Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zulke toiletten (onder hoedje en bril) ;) hebben ze er hier op de (met zonovergoten) :D camping ook nog een paar van , ik denk voor de hardnekkige Fransman ;)

@ Junkie , ik heb weleens ergens gelezen op het usa forum dat er gasten waren die met Coleman benzine reden , moet je gewoon zelf nog mengen met olie en stinkt ook niet , is alleen nog iets duurder per liter als Aspen .

*gaat weer verder met bier drinken bij een graad of 30*

goeie tip !

kan ik bij aspen ook wat olie gooien ? en welke ? aspen is schraler dan benzine zelf mengen .

aspen%204%20jerrycan%20150%20pix(1).jpg

Het zou alleen kunnen bij deze Aspen benzine.
Dat is vergelijkbaar met "kale" benzine.

Alleen help je de voordelen die deze benzine heeft t.o.v gewone euro-loodvrij benzine om zeep met eigen toevoegingen.

Ik zou geen risico nemen met dat wat oudere 2-takt motortje wat op je Cap21 staat...

@ Junkie , ik heb weleens ergens gelezen op het usa forum dat er gasten waren die met Coleman benzine reden , moet je gewoon zelf nog mengen met olie en stinkt ook niet , is alleen nog iets duurder per liter als Aspen .
Coleman Fuel is nagenoeg gelijk aan wasbenzine. Dat gebruik ik voor mijn camping kookstel. Heeft een veel hogere verbrandingswaarde dan reguliere benzine en stinkt niet. Maar ik zou het niet als vervanger voor gewone benzine gebruiken. Sowieso raar voor Amerikezen die 30 cent/liter benzine betalen. :? :hammer:

En uh..... :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:
eindelijk_vakantie.gif

@Junkie:

Ik merk dat je geen reactie geeft op wat ik je vertel uit eigen ervaring...:rolleyes:
De dealer van mijn motorgereedschap heeft van 2 kettingzagen,2 motorheggescharen en 1 bladblazer en een motor diamant zaag = 6x een carburateur vervangen om dat door Aspen brandstof de membranen,brandstofslangen en pakkingen defect zijn geraakt..:roll:

Waarom mix je niet zelf met Castrol olie? gewoon een synthetische olie kiezen, bijvoorbeeld de TT S, prima spul!

Ook Stihl Motomix is prima en stinkt zeker niet.

EDIT:

Wat belangrijk is, dat je je motor niet eerst een tijd op gewone benzine heeft gelopen.
Aspen heeft de eigenschap om de afzetting van de verbrandingsresten op je zuiger en zuigerveren op te lossen.

Ook afstellen van je motor gaat soms wat lastiger...
Is je motor nieuw of heeft nauwelijks op gewone benzine gelopen,dan heb je dit probleem niet.
Wel zijn de membranen en pakkingen en brandstofslangen "gevoelig" voor de bestanddelen die in Aspen zitten.

Laatst bewerkt:
Coleman Fuel is nagenoeg gelijk aan wasbenzine. Dat gebruik ik voor mijn camping kookstel. Heeft een veel hogere verbrandingswaarde dan reguliere benzine en stinkt niet. Maar ik zou het niet als vervanger voor gewone benzine gebruiken. Sowieso raar voor Amerikezen die 30 cent/liter benzine betalen. :? :hammer:

En uh..... :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:
eindelijk_vakantie.gif

Dus je gaat lam vanavond ??

prettige herfst varkanzie gewenst :p

of je moet even richting nijssie en burp rijden :idea:

@Junkie:

Ik merk dat je geen reactie geeft op wat ik je vertel uit eigen ervaring...:rolleyes:
De dealer van mijn motorgereedschap heeft van 2 kettingzagen,2 motorheggescharen en 1 bladblazer en een motor diamant zaag = 6x een carburateur vervangen om dat door Aspen brandstof de membranen,brandstofslangen en pakkingen defect zijn geraakt..:roll:

Waarom mix je niet zelf met Castrol olie? gewoon een synthetische olie kiezen, bijvoorbeeld de TT S, prima spul!

Ook Stihl Motomix is prima en stinkt zeker niet.

EDIT:

Wat belangrijk is, dat je je motor niet eerst een tijd op gewone benzine heeft gelopen.
Aspen heeft de eigenschap om de afzetting van de verbrandingsresten op je zuiger en zuigerveren op te lossen.

Ook afstellen van je motor gaat soms wat lastiger...
Is je motor nieuw of heeft nauwelijks op gewone benzine gelopen,dan heb je dit probleem niet.
Wel zijn de membranen en pakkingen en brandstofslangen "gevoelig" voor de bestanddelen die in Aspen zitten.

oke ,ik geloof je , maar ik zit nu met 4 liter aspen in mijn maag , heb het inmiddels maar opgedronken , lost lekker de bende in mijn lichaam op :idea:

waar haal je die stihl motormix ?

de reden is voor mij puur de stank van benzine .

en anders de 2 benzine kisten in de schuur opslaan , de Extra hangt er al .

@Junkie:

Een dop op je uitlaat scheelt een heleboel ivm stank. ;)
Tenminste,als je je benzine motor vliegtuigen in huis wilt opbergen.

Heb je een oranje of een blauwe can met Aspenbenzine?

Inmiddels heb ik een paar machines die wel op Aspen lopen omdat ze gemodificeerd zijn.

Ik ben morgen en overmorgen in Assendelft aan het werk.
Het is voor mij geen probleem om een can om te ruilen voor Stihl Motomix.

Als je interesse hebt: ff bellen ok? ;)

@Junkie:

Een dop op je uitlaat scheelt een heleboel ivm stank. ;)
Tenminste,als je je benzine motor vliegtuigen in huis wilt opbergen.

Heb je een oranje of een blauwe can met Aspenbenzine?

Inmiddels heb ik een paar machines die wel op Aspen lopen omdat ze gemodificeerd zijn.

Ik ben morgen en overmorgen in Assendelft aan het werk.
Het is voor mij geen probleem om een can om te ruilen voor Stihl Motomix.

Als je interesse hebt: ff bellen ok? ;)

ik heb de oranje versie .

ik heb een 4 litercan

neem vanavond maar mee naar den drossel :idea:

of ben je gaar ?

ff de frituurpan op volle toeren laten draaien !! onee , ik moet afvallen ;)

bart , net gekeken , ik heb apen 2 de oranje can , 5 liter .

tot straks ,ik neem de cap mee , wellicht krijgen we hem goedlopend .

ik heb de oranje versie .

ik heb een 4 litercan

neem vanavond maar mee naar den drossel :idea:

of ben je gaar ?

ff de frituurpan op volle toeren laten draaien !! onee , ik moet afvallen ;)

Nee, ik ga niet naar de Drossel.

Moet morgen weer om 05.10 uur opstaan. :?
Nog 3x op de fiets naar mijn werk...:nosmile:

Vrijdag is mijn bus pas klaar :roll:
Maar wel voor veeeel minder geld dan bij Merel en er is dan ook veel meer gerepareerd en onderhoud gepleegd.

Heb je haast met die brandstof?
Wissel morgen anders die can ff om in Assendelft...
4 liter voor 5 liter,ongeopende can :D

Kan ook morgen of overmorgen.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back