Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Was een druk dagje vandaag , eerst naar Artis (om de nieuwe camera uit te proberen) :cool: ;) en vanavond naar de kermis , we zouden eerst gister , maar het begon sávonds te regenen dus hadden we besloten om vandaag te gaan , errug leuk allemaal , maar je kan bijna je faillisement aanvragen na een rondje over de kermis :shock: :lol:

Wit is ook goed :D

@ Junkie: dat was een knap staaltje vliegwerk :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

Zo, net even mijn Mac-Flurry bosvruchten naar binnengewerkt ;) Wat zijn die lekker zeg :yes: moest hem toch eens proberen.

ja,ja, die mac flurry's zijn erg lekker ,maar 1 zo'n bekertje wegwerken = 1 uur trainen :mad:

of een uur vliegen op ht met flinke wind ;-)

ja, was weer lekker fladderen ,en flink vechten in de lucht ,dit vind ik dus zo leuk aan vliegen ,en is goed te doen met piepschuim modellen tov de gespanfoliede motorvliegtuigen ,geen slecht woord daarover ,maar die gooi je niet zomaar ff op met wk 5/6 :smile: , zeker niet in het begin van je vlieg carrière .

is het op de ach ook mogelijk om je brevet te halen met piepschuim modellen :confused: , aangezien ik op korte termijn nog geen serieus model wil aanschaffen .
maar als ht zich verplaatst naar de ach ,wie ben ik dan om dat niet te doen ?;-)

is het op de ach ook mogelijk om je brevet te halen met piepschuim modellen :confused: , aangezien ik op korte termijn nog geen serieus model wil aanschaffen .
maar als ht zich verplaatst naar de ach ,wie ben ik dan om dat niet te doen ?;-)

Goeie vraag Junkie,een 2-motorig 4 kanaals elapor vliegert is toch ook wel een serieus model te noemen volgens mij.

Kunnen we samen examen gaan doen met dit type vliegert ;)

Goeie vraag Junkie,een 2-motorig 4 kanaals elapor vliegert is toch ook wel een serieus model te noemen volgens mij.

Kunnen we samen examen gaan doen met dit type vliegert ;)

Inderdaad, je krijgt dan een elektrobrevet, dit is een speciaal brevet voor EPP-modellen. Met dit brevet mag je dus gewoon zelfstandig vliegen op de ACH.
Ik weet alleen niet in hoeverre dit brevet al is ontwikkeld, bij de laatste vergadering hadden ze het over het invoeren van dit brevet i.v.m. de veiligheid en om aan de gemeente te kunnen laten zien dat er wat aan gedaan wordt. Ik zal het even navragen op de club dinsdag :rolleyes:

In het geval van Sleurhutje en ik is het zo dat wij (ik al heb) met onze elektrosigarenkist een vliegbrevet 'motor' krijgen, hiermee is het toegestaan om ook brandstofmodellen te besturen.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, je krijgt dan een elektrobrevet, dit is een speciaal brevet voor EPP-modellen. Met dit brevet mag je dus gewoon zelfstandig vliegen op de ACH.
Ik weet alleen niet in hoeverre dit brevet al is ontwikkeld, bij de laatste vergadering hadden ze het over het invoeren van dit brevet i.v.m. de veiligheid en om aan de gemeente te kunnen laten zien dat er wat aan gedaan wordt. Ik zal het even navragen op de club dinsdag :rolleyes:

In het geval van Sleurhutje en ik is het zo dat wij (ik al heb) met onze elektrosigarenkist een vliegbrevet 'motor' krijgen, hiermee is het toegestaan om ook brandstofmodellen te besturen.

Vraag dit maar even na als je wilt,dan weet iedereen precies hoe dit zit ;)

dus feitelijk mag ik brandstof vliegen als ik jouw electro vlieger
leen voor het examen :rolleyes::lol:

sleur ; komt de movie vanavond nog of word het morgen ... de luikjes worden zwaar :puppydogeyes: ;)

siggy ; laarsen had ik niet nodig voor het riet ( grraaas ) ;)
wel stalen zenuwen :-)

deze wind had ik niet willen missen , dusdanig dat het zand over ht trekt , en dan is de wind pittig !

de funliner kon zich wederom weren tegen dit geweld ,er is 1 maar , sleur stond druk te filmen ,en ik wou wat dichterbij komen ,ik kwam iets te dichtbij en om een kopstoot met sleur te voorkomen moest ik uitwijken ,en schampte ik wat ruw de grond waardoor er wat schade was ontstaan :mad: om erger te voorkomen maar a/d grond gehouden.

