Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Of wat???? 8O :?

Helaas, werken. :evil: Even een rapportje en prijsopgave schrijven om KPN de deur uit te werken bij een landelijke klant. :D En als je nu UHU POR had gehad, dan was de EZ nog te plakken geweest voor morgen, maar helaas hebben je toeleveranciers je weer eens in de steek gelaten.
Yep zo jammer weer he :-)

Ik ben nu het Vogelopvangcentrum geworden, ik heb een zieke vogel onder mijn hoede.
Alhoewel, het beestje is alweer genezen gelukkig, maar de littekens van de ziekte zijn nog wel aanwezig, maar het vogeltje vliegt (schijnt) erg goed.

In ieder geval, ik ben nu eventjes z'n voeding aan het bereiden, ik heb vandaag ook een nieuw recept besteld, daar wordt dit vogeltje iets gelukkiger mee.

Aaaaaaaaanyway, mocht ik z'n zenuwen aan elkaar kunnen knopen strax na het eten, dan wil ik nog wel even naar Hoogtij toe komen om de vogel vrij te laten, ik vrees alleen dat de aansturing vanuit z'n hersenen naar z'n zenuwbanen toe nog niet helemaal lekker ligt, dus het is nog niet zeker.

[vertaling BYM => Nederlands]
Ikheb vandaag een motorzwever gekocht die opgelapt is na een crash, en ben de accu aan het laden. Een paar servotouwtjes moeten nog gemonteerd worden, de ontvanger moet er nog in en misschien kom ik strax nog even vliegen. Ook heb ik vandaag een lipo balancer gekocht, en een lipo-accu besteld zodat hopenlijk langere vluchttijden mogelijk zijn.
[/vertaling BYM => Nederlands]

Ik weet het nog niet. Ik zie wel of ik kom. Ik laat het ff afhangen van het vrouwtje. ;)

Ik heb net het diff van de fg gereviseerd. Dwz de cup uitgangen van nieuwe keeringen, glijbussen en van lagers voor zien. :thumbsup: Nu maar zien of het idd veel beter werkt dan de glijlagers. 8-O Tijd voor een :celebrate:

BYM: gefeliciteerd en welkom bij de fladderaars :p

Ik kom vanavond niet, mij teveel wind. Ik hoop morgenavond op minder wind :yes:

vanavond vliegen heeft geen enkele zin ,je vliegt een enkeltje het kanaal in :neutral: , maar morgen zijn er meer vliegers dus veel leuker. sleur , ik heb nog wat uhu ,moet je alleen ff langsrijden ,plakken ,heeft het nog ff tijd om te drogen ,en anders ff duc't tapen :) rug is alweer 90 % , gisteren op de terug weg meteen de rug verwarming aangezet ,tja volvo he ;), zo even een lekker warm bad,en klaar. bym ; gaaf dat je een zwever hebt gekocht ,ben benieuwd. tot morgen :D

Goedemorgen mensen
Ben een beetje aan het kl..ien met mijn zwever, en heb met spoed een 12 volt electromotor nodig(borstel). Heeft iemand er nog eentje liggen liefst natuurlijk niet zo groot. of weet iemand waar ik die kan halen. misschien rcspeedworld.
Ik wil het vandaag af hebben, zodat ik morgen dan kan gaan vliegen.

stanley

update!!!8O
Heb thuis nog ff alles doorgespit en kwam nog een nieuw motortje tegen.
heb deze ingebouwd, nieuwe motordrager,lipootje,regelaartje,lipoladertje en ben er weer klaar voor.:D
Morgenavond dan maar de 2 de maiden.;)

stanley:twisted:

