Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
sleur; het zal niet lang meer duren dat ik overmoet op lipo/goede lipo lader 8-O

waarom ? , bij weinig wind zijn de 8 of 9 nimh cellen te zwaar, tenminste dan wil je juist licht zijn en veel power hebben ,bij windkracht 3 of meer zijn de nimh cellen prima

dus gladoor ; wat kost een leuke lipolader en wat mooie lipo accu.s zowel 2 en 3 cellen ? en een leuk regelaartje voor brushless :cool:
maak maar een mooi prijsje 8-O;)

ben er rond 13;00 of iets later....:p

dus gladoor ; wat kost een leuke lipolader en wat mooie lipo accu.s zowel 2 en 3 cellen ? en een leuk regelaartje voor brushless :cool:
maak maar een mooi prijsje 8-O;)
Als ik jou was, zou ik gewoon de standaard motor erin houden. Wel een knappe propeller, bijvoorbeeld die ik heb, en dan een 3S LiPo (iets van 2000mAh :rolling:) en een simpel brushed regelaartje voor 3S LiPo (€ 18,50 bij RCTechnics).

Als laders moet je kiezen voor de nieuwere Graupner Ultramat's met ingebouwde balancer. Dan hoef je niet een extra kastje mee te slepen (en kun je dus ook niet kwijtraken).

Als ik jou was, zou ik gewoon de standaard motor erin houden. Wel een knappe propeller, bijvoorbeeld die ik heb, en dan een 3S LiPo (iets van 2000mAh :rolling:) en een simpel brushed regelaartje voor 3S LiPo ( 18,50 bij RCTechnics).

Als laders moet je kiezen voor de nieuwere Graupner Ultramat's met ingebouwde balancer. Dan hoef je niet een extra kastje mee te slepen (en kun je dus ook niet kwijtraken).

Goeie tip , de gunther prop zit er al op ,dat is al beter,ik heb nog een graupner camspeed prop bij me ,ook maar ff proberen . Tot laters

Posted via Mobile Device

@ bart. Mooi man. Ik kom eraan.!!!!:D Over een uurtje of zo. ik ga eerst ff eten. Ik kom net m'n nest uit. Word ik gisteravond om 22.30 gebeld. Of ik kon komen werken. Duurde gelijk de hele nacht.:morning: We hebben gelijk ook een paar buien gehad. We spoelde zowat van de weg af. Koplampen konden ook uitblijven. wat een bliksem.

Hij was weer geweldig vandaag.

De parachute viel ff tegen, had verwacht dat hij veel hoger zou komen, met de afbrekende slingshot.
Ik ga hem wel in een EZ monteren, lijkt me lachen om die te droppen op een meter of 50 hoogte :yes:

Baja rijden viel ff tegen, Fritsie denkt dat ik een paaltje heb geraakt.
Had vanmorgen vol goede moed mijn Vertigo verbreders eronder gezet, maar helaas is de linkerachterband gesneuveld.

Verders wel ff leuk en gezellig geweest, ook nog even Bart z'n Savage XL mogen besturen, die op zijn beurt weer spannende momenten beleefde toen z'n trim niet goed stond op de EZ, die Junkie op dat moment aan het rechttrekken was :rolling:

Duikvlucht over ons heen, met moeite hield hij hem boven, netjes hoor man! :yes:

TOPDAG!

