Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo nog twee uurtjes,dan zit ook deze werkdag er weer op :cool:
Rond half 5 ben ik op HT,vliegtuig ligt in de kofferbak ;)

Even wat rondjes fladderen en dus heerlijk ontstressen.

@ En was het nog droog daar bij jou marcelsiggery:? wou nog ff langs

wippen:yes: maar het regende:onweer::onweer: hier al dus ja ben maar

thuus gebleven, ga je spreken gabbertje gr.Dr.Dre.;)

1 cell vervangen in de pack bedoel je sleur ?
Nee, of je een balancer gebruikt bij het laden. Een goede balancer zorgt dat alle cellen gelijkwaardig geladen worden (gebalanceerd). Hiermee voorkom je dat een minder goede cel sneller ontladen wordt waardoor de accupack niet meer goed functioneert. Op de balancer kun je ook zien welke cell van een accupack problemen geeft.

Vervangen van 1 cel in een pack is not done, tenzij je exact dezelfde losse cellen hebt (bijv. van twee defecte packs weer één goede maken).

Ik heb net mijn parkieten weggegeven. Dit gaat betekenen dat er ruimte voor de hobby vrijkomt. Kan ik ook weer een beetje expanderen....;) En het vrouwtje heeft ook een relax-kamer :D Na de vakantie maar verbouwen. Alweer....:rolleyes:

Nee, of je een balancer gebruikt bij het laden. Een goede balancer zorgt dat alle cellen gelijkwaardig geladen worden (gebalanceerd). Hiermee voorkom je dat een minder goede cel sneller ontladen wordt waardoor de accupack niet meer goed functioneert. Op de balancer kun je ook zien welke cell van een accupack problemen geeft.

Vervangen van 1 cel in een pack is not done, tenzij je exact dezelfde losse cellen hebt (bijv. van twee defecte packs weer één goede maken).
Even heel wat anders wat heb je precies nodig voor stangetjes moet morgen toch even het centrum neem ik het wel even mee voor je als ik weet wat je wilt hebben.

Greetz,

Gladoor.

verek nu lees ik het nog eens en zie ik dat je schrijft dat er nooit 1 cell vervangen word behalve als je twee dezelfde packs hebt die kapot zijn :p

peet als je voor mij nog zo,n lipo betseld van graupner wanneer heb je hem dan ?

Even heel wat anders wat heb je precies nodig voor stangetjes moet morgen toch even het centrum neem ik het wel even mee voor je als ik weet wat je wilt hebben.
Gladoor, dank je wel voor de stangetjes inclusief quick-links. 8O Huh??? Ja, ik had die nog van jouw HPI MB486 liggen. Dat zijn lekker dikke stangen dus die ga ik nu even verknippen. ;) :thumbsup:

Gelijk even de spinner op maat snijden/zagen zodat dan Cam Speed prop erin past (zit een enorme spoed op, 8x6", dus die past niet direct in de spinner). Net even de prop op de kleine Monsun gezet en even lekker gas gegeven in de kamer. Trekt erg snel op en mijn gevoel zegt dat het kistje lekker zal vliegen. Voelt gewoon goed aan met voldoende trekkracht en alle roeren die soepel bewegen. :cool: Nu het weer nog.... :evil:

Vanmiddag rond 17.00 uur nog even gevlogen maar er stond zo giga veel wind op HT dat mijn permaxje dit niet kon bolwerken :confused:

Na wat hoogte te hebben gemaakt ( meterje of 30 ) werd het tijd om de snelheid er eens flink op te gooien dus gooide ik de EZ met de kont in de wind :lol:

Dit heb ik geweten,hij ging echt giga hard richting de witte brug :cool:
Toen kwam het moment van draaien en tegen de wind in vliegen :(
Ik had echt veel moeite om de EZ stabiel in de lucht te houden en had veel te weinig power om terug te komen.

Na een minuut of 3/4 stoeien ( boven de SWAMP ) dreef hij al verder richting de witte brug.
Op een gegeven moment was hij zo ver dat ik hem nauwelijk nog kon zien ( ver voorbij de SWAMP ) en heb hem toen op de gok naar beneden laten glijden :lol:

Na ongeveer de plaats van landing bepaald te hebben ben ik over de dijk richting de witte brug gereden en daar lag hij dan in het graaaasssss
op ongeveer 15 meter van de opgang van de witte brug :rolling: :thumbsup:

SCHADE: Alleen de motorbehuizing was losgescheurd (mooie breuk) en is

alweer gerepareerd :lol:

090720081314.jpg

090720081313.jpg

090720081315.jpg

(is ongeveer 300 meter van de plaats waar wij altijd staan ) :shock:

@ Wordt al weer tijd voor een nieuwe "OUWE":rolling:, het is 1 en al tape en lijm en ik heb nog wel een klusje voor je:yes: (voor wat extra euries;)),gr.Dr.Dre.:Fade-color

