Eén enkele LiPo-cel is 3,7Volt (nominale spanning, pas geladen zelfs tot 4,2V 8O). Door ze in serie te schakelen krijg je dus een hogere spanning. Alleen hebben LiPo's in tegenstelling tot NiMH en NiCd dat je ze niet mag diep-ontladen. Als de belaste spanning onder de 2,5 Volt per cel komt, kun je de cel bijna zo goed als zeker weggooien omdat deze dan defect is. Het polymeer in de accu is dan permanent gedeformeerd. Als veilige ondergrens houdt men dus 2,75 Volt per cel aan. De regelaar zegt bij 3 Volt per cel dat het wel genoeg is geweest omdat de spanning op dat punt redelijk snel instort. Je kunt dan niet meer vollast de accu leegtrekken maar wel half gas en je servo's blijven ook nog gewoon werken. Als je dan door vliegt en je haalt echt de 2,75 Volt dan zegt de regelaar ook *klik* en crash je.
De Permax 400 motor is een 6V motor. Dat wil zeggen, de nominale spanning is 6V. Het maximum hebben ze gesteld op 8V. De regelaar heeft een verlies van nog geen 0,2V dus dat merk je niet. Helemaal niet als je bedenkt dat een net geladen accu zelfs nog meer levert. Als je dus continu vol gas viegt met een 3S LiPo, zoals Junkie deed, dan is je motor geen lang leven beschoren. Doe je rustiger aan en gebruik je de top om snelle bochten en loopings te maken en vertikaal te stijgen 8O dan is het geen probleem, de motor koelt daarna snel genoeg af als je even gas terug neemt.