Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
:offtopic: Beroepsmatig...

Drivers zijn er ondertussen meer dan genoeg. Elke zichzelf respecterende fabrikant die zich aan de richtlijnen voor Windows XP drivers had gehouden, had zijn drivers ook als zodanig geprogrammeerd. Maar helaas hebben sommige fabrikanten van voornamelijk feestproducten (merkloos en joepie-merken) de Windows 98 driver een beetje aangepast zodat-ie onder Windows XP nog wel werkte.

En je kunt inderdaad Windows Vista downgraden naar Windpws XP. Maar dan moet je wel de kleine lettertjes goed lezen. Alleen de zakelijke producten, dus Windows Vista Business en Ultimate, kun je met één belletje naar het Microsoft Clearing House om laten zetten naar Windows XP Professional. Dat is bij ons nog regelmatig aan de orde.

Dan moet je zorgen voor voldoende geheugen. Windows Vista Basic werkt prima met 512MB geheugen (bij gebrek aan grafische flauwekul en netwerkbeveiligingen voo grote netwerken). Windows Vista Premium is minimaal 1024MB noodzakelijk en meer wordt aanbevolen. Voor Windows Vista Business en Ultimate heb je minimaal 1024MB nodig en na de upgrade naar Service Pack 1 zul je minimaal 1280MB moeten hebben, 2048MB is aanbevolen. Verder worden de prestaties van Vista heel erg beïnvloed door je grafische kaart, harde schijf en virusscanner (Norton Antivirus en Microsoft One Care zuigen zeker, McAfee is redelijk te doen, Avast is gratis en werkt goed, diverse zakelijke scanner zijn uitstekend te doen).

Nee, ik ben ook geen promotor van Vista maar heb er wel dagelijks mee te maken dus veel ervaring in het oplossen van dergelijke problemen.

Bedankt voor je input , eigenlijk voldoe ik wel aan al die eisen . Heb je ook verstand van heli´s==:D

jup, ook al . doe dat pc gebeuren ook al een tijd en ik weet wel waar ik op moet letten .Ik hou het voorlopig gewoon bij xp . Ook games willen niet altijd trouwens . Draait wel maar geeft ook problemen dit heetf denk ik dan weer met nvidia drivers te maken . Ach ja zal het eerdaags weer is installeren mischien dat het beter draait met nieuwe drivers enzo .
Die nVidia-kaarten hebben een optie voor iets met 3D (ik geloof bi-lineair filtering of zo) en als die optie aan staat, wordt de videokaart retetraag. Ook al gebruik je het 3D-gebeuren niet (het Microsoft Aero-interface gebruikt het namelijk wel stiekem). 8O Ook werkt bij nVidia-kaarten de update naar een nieuwere versie niet. Je moet dan handmatig alle zooi weggooien in veilige modus, dan opstarten in VGA-modus en de nieuwe drivers installeren en dan kun je weer normaal werken.

Bedankt voor je input , eigenlijk voldoe ik wel aan al die eisen . Heb je ook verstand van heli´s==:D
Nee, niet meer. Ik heb me ooit gewaagd aan heli-vliegen (ergens eind 2006) maar daar bleek ik onvoldoende tijd voor te hebben. Dus die is weer verkocht. :p Het vliegen zoals het nu is vind ik leuk, lekker raggen op HT. Maar er komt binnen een paar maanden ook een serieuzere kist aan die HT zelden tot nooit zal zien, die gat op het vliegveldje in Heemskerk bij de club losgelaten worden. Daar heb je niet van die zandzooi die overal in gaat zitten. In een brushless van 26 euro en op/in/aan een piepschuim vliegding zal het me worst zijn maar een dure brushless van 100+ euro en overal tussen de bespanning wordt een andere zaak, dat verhoogt toch behoorlijk het vlieggewicht na elke landing. 8O :lol:

ah ja, m,n maat zit ook bij die club , zijn naam is tito ( chileen is het )

Hij zit er niet al te lang maar is al volop bezig met lessen en bouwen . Hij is nu een mustang aan het maken . Ik zat er ook aan te dneken om een keer daar te gaan vliegen .

