Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh, op die fiets... ;) Met een Dremel even de as van de motor flink opruwen of in de bankschroef een beetje vierkant maken zodat de standaard plastic meenemer goed knelt. Verliezen doe je hem toch wel... :? ;) :lol:

Ik heb de Scalpel opgegraven, ontstoft, ontdaan van de restanten blauw tapijt, lagers gereinigd, rijhoogte ingesteld, her en der wat versie smering, de Fusion 370HT vervangen door de standaard 300-motor, bedrading opnieuw aangesloten, ESC geprogrammeerd (war een kntding is zo'n GM-Racing SX3R :evil:), alles nog even op z'n plek plakken en klaar om te knallen. 8)

Ondertussen heb ik 4 redelijk betrouwbare accupacks met van die Elite 1500 cellen. Niet dat die 1500mAh zijn, de beste cellen trekken met moeite 1390mAh op 6A ontlading bij een afslagspanning 0,9V/cel. :? Maar ze leveren de eerste anderhalve minuut wel ruim 1,4V en zakken dan terug naar de 1,22V om uiteindelijk richting de 0,9V te gaan (dan stop de lader met ontladen). Door het gebruik van de balanceerfunctie op de lader zijn alle cellen perfect geladen terwijl je na zo'n 2 à 3 keer als geheel laden toch weer één of twee cellen ziet afwijken van de andere twee. Mooi spul, zo'n Ultra Duo Plus 50. Ook andere packs wil ik best wel even een paar keer een slinger geven. ;)

scalpel-back_in_business.jpg

Voor wie interesse en de grootste behoefte er aan heeft, ik heb nog een aantal oude packs liggen van de TamTech. Elke pack heeft wel tenminste één rotte cel ertussen zitten. Zonder aansluitstekers. Vraagprijs ca. HT$18,50/pack. :lol:

Indien er animo voor is, kan die overbekende modelbouwwinkel met indoor baan/heli veld ook de IB1600's leveren. Bij voldoende afname kunnen we een beetje extra korting regelen. Cellen zijn per stuk € 2,80 (excl. clubkorting ;)).

Mag ik een accu pack reserveren alstublieft ?
Dan kan ik een tweede accupack maken voor mijn HYPER GPX4 (5cells)

En kan ik de rest gebruiken om mijn Scalpellll zodadelijk ook te kunnen voorzien van voldoende trainings accu's.

Alhoewel die inkoopactie die we via Peter kunnen houden ook niet geheel ongunstig lijkt :thumbsup:

Ik begreep vandaag van Peter dat hij er dan wel een mooi prijsje van kan maken :yes: :yes:

Dus heren Scalpel rijders, wat denken we van een inkoop actie ?

Indien er animo voor is, kan die overbekende modelbouwwinkel met indoor baan/heli veld ook de IB1600's leveren. Bij voldoende afname kunnen we een beetje extra korting regelen. Cellen zijn per stuk € 2,80 (excl. clubkorting ;)).

Doen ik aan mee :thumbsup:

Tevens heb ik nog een vraag, past alleen een micro ontvanger op de scalpel of lukt een standaard ontvanger ook (spektrum bijvoorbeeld)?

*edit*
En nog één @ sleur
Welke stekker verbinding gebruik jij tussen je regelaar en accu?

Laatst bewerkt door een moderator:
Doen ik aan mee :thumbsup:

Tevens heb ik nog een vraag, past alleen een micro ontvanger op de scalpel of lukt een standaard ontvanger ook (spektrum bijvoorbeeld)?

*edit*
En nog één @ sleur

als iemand nog de foto van mijn scalpel kan vinden met opengewerkte kap waar mijn ontvanger uit steekt :lol:
ja,fritsie dat kan , ik heb ook weinig zin om meer dan 100 e te betalen voor een kleinere ontvanger :puppydogeyes:
of heeft iemand die nog liggen voor een net prijsje ( dx3.0 ) ?

verder weet ik niet of het zin heeft om met super accu's te rijden ,na een paar rondjes rijden zijn ze toch niet meer te besturen door het vele tapijt wat zich in de scalpel verzamelt :rolleyes: , hier heeft sleur nog wel een foto van ...

burp; idd ook ff de asjes opruwen met schuurpapier en dan een beetje ca,en dan zit het wel een tijdje ;)

als iemand nog de foto van mijn scalpel kan vinden met opengewerkte kap waar mijn ontvanger uit steekt :lol:
ja,fritsie dat kan , ik heb ook weinig zin om meer dan 100 e te betalen voor een kleinere ontvanger :puppydogeyes:

verder weet ik niet of het zin heeft om met super accu's te rijden ,na een paar rondjes rijden zijn ze toch niet meer te besturen door het vele tapijt wat zich in de scalpel verzamelt :rolleyes: , hier heeft sleur nog wel een foto van ...

burp; idd ook ff de asjes opruwen met schuurpapier en dan een beetje ca,en dan zit het wel een tijdje ;)

Met andere woorden ja het kanmaar dan moet je wel de body slopen?
:D

*edit*
En nog één @ sleur
Ja, een SR3000 ontvanger past net aan in de Scalpel. Ik heb net even gemeten, zie foto. Je moet hem alleen met dik foam dubbelzijdig tape plakken zodat de ontvanger over het pennetje van de accuhouder valt.

