Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
stuca ziet er ook erg gaaf uit ! :yes:

ik kijk het even aan hoe de oorlog schaalkisten vliegen , als ze allemaal als een dweil vliegen ,ben ik snel genezen , dan hou ik het bij kunstvlucht vliegers.
De Stuka (Junkers JU-87 eigenlijk) is wel een raar vliegtuig. Dit modelletje heeft maar liefst 6 servo's in de vleugels: 2x rolroeren en 4x remflappen. Die werken ook nog eens heel vreem met die hekjes achteronder de vleugels. Oorspronkelijk bedoeld als afremflappen bij duikvluchten (net als bij Depron modellen ;)). Dan nog twee servo's voor hoogte en richting. En dan nog twee servo's voor de retracts. Dus 10 van die maffe dingen. Gelukkig heb ik 9 kanalen en kan voor de retracts de servosnelheid op de zender regelen (standaard snelheid tot 5 seconden voor volle uitslag). Het is een vlieger met wat nukken maar voor een schaalkist zal je daar zelden mee te maken krijgen. Beetje gas erop houden dus.

@Junkie: als je er maar goed rekening mee houdt, dat het een schaalkist is..

Dat geldt overigens voor elke warbird.. Te langzaam vliegen tijdens landen, is killing voor je toestel :(

Dus verwar ze niet met een kunstvlucht of een 3D kist... dat vliegt totaal anders

dat snap ik ;) , verschil merk je al op de sim .

gewoon volgas landen met die dingen toch ? :mrgreen:

1x gedaan... een kist geland met vol gas... koste me wel mn kist... :)

Oh, nu ik erover nadenk.. 2 weken geleden nog een doorstart gemaakt met volgas... koste me pa wel een motor ;)

Nah ja, een GeeBee of andere racer zul je toch met 3/4 gas moeten rollen voordat je van het gas kan. Dus het hangt erg van het model af. Vooral de vleugelbelasting (profiel ook maar bij schaalkisten stelt dat niet veel voor) is een belangrijke factor.

Ja,allemaal wakker worden de werkweek is al lang aan de gang.

jahaa, ik ben eruit hoor , eerder dan 7;00u mijn nest uit ,gaat niet lukken nie , dus dit is voor mij een vroegertje ;)

De Stuka (Junkers JU-87 eigenlijk) is wel een raar vliegtuig. Dit modelletje heeft maar liefst 6 servo's in de vleugels: 2x rolroeren en 4x remflappen. Die werken ook nog eens heel vreem met die hekjes achteronder de vleugels. Oorspronkelijk bedoeld als afremflappen bij duikvluchten (net als bij Depron modellen ;)). Dan nog twee servo's voor hoogte en richting. En dan nog twee servo's voor de retracts. Dus 10 van die maffe dingen. Gelukkig heb ik 9 kanalen en kan voor de retracts de servosnelheid op de zender regelen (standaard snelheid tot 5 seconden voor volle uitslag). Het is een vlieger met wat nukken maar voor een schaalkist zal je daar zelden mee te maken krijgen. Beetje gas erop houden dus.

oei , dan kom ik beroerd uit met 7 kanaaltjes , en teveel bouwwerk voor mij , dan maar een mustang , die heb ik laten bouwen ;)

oei , ik heb nu al 3 kisten die ge'maidend moeten worden :?
mustang
xtra
caravaan

hoop dat die wind is gaat liggen :yes:

werkse allemaal !

zo de yak staat er ook klaar voor
hij is wel wat zwaar geworden 9kg vliegklaar
nu hopen dat hij goed vliegt en dat hij heel blijft

Osama is dood.

Ja, en wie staat er nu bovenaan bij dat gezellige cluppie Al-Qaida? :hammer:

Al-Qaida-Franchise1sep04.jpg

Morgen,

Is er vandaag nog iemand vrij die zin heeft om te vliegen?:)
Ik ben er rond een uur of half 1.

En voor de werkende mensen sterkte allemaal;)

Iemand nog een T-Rex 600ESP Superior kopen? 1,5x gehoverd, 1x gecrasht (blade strike op de staart), netjes alles dat stuk was vervangen en daarna weer 1x gehoverd. Kompleet met digitale servo's van Graupner, originele 100A regelaar, originele UBEC met 2S 1800mAh LiPo, helical pinion/main gear (stiller door schuine vertanding), Spartan Quark Gold Edition gyro en USB-link, hand vol extra onderdelen (tailboom, tandwielen en diverse kleinmateriaal, swash leveler, pitch gauge, gereedschapjes etc.), 2x 6S 5000mAh 20C Zippy LiPo's. Vraagprijs 700 eypo.

Helicopteren gaat het niet worden. Kost me teveel tijd en moeite. Dus in het kader van minder dingen tegelijk besloten alleen nog maar te vliegen. :yes: Geld komt dan ten goede aan de JU-87 Stuka. 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back