De nieuwe is al onderweg samen met de PROTECH VOYAGER ;)

f-pt0420.jpg

Klusjes graag via PB ;)

Laatst bewerkt:
Ga toch eens met je baja rijden ,kerel , dat vliegen is wel weer leuk geweest ;-)

Posted via Mobile Device

Dit ga ik ook snel weer eens doen,wordt wel weer eens tijd om wat stof te gaan happen ;)

2 joehoe's voor mij,, ten 1ste heb ik er een garagebox bij, bij mij achter op het plein :p , dat betekend een hoop ruimte erbij , en uiteraard op de zaak gezet ;), verder is mijn vakantie begonnen :p. we zouden eerst naar italie gaan ,maar hebben daar eigenlijk helemaal geen zin in , is er veel te warm , en je zit 2 dagen in de auto :) plus hou ik dan een berg geld over wat ik weer in de hobby ,en het huis kan stoppen 8O, dat heeft van binnen ook een schilders beurt nodig , dus lekker rommelen en wat dagjes weg ofzo , prima geregeld :cool:. verder niets te melden .....

Ben blij dat jij er een garage bij hebt,en omdat ik weer met de baja ga rijden heb ik natuurlijk wel een knappe sleutelplaats nodig,op balkon wordt wel erg vervelend :lol: ;)

Dit ga ik ook snel weer eens doen,wordt wel weer eens tijd om wat stof te gaan happen ;)

Ben blij dat jij er een garage bij hebt,en omdat ik weer met de baja ga rijden heb ik natuurlijk wel een knappe sleutelplaats nodig,op balkon wordt wel erg vervelend :lol: ;)
er is nog wel ruimte om diverse baja's van de winter stalling te voorzien , tegen ht dollars :lol:. djees ik heb weer een gedeelte v/h forum tot leven gewekt , ik plaatste een bericht waar al sinds dec 2004 niets gepost was , was na 3 minuten al een drukke boel :D, afdeling brandstof vliegtuigen "aanschaf cox motor " ik wou wat over die schattige blokjes weten . ben nu druk met de ez bezig om er iets "aparts"van te maken :rolleyes:

Nou ook in huize BYM druk bezig een aparte EASYstar te maken .....

Aanschouw de werkzaamheden :

ledjes1.jpg

ledjes2.jpg

ledjes3.jpg

ledjes4.jpg

En zoals het hoort, ook een videootje, alleen youtube is beetje langzaam dus :

OgenBlik.gif

Het schakelen tussen licht en donker vindt mijn camera niet zo heel fijn, dus het verschil in licht en donker is in real life direct waarneembaar, maar op filmpje niet echt direct, meer soort van vloeiende overgang ;)

Maar goed, filmpje 1 : (Q-Music op de achtergrond, sorry zet het geluid maar uit hoor ... :p )

Laatst bewerkt door een moderator:
Het schakelen tussen licht en donker vindt mijn camera niet zo heel fijn, dus het verschil in licht en donker is in real life direct waarneembaar, maar op filmpje niet echt direct, meer soort van vloeiende overgang ;)

Maar goed, filmpje 1 : (Q-Music op de achtergrond, sorry zet het geluid maar uit hoor ... :p )
Ziet er strak uit. :thumbsup: Je hebt er toch wel een aantal in serie gezet om de stroom te beperken hè? :? Je weet wel, 20mA per LED met een spanningsval van 1,2V per LED. Bij 5V dus 4 in serie is 4,8V maar nog steeds die 20mA. LEDs zijn nu eenmaal stroomgestuurd dus je verstookt minder energie in je weerstandje.

-edit-
De mini-Monsun is helemaal klaar. Spinner zit erop, ontvanger en accu erin gekleeft met clitorisband, de servostangetjes naar de rolroeren van 1mm staal gemaakt (gerecycled HPI MB486 ;)) zodat de speling helemaal weg is, een hoop geklooi om de rolroeren gelijk te zetten (met twee servo's is toch echt makkelijker met onafhankelijk trimmen), motor en vertragingskast nog een centimeter naar achter gezet zodat de spinner heel dicht op de neus zit, cockpitje erop en toen... Het balanspunt. 8O Die zou volgens de handleiding tussen 40 en 45mm vanaf de voorkant van de vleugel moeten zitten. Wat denk je? Precies tussen de 40 en 45mm (op de vingers). :thumbsup:

Wat speekselficaties:
- Spanwijdte: 92cm
- Lengte: 75cm
- Vlieggewicht: ~620 gram (specs. zeggen 650 gram met NiMH)
- Accu: 3S1P 2000mAh Graupner
- Regelaar: Feestmerk 30A LiPo Saver
- Motor: Permax 400 met Kyosho 2,33:1 vetragingskast
- Propellor: Graupner Cam Slim 8x6"
- Servo's: 3x Graupner C261 Micro-Servo 8gr., stelkracht 1,4kg
- Radio: Spektrum DX6i TX, Spektrum AR7000 RX
- Totale kosten (excl. radio) circa € 170,00

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back