Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar werd ik door de Unive en de politie ook al op gewezen
Ik krijg waarschijnlijk morgen de papieren in huis die door de verzekeringsmaatschappij worden toegestuurd.

Laten invullen, en de "melding verlaten plaats ongeval onbekende dader" van de politie erbij en terugsturen en waarschijnlijk zal er dan een week of 4 of 5 later, er hopelijk een positieve reactie van het Waarborgfonds komen...

Misschien een tipje of je heb heb misschien al gedaan maar maak ff wat fotos kan altijd makkelijk zijn;)

@Bym:

Wil jij alstublieft op je werk (als dat kan) bladzijde 38 van de GPX4-manual een aantal keer kopiëren?
Of misschien even scannen en er een PDF-je van maken? ;)

Zwaar ruk voor je Bart :(
Ik heb hier ook eens mee te maken gehad dus weet hoe jij je op het moment voelt.

Mijn Audi 80 stond destijds geparkeerd bij de jachthaven in Westknollendam.
Na twee dagen met de boot te zijn weggeweest kwam ik terug bij mijn auto welke in file geparkeerd stond.
Echt de hele voorkant,dus grill,koplampen,en motorkap in elkaar gedrukt :mad:
Toendertijd een schade van ruim 5500 gulden,daar werd ik dus ook echt niet vrolijk van :(

Inderdaad getuigen gezocht die gezien hebben dat ik mijn auto in onbeschadigde toestand geparkeerd had en toen aangifte gedaan.

Toen de papieren van het waarborgfonds ingevuld en opgestuurd.

Na een week of 3 kreeg ik te horen dat mijn schade compleet vergoed zou worden,dat was echt een pak van mijn hart want ik was alleen WA verzekerd en had geen 5500 gulden om hem te laten maken.

Een bloemetje voor de getuigen,de jachthaven eigenaar waar mijn boot destijds lag,en een buurtbewoner waarmee ik bij aankomst een praatje had staan maken en Marsie was weer een gelukkig mens :banana:

Succes ermee Bart ;)

Ik ga zo ff naar ht ,zo weinig wind komt maar weinig voor , voor diegen die ook gaan tot straks ;)
Ja ja, weinig wind.... :? Zie later in het verhaal. ;)

Mijn Audi 80 stond destijds geparkeerd bij de jachthaven in Westknollendam.
Na twee dagen met de boot te zijn weggeweest kwam ik terug bij mijn auto welke in file geparkeerd stond.
Echt de hele voorkant,dus grill,koplampen,en motorkap in elkaar gedrukt :mad:
Toendertijd een schade van ruim 5500 gulden,daar werd ik dus ook echt niet vrolijk van :(
Oh, was dat jouw Audi? :? :oops: Nou, alsnog sorry dan. :mrgreen: :lol:

Zojuist even samen met junkie lekker rondgevlogen op HT. Dat ik aankwam was er een beetje wind, de rook bij de pijpen verderop steeg in een mooie bocht omhoog en er was prima te vliegen. Tegen de tijd dat junkie kwam vliegen stond er al aanmerkelijk meer wind. Desondanks hebben we samen toch heel wat gevlogen en naarmate de wind toenam soms flink moeten vechten om tegen de wind in te komen. :evil:

Begin vorige week stond er ook een dergelijke wind en toen verdween de EZ rap richting kanaal na het opgooien. Nu, na ruim een week veel vliegen en de kijken wat de EZ allemaal kan, vlogen we toch heel aardig. Mooi kunnen zweven tegen de wind in (stilhangen) en diversen buitelingen en stunts uitgehaald. In de bochten mooie kunnen oefenen met minimale snelheden en rechttrekken na de bocht bij wind mee en wind tegen.

En toch nog een die-hard toeschouwer: Snowman. :thumbsup: En natuurlijk nog het nodige slappe geouweneel. ;)

-edit-
Net even gekeken in de gehackte MOS-OBS database maar ten tijde van dat wij vlogen was de windsnelheid tussen de 3,4 en 5,5 m/sec (windkracht 3-4, 12,2-19,8km/u). Op de sim is 8 m/sec (28,8 km/u) de limiet om überhaupt nog vooruit te komen. De normale snelheid van een EZ bedraagt zo'n 12-14km/u maar ik heb een andere prop en 7,4V LiPo.