vanavond vliegen heeft geen enkele zin ,je vliegt een enkeltje het kanaal in :neutral: , maar morgen zijn er meer vliegers dus veel leuker. sleur , ik heb nog wat uhu ,moet je alleen ff langsrijden ,plakken ,heeft het nog ff tijd om te drogen ,en anders ff duc't tapen :) rug is alweer 90 % , gisteren op de terug weg meteen de rug verwarming aangezet ,tja volvo he ;), zo even een lekker warm bad,en klaar. bym ; gaaf dat je een zwever hebt gekocht ,ben benieuwd. tot morgen :D
Change of plans. Ondanks dat een nieuwe romp 19 euro kost en ik een complete EZ heb liggen, ga ik de "verkreukelde" EZ opwaarderen. De regelaar gaat helemaal naar achteren zodat de kans op storing door de regelaar nog kleiner wordt (grootste bron van problemen bij elektro-vliegtuigen!). In de cockpit/neus ga ik van balsahout een bakje maken met onderin een plaatje carbon. In die bak komt de LiPo en een mooie nette steun voor de camera die zijwaarts (misschien zo'n 30° naar voor gericht) gemonteerd is. Doordat de lens net over de rand van de cockpit komt ligt het zwaartepunt aanmerkelijk lager en dat maakt de neus een stuk stabieler, vooral bij harde wind. Onzin? Nee, want in de simulator kun je je zwaartepunten (zowel vertikaal als horizontaal) wijzigen en zo het vlieggedrag controleren.

De gespleten EZ met alle dubbelzijdige tape (van de RR) verwijderd:
72d3pj.jpg

En zoiets is het idee:
2945vmo.jpg

Ziet er allemaal weer spannend uit sleur ,ben benieuwd naar het eindresultaat

net ff 2 pack's gemaakt van ieder 8 cellen dus 9.6 V ,voordeel; iets meer power en gelijk ook wat zwaarder,wat ook een voordeel is .
dus 2 pack's van 9.6 v 1400ma, en als reserve nog een 6 cel 1400ma ,dus vliegen en blijven vliegen ;)

maar ik begrijp dat je morgen dus niet gaat vliegeren :nooo: , als er zo'n windje als vandaag staat ,ik ook niet ,maar hopen op windkracht 3 or less :razz:

Ziet er allemaal weer spannend uit sleur ,ben benieuwd naar het eindresultaat

net ff 2 pack's gemaakt van ieder 8 cellen dus 9.6 V ,voordeel; iets meer power en gelijk ook wat zwaarder,wat ook een voordeel is .
dus 2 pack's van 9.6 v 1400ma, en als reserve nog een 6 cel 1400ma ,dus vliegen en blijven vliegen ;)

maar ik begrijp dat je morgen dus niet gaat vliegeren :nooo: , als er zo'n windje als vandaag staat ,ik ook niet ,maar hopen op windkracht 3 or less :razz:
Nee, geen tijd om te vliegeren. Klusje van zo'n 750 uur werk excl. 200k aan materiaal. Daar zet ik het vliegeren wel even voor opzij. En inderdaad gaat het toch weer flink waaien. Vandaag gaven ze al windkracht 4/5 op, morgen wordt niet veel beter. :nooo:

Doe je nog wat met die 3S LiPo van 2100mAh? Ik ga, nu mijn EZ toch open ligt, een Permax 400 7,2V erin doen. Die kunnen tot 12V hebben en dus moet de EZ dan als een speer gaan. 8O Dus als je hem kwijt wilt, laat maar even weten wat je ervoor moet hebben (ik weet ook wat een nieuwe kost :p).

Ik begrijp hieruit dat je tv. hebt gekeken ;) :D
Mijn harddisk recorder sprong spontaan op ERROR. :evil: Maar je werd wel herkent door dochterlief. Da's de papa van die twee kereltjes van gisteren. :lol:

Vanavond even wat met het hobbymes in de weer geweest en de Fox voorzien van roeren. Beetje uitmeten (blind op de gok) en mooi onder 45° ingesneden aan alle kanten. Slechts een heel dun randje Elapor zit nog ertussen en zonder gebruik van tape dus nu mooie roertjes. Servootjes gemonteerd en de heveltjes via een uitsparing met de buitenwereld contact laten maken. Dus nu de servostangetjes knutselen, accuutje en ontvanger erin en zweven maar. Ondertussen in Hong Kong een 130-size motortje en een ieniemienie propje (2x1.2) besteld. :D :cool:

fox-diyrc_02_rudder_and_elevator.jpg

fox-diyrc_03_servos_in_place.jpg

Ik kreeg een uitnodiging om mee te doen met de 1:10 DUTCH OPEN 2008 van Virtual RC Racing.
De software is gratis te downloaden, alsmede dé track van de MACH.

