Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Leason learned.... 8O

Zojuist even geprobeerd wat luchtfoto's te maken van ons nieuwe pand. Het testvluchtje op en neer de straat en pver het stukje land was geen enkel probleem. Dus zelfverzekerd het grote boze luchtruim opgezocht. Het eerste rond langs en over het pand was geen enkel probleem. Het twee rondje in een iets grotere cirkel (ik schat zo'n 200 meter zender/ontvanger) liep duidelijk anders af.

Ineens duikt het toestel spinnend naar beneden, volledig onbestuurbaar. 8O Met de gedacht: "Hij houdt hem niet" en "Klappertje" begon ik al corrigend als laatste poging het toestel toch nog te redden. In ieder geval nog weten te voorkomen dat hij richting de snelweg en bebouwing ging en ietwat horizontaal weten te krijgen. Uiteindelijk verdween het vliegtuig richting de havens. Na eerst een groenstrook te zijn gepasserd over een watertje van zo'n meter of 10 breed, dan een groenstrook van 25 meter, dan een stuk water, een heel smal strookje struiken en wat hoog gras en vervolgens de gote haven van Beverwijk. :evil:

Als een wonder is de EZ op zijn kop uiteindelijk op het laatste strookje bewoonde wereld terecht gekomen. De motorregelaar was al in failsafe en stond dus uit. Slechts drie grassprieten aan de prop blijven hangen. Enige schade is een compleet verwoeste fotosteun en een klein barstje in het plasticje voor het display van de camera.

Voor zover dus al het geluk van de wereld en een mooie dag om loten te kopen. :D Maar ook pech want de camera heeft na zo'n 15 seconden een foutmelding gegeven dat er iets niet goed ging met het wegschrijven naar de SD-Card en meer dan de eerste 15 seconden staan er niet op. :cry:

easy-lucky_day_crash.jpg

Conclusie: Vlieg nooit tussen bebouwing want je bereikt wordt drastisch beperkt door reflecties :teacher:

Whowww, een geluk bij een ongeluk dus. Had zomaar het einde van deze EZ* kunnen zijn. Oorzaak al gevonden?

Whowww, een geluk bij een ongeluk dus. Had zomaar het einde van deze EZ* kunnen zijn. Oorzaak al gevonden?
Ja, reflecties door bebouwing. Er staan allemaal grote overslaghallen, mooie staalconstructies met aluminium beplating. Die geven waanzinnig veel reflecties waardoor alles helemaal op tilt gaat. Ik liep om e.e.a. te controleren met de EZ tussen twee hallen in met de zender om mijn nek en de EZ in de hand en de motor ging spontaan aan en uit en servo's gingen klapperen. Eenmaal weer tussen de bebouwing vandaan en er was niets meer aan het handje. 8O

Conclusie (in ieder geval voor 2.4GHz) is als je directe zicht weg is, is je bereikt niet veel meer dan 50-100 meter. Daarbuiten ben je kansloos. Evenals tussen gebouwen in, zeker als het met aluminium beplating is. Niet meer doen dus. :nooo:

Grootste geluk is dat de camera het nog doet. Zo oud was-ie nog niet. ;)

Jij gebruikt toch een 6100 ontvanger? Het bereik daarvan is ook niet zo heel geweldig volgens mij. De 7000 heeft een veel beter bereik.

Kan ook dat er veel storing is door de WiFi netwerken in de buurt?

Ik wil je best wat uitleggen hoor maar zoals ik al eerder zei, ik ben (nog) geen crack :D

De basis vind je in de filmpjes van Finless. Bekijk vooral de CCPM afstellingen en er zal een wereld voor je open gaan. (staan in de general build video's)

Jij gebruikt toch een 6100 ontvanger? Het bereik daarvan is ook niet zo heel geweldig volgens mij. De 7000 heeft een veel beter bereik.

Kan ook dat er veel storing is door de WiFi netwerken in de buurt?
Nee, een AR6200 met dubbele ontvanger, haaks gepolariseerd. Die is hetzelfde als de AR7000 maar met een kanaal minder. Maar als hetzelfde signaal 3x langskomt met een zekere vertraging, dan weet de software in de ontvanger het ook niet meer. Het systeem is niet zo geavanceerd dat informatie genummerd wordt zodat eenmaal verwerkte informatie niet nogmaals verwerkt wordt.

