Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Howdy,

Moet je eigenlijk een vergunning aanvragen bij de gemeente om een boom laag te halen die in je eigen achtertuin staat? (koop huis).
Heb daar wel eens wat over gehoord, maar weet niet of dat (nog??) zo is.

Iemand enig idee?

Je moet er idd eerst een vergunning voor aanvragen , OOK in je eigen tuin.

Je kunt er beter eerst een struik van maken :-)

die mag je nl wel weghalen....

Moet je eigenlijk een vergunning aanvragen bij de gemeente om een boom laag te halen die in je eigen achtertuin staat? (koop huis).
Heb daar wel eens wat over gehoord, maar weet niet of dat (nog??) zo is.

Iemand enig idee?
Ja, dat is nodig. En het soort/merk boom bepaald of het wel of niet mag (eiken en kastanjes kun je veel problemen mee krijgen om weg te halen). Je kunt hem beter eerst heel erg kort snoeien, maar dan ook heel erg (te) kort. Bomen schijnen toch enig blad nodig te hebben om te groeien, zeker in het voorjaar. Sla ondertussen in de stam een paar flink koperen pennen. Schijnt redelijk funest te zijn. Aan het eind van het jaar is een heel trieste stam en meldt je dat de boom niet goed meer is. Zieke bomen hebben een veel simpelere procedure.

Maar weer even voor je opgezocht, lui geval.

Ha! Heb wat gevonden..

Wilt u een of meerdere bomen kappen die op het perceel staan waarvan u de eigenaar bent? Dan heeft u een omgevingsvergunning voor de activiteit kappen nodig als de stam van de boom op een hoogte van 1,30 meter boven het maaiveld een grotere omtrek heeft dan 35 centimeter. Heeft de boom meer stammen? Dan geldt de omtrek van de dikste stam.

Het heet een omgevingsvergunning en geen kapvergunning (nieuwe naam).

Ja, dat is nodig. En het soort/merk boom bepaald of het wel of niet mag (eiken en kastanjes kun je veel problemen mee krijgen om weg te halen). Je kunt hem beter eerst heel erg kort snoeien, maar dan ook heel erg (te) kort. Bomen schijnen toch enig blad nodig te hebben om te groeien, zeker in het voorjaar. Sla ondertussen in de stam een paar flink koperen pennen. Schijnt redelijk funest te zijn. Aan het eind van het jaar is een heel trieste stam en meldt je dat de boom niet goed meer is. Zieke bomen hebben een veel simpelere procedure.

Maar weer even voor je opgezocht, lui geval.

Is dus niet nodig in mijn geval. Het betreft een boom met meerdere stammen, welke op een hoogte van 1.30mtr boven het maaiveld, geen dikte hebben van 35cm of dikker. (omtrek)

Ha, nog meer informatie. Het betreft een conifeer (echt, heb de ballen verstand van tuinen en bomen).

Dikte van de stam verschilt alleen wel per gemeente zie ik. Nog eens nameten :)

Mischien wel.... eerst langs de huisarts voor controlle. Ik heb vanavond heel dom gedaan:)

Ik trok de 10S lipo in de haast bij de lader eruit dus de twee bananestekkers raakte elkaar in mijn handpalm. Gevolg: blaar van 3x3 cm en 3 kleinere en een hele zwarte hand. Net naar ziekenhuis geweest en zalf en maandverband eromheen gekregen.

Mischien wel.... eerst langs de huisarts voor controlle. Ik heb vanavond heel dom gedaan:)

Ik trok de 10S lipo in de haast bij de lader eruit dus de twee bananestekkers raakte elkaar in mijn handpalm. Gevolg: blaar van 3x3 cm en 3 kleinere en een hele zwarte hand. Net naar ziekenhuis geweest en zalf en maandverband eromheen gekregen.

Moet je ook maar brandstof gaan vliegen :yes:

:idea: hmm sterkte dan daarmee! ik hou het wel even in de gaten dan of jij en anderen morgen gaan vliegen.

mzzl

@Flash Gordon (PB dat is): Sufferd, dat krijg je als je elektriciteit niet met respect behandelt. :teacher: ;)

@P51K3: Da's het mooie, conform de WaBo (da's de opvolger voor de omgevingsvergunning :hammer:) mogen gemeentes per 1-1-2011 geen eigen regels meer hanteren. Maar een conifeer moet je gewoon weghalen. Tenzij hij binnen 30cm van de erfscheiding staat, dan moet je eerst met je buurman overleggen en een vervangende erfscheiding plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back