Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ferry ; hoe meer ez's in de lucht ,hoe groter de kans dat je er 1 in de lucht filmt ;)
En des te groter de kans op mid-air collisions. 8O ;) :thumbsup: Ik ga komende week eens wat verder weg vliegen richting overkant van de weg. Dat is nog polderland en mocht de EZ neer gaan om wat voor reden dan ook, dan kan ik er heen lopen (i.h.k.v. met een EZ beweeg je meer). :lol:

Zoals ook gisteravond besproken moeten we verder voor elkaar gaan vliegen zodat de kans groter is dat je elkaar filmt. Maar ook vanaf de grond moet een kudde EZ's op wintertrek natuurlijk vastgelegd worden. :yes:

:cool:jaja vandaag binnengekomen( nalevering) en kon het niet laten deze er
meteen onder te zetten.
t is weer iets meer oranje geworden.!!!!!!:rolleyes:

;)Ik weet het niet hoor, maar hij begint er steeds mooier uit te zien!!!!:lol::lol::lol:
Mooi hoor. Heb je al witte velgen, beadlocks, achtervleugel en een potje Dylon besteld zodat je je velgen ook oranje kunt maken? 8O Ik heb wel een vermoeden hoe de body gaat worden: wit met zwarte zeskanten. :rolling:

RARARA zoek de verschillen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
123qem9.jpg

2zfs5xj.jpg

kappie is nog steeds niet klaar!!!!!

stanley

Is wel een vreselijk mooi karretje geworden hoor. Goede keuze, oranje alu.:thumbsup::thumbsup:

ik ga zo ff heen ,staat een lekker windje ,dus goed voor camera vliegen , en sleur, was ik ook van plan om eens wat meer op verkenning te gaan ipv het rondjes draaien ;)

ben er rond 19;30

@Sleurhutje

Is de standaard instelling van een zender om mee te vliegen nou "mode1" of "mode2"? :confused:
Wat jij wilt:
- Mode 1: Linker stick richtings- en hoogteroer, rechter stick gas en rolroeren
- Mode 2: Linker stick gas en richtingsroer, rechter stick hoogteroer en rolroeren

Beide typen besturing worden geleverd en het is je persoonlijke voorkeur wat je makkelijker vindt. De meeste nederlandse vliegers vliegen Mode 2 maar er zijn genoeg Mode 1 vliegers. Het is makkelijk om van begin af aan het meest gebruikte aan te leren zodat je makkelijker kunt vliegen onder begeleiding van een trainer als je verder wilt.

Dan kun je het nog verder combineren met Mode 3 en Mode 4 maar dan weet je zeker dat bijna niemand hiermee vliegt. :?

Sommige *kuch* (echte) zenders kun je zowel Mode 1 als Mode 2 instellen, bijvoorbeeld de Graupner MX-12. Je hoeft dan alleen de veertjes van de sticks om te wisselen en in de software de mode aan te passen.

Zelf vlieg ik ook Mode 2 vanwege het voornoemde met eventuele leraar/leerling training. Was even wennen vanwege de "verkeerde duim" ten opzichte van spelletjes op de PlayStation. Maar het went heel snel.

En zie hier het kappie is droog.
Aardig gelukt. Weet niet of jullie het mooi vinden, maar ieder zijn smaak zullen we maar zeggen.!!!!!
2cn9jdz.jpg

k8a46.jpg

1zow754.jpg

260bode.jpg

@Siemme: Ik heb nog steeds dat SD-kaartje van je in de auto liggen. Wanneer ben je weer op HoogTij? Moet ik hem anders per post opsturen of aan iemand meegeven?

Denk dat ik er morgenavond ben had vandaag effe gekite surfd morgen weer vliegen

Ziet er goed uit Kever :D Nu nog in real-life zien :thumbsup:

Net gevlogen met de WD, 1 x gechrashed door de wind...... hij dreef weg richting kanaal dus moetwillig de neus in de grond geboord :(
Schade: 1 licht geknikte body (valt weer simpel te repareren :yes: )
1 kapotte motor, dit was waarschijnlijk de oorzaak, deze had te weinig vermogen. Na inspectie bleek deze flink te piepen en te kraken. Van de week dus ff een nieuw motortje halen.
@ Junkie: dus nog ff geen EZ :wink: eerst nog maar deze opwaarderen :D want het blijft toch zonde om in 2 weken een vliegertje af te schrijven :rolleyes:

Toch weer ff gevlogen ,ff paar filmpjes binnenhalen en weer naar huis .
maar de wind was iets te heftig , maar met camera aan boord goed te doen ,dan is het net een vracht vliegtuig en hangt hij lekker in de lucht :D.
zodra de camera eruit ging werd het allemaal wat lastiger en werd het vechten tegen de wind ,wat best aardig ging met al mijn opgebouwde ervaring :lol:
ik heb een mooi filmpie waarin je ziet dat ik wat verder/hoger ging ,en ook phil schoot nog ff door het beeld heen ,maarrrrrrrrrrrrr het bestand was 6 mb te groot dus word het comprimeren :mad:,waar ik niets van snap ,ben nu met pinnacle bezig maar snap ook daar niets van :puppydogeyes: , dus ga ik maar alleen v/h filmpie genieten :rolleyes: of het gaat me nog lukken ,wie weet .

Ziet er goed uit Kever :D Nu nog in real-life zien :thumbsup:

Net gevlogen met de WD, 1 x gechrashed door de wind...... hij dreef weg richting kanaal dus moetwillig de neus in de grond geboord :(
Schade: 1 licht geknikte body (valt weer simpel te repareren :yes: )
1 kapotte motor, dit was waarschijnlijk de oorzaak, deze had te weinig vermogen. Na inspectie bleek deze flink te piepen en te kraken. Van de week dus ff een nieuw motortje halen.
@ Junkie: dus nog ff geen EZ :wink: eerst nog maar deze opwaarderen :D want het blijft toch zonde om in 2 weken een vliegertje af te schrijven :rolleyes:
.ha,ha, nu hoor ik je vrouw spreken :eek:, gisteravond ging je nog een ez kopen :roll:, koop nou maar een ez ,heb je veel meer plezier van ,en zet je die gele kist op marktplaats ;) ps ; kevertje ,ziet er goed uit die orange dude :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back