Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
ronald /eric 3D :

onder het mom v/h nieuwe veld , alvast een nog iets dikkere kist inkopen met het gemak van een 50cc benzine (drukt de brandstof prijs) en smoke installatie on board :cool: , rtf ,geen geknutsel , bovendien een nette kist , feitelijk mijn xtra , wel een maatje groter (mijn kist 192M span )

vraag is ; is dit een goedvliegende kist ? /goed merk ?
wat is het verschil met mijn kist , xtra en extra ?

wat is een nette prijs voor deze vlieger ,of te wel , wat zou een redelijk tegenbod zijn ? klikje .. http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-vliegtuigen/135734-f3a-x-da50r-50cc-benzine-extra-330s-2-12meter-van-khk.html

in afwachting verblijf ik ;)
mooie kist junkie
t is t geld wel waard zoals spijker aangeeft
wel belangrijk is zn vlieg gewicht
en vindt t een mooie kist
maar van de vliegeigenschappen hangt t af van t gewicht
zo enzo is een smoke instalatie op zm kist al merk baar kwa gewicht
(heb ik me laten vertellen want wou er ook 1 op mn sbach)

Laatst bewerkt door een moderator:

:yes: Smoke is mooi... Het vergt alleen wel wat van het gewicht. Je neemt immers ook een tankje (diesel) met je mee. De pomp an zich weegt niet zo veel, maar je hebt er ook een losse accu voor nodig. Tel maar op, wordt zo weer een kilo zwaarder als je niet op past. (afhankelijk natuurlijk ook van tank inhoud).

Het is nogal een verschil, jouw Xtra met deze Extra. Grote verschil zit hem in de soort motor, is geen HK spul wat erop zit :nooo:. De DA is gewoon duur. De DLE is stuk goedkoper.. Is een kopie van de DA.

Daarnaast is de 330S een Aerobatic toestel en de Xtra een kunstvlucht toestel.
Nog los van de nette motor en uitlaat. Er zitten mooie digitale servo's in, een rookpomp en diverse elektronica om e.e.a. dubbel uit te voeren. Hakt er ook aardig in qua kosten. :yes:

Ik hou het wel bij piep zolang ik niet 33x modaal verdien ;-)
Los van het bovenmodale inkomen, met het huidige veld ben je haast wel genoodzaakt piep te vliegen. Zelfs Erik3D zien we alleen nog maar met piep verschijnen. :? :lol:

Ik heet danwel geen Erik of Ronald, maar.....

De DA (Dessert Aircraft) motor kost nieuw zo'n 549 dollar (en is zonder muffler). De standaard muffler wordt afgeraden vanwege de geluid productie.. dus een resopijp is wel aan te raden. Kosten resopijp kunnen liggen tussen de 100 tot zo'n 300 euro.
Desert Aircraft

Het toestel, de Extra 330S van KHK kost als bouwkit zo'n 380 euro. Komen nog wat klein materialen bij..
KHK-Flugmodelle.de

Nog los van de kosten van de servo's.. is dit een uitermate mooie kist en is het geld wel waard.. :yes:

Het is nogal een verschil, jouw Xtra met deze Extra. Grote verschil zit hem in de soort motor, is geen HK spul wat erop zit :nooo:. De DA is gewoon duur. De DLE is stuk goedkoper.. Is een kopie van de DA.

Daarnaast is de 330S een Aerobatic toestel en de Xtra een kunstvlucht toestel.

mooie kist junkie
t is t geld wel waard zoals spijker aangeeft
wel belangrijk is zn vlieg gewicht
en vindt t een mooie kist
maar van de vliegeigenschappen hangt t af van t gewicht

:yes: Smoke is mooi... Het vergt alleen wel wat van het gewicht. Je neemt immers ook een tankje (diesel) met je mee. De pomp an zich weegt niet zo veel, maar je hebt er ook een losse accu voor nodig. Tel maar op, wordt zo weer een kilo zwaarder als je niet op past. (afhankelijk natuurlijk ook van tank inhoud).

thanx for info ! :p

tja en wat extra gewicht , ga ik daar last van hebben ? ik ga er toch niet gelijk gek mee doen , bovendien moet ik nog netjes leren vliegen ;)

misschien is de kist wat "te"voor me , ik ben nog lang niet daar ,wat die kist allemaal kan .

morgen komt er al een kijker bij de extra :( , maar hij weet niet of hij hem ook neemt .

dus dan hoor ik het wel , maar vind 750 E ook best wat geld , misschien kan er nog iets afgepeuterd worden , maar minder dan 700 word het niet .

*nadenkt* wat is wijsheid :confused:, eerst maar is mijn xtra leren kennen , al heeft die heel wat minder vermogen

thanx for info ! :p

tja en wat extra gewicht , ga ik daar last van hebben ? ik ga er toch niet gelijk gek mee doen , bovendien moet ik nog netjes leren vliegen ;)

misschien is de kist wat "te"voor me , ik ben nog lang niet daar ,wat die kist allemaal kan .

morgen komt er al een kijker bij de extra :( , maar hij weet niet of hij hem ook neemt .

dus dan hoor ik het wel , maar vind 750 E ook best wat geld , misschien kan er nog iets afgepeuterd worden , maar minder dan 700 word het niet .

