Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal.

Jeetje ben ff op vakantie en druk naderhand....2 weken leesvoer inhalen...
Maar niemand heeft zich hoeven vervelen zie ik al!
Mooi filmpie trouwens Phil!

@Bym: hoest nou met poes?

Heb het teruglezen na 30 pagina's opgegeven...zat tegen de andere 50 op te hikken :S

te veel denk je?

Er staat op het moment een ZO 4 , is op het randje met een permax 400 motortje ;)

Gisteren ook met Ferry gevlogen met deze wind,zijn 7.2V motortje uitgefikt door te lange overbelasting met een 3S lipo :(
Zal voor jou dus niet zo veel problemen geven met je bruschless set-up.

Wij kwamen amper tegen de wind in,maar het geeft wel een extra kick,dat dan weer wel :shock:

Er staat op het moment een ZO 4 , is op het randje met een permax 400 motortje ;)

Gisteren ook met Ferry gevlogen met deze wind,zijn 7.2V motortje uitgefikt door te lange overbelasting met een 3S lipo :(
Zal voor jou dus niet zo veel problemen geven met je bruschless set-up.

Wij kwamen amper tegen de wind in,maar het geeft wel een extra kick,dat dan weer wel :shock:
Als je liever vanavond gaat , vind ik dat ook prima

Nee, het enige dat ik weet is dat je wel op moet passen met het aansluiten van een aparte BEC en een ESC met BEC want je kunt hele rare dingen krijgen met voedingsspanningen en de boel zo opblazen als je geen maatregelen neemt. Bij een aparte BEC moet je dus de BEC op je regelaar uitschakelen. Meest veilige manier is een opto-coupler ertussen, je maakt dan een elektrische scheiding tussen de regelaar en de ontvanger (je ziet wel eens de optie OPTO bij een regelaar staan, die heeft dat dan). Hoe het allemaal precies zit weet ik (nog) niet. Ik kan niet alles weten hè... :? ;)

ik weet dat je de rode draad ( plus dus ) los moet halen van de bec naar de ontvanger. zwart en wit laat je intakt om de ontvanger toch nog via deze draden de esc te laten reguleren.

ik weet dat je de rode draad ( plus dus ) los moet halen van de bec naar de ontvanger. zwart en wit laat je intakt om de ontvanger toch nog via deze draden de esc te laten reguleren.
Ja, dat is het minste wat je moet doen. Echter kan het wel problemen/storingen opleveren doordat de ESC intern op een andere spanning werkt dan de ontvanger. De kans is klein maar wel aanwezig. Tot 4S LiPo gaat het meestal wel goed. Daarboven wordt eigenlijk alleen maar Opto gebruikt voor de koppeling tussen ontvanger en ESC.

De modelbouwwinkel heeft van VXR een 1A BEC liggen. Die is eigenlijk voor autootjes bedoeld maar zal het ook prima in een heli doen. Deze kun je eventueel ook in 3A krijgen.

zo, net terug van quartel , de regelaar ingeregeld via de pc en dan gaat het wel goed:D, verder nog mijn te kleine brushless ingeruild voor iets sterkere motor dwz de robbe bl 2824 - 26 motor buitenloper voor de extra ez , ook nog een fox gescoord voor floortje ( het hele plafond hing er mee vol 8O )en wat adaptoren voor de funliner met twee 5,5 x4,3 camspeed prop's , dus ben benieuwd hoe alles vliegt zondag avond , wel hopen op een beetje wind vanaf windkracht 3 of hoger ,voor een beetje meer vliegplezier ;) . ps phil ,ik heb nu ook de castle link kabel die op alle phoenix regelaars werkt , dus neem maar een keer mee , scheelt je toch weer 32 euries ;)

ik zit even op deze website te kijken van vxr: :: VXR - Pioneer in Introducing Lithium Polymer Technology in RC ::

maar ik zie alleen maar regulators geen bec,s.
Ach, of je het nu BEC of Regulator noemt is om het even. Maar die van VXR zijn voor 2S LiPo en jij hebt vast 3S of 4S. Kijk dan even naar deze. Is tot 10S LiPo 8O en 4A uitgangsstroom.

@ Sleur ben je thuis dan ga ik die kant op
Zoals telefonistisch gecommuniceerd. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back