WiFi-netwerken hebben geen invloed. Die zitten op een iets ander frequentiestukje. Het gebruikte protocol is namelijk geen Wireless LAN maar Wireless USB, zoals gebruikt in muizen en toetsenborden maar met een opgevoerde zendmodule. Er staan maar 5 gebouwen waarvan er maar twee meetbaar WiFi buiten de buitenmuur hebben (wij en de overburen).

Op HoogTij heb ik nog wel verder weg gevlogen dan dit en dat gaf geen enkel probleem. Maar daar was altijd direct zicht tussen zender en ontvanger(s).

Check.

Echt een ongelooflijke mazzel dat hij precies op dat stukje bleef liggen. Hoe heb je hem daar weer opgehaald want je kon niet precies zien waar hij geland was (kon ook makkelijk in het water zijn...)

Check.

Echt een ongelooflijke mazzel dat hij precies op dat stukje bleef liggen. Hoe heb je hem daar weer opgehaald want je kon niet precies zien waar hij geland was (kon ook makkelijk in het water zijn...)
Als hij in het water zou hebben gelegen, kon ik hem wel zien drijven vanaf de kade bij de overburen. Maar ik zag niets drijven. Dat gaf wat hoop. ;)

Dus maar aangebeld bij die mensen (die ik achteraf bleek te kennen omdat hun kinderen op dezelfde peuterspeelzaal hebben gezeten als onze kids). En die waren zo aardig om even te gaan kijken. En inderdaad lag hij daar. Alleraardigste mensen dus (moet nog even een bloemetje regelen voor de moeite, maar dat komt wel goed. :thumbsup:).

Eazy come , Eazy go .Geluk dat ie niet het water opgezocht heb anders had je kunnen zwemmen(is ook niet verkeerd met dit weer).Cameraatje nog gecheckt of hij verder nog doet wat ie moet doen.
Zou zeker een paar lootjes halen vandaag wie weet is het geluk met U :worship:

Ik wil je best wat uitleggen hoor maar zoals ik al eerder zei, ik ben (nog) geen crack :D

De basis vind je in de filmpjes van Finless. Bekijk vooral de CCPM afstellingen en er zal een wereld voor je open gaan. (staan in de general build video's)

ok ik ga weer wat filmpjes bekijken en vanavond weer proberen te vliegen .

Bedankt alvast

Eazy come , Eazy go .Geluk dat ie niet het water opgezocht heb anders had je kunnen zwemmen(is ook niet verkeerd met dit weer).Cameraatje nog gecheckt of hij verder nog doet wat ie moet doen.
Zou zeker een paar lootjes halen vandaag wie weet is het geluk met U :worship:
Zoals gezegd was de camera nog heel (anders dan dat er na 15 seconden een datafout met de SD-card was opgetreden maar na opnieuw formateren was dat opgelost). Dus ook geen foto's van de capriolen tijdens de crash, da's nog het ergste. En er zit een klein barstje in het plasticje voor het display. Maar verder niets mis mee. ;) Pfjoew...

Ik kon het toch niet laten om twee krasloten te halen. Maar helaas, kennelijk kun je maar één keer per dag geluk hebben. :? :lol:

Ik ben er vanavond ook rond 19:30 uur.

-edit-
Oh ja, ook een Graupner Genius 40 Brushed/Brushless regelaar voor weinig (minder dan de vraagprijs). ;)

Laatst bewerkt:
Hop en weer een minder :) Gaat lekker zo :rolling:

Ik zal Evert vragen er een stuk of 15 voor me te maken. Zal ook even vragen naar de planning. Ik denk een paar weken.

Zoals gezegd was de camera nog heel (anders dan dat er na 15 seconden een datafout met de SD-card was opgetreden maar na opnieuw formateren was dat opgelost). Dus ook geen foto's van de capriolen tijdens de crash, da's nog het ergste. En er zit een klein barstje in het plasticje voor het display. Maar verder niets mis mee. ;) Pfjoew...

Ik kon het toch niet laten om twee krasloten te halen. Maar helaas, kennelijk kun je maar één keer per dag geluk hebben. :? :lol:

Ik ben er vanavond ook rond 19:30 uur.

-edit-
Oh ja, ook een Graupner Genius 40 Brushed/Brushless regelaar voor weinig (minder dan de vraagprijs). ;)
Je kan niet alles hebben Sleur je hebt het geprobeerd
Rond 19:30 present

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan het ook omdraaien, je hebt pech gehad dat het je is overkomen. Je geluk moet dus nog komen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back