Maar kan toch nog niet vliegen want dan stort phil neer :-|

Je kan gewoon vliegen hoor, is zit op een ander kanaal. probleem was alleen dat ik heel dicht bij Kevertje's frequentie zit. Gisteren hebben we dat even uitgetest maar dat levert geen problemen op :nooo: :thumbsup: dus je kan gewoon komen vliegen.

Marcel zijn EZ ging ook oncontroleerbaar de grond in :( boven de Bermuda (lees Hoogtij)-driehoek Ik had Siggery vanavond een beetje geholpen met de EZ omhoogbrengen en uittrimmen, alles ging perfect. Marcel krijgt aardig de smaak te pakken :yes: alleen die storing was weer zwaar klöte :confused::( Ik stond er naast maar hij kon echt helemaal niets meer doen. Conclusie, dat wordt weer een avondje pörren ;)
Ook hebben we weer een nieuw woord bedacht op Hoogtij, het woord is:
PIEPSCHUIMMOEHEID ;) (C) 2008 Junkie RC

Goedenavond allemaal
Ben ook weer terug van de Kevermeeting in budel(paar km van de belgische grens)
Het was daar echt kl**e weer!!!!!
Het kwam daar met bakken uit de hemel. Toen ik vanmiddag weer een beetje langs Utrecht kwam begon het weer een beetje op te klaren. Maar goed, wel een paar onderdeeltjes gescoort dus met dat project kan ik ook weer verder.
Morgen ff naar RCT models in velserbroek een nieuw servootje halen voor de EZ en kijken voor een balancer printje en dan kan ie weer de lucht in.
En nu maar hopen dat het morgenavond nog een beetje lekker weer wordt.

Met Tito gaat het best goed. Hij heeft een tweedehands model gekocht en is daarmee aan het lessen en bouwt verder op de club aan een rolroertrainer.
De mustang staat effies aan de kant.
Kom maar eens vliegen op dinsdag of donderdag avond of in het weekend.
Na het vliegen gaan we altijd even wat drinken in ons clubgebouw in Heemskerk.
O ja, ik moet ook nog even mijn kanaal doorgeven. Ik vlieg af en toe op HT (met de shockflyer en de formula 1) op kanaal 63 en 64.

groeten van Erik

Je kan gewoon vliegen hoor, is zit op een ander kanaal. probleem was alleen dat ik heel dicht bij Kevertje's frequentie zit. Gisteren hebben we dat even uitgetest maar dat levert geen problemen op :nooo: :thumbsup: dus je kan gewoon komen vliegen.

Marcel zijn EZ ging ook oncontroleerbaar de grond in :( boven de Bermuda (lees Hoogtij)-driehoek Ik had Siggery vanavond een beetje geholpen met de EZ omhoogbrengen en uittrimmen, alles ging perfect. Marcel krijgt aardig de smaak te pakken :yes: alleen die storing was weer zwaar klöte :confused::( Ik stond er naast maar hij kon echt helemaal niets meer doen. Conclusie, dat wordt weer een avondje pörren ;)
Ook hebben we weer een nieuw woord bedacht op Hoogtij, het woord is:
PIEPSCHUIMMOEHEID ;) (C) 2008 Junkie RC

Goed dat ik t weet!

Ja hij zit alweer lekker te Pörre van vore :rolling:

Goedenavond allemaal
Ben ook weer terug van de Kevermeeting in budel(paar km van de belgische grens)
Het was daar echt kl**e weer!!!!!
Het kwam daar met bakken uit de hemel. Toen ik vanmiddag weer een beetje langs Utrecht kwam begon het weer een beetje op te klaren. Maar goed, wel een paar onderdeeltjes gescoort dus met dat project kan ik ook weer verder.
Morgen ff naar RCT models in velserbroek een nieuw servootje halen voor de EZ en kijken voor een balancer printje en dan kan ie weer de lucht in.