dit alles on tape :D

was weer ff gezellig met dank aan phil en sleur ,and myself .

gaat zo ff constructie lijm op de funliner smeren ...
He lapschwanz, knap gevlogen hoor. :thumbsup: Omdat je er om vroeg zal ik erbij zetten dat ik respect voor je moest hebben. Met zo'n buigend mannetje. :? :worship: :p

Zonder gekheid. Absoluut netjes om je zenuwen zo onder controle te houden, vooral het moment dat je ineens wind mee met een noodgang richting de rotonde ging. Ik heb een hoop gefilmd maar ben even gaar na een dagje opzitten en pootjes geven. Bij Burp ook weer wat langer zitten ouwdingesten dus morgen knutsel ik het filmpje in elkaar (geruis van de wind vervangen door een hip liedje etc.).

Maar....
:worship: <-- Terecht verdient --> :thumbsup:

Dus... En mijn kleine Monsun dan? Die zal er wel weer ergens tussenin hangen. Het is geen gemotoriseerde piepschuim zwever maar kun je het ook wel een volwaardig vliegtuig noemen in de zin van de grotere kisten? :? Dinsdag ook maar eens navragen. ;)

Dus... En mijn kleine Monsun dan? Die zal er wel weer ergens tussenin hangen. Het is geen gemotoriseerde piepschuim zwever maar kun je het ook wel een volwaardig vliegtuig noemen in de zin van de grotere kisten? :? Dinsdag ook maar eens navragen. ;)

Inderdaad, dinsdag maar even aan Ruud of André vragen, zelf denk ik dat het ook onder het motorbrevet valt.

Tuurlijk Junkie, jij mag gewoon het examen afnemen met mijn Calmato, na het schouwspel van vanavond op HT denk ik dat je daar totaal geen moeite mee hebt. Ik denk dat je mijn ACH-record gaat verbreken :p niet na 3 keer vliegen je brevet maar meteen al voordat je gaat vliegen :rolling:
(daar zijn ze nog een keer ;) ----> :worship: :worship:
:worship:

Alleen zal het wel lastig voor je worden om het laag over de mensen heen vliegen snel af te leren. Als je dat daar doet heb je gelijk een Permanent-ban op je geweten :turn-l: :D Zal Bart dit ook gedaan hebben? Ik zie hem helemaal niet meer ;) :rolling:

En weer heeft de ACH er drie nieuwe leden bij :thumbsup: wordt misschien tijd om de nieuwe leden te verwelkomen met een BBQ :-? ;) (zijn niet mijn woorden, ik citeer..... ik kan alleen niet zo gauw het bericht terugvinden)

Laatst bewerkt:
sleur: ja,is lastig uit je waffel te krijgen he , maar je vordert al aardig :thumbsup: ;)

maak er maar een leuk youtube filmpie van ,er staan nl nog niet zo veel funliner filmpjes op youtube :D

stuur het filmpje daarna maar door naar de ach, kan ik gelijk mijn brevet ophalen morgen :cool::lol:;)

ik zou zeggen ,ga lekker pitten ,en we zien het filmpie morgen wel verschijnen .:sleeping:

Hahaha, maar even serieus, of je nu met een funliner of een calmato vliegt, beide zijn vliegtuigen en de figuren en beheersing zijn toch hetzelfde? Ik zou niet weten waarom je met de een een ander brevet zou krijgen als met de ander....

Na deze week kom ik ook bij de ACH kijken op voorwaarde dat die BBQ er komt :mrgreen: *Burp is gek op bbq*

Deze week de Twin Jet gereed maken en volgende week weer vliegen. EZ komt vrijdag wel, die is zo weer voorzien van een nieuwe body (en siggy weer een iets mindere body rijker :))

Hahaha, maar even serieus, of je nu met een funliner of een calmato vliegt, beide zijn vliegtuigen en de figuren en beheersing zijn toch hetzelfde?

Ik was heel serieus ;) Een Funliner vliegt heel anders dan een houten kist. Met bochten moet je erop letten dat je niet te scherp stuurt anders dondert hij gewoon uit de lucht. Ook kun je met een EPP model nog lekker zweven, dat is bij een motorkist toch heel wat anders :rolleyes:

Ik zou niet weten waarom je met de een een ander brevet zou krijgen als met de ander....

Dat is nou eenmaal zo beslist (of is het besloten) op de club.

