Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zonder de oude HT groep is de ACH echt boringgggg ;-)

zonder ht groep bestond de ach niet eens meer denk ik ;)

heel misschien alleen nog het clubgebouw om te ...:celebrate:

zo ,morgen voorbereiden voor de camping , dwz naar de campingwinkel voor wat klein spul , naar de garage voor een nieuwe remklauw , enz .

heb er best zin an :p

geen gevlieg voor mij dus , helemaal geen zin meer in , misschien weer op het nieuwe veld :idea:

tot dan jongens ;)

2011-07-29221218-1.jpg

hey !! je ligt er niet op :confused: :p

Sorry, even :offtopic:

Ik ga weer zo'n stomme vleugel bestellen. Maar dan wel een Maxi Swift van 1,4 meter. Daar ga ik mijn FPV zooi in/op/aan/onder kleven. 8O Reden? Dat ding is van EPP en kan goed tegen stuiteren van een beetje hoogte. :yes: Zweeft heel mooi en toch wendbaar. Getuige de ervaring met de Swift II dat het saai vliegen is dus prima voor FPV.

Uiteindelijk wil ik wel de Eagle Tree Systems OSD Pro erop zetten, inclusief kunstmatige horizon, auto homing etc. Ziet er wel kek uit. Net echt vliegen met HUD. Ik heb al een FMA-4 liggen (IR horizon detectie/auto-level).

Auto homing bij wegvallen zendersignaal (hoef je hem niet van een dak van een fabriekshal te halen :lol:)

Sorry voor deze onderbreking. Back :ontopic:

Laatst bewerkt door een moderator:
@3DFris: Heb jij op jouw hexacopter nu inclinatiemeters (hoek meting) om dat ding vlak te houden? Zo ja, welke? Of gebruik je alleen gyro/acceleratiemeters?

Ome sleur is ook weer goed bezig zie ik..

Ik heb zojuist de Swift II even van stal gehaald. Motor goed vast gezet met lijm en tape (lijm zit meer op me handen dan op het plastic / schuim)..

AR500 erin gezet, accu bevestiging gemaakt en vlieeeeeegen maar..
Denk dat t zondag gaat worden..

Sorry, even :offtopic:

Ik ga weer zo'n stomme vleugel bestellen. Maar dan wel een Maxi Swift van 1,4 meter. Daar ga ik mijn FPV zooi in/op/aan/onder kleven. 8O Reden? Dat ding is van EPP en kan goed tegen stuiteren van een beetje hoogte. :yes: Zweeft heel mooi en toch wendbaar. Getuige de ervaring met de Swift II dat het saai vliegen is dus prima voor FPV.

Uiteindelijk wil ik wel de Eagle Tree Systems OSD Pro erop zetten, inclusief kunstmatige horizon, auto homing etc. Ziet er wel kek uit. Net echt vliegen met HUD. Ik heb al een FMA-4 liggen (IR horizon detectie/auto-level).

Auto homing bij wegvallen zendersignaal (hoef je hem niet van een dak van een fabriekshal te halen :lol:)

Sorry voor deze onderbreking. Back :ontopic:

Lul ff in je moerstaal will yah :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Was me wel weer een dagje op het Markermeer, heerlijk wezen zeilen :thumbsup: maar mijn klauwen zijn helemaal stuk :D Wat een werk om aan al die touwen te trekken. Klauwen stuk, benen kapot ;) en mijn bril kapot, bij het opzetten van de zeilen knalde er iemand met zijn elleboog tegen mijn bril... plof, bril kapot :( Maar het mocht de pret niet drukken.

Ruben ff sturen

2011-07-29122802.jpg

Femke dan ook natuurlijk
2011-07-29163242.jpg

Wind en zeilen... eindelijk eens blij met de wind
2011-07-29120331.jpg

FF lunchen in Hoorn
2011-07-29134103.jpg

2011-07-29120337.jpg

Laatst bewerkt:
@ sleur hoe veel van die accu meters heb jij besteld voor mijn ? ik dacht 2 er is er maar 1 geleverd ? en op welke voltage moet ik de schakelaar zetten 5 of 6 volt ik heb 1050 mamp 3s :confused:

Laatst bewerkt:
@3DFris: Heb jij op jouw hexacopter nu inclinatiemeters (hoek meting) om dat ding vlak te houden? Zo ja, welke? Of gebruik je alleen gyro/acceleratiemeters?

Ik heb op mijn HEXcopter alleen de gyro/acceleratiemeters. Gyro komt uit de Wii Motion en de acceleratiemeter is de BMA020 van Bosch.

Dat OSD systeem wat je net liet zien lijkt me helemaal niets. Al die rotzooi in je beeld is echt niet grappig. Geeft veel te veel afleiding om verder lekker te vliegen en te genieten van het uitzicht. Ik ga voor de Immerson OSB. Die heeft alle info onder en boven. Dan blijft het midden gewoon vrij.

Ik heb met mijn FPV set weer gereed gemaakt. Alles zit er weer op. Ga hem zondag FF testen. Daarna de HEXcopter gereed maken. Daar komt het 100mW zendertje standaard op te zitten. Ga het och weer proberen om met de Wiicopter FPV te vliegen. Heb nu wat meer ervaring. Hopelijk niet nog een keer zo'n rare crash. De TwinStar is nu weer uitgerust met 35Mhz om problemen boven WiFi gebieden te voorkomen.:D

Nu lekker slapen. Morgenochtend vroeg op pad. om 8:00 karpervissen met Bryan in Velsen Noord.

Zondag vliegen

@ sleur hoe veel van die accu meters heb jij besteld voor mijn ? ik dacht 2 er is er maar 1 geleverd ? en op welke voltage moet ik de schakelaar zetten 5 of 6 volt ik heb 1050 mamp 3s :confused:
Huh? Ja, ik dacht ook twee. Maar kijk net op HK en er staat dat er maar eentje besteld is (in in de email die ik kreeg voor de betaling). Hebben we toch niet goed opgelet. :oops:
334u255.jpg

Als je hem op 5V zet, zit je altijd goed. Als je servo's 6V aankunnen dan mag-ie ook op 6V (je had geloof ik DS821's dus die kunnen prima op 6V). Die extra snelheid van de servo's ga je voorlopig niet nodig hebben. ;)

Huh? Ja, ik dacht ook twee. Maar kijk net op HK en er staat dat er maar eentje besteld is (in in de email die ik kreeg voor de betaling). Hebben we toch niet goed opgelet. :oops:
334u255.jpg

Als je hem op 5V zet, zit je altijd goed. Als je servo's 6V aankunnen dan mag-ie ook op 6V (je had geloof ik DS821's dus die kunnen prima op 6V). Die extra snelheid van de servo's ga je voorlopig niet nodig hebben. ;)
in de toekomst nog maar een bestellen maar dat komt wel na de vakantie in iedergeval bedankt top het wordt wel nettjes geleverd. ben der blij mee:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back