Hey budel daar kom ik m,n hele leven al :D. dat zit bij camping soerendonk :D bij maarheeze / leende . Die afslag moest je ook hebben .

Waar was het ergens in budel ?

Met Tito gaat het best goed. Hij heeft een tweedehands model gekocht en is daarmee aan het lessen en bouwt verder op de club aan een rolroertrainer.
O ja, ik moet ook nog even mijn kanaal doorgeven. Ik vlieg af en toe op HT (met de shockflyer en de formula 1) op kanaal 63 en 64.

groeten van Erik

Ik weet dat het goed gaat inderdaad ik zie hem elke dag , we zijn brothers zeg maar :p

Zo,de EZ zit weer netjes in/aan elkaar ge-uhu't ;)
Phil bedankt voor de assistentie en de heerlijke dropjes hedenavond,voor mijn gevoel ging het idd.
best lekker :D

Tot dat ene moment,ik draaide een bocht naar links en ineens totaal geen controle meer :(
Ik trok het hoogteroer nog wat omhoog en gaf een beetje gas bij maar helemaal geen reactie vanuit de EZ.

Het gevolg was dat de EZ met een vrij harde klap op de grond belandde en hierbij voor de derde keer zijn neus scheurde :hammer:

( weet dat ding ook eens hoe het voelt als je teveel gezopen hebt )

Ook het staartstuk was compleet afgebroken en het gedeelte waar de vleugels in zitten ( onder de motor ) was totaal doorgescheurd :roll:

1 heel groot voordeel van deze hobby is toch wel dat de schade tot nu toe beperkt is gebleven tot een halve tube UHU POR,wat klevende vingers,
en wat duck-tape :thumbsup:

Hier de boeing 747 jumbojet van die malle Junkie ;-)

Laatst bewerkt:
Ja was weer even leuk , en vliegen met de funliner is ook erg leuk ,en heeft vermogen genoeg. verder zit je snel erg hoog omdat hij wat groter is als de ez,je blijft hem dus goed zien . sturen met rolroeren gaat erg gemakkelijk en ik maak ook geen gebruik meer van het richtingsroer , dus volgende opdracht is vleugels v/d ez inkorten en rolroeren plaatsen :D, deze week wat minder vliegen ,en wat meer bouwen a/d vliegers, dan ben ik nl wel thuis, kreeg weer wat klachten dat ik sávonds nooit thuis ben :),en dat klopt ,junkie gaat afkicken ,tja dat vliegen is net zo verslavend als roken ;), dus alle zooi op marktplaats ,behalve de vliegers dan en mijn x-ray :cool:,en 2 avondjes vliegen om te beginnnen :idea: voor de werkers ....werkse ;). ps phil ; je hebt piepschuim moeheid maar ook gezinsmoeheid ;)

groeten van Erik
Mooi, jouw frequenties staan ook op de kaart. ;) :thumbsup:

Binnenkort kom ik wel een keer vliegen op de club. Met een maandje denk ik dat ik mijn andere toestel wel heb en dan wordt het bouwen bij de club. :lol: ;)

Hey budel daar kom ik m,n hele leven al :D. dat zit bij camping soerendonk :D bij maarheeze / leende . Die afslag moest je ook hebben .

Waar was het ergens in budel ?

Ik moest afslag budel hebben, en dan rotonde rechts helemaal aan het einde op een groot stuk land met een paardenmanege.:rolleyes:

mijn heli aan het modden ( zweet staat afentoe in m,n handen , zo eng vind ik het )

Tussen servo,s en swashplate zitten nogal wat linkarmpjes , en die kunnen weg als je de plaats van de servo,s veranderd , maar dat betekend wel dat je moet snijden in het mainframe.Dus hoop dat het goed gaat .

Resultaat moet verbluffend zijn .

Hoop trouwens weer snel aan het werk te zijn .... dat thuis zitten is ook niks .

Hoe laat ben jij vanavond op HT Kevertje ?
Zoals het er nu uitziet moet het gaan lukken met het weer ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back