(Bart opgelet jongen ;) , online alvast trainen en je bochttechniek oefenen en waar nodig verbeteren!)

Voor wie interresse heeft heb ik de linkjes in onderstaand e-mail quotje geplakt om mee te kunnen doen, kost voor zover ik het gezien heb niks :
Deelname op 5 juni is wel vereist om de Mach track te kunnen behouden.

@Peter, bekend bord :)

Dear VRC member,

We would like to invite you to join the exclusive 1:10 scale Dutch Open event. Why join?
- It is easy, free and a lot of fun!
- You get the Dutch national track "MACH" for FREE!
- You get to race against Dutch and Belgium drivers only!

That's right; you do not need to purchase the MACH track to join the event, because VRC is giving it to you for FREE. In fact, you do not even need a racing license to join, because we are giving you one month license for FREE! So, what do you need to do?

Just join the Dutch Open event that takes place at the 5th, 6th and 7th of June (that's in less than 2 weeks from now!). The first day kicks off with a qualification round, the 2nd day will have the top 50 qualifiers in the semi final and finally on the 3rd day the main final is reserved for 20 finalists. It is going to be a blast!

In short, what are the terms?
- You must be Dutch or from Belgium to join the event
- You do not need a racing license
- You do not need to purchase the MACH track
- You do not need to register for the event
- You must join the Dutch Open event on 5th of June to keep the MACH track! (Joining the event means that you must upload at least one race result)
- You must follow the instructions to prepare for the event:

INSTRUCTIONS

1 Download VRC

1.1 Click here to download VRC if you do not already have it installed.

2 Download and install the MACH track

2.1 Download and install the V3.5 updater to update your software and automatically download the MACH track:
Click here to download the regular VRC V3.5 updater.
Click here to download the Kyosho VRC V3.5 updater (Kyosho VRC version only).

2.2 Start VRC
a.) If a pop-up screen with the following message appears click YES: “The current Installation-ID is invalid or does not match your hardware. Do you want to create a new, valid Installation-ID?â€
b.) Click on the ‘VRC file check’ text on the bottom left side of the main menu. This opens the V3.5 updater.
c.) Now click on the ‘full check’ button to update the VRC software and automatically download the MACH track!

3 Join the event

3.1 Start VRC on the 5th of June;
3.2 Go to ‘Online Racing’;
3.3 Fill in your UserID and Password; (if you have forgotten your Login name and Password just let us know)
3.4 Go to ‘Race Events’;
3.5 Select the Dutch Open 2008 event and click on the flag to start the race.

For optimal performance, we recommend that you use at least some kind of joystick to control the game. You can also buy the high performance VRC adaptor to race with your own radio, or the USB stick- and wheel radio in our eshop!

If you have any questions please do not hesitate to ask them. Good luck preparing and practising for the event and hope to see you on the 5th of June!

Kind regards,

VRC competition manager
Virtual Racing Industries Ltd.
Virtual RC Racing ? Home Page

getimage.aspx

Laatst bewerkt:
Goed bezig sleur, een werpzwever(tje)
Wat ik je dochter zag presteren, en wat enkelt bart verder lukt door hem belachelijk hoog te gooien :rolling:, zag ik verder niemand doen :p

[edit]

Even de nieuwe forumsoftware getest, zit een grappige functie in genaamd wil je vriendje zijijijjihhijijijn.
Heb zowat iedereen erin geknalt, ff testen :p
wel slim, weet alleen niet of je er ook mee kunt chatten :S

Laatst bewerkt:
Ik kreeg een uitnodiging om mee te doen met de 1:10 DUTCH OPEN 2008 van Virtual RC Racing.
De software is gratis te downloaden, alsmede dé track van de MACH.

