Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
fuck dat vliegen. Ik ga lekker in de tuin aan de gang.

Raar, een tuin in je gang

Spikkel houdt uitverkoop...
spikkelrommel.jpg

En weer thuis. Lekker saai schaalgevliegerd gedurende 5 minuten. De rest van de tijd een beetje hanggroeplamlullen. ;)

en ook weer thuis van heeel veel gevlogen gedurende enkele uren , en ook 5 minuten hanggroepgelult ;)

ik had best aardig wat brandstof mee , wat normaal genoeg is , nu kwam ik gewoon te kort :eek:, dat krijg je als je 6 weken niet vliegt !

echt super genoten voornamelijk v/d SE en de diablotin , wat een heerlijk leuk vliegspul is dat zeg :yes: spatzuiver zou ragger zeggen ;)

de funjet was van korte duur , heel leuk om te vliegen ,maar natuurlijk weer een motor uitgefikt :(
ik pleurt er nu een helimotor in .

was erg gezellig ,was best druk , maar de wind mocht de pret niet drukken .
morgen maar ff kijken wat voor weer het word , ik heb alweer zin :yes:

Laatst bewerkt:
Was gezellig op het veld, Funjet vliegt top maar mij iets te langzaam :mrgreen:

@ Vinni: kun jij je motortje nog even doorgeven welke dat was?

nu de foto's en filmpjes maar afwachten :thumbsup:

Zo, weer lekker terug in 075. Heerlijk gevlogrn, zwever stuk, hydrofoam stuk, prop stuk van de fukjet, stratos en spitfire gevlogen en wat handel gedreven. Nu even lekker happie eten..

Was gezellig op het veld, Funjet vliegt top maar mij iets te langzaam :mrgreen:

@ Vinni: kun jij je motortje nog even doorgeven welke dat was?

nu de foto's en filmpjes maar afwachten :thumbsup:

heeft siggy geen meer op vooraad?
het is een 2350kv tunergy maar welk moet ik aan siggy vragen want komt uit zijn hobby shop

Was weer gezellig mannen.
Toen jullie weg waren viel de wind helemaal stil dus toch samen met Patrick de nieuwe Funjet nog even gemaidened.

Er zit iets niet helemaal lekker, tot twee keer aan toe viel de motor uit vlak na de start ?
Regelaar opnieuw ingeregeld en nog eens geprobeerd.
Na drie keer een rondje veld een dikke glitch, de jet rolde drie keer om zijn as en ging bijna de grond in :-(

Gelukkig had ik net op tijd weer signaal en kon ik hem ongeveer een meter of twee boven de grond weer recht krijgen :-)

Pfff, daarna nogmaals een rangecheck gedaan en geen rare dingen kunnen ontdekken ?
Heel vreemd, nog nooit problemen gehad met ontvangst.

Nu gebruik ik een 80amp Castle Creations regelaar met een losse Bec.
Zou het kunnen zijn dat de motor zoveel stroom wegtrekt dat de BEC hierdoor in storing komt ???
Iemand een idee ????

**biertje opentrekt voor de schrik :-)

Laatst bewerkt:
Hangt van de BEC af. Als je een 2S/3S BEC hebt, moet je spanning op 3S wel heel laag geworden zijn (<6,3V). Dan staan je cellen ook wel goed bol. Los contact is aannemelijker lijkt mij.

*of menselijk falen als je met Futaba vloog* :mrgreen:

Hangt van de BEC af. Als je een 2S/3S BEC hebt, moet je spanning op 3S wel heel laag geworden zijn (<6,3V). Dan staan je cellen ook wel goed bol. Los contact is aannemelijker lijkt mij.

*of menselijk falen als je met Futaba vloog* :mrgreen:

Ik vlieg met een 4s Turnigy, een verse dus dat is het probleem niet.
Ik vermoed dat het toch de bec is, zometeen even wat testjes doen want dit is echt linke soep ;-)

@Gorby

FUM :-) ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back