Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb geen idee bart??? Zal het boekje er dan maar eens op naslaan.

stanley:puppydogeyes: :confused: :confused: :puppydogeyes:

De 2,4Ghz Spektrum zenders hebben volgens mij allemaal ingebouwde failsafe functies. (???? Sleurhutje ???)

De failsafe functie werkt van de DX3 perfect. Als je de zender met de ontvanger gaat binden, moet je de zender op de gewenste remstand zetten alvorens je ze beide gaan binden. Als dat gedaan hebt, en je de zender uitzet, zou de gas/rem servo automatisch naar de remstand moeten gaan die jij hebt opgegeven bij het binden,of een bocht moeten gaan sturen.

Denk wel even aan eventueel een voltlimiter om je servo te beschermen,als die dan langere tijd in de remstand staat als je failsave gaat werken....

Maar goed een doorgefikte servo is minder erg als grote schade of lichamelijk letsel...

afzender: President of the WOT club
-edit-:
Ik zie net dat Marcel ook al een glasheldere uitleg heeft gegeven! ;)

Laatst bewerkt:
Hornie en ranzijn heeft het niet echt liggen, ze krijgen het aangeleverd op bestelling.

p.s. vergis je niet in het gewicht 8-O

Firma Gebroeders Min

Visweg 23
1906 CN LIMMEN
NEDERLAND
t: 072-5052306

edit:
Dit bedrijf haalt ook altijd op vrijdagochtend vroeg,enkele uren daarvoor versgraszoden op en kan ze ook komen brengen.
Prima kwaliteit!

Dit is ook nog een optie...

Horniebach en Ranzijn hebben in dit seizoen een enorme aanvraag voor graszoden en zullen waarschijnlijk meerdere keren per week gras rollen in huis hebben...

Het gewicht van een grasrolletje: ± 15-20 kg

Laatst bewerkt:
Bij Horniebach kun je ook terecht en als alternatief Ranzijn ;)
(Even bij de info balie vragen,of even optelefoneren)

Echt niet daarvandaan :neutral: Zien er niet uit daar, onderste rollen helemaal doodgebroeit :( veel te lang op pallets gelegen.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Ferry:
Dan zou ik Peter en Co Min even bellen. ;)

"vers van de pers' is altijd beter en ze kunnen ook bezorgt worden....
Ze rijden op de terugweg op vrijdag langs de Zaan,via de Provinciale Weg richting Limmen.

@Ferry:
Dan zou ik Peter en Co Min even bellen. ;)

"vers van de pers' is altijd beter en ze kunnen ook bezorgt worden....
Ze rijden op de terugweg op vrijdag langs de Zaan,via de Provinciale Weg richting Limmen.

Zal ze morgenochten even een belletje geven, thx voor de tips Bart :p

Zal ze morgenochten even een belletje geven, thx voor de tips Bart :p

Graag gedaan...;)

Een tip nog:

NIET met kunstmest gaan strooien!!
Dit merk is een absolute aanrader:

02104.jpg

check hun site even voor nadere info:

DCM ~ Hobby ~ Gazon

Zo, nieuws van het kill-switch front. Ik heb net een nieuwe chip binnengekregen van Evert en ga deze vanavond of anders morgen even testen. Is nu op een andere basis geprogrammeerd. Lijkt mij de juiste weg.

Ik laat uiteraard weten wat het resultaat is.

Zo ,toch nog even een free convertertje erop los gelaten .
dus van gisteravond nog het mooie polderlandschap vastgelegd en wat rijdende auto's gefilmd.
De wind is duidelijk hoorbaar :eek:
En sleur ,er is duidelijk een brede sloot zichtbaar, ik geef het maar ff aan want je zei dat je wat verder die kant op wou vliegen ,en het niet zo erg is als hij daar neerstort ,maar moet je wel even omrijden via nauerna ,en dan nog een wandeling maken :rolleyes: ;)

morgen avond ga ik weer ff vliegeren :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Even voor de NIET-Spektrum vliegers, welke frequentie vliegen jullie mee?
Zou beetje lullig zijn als je elkaars spulletje naar beneden haalt.
Of liever gezegd, als ik mijn brandstof kistje naar beneden laat halen omdat iemand zijn zender aanzet en kijkt of z'n hoogteroer nog verder naar beneden kan :rolleyes:

(kijken of het kan, starten vanuit de hand :rolleyes: en EZ's opzij douwen of inhalen in de buitenbocht :rolling: ))

@Junkie, redelijk mooie landing dat laatste filmpje :thumbsup:

Of liever gezegd, als ik mijn brandstof kistje naar beneden laat halen omdat iemand zijn zender aanzet en kijkt of z'n hoogteroer nog verder naar beneden kan :rolleyes:

(kijken of het kan, starten vanuit de hand :rolleyes: en EZ's opzij douwen of inhalen in de buitenbocht :rolling: ))

@Junkie, redelijk mooie landing dat laatste filmpje :thumbsup:

Tja ,ik ben inmiddels al weer pro :cool:;)
maak je om mij niet druk ,ik heb nu de t6ex 2,4 ghz, no problemo
Nitro ,natuurlijk wel gaaf ,maar als het net zo als die nitro auto's gaat ,hoeft het van mij niet :nooo: , voorlopig plug and play ,junkie go's electro ;)