(Bart opgelet jongen ;) , online alvast trainen en je bochttechniek oefenen en waar nodig verbeteren!)

Voor wie interresse heeft heb ik de linkjes in onderstaand e-mail quotje geplakt om mee te kunnen doen, kost voor zover ik het gezien heb niks :
Deelname op 5 juni is wel vereist om de Mach track te kunnen behouden.

@Peter, bekend bord :)
Het zal wel aan mijn kopietje liggen maar er gebeuren allemaal gekke dingen. :? ;) :lol:

junkie_rc_in_vrc.jpg

Goed bezig sleur, een werpzwever(tje)
Wat ik je dochter zag presteren, en wat enkelt bart verder lukt door hem belachelijk hoog te gooien :rolling:, zag ik verder niemand doen :p

[edit]

Even de nieuwe forumsoftware getest, zit een grappige functie in genaamd wil je vriendje zijijijjihhijijijn.
wel slim, weet alleen niet of je er ook mee kunt chatten :S
Dat (motor)zwevertje gaat leuk worden. Gezien het aardige vlieggedrag met alleen een stalen knikker erin zal het ongetwijfeld veel beter in de lucht te houden zijn met wat besturing.

En ik hou niet zo van Hyves-achtige ellende. Dus ja, je bent met virtuele vriend maar ik doe daar verder niets mee. :p

Laatst bewerkt door een moderator:
wel slim, weet alleen niet of je er ook mee kunt chatten :S[/quote

Waar kan je dat downloaden of doet ie dat automatisch

Ik had nog een VRC accountje. Verrassend genoeg natuurlijk ook Sleurhutje (username Pipo Koeien). :? ;) Maar ook deze sim heeft problemen met een nVidia FX4500 adapter op een 24" 1920x1200 pixels scherm (laat staan in dual-view mode waarbij de resolutie 3840x1200 wordt 8O).

Maar je kunt pas vanaf de 29e inschrijven. En ik heb lekker heel veel rondjes door het gas gereden. Niemad die er wat van zei. :rolling:

Goeiesmorgens,

...vandaag geen RC aktiviteiten voor mij... :(
Afgelopen zaterdag heb ik enorm veel tijd verloren met de opbouw van een tuinhuis voor een klant van ons.

De hoeveelheden hout die geleverd zouden worden vielen erg tegen :???:..van een aantal wanddelen waren er maar liefst 9 te weinig geleverd,die moest zelf gaan namaken van gewoon ruig vuren balken:
op dikte schaven,afkorten,schuine kanten er aan zagen en frezen, mes-en groefprofiel er in schulpen,en daarna schaven....Ik was "not amused"...(de klant wel,omdat er een levertijd van ± 3 weken op het tuinhuis zit)

Tot overmaat van ramp verschilde de bouwtekening die bij de blokhut werd geleverd behoorlijk ten opzichte van de versie die als PDF file op de website werd gegeven :mad:

Resultaat: na 14 opgebouwde lagen(bijna op dakhoogte) kom je er achter dat je ALLES weer uit elkaar kunt gaan halen omdat er een paar dikke fouten in zitten.:nosmile:

Gelukkig was het prima te doen omdat het hout lekker droog was door het prachtige weer :zon: van de afgelopen dagen.

Door de hulp van Jacqueline en het heerlijke Thaise eten wat door Tim werd bereid,was het "drama" al snel vergeten en konden we de dag afsluiten met een tot de dakbalken opgebouwd tuinhuis.

Vandaag het dak erop met behulp van Max is dat redelijk snel gefixed...
(ja,zelfs op zondag wordt er soms gewerkt klant heeft het tuinhuis dringend nodig als "magazijn"...)

tot later! ;)

Sleur ; dus het duurt nog even voordat de ez klaar is :confused:

Dan zien we je over een paar jaar op HT :lol:

oldman.jpg

sleur na opbouw van zijn EZ :rolling:

EasyShark2.jpg

idee voor ftitsie ,mocht hij een EZ kopen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back