*nadenkt* wat is wijsheid :confused:, eerst maar is mijn xtra leren kennen , al heeft die heel wat minder vermogen

Wijsheid is laten staan!!! Maar goed, ik denk niet dat ik de beste persoon ben om dat te beoordelen voor je.. :mrgreen: :lol:

*kijkt om zich heen op zolder en ziet tal van vliegtuigen staan*

Ik heet danwel geen Erik of Ronald, maar.....

De DA (Dessert Aircraft) motor kost nieuw zo'n 549 dollar (en is zonder muffler). De standaard muffler wordt afgeraden vanwege de geluid productie.. dus een resopijp is wel aan te raden. Kosten resopijp kunnen liggen tussen de 100 tot zo'n 300 euro.
Desert Aircraft

Het toestel, de Extra 330S van KHK kost als bouwkit zo'n 380 euro. Komen nog wat klein materialen bij..
KHK-Flugmodelle.de

Nog los van de kosten van de servo's.. is dit een uitermate mooie kist en is het geld wel waard.. :yes:

Vind ik ook. Khk is volgens mij wel een goed merk. Prijs is wel in orde.
Verschil met de X-tra zal zijn: is wat zwaarder, heeft meer weerstand, zweeft dus minder uit. Vliegt dus wat moeilijker.
m.v.g. Erik

Wijsheid is laten staan!!! Maar goed, ik denk niet dat ik de beste persoon ben om dat te beoordelen voor je.. :mrgreen: :lol:

*kijkt om zich heen op zolder en ziet tal van vliegtuigen staan*

:mrgreen: niet de juiste persoon nee ! ;)

mijn duurste kist in aanschaf ooit was de xtra die ik nu heb , en dat was feitelijk ook een koopje .

maar ik mik ook meer op een kist van rond de 400e met span vanaf 2 M liefst met benzine motor .
hij hoeft ook niet helemaal gelikt te zijn , ik kan zomaar de grond in knallen ;)

dus afdeling verkoop vliegers maar in de gaten houden :idea:

Vind ik ook. Khk is volgens mij wel een goed merk. Prijs is wel in orde.
Verschil met de X-tra zal zijn: is wat zwaarder, heeft meer weerstand, zweeft dus minder uit. Vliegt dus wat moeilijker.
m.v.g. Erik

dat wou ik horen , laten staan dus , graadje te moeilijk voor junkie ;)

vreemd eigenlijk dat die extra nog heel is , hij vloog hem met spektrum :confused: :schrik:

*net nog even naar de vlieger gekeken , maar ik kan hem toch ook gewoon voor de "heb" kopen ? :p

dat wou ik horen , laten staan dus , graadje te moeilijk voor junkie ;)

Als het je niet boeit wat voor soort kist het is.. ga dan voor deze:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Ronald vliegt hem ook.. Is wel een redelijk zware kist.. (heb hem ook gehad).. Maar voor die prijs komt het veel dichterbij wat jij wilt... Verwacht er alleen geen 3D mee te kunnen vliegen..

Qua aerobatic, is het een prima kist

Overigens wel leuk dat je begon over de aanschaf van die kist Junk..

Zojuist even wat zweet op mijn lichaam geproduceerd, maar de DA50R staat nu netjes te pronken op de Hangar9 Yak54..

Nu romp verder voorzien van de servo's.. Jammer alleen dat ik net de hevels verkocht heb aan Vinni :lol:

Mensjes die morgen gaan vliegen.. veel plezier!!

Ik ga dinsdag overdag maar eens wat fladderen en 's avonds de Kasumi uitlaten.

@Siggery: ben jij er dinsdagavond ook bij? Kun je hem dan zien vliegen (hoop ik) en evnt ook werpen ;-)

Mensjes die morgen gaan vliegen.. veel plezier!!

Ik ga dinsdag overdag maar eens wat fladderen en 's avonds de Kasumi uitlaten.

@Siggery: ben jij er dinsdagavond ook bij? Kun je hem dan zien vliegen (hoop ik) en evnt ook werpen ;-)

Even kijken hoe het op de zaak is, Siggy leeft tegenwoordig om te werken :-)

Nieuwe hobby, prima te doen met harde wind ook trouwens ;-)

Als het je niet boeit wat voor soort kist het is.. ga dan voor deze:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Ronald vliegt hem ook.. Is wel een redelijk zware kist.. (heb hem ook gehad).. Maar voor die prijs komt het veel dichterbij wat jij wilt... Verwacht er alleen geen 3D mee te kunnen vliegen..

Qua aerobatic, is het een prima kist

boeit me natuurlijk wel wat voor kist het is , de kunstvlucht modellen spreken mij altijd aan , mag ook een classic kist wezen .

die xtra had ik ook gezien , maar er was geen vonkje ;)
is dat een goed blok wat erop zit ?

met zo'n kist kun je wel een risicootje nemen , alleen ziet hij er niet uit zonder motorkap op die foto dat hij vliegt

Even kijken hoe het op de zaak is, Siggy leeft tegenwoordig om te werken :-)

Nieuwe hobby, prima te doen met harde wind ook trouwens ;-)

morgen mag je weer lekker praten op het veld , eerst nog wk 4 rond 14;00u naar een 3 , daarna afzwakkend naar 2 , dus prima vliegweer .

maandag en dinsdag weinig wind (2) :eek: , dus kan ik lekker werken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back