Ik gebruik nu als verbinding van die 2mm dikke vergulde busjes (die 4mm afgeknipt zijn vanwege de achterlijke lengte :?). Maar de mini-connectors, onderaan de foto, die standaard gebruikt worden voldoen ook prima voor standaard motoren (tot ca. 8A gaat het goed daarboven worden ze heet door contactovergangen). Mini Deans (Mini T-Plugs) zijn haast nergens te krijgen, evenals de Traxxas connectoren.

scalpel-sr3000_connectors.jpg

Ik heb helaas geen foto kunnen vinden van jouw opengwerkte on-aerodynamische kap maar het zag er ernstig raar uit. :? :lol:

En ja, vorig jaar was de Scalpel een aardige stofzuiger maar ondertussen is er veel gereden op het tapijt. Misschien dat het minder pluist. Anders ga je juist sterkere accu's nodig hebben om door te kunnen blijven rijden. :rolling:

scalpel_carpet_ripper2.jpg

Sinds wanneer gaat het hier weer over auto's :rolling: ;)

Nu het wist-je-dat-je van de dag:

- Het totaal aantal draadjes 'rijders omgeving.....' 6 delen heeft

- 24473 posts heeft en 446102 keer is bekeken 8-O

- Dit draadje is gestart op 17 januari 2005 en dat de postsstarter niet meer te traceren is en dat de tweede post van Burp is :worship:

- Het draadje 1324 dagen bestaat :p

- Daarmee komt het gemiddelde op ruim 18 posts per dag en word het op een dag 336 keer bekeken. :teacher:

Laatst bewerkt:

precies , een gat van 1 bij 2 cm , ziet er nog leuk uit ook , en of hij er langzamer van gaat betwijfel ik ;)
ik zoek de foto wel ff op ..

word er in de koude maanden ook gevlogen op de ach :confused: , of ben ik de enige :cool:

sleur ; das een aardige snottebel onder je scalpel :lol: , ik denk dat hij er eerder onbestuurbaar van word ipv sterkere accu's nodig te hebben ;)

Sinds wanneer gaat het hier weer over auto's :rolling: ;)

Nu het wist-je-dat-je van de dag:

- Het totaal aantal draadjes 'rijders omgeving.....' 6 delen heeft

- 24473 posts heeft en 446102 keer is bekeken 8-O

- Dit draadje is gestart op 17 januari 2005 en dat de postsstarter niet meer te traceren is en dat de tweede post van Burp is :worship:

- Het draadje 1324 dagen bestaat :p

- Daarmee komt het gemiddelde op ruim 18 posts per dag en word het op een dag 336 keer bekeken. :teacher:
Hé, dat wisten we niet.... Nu wel!!! Yeah. :banana:

Ter aanvulling 93,56388% van die postststs gaat nergens over. :rolling:

Dat noemen ze hier aanpassen geloof ik ;).Ben toch nog aan het twijfelen of een scalpel of iets van 1:10 on-road.Vond dat toch wel leuk op de MACH.Van de winter ga je ook niet rijden op de MACH dan is binnen wel lekker,maar tegen de tijd dat ik een scalpel heb rijden ze weer wat anders.

Wie ben jij,zou je jezelf eerst niet even voorstellen :rolling::rolling:;)
Oh, doe eens aardig op deze wat bewolkte zondagochtend. ;)

Een Scalpel is leuk, dat is vorig jaar al gebleken. Los van het hoge knuffelgehalte gingen mijn eerste rondjes net zo snel als met de opgevoerde TamTech.

In diverse sporthallen met depronmodelletjes

Net even op Ebay een nieuwe programmeerbare 100 Ampere regelaar gekocht voor 33 euro inclusief verzendkosten :banana::shock:
Toch wel mooi dat bieden op Ebay :yes:

Bieden of "nukopenknopje" :p

Ga denk ik je piper actie volbrengen, vind de afstand niet zo ver en de prijs redelijk goed :)

Bieden of "nukopenknopje" :p

Ga denk ik je piper actie volbrengen, vind de afstand niet zo ver en de prijs redelijk goed :)

Doe een bod knopje, daar vul je gewoon een heel laag bedrag in en even later gaat de verkoper accoord ;) Nu maar hopen dat het een klein beetje kwaliteit is, we kunnen altijd nog een heleboel geld uitgeven aan een genius :D

Dan ga ik toch nog de Piper zien vliegen :D Leek mij ook wel een mooi kissie alleen een pokke-eind ver weg :rolleyes: en ik heb besloten dat ik elektro blijf vliegen, met zo'n dikkere brushless erin is het toch wel leuk stunten. Nu maar hopen dat de regelaar heel blijft.

Ik ben alleen bang dat ik niet met de funfly kan meedoen, het kan namelijk even duren voordat ik de regelaar binnen krijg :( HongKong :olympic:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back