Laatst bewerkt:
Ja, was top, een hoop zelfvertrouwen erbij gekregen ,deze wind was aanmerkelijk meer als de vorige keer met phil, terwijl ik van huis weg reed was het bijna windstil :confused:
Ik had 2 af dwalertjes richting kanaal ,dus gooi je het gas eraf ( omdat je hem knijpt) en dan kan je dus niet meer sturen omdat de motor geen tegendruk meer geeft.
maar verder prima gevlogen met looping s en alles erop en eraan :D
sleur stond ook een partijtje goed te vliegen :yes: al met al weer een hoop ervaring erbij .
de volgende keer met een tikkie minder wind gaat de camera erin :squarewink:
nu ff de neus in de stoom zodat hij weer recht staat

snowman ; top dat je er was ,neem morgen de uitlaat mee :p

Laatst bewerkt:
De vleugeltjes hadden het maar zwaar met die harde wind. Ze stonden behoorlijk omhoog gekruld als je tegen de wind in vloog. Misschien ook maar eens overwegen om dit carbon staaf langer te nemen zodat de vleugels stijfer worden. :yes: En wonder boven wonder is mijn met tape vastgeplakte staart gewoon blijven zitten. Zelfs het heveltje waar de servostang op zat wat met tape geplakt en bleef werken. :cool:

Succes ermee Bart ;)

Thnx! ;)

@Bym:

Inderdaad: de pagina om de set-up gegevens van de Hyper in te vullen! :thumbsup:

gpx4-handle.jpg

:D Gaat het nog droog worden vandaag en vooral vanavond?
.aan het eind v/d middag schijnt het op te klaren ,nu nog hopen op weinig wind vanavond. de t 6ex geinstaleerd ,en ready to go . sleur ; hoe stel jij je failsafe af ? bijv motor uit en hoogte roer iets naar beneden ?

.aan het eind v/d middag schijnt het op te klaren ,nu nog hopen op weinig wind vanavond. de t 6ex geinstaleerd ,en ready to go . sleur ; hoe stel jij je failsafe af ? bijv motor uit en hoogte roer iets naar beneden ?
Mijn failsafe staat:
- Motor uit (ook om de prop, motor en regelaar heel te houden in het geval bij een crash het toestel op z'n kop zou liggen);
- Neus iets omhoog (omdat-ie anders een nose-dive gaat maken door de zware LiPo);
- Heel flauwe bocht naar links (zodat hij nooit alsmaar rechtdoor zou zweven).

Even bij de hobbywinkel een paar plaatjes Styropor-plaat van 2mm en 4mm gehaald om een richtingsroertje op de Fox te maken en het richtingsroer van de EZ wat groter te maken. Tevens wat 0,6mm stangetjes gehaald om de bediening van de roertjes op de Fox te knutselen.

Mijn failsafe staat:
- Motor uit (ook om de prop, motor en regelaar heel te houden in het geval bij een crash het toestel op z'n kop zou liggen);
- Neus iets omhoog (omdat-ie anders een nose-dive gaat maken door de zware LiPo);
- Heel flauwe bocht naar links (zodat hij nooit alsmaar rechtdoor zou zweven).

Even bij de hobbywinkel een paar plaatjes Styropor-plaat van 2mm en 4mm gehaald om een richtingsroertje op de Fox te maken en het richtingsroer van de EZ wat groter te maken. Tevens wat 0,6mm stangetjes gehaald om de bediening van de roertjes op de Fox te knutselen.
. merci , idd wel handig om het hoogte roer iets omhoog te zetten , kom jij ook bij goed vlieg weer ,of moet je weer de kroeg in ,of naast het vrouwtje op de bank zitten :confused::D

. merci , idd wel handig om het hoogte roer iets omhoog te zetten , kom jij ook bij goed vlieg weer ,of moet je weer de kroeg in ,of naast het vrouwtje op de bank zitten :confused::D
Sociale verplichtingen t.g.v. het behalen van een prijs door één van de kinderen (Judo). Verder zoals gisteravond gezegd weer wat knutselen aan onze website. Wordt nu toch zo'n beetje tijd om dat op orde te maken. :yes: En ik ga de Baja en Ravage weer rijklaar maken (resp. carburateur en eenrichtingslager).

Hier de EZ met camera uitvoering :cool:, nu hopen op matige wind/geen regen ;)
Helemaal uitgebalanceerd ,met lichtere accupack 1000ma 8,4 V voor wat meer trekkracht.

sleur; tja je kan natuurlijk niet altijd aanwezig zijn ;)

IMG_1072.jpg

IMG_1069.jpg

IMG_1068.jpg

Laatst bewerkt:
Is dit het nieuwste toestel van swiss-air Junkie :cool:
Helemaal goed man,ziet er zeer spectaculair uit met die on-board camera ;)
Ben zeer benieuwd wat voor plaatjes dit op gaat leveren.
De wind is hier in het dorp niet minimaal,de toppen gaan aardig heen en weer maar de buien lijken wel weg te trekken :p

Wie gaan er straks allemaal naar hoogtij?

niet allemaal tegelijk! :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back