van urenlange ervaring en veel oefenen (of dom geluk en gewoon doen). :lol:

Filmpje... :banana: (waarschuwing, is heel saai en misselijkmakend)

De maidens en rebirths komen morgen wel. Ik ben gaar, welterusten. :bye: :sleepy:

Mooi filmpje sleur ziet er goed uit mis alleen geluid maar ja beter iets dan niets zal ik maar zeggen ;-)

Mooi filmpje sleur ziet er goed uit mis alleen geluid maar ja beter iets dan niets zal ik maar zeggen ;-)
Je mag kiezen:
1) Sleur houdt niet van zeurderige deuntjes bij vliegfilmpjes
2) Het was nagenoeg windstil en ik laat de kijker meegenieten van de rust
3) Goedkope cameraatjes gejat van de kinderen nemen geen geluid op
4) Maakt het uit? ;)

Het was soms toch wel vechten tegen de wind met nog eens 160 gram niet aerodynamische meuk op de voorkant. Bij de tweede vlucht twee lange stroken tape van de neus over de camera gedaan voor wat minder luchtweerstand. Maar in combinatie met een dikke accu is het wel op het randje met deze wind.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back