Was weer leuk .:D

jongens wat ben ik verslaafd :(,ik vind het vliegen zo kicken :cool:
ben nu op het punt beland dat ik meer wil ,veel meer,ga dus over op lipo,en zal daar de nodige spullen voor aanschaffen, en een paar weken later de rol roeren monteren :D

wat betreft de andere de lucht in helpen , I am your man ;)
moeten we alleen even goed voorbereiden en eventueel de zenders koppelen ,dan is het echt vrij save ,maar een zender in mijn hand gedrukt krijgen en meteen weg vliegen ging maar net goed :shock:, voortaan ff alles checken .

vliegen met de ez lijkt makkelijk ,maar je moet wel even het gevoel krijgen ,en wel ff weten als je links of rechts stuurt dat je dan ook wat hoogte roer geeft ,anders duik je echt naar beneden .

maar sleur /ik /en of bym kunnen wel even instructeurtje spelen :pim: .
En om naar een vliegclub te gaan lijkt me voor de EZ overbodig , wel als je bijv nitro gaat vliegen ofzo

greetz

maar sleur /ik /en of bym kunnen wel even instructeurtje spelen :pim: .
En om naar een vliegclub te gaan lijkt me voor de EZ overbodig , wel als je bijv nitro gaat vliegen ofzo

greetz

En ik dan? ;)

Jongens, de EZ* wordt straks geplakt :p Hoe moet hij gelijmd worden, helemaal of maar op een paar punten :confused:

Ik hebter ontspanning lekker gevlogen. In totaal ruim 4 accu's leeg gevlogen. Laatste rondje even met de echte camera gedaan en deze keer wat hoger en verder gevlogen. Dat levert absoluut mooie plaatjes op. :yes: Jammer dat het zo mistig was...

p1tm1.jpg

1zf7z2w.jpg

241s4dc.jpg

29zpitz.jpg

Later meer... (en een filmpje)

En ik dan? ;)

Jongens, de EZ* wordt straks geplakt :p Hoe moet hij gelijmd worden, helemaal of maar op een paar punten :confused:

Oke jij ook ,maar jij hebt nog geen ez gevlogen ,maar die gele vlieger van jouw zal ongeveer het zelfde vliegen ;)

sleur; kwam, mijn ez nog in het filmpie voor :confused: :p

ik zou de ez op wat punten lijmen en of met dubbelzijdig ( dun) tape .
sleur weet er meer van ,die heeft het al eens gedaan , geen idee eigenlijk :confused:

Ik ga vanavond nog even terug naar High Tide :shock: :p
accuutje wordt geladen van de EZ* en tevens de rotostartaccu en gloeipluglader voor de XL,damn wat heeft die 5.9 motor een compressie!
Rotostarter werd bijna roodgloeiend tijdens het starten :???:

Eerst even wat eten met de familie en dan om ± 20.00-20.30 uur nog maar "het een en ander" verder uitproberen ;)

:confused::confused::confused: Sleur, help me :D
Ik zou het voor de eerste keer weer met dubbelzijdig tape doen. Gebruik van die dunne transparante tape hiervoor. Als je zeker weet dat je je EZ eigenlijk niet meer open gaat maken of hoeft te repareren, dan kun je beter met POR lijmen.

Ik heb mijn EZ nu helemaal verlijmd, dus ook het raamwerk in de staart en alle tussenstukken van de twee kamers (in de voorste zit de tweede Spektrum ontvanger en in de achterste de regelaar).

-edit-
Filmpje wordt ontwikkeld... Af en toe één of andere gek met een blauwe EZ die door het beeld schiet. :p ;)

-edit 2-
Nog wat meer foto's dan ondertussen... ;)

fm6ue0.jpg

35iukk6.jpg

2a0j8fn.jpg

Laatst bewerkt:
Als ik jou was, zou ik gewoon de standaard motor erin houden. Wel een knappe propeller, bijvoorbeeld die ik heb, en dan een 3S LiPo (iets van 2000mAh :rolling:) en een simpel brushed regelaartje voor 3S LiPo (€ 18,50 bij RCTechnics).

@ Sleur

Ik wil zometeen even gaan bestellen,

deze regelaar was het toch ;)

RCtechnics Internet Store

Weet iemand toevallig hoe het zit met de laadplug aansluiting op een Futaba zender ?
Is de tip ( dus pennetje ) de plus en de ring ( plaatje ) de min of versa ?
Ik kan hier niets over vinden in de manuals.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back