Maar voorop gesteld ,top dat je ook gaat vliegen :banana:

Zoals gezegd moeten we ook vanaf de grond gaan filmen. Helemaal als jouw nitro-ding zo'n EZ tot losse piepschuim balletjes transformeert. 8O :lol: ;)

dus van gisteravond nog het mooie polderlandschap vastgelegd en wat rijdende auto's gefilmd.
De wind is duidelijk hoorbaar :eek:
En sleur ,er is duidelijk een brede sloot zichtbaar, ik geef het maar ff aan want je zei dat je wat verder die kant op wou vliegen ,en het niet zo erg is als hij daar neerstort ,maar moet je wel even omrijden via nauerna ,en dan nog een wandeling maken :rolleyes: ;)

morgen avond ga ik weer ff vliegeren :thumbsup:
Je kunt via de fietsbrug (die grote witte ;)) redelijk eenvoudig aan de andere kant komen. Ik ben wat uitgekeken op het "kleine" stukje waar we nu vliegen dus ik ga mijn vleugels uitspreiden en mijn grenzen verleggen naar verderop aan de andere kant van de weg. Voor dat ik dat ga doen, is het wel interessant om een range check te doen en te kijken hoe ver de zender goed werkt. Kan mooi op de dijk, de een gaat met wat vliegtuigen aan het ene eind staan en de ander rijdt met de zenders (in de auto want het is een best eind lopen) naar de andere kant van de asfaltstrook en kijkt hoe ver alles nog goed werkt. Lijkt mij een strak iets, neemt een hoop twijfels weg. :yes:

Tja ,ik ben inmiddels al weer pro :cool:;)
maak je om mij niet druk ,ik heb nu de t6ex 2,4 ghz, no problemo
Nitro ,natuurlijk wel gaaf ,maar als het net zo als die nitro auto's gaat ,hoeft het van mij niet :nooo: , voorlopig plug and play ,junkie go's electro ;)

Maar voorop gesteld ,top dat je ook gaat vliegen :banana:

Dat ik _weer_ ga vliegen. ;)
En ik weet nog helemaal niet of dat op Hoogtij zal zijn hoor, als starten niet anders kan dan rijdend dan ga ik niet op hoogtij vliegen, te hobbelig ......

Zoals gezegd moeten we ook vanaf de grond gaan filmen. Helemaal als jouw nitro-ding zo'n EZ tot losse piepschuim balletjes transformeert. 8O :lol: ;)

Je kunt via de fietsbrug (die grote witte ;)) redelijk eenvoudig aan de andere kant komen. Ik ben wat uitgekeken op het "kleine" stukje waar we nu vliegen dus ik ga mijn vleugels uitspreiden en mijn grenzen verleggen naar verderop aan de andere kant van de weg. Voor dat ik dat ga doen, is het wel interessant om een range check te doen en te kijken hoe ver de zender goed werkt. Kan mooi op de dijk, de een gaat met wat vliegtuigen aan het ene eind staan en de ander rijdt met de zenders (in de auto want het is een best eind lopen) naar de andere kant van de asfaltstrook en kijkt hoe ver alles nog goed werkt. Lijkt mij een strak iets, neemt een hoop twijfels weg. :yes:

Nitro-schredder :p

Laatst bewerkt:
Dat ik _weer_ ga vliegen.
En ik weet nog helemaal niet of dat op Hoogtij zal zijn hoor, als starten niet anders kan dan rijdend dan ga ik niet op hoogtij vliegen, te hobbelig ......
Los van het hobbelig rijden, loopt de gemiddelde vliegtuigmotor zonder luchtfilter. Dat ga je niet willen in zo'n grote zandbak. Mede om die reden neem bij de volgende stap ook weer een elektrisch modelletje. ;)

Mijn hoofdfrequentie is kanaal 77 - 35.170 Mhz
reservekanaal is kanaal 66 - 35.060 Mhz
(klik op Graupner/JR MX-12 in mijn onderschrift)

Vanavond nog even rijden met de Baja op het Noorderveld. Siggery en Kevertje waren er ook... en wat is de baja mooi van Kevertje :yes:
De film is nu aan het uploaden dus vannacht of morgen ochtend online :thumbsup:

----EDIT----

en het filmpje :wink:

Later op de dag volgt het laatste deel

Laatst bewerkt:
Misschien tijd voor een frequentiebordje voor vliegclub HOOGTIJ?
;)

Jaaaa, gaan we weer lekker ouderwets met knijpers lopen :rolling:
;)

In de ideale situatie wel een vereiste, om hier discipline in aan te brengen.
In onze situatie denk ik dat het toch wel volstaat om het goed af te spreken en van elkaar te weten hoe of wat?
Ook bij nieuwe rijders/vliegeniers goed opletten uiteraard :yes:

In lexicografische volgorde (da's hetzelfde als alfabetisch, maar dan in nummertjes ;) )

BYM - 73
Philliams - 77 reservegetal 66
Burp - 80

Wie bied meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back