Laatst bewerkt:
dank u allen voor de complimentjes , maar zo bijzonder was het toch ook weer niet , wat ik altijd doe ,maar nu met iets meer wind:D

tja ,en ik houd er altijd wel van om de grenzen op te zoeken ,eigenlijk met alles wel :)
maar op de ach zal ik me echt wel gedragen hoor ,al zal je afentoe iemand zien bukken :rolling:neehoor maak je niet druk ;)

bis morgen

Hahaha, maar even serieus, of je nu met een funliner of een calmato vliegt, beide zijn vliegtuigen en de figuren en beheersing zijn toch hetzelfde? Ik zou niet weten waarom je met de een een ander brevet zou krijgen als met de ander....

Na deze week kom ik ook bij de ACH kijken op voorwaarde dat die BBQ er komt :mrgreen: *Burp is gek op bbq*

Deze week de Twin Jet gereed maken en volgende week weer vliegen. EZ komt vrijdag wel, die is zo weer voorzien van een nieuwe body (en siggy weer een iets mindere body rijker :))

wat phil zegt klopt zeker wel , zijn kist stort gewoon naar beneden met te weinig snelheid of gas erop , terwijl piepschuim nog wel even doorzweeft .
maar dat gevoel krijg je vanzelf wel als je met zo,n philkist de lucht in gaat .

ps ; ik had laatst ook om je oude ez gevraagd ,waarom niet ikke :confused::confused:

@BYM (en andere F117-bouwers): Mijn F117 is klaar. 8O Ik moet wel toegeven dat de afmetingen erg tegenvallen. Niet veel groter dan een tube POR of een Micro-T. :? Of zou het komen doordat mijn printer thuis niet groter dan A4 kan? Of heb ik weer andere tekeningen gekregen? ;) :lol:

f117-hoax_miniatuur.jpg

*constateert dat de pilon in zijn avantar lek is* 8O

*gooit een pantoffel naar het lichtschakelaartje*

Laatst bewerkt:
He, dat is juist wat lastiger toch? Je moet niet alleen kunnen vliegen met maar ook zonder motor. Bij een, zeg maar calmato ofzo, kan je de zender dus rustig neerleggen en kijken hoever hij onder de grond komt. Bij een schuimtoestel moet je je aandacht erbij houden en hem alsnog keurig aan de grond zetten :rolling:

*Heeft de pantoffel opgevangen en slingert hem nu wel naar de schakelaar :D*

Zal Bart dit ook gedaan hebben? Ik zie hem helemaal niet meer ;) :rolling:

En weer heeft de ACH er drie nieuwe leden bij :thumbsup: wordt misschien tijd om de nieuwe leden te verwelkomen met een BBQ :-? ;) (zijn niet mijn woorden, ik citeer..... ik kan alleen niet zo gauw het bericht terugvinden)

Echt niet,ik heb daar (en op Hoogtij) nog nooit gevlogen.;) Vrije tijd ontbreekt me aan alle kanten :???: :nosmile:
en dat van die BBQ...dat berichtje staat op het ACH forum...ik weet alleen niet meer wie dat topic heeft geopend :roll: ;)

*sluit zijn PC af en gaat naar het werk*

Laatst bewerkt:
s'morgens :D

morgen en overmorgen stevig windje ,dus woensdagavond ff fladderen :D
de funliner is weer gebruist lijmt en kan er weer tegen aan :cool:

maar word een nat weekje ,voor mij als skildert niet zo lekker ,dus maar uitwijken naar een binnen klus :puppydogeyes:

dinsdag avond is een vaste vliegavond voor de vliegers ,welke avond nog meer :confused:, aangezien ik dinsdag avond fitness...:cool:.

straks floortje naar school brengen ,gaat alweer naar groep 2 :cool: ;) spannend

Echt niet,ik heb daar (en op Hoogtij) nog nooit gevlogen.;) Vrije tijd ontbreekt me aan alle kanten :???: :nosmile:
en dat van die BBQ...dat berichtje staat op het ACH forum...ik weet alleen niet meer wie dat topic heeft geopend :roll: ;)
Tsja, tijd heb je niet, tijd maak je... :? ;) *denkt aan een bierreclame*

dinsdag avond is een vaste vliegavond voor de vliegers ,welke avond nog meer :confused:, aangezien ik dinsdag avond fitness...:cool:.
Dinsdagavond of anders dinsdagavond... :? De rest van de avonden zit bij mij al een beetje volgeboekt tot volgend jaar juni. Misschien tussendoor op vrijdagavond maar dat zal dan wel autorijden bij die bekende winkel in